کاربرد آینه و_نقش آن در دکوراسیون داخلی
03
مرداد

کاربرد آینه و_نقش آن در دکوراسیون داخلی

چگونه از آینه در دکوراسیون استفاده کنیم؟ این سوالی است که باید تا به حال به ذهن شما خطور کرده باشد. آینه با قاب یا بدون قاب، به تنهایی یا در تعداد مختلف، سبک مدرن تر یا با ظاهری قدیمی، آینه یک قطعه   و ..‌‌. یکی از معدود لوازم جانبی است که در معماری برای ترکیب با همه چیز و با همه سبک‌ها، صرف نظر از اندازه، رنگ یا بافت در دکوراسیون و طراحی داخلی استفاده می‌شود. کاربرد آینه ها برای انعکاس تصاویر می باشد . طبق سنت، آینه ‌ها اغلب در سرویس بهداشتی و اتاق خواب   استفاده می‌شدند، اما امروزه در همه فضاها به کار می‌روند.

 

نحوه استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

 

استفاده از آینه در دکوراسیون حسی از مدرنیته را به همراه می‌آورد و همچنین به قطعات اطراف ارزش می‌دهد. برای کسانی که ظاهر قدیمی‌تری را ترجیح می‌دهند، آینه‌های دایره‌ای یا بیضی شکل و حتی مدل‌های قدیمی‌تر به ترکیب ظاهر کمک می‌کنند. انتخاب مکان برای نصب آینه به هدف آن بستگی دارد. در محیط‌های کوچکتر از دیوار‌های مقابل برای گسترش فضای بصری استفاده کنید.

 

وقتی صحبت از هماهنگی می‌شود، هیچ قاعده‌ای وجود ندارد. از همان تناسب سبک استفاده کنید. برای دکوراسیون کلاسیک تر، آینه‌هایی با قاب طلایی، حک شده در چوب    را انتخاب کنید. در فضاهایی با دکور معاصر، چندین مدل قاب با تمام فرمت‌های ممکن وجود دارد.

 

همین امر در مورد ترکیب بین چندین آینه نیز صدق می‌کند.  اما خوب است به یک الگو فکر کنید: یک رنگ را در قاب‌ها انتخاب کنید یا اشکال آینه‌ها را تکرار نکنید.

نحوه استفاده از آینه در دکوراسیون داخلیمزایا و معایب کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی

مزایای اینه عبارتند از :

دامنه: یکی از بزرگترین کاربرد آینه های تزئینی، قدرت بزرگ‌تر کردن هر محیطی است که این توهم را ایجاد می‌کند که فضاها بزرگ‌تر از چیزی هستند که به نظر می‌رسند.

روشنایی: یکی دیگر از مزایای بزرگ این است که محیط را روشن می کند و نور بیشتری را به خانه می‌آورد.

ارتقاء: با استفاده از قاب‌های پیچیده، با در نظر گرفتن شکل و اندازه تزئینی، دکوراسیون بهتر شده و محیط هوای ظرافت پیدا می‌کند. این مانند یک تصویر است که می‌تواند نمای زیبای یک پنجره، زیور آلات و دیوار‌ها را پر کند. علاوه بر این، آینه‌ها همچنین می‌توانند عیوب دیوار‌ها را پنهان کنند.

تعمیر و نگهداری: تمیز کردن آینه بسیار آسان است . قبل از استفاده از هر محصولی، گرد و غبار روی آینه را با یک پارچه خشک پاک کنید. سپس کمی شیشه پاک کن روی پارچه اسپری کنید و روی قطعه بمالید.

اینه‌ها معایبی چون موارد زیر را دارند:

شکنندگی: یکی از بزرگترین معایب آینه‌ها، هندلینگ است. از آنجایی که لوازم جانبی شکننده است، هرگونه شکستگی مستلزم تعویض کل قطعه است. در خانه‌های دارای کودکان، ارزش آن را دارد که مکان نصب آن را تجزیه و تحلیل کنید.

افراط: وقتی آینه در موقعیت نا‌مناسب و در محیطی با اشیاء تزئینی زیاد قرار می‌گیرد، می‌تواند نور بیش از حد را منعکس کند، علاوه بر آن باعث بار بیش از حد اتاق و ایجاد احساس ناراحتی می‌شود.

مکان: انتخاب دیواری که آینه در آن قرار می‌گیرد بسیار مهم است، زیرا رطوبت می‌تواند بسته به جنس آن، مثلاً قاب نقره ای به آن آسیب برساند. برای جلوگیری از ارزش گذاری عیوب، باید با بقیه دکور همخوانی داشته باشد.

 

استفاده از آینه های بدون قاب در طراحی و  دکوراسیون داخلی

آینه‌هایی که نیازی به قاب ندارند، ظاهر هر محیطی را مدرن‌تر می‌کنند. ایده آل برای فضا‌های کوچک، مدلی که روی دیوار آویزان می‌شود، مورد علاقه طراحان و معماران است.

 

هنگامی که روی یک دیوار کامل (به عنوان پوشش سقف تا کف) یا بخشی از دو دیوار که یکی از گوشه‌های اتاق را تشکیل می‌دهند استفاده می شود، یکنواختی را می‌شکند، فضا را گسترش می‌دهد و روشنایی را افزایش می‌دهد. این الگو می‌تواند جایگزین کاغذ دیواری شود و باید منظره یا بخشی زیبا از خانه را منعکس کند.

 

کاربرد آینه های قاب شده در طراحی و دکوراسیون داخلی

آینه‌های قاب‌بندی شده به عنوان یک نقاشی عمل می‌کنند و حتی با ظرافتی که به محیط می‌دهند، جایگاه یک اثر هنری را به دست می‌آورند. مدل‌هایی با قاب‌های دقیق‌تر، از جنس چوب یا فلز، به خوبی در گوشه‌های فراموش شده خانه قرار می‌گیرند. آنها را می‌توان در یک بوفه در راهروی ورودی آویزان کرد، روی زمین قرار داد و به دیوار تکیه داد یا حتی در ترکیبی از آینه‌ها ترکیب کرد. می‌توان ترکیبات مختلفی را با توجه به سبک خود ایجاد کرد.

 

سبک‌ها را کنار بگذارید، مراقب باشید که بقیه دکورها را به خصوص در مورد رنگ‌ها و بافت‌ها زیاده‌روی نکنید. اگر قرار است که آن را روی دیوار قرار دهید، گزینه‌های سنتی‌تر شامل آویزان کردن آن مانند نقاشی یا استفاده از آن بر روی کل دیوار برای ایجاد فضای بیشتر است.

استفاده از آینه های قاب شده در طراحی و دکوراسیون داخلیاستفاده از آینه برای بزرگ جلوه دادن فضای داخلی

 

در طراحی داخلی اگر می‌خواهید اتاقی بزرگ‌تر کنید، ارزش آن را دارد که روی آینه‌های بزرگ‌تری که کل دیوار را اشغال می‌کنند، سرمایه‌گذاری کنید. اگر ایده این است که فقط یک نقطه را برجسته کنید و نور بیشتری بیاورید، بهتر است روی یک مدل کوچکتر شرط بندی کنید و با مجموعه‌های دو یا سه آینه کار کنید. برای رسیدن به اثر معکوس، کاهش فضا، روی آینه‌هایی با تقسیم‌بندی‌های زیاد سرمایه گذاری کنید.

استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق نشیمن

استفاده از آینه در اتاق نشیمن، چه ناهارخوری، چه نشیمن و چه با تلویزیون، محیط را ‌زیبا‌تر می‌کند. اینجا جایی است که کل دیوار‌ها بیشترین استفاده را در هنگام تزئین دارند. در فضای اول، بسته به محل قرارگیری، می‌توانید یک بازی از تصاویر ایجاد کنید که اندازه میز را افزایش می‌دهد و حتی تعداد صندلی‌ها را چند برابر می‌کند و اتاق را بزرگتر از چیزی که واقعاً هست نشان می‌دهد. در فضا‌های نشیمن و با تلویزیون، ارزش دارد آینه‌هایی را پشت مبلمان مانند بوفه، مبل یا پشت طاقچه‌ها قرار دهید و دکوراسیون را غنی کنید.