چک لیست‌ طراحی داخلی

امروزه برای زیباتر شدن فضای منزل سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی را به کار می‌برند، این طراحی‌ها علاوه بر این که فضای مورد نظر را زیباتر جلوه می‌دهند، کمک می‌کنند تا جو ساختمان نیز دچار تغییر شود. طراحی داخلی نیاز به مهارت و تخصص دارد و فرد باید دانش کافی برای پیاده سازی طراحی‌های داخلی را داشته باشد، بنابراین برای طراحی داخلی دکوراسیون منزل باید از افراد متخصص کمک بگیرید. طراحی‌های داخلی هم زیبایی و هم نظم خاصی را در فضا ایجاد می‌کنند.

طراحی داخلی را در تمامی منازل می‌توان پیاده سازی کرد زیرا این طراحی‌ها دارای سبک‌های مختلف هستند و برای نوع کاربری ساختمان می‌توان سبک‌های مختلفی را به کار برد. برای این که بتوانید یک طراحی اصولی و شیک داشته باشید باید قبل از هر کاری چک لیستی از تجهیزات و متریال‌های مختلف را تهیه کنید. ما موضوع این مقاله را به چک لیست‌ طراحی داخلی اختصاص داده ایم تا بتوانید  کار خود را با نظم و برنامه ریزی پیش ببرید.

 

چک لیست‌ طراحی داخلینگاهی به طراحی داخلی

در گذشته تمامی منازل حکم یک سرپناه برای افراد را داشت اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیدگاه افراد دچار تغییر شده است و افراد منازل خود را تنها به عنوان یک سرپناه در نظر نمی‌گیرند و ساختمان‌ها می‌توانند منبع درآمد افراد باشد. ساختمان‌ها بر اساس نوع کاربری به  سه گروه ساختمان‌هایی مسکونی، تجاری و صنعتی تقسیم می‌شوند. برای این که هر کدام از این ساختمان‌ها بتوانند محلی برای آرامش افراد باشند، باید برای آن‌ها طرحی داخلی اصولی را انجام داد.

بیشتر بخوانیم  سبک‌های طراحی داخلی

طراحی داخلی با طراحی دکوراسیون تفاوت‌هایی دارد، سر و کار طراحی داخلی با اسکلت و نوع قرار گیری اجزای ساختمان است؛ این در حالی است که طراحی دکوراسیون به اشیا و ابزار موجود در محیط توجه دارد. به همین علت تنها افراد متخصص و با تجربه در این زمینه می‌توانند به خوبی این تفاوت‌ها را درک کنند و بدانند چگونه باید یک طراحی اصولی انجام دهند. با استفاده از طراحی داخلی شما می‌توانید ساختمان را با توجه با سلیقه خود طراحی کنید.

چک لیست‌ طراحی داخلی

طراحی داخلی یکی از اموری می‌باشد که اجرای آن برای هر ساختمانی لازم و ضروری است و می‌تواند تضمینی به جهت ایمنی و مقاومت ساختمان شما باشد. بنابراین این طراحی باید با توجه به اصول مشخص انجام شود، این طراحی علاوه بر این که بر ایمنی ساختمان تاثیر دارد؛ موجب می‌شود تا دکوراسیون داخلی ساختمان نیز زیباتر دیده شود. تفاوتی نمی‌کند که متراژ ساختمان مورد نظر چقدر باشد در هر صورت باید طراحی داخلی برای آن انجام شود. طراحی داخلی بر اساس اصول مشخص فنگ‌شویی، محل هر بیک از اجزای ساختمان را مشخص می کند، بنابراین پیاده سازی این اصول کمک می‌کند تا تمام قسمت‌های ساختمان مانند نورپردازی، فضا، ابعاد و … بسیار شیک و زیبا به نظر برسند.

همان طور که گفته شد برای این که بتوانید یک طراحی داخلی بی نظیر داشته باشید باید چک لیست‌ طراحی داخلی را تهیه کنید تا علاوه بر این که هزینه‌ها برای شما مشخص شود، با چگونگی اجرای طراحی داخلی نیز آشنا شوید. چک لیست‌ها را می‌توانید برای هر کسب و کاری در نظر بگیرید و ساختار هر چک لیستی به آن حرفه مورد نظر بستگی دارد.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی پاساژ

معرفی چک لیست‌ طراحی داخلی

همان طور که گفتم چک لیست‌ها ابزاز و متریال‌های مختلفی را در برمی‌گیرد. این چک لیست‌ها شامل متریال‌های مختلفی است که باید برای طراحی داخلی آن‌ها را آماده کنید. در ساختمان سازی‌ها تهیه تمامی متریال‌ها و تجهیزات بر عهده مشتری می‌باشد بنابراین برای تهیه این چک لیست باید دقت کافی داشته باشید.

محتوای چک لیست‌ها شامل چه مواردی است؟

چک لیست‌های هر حرفه و شغلی دارای محتواهای متفاوتی هستند و قطعا قیمت هر کدام از آن‌ها متفاوت می باشد، به عنوان مثال می‌توان گفت محتوای چک لیست‌ طراحی داخلی به شرح زیر است:

  • تهیه سیمان، کاشی، آجر، ماسه و گچ
  • تعویض لوله کشی آب و گاز
  • مقاوم سازی سیم برق و تلفن
  • و…

تهیه تمامی متریال‌های گفته شده برای ساختمان لازم و ضروری است، زیرا ساختار کلی ساختمان باید طبق اصول مشخصی تغییر کند، در صورتی که طراحی برای ساختمانی باشد که از قبل ساخته شده باشد، طراحی داخلی برای آن کمی سخت‌تر خواهد بود و دلیل این امر این است که برای زیباتر کردن فضای ساختمان مجبورید برخی از دیوارها را حذف کنید.

معرفی چک لیست‌ طراحی داخلیآیا تهیه چک لیست الزامی است؟

همان طور که اشاره کردیم چک لیست یک لیست از متریال‌ها و ابزارهای مختلف است، این لیست می‌تواند کاغذی و یا الکترونیکی باشد و محتوای آن به شغل فرد و مواد مورد نیاز حرفه او بستگی دارد. تهیه چک لیست برای هر شغل و حرفه‌ای لازم و ضروری می‌باشد زیرا کمک می‌کند تا طراحی‌های داخلی بهتر انجام شود. وجود چک لیست‌ها به فرد کمک می‌کند تا در زمان خرید ابزار و وسایل دچار سردگمی نشود و چیزی را فراموش نکند.

بیشتر بخوانیم  ویژگی های یک فضای مردانه و نحوه دکوراسیون آن

بنابراین چک لیست باعث می‌شود تا فرد در زمان کوتاهی بتواند وسایل مورد نیاز طراح را تهیه کند، پس در صورتی که نمی‌خواهید وقت و زمان بیشتری هدر دهید از طراح خود بخواهید تا چک لیستی را برای شما آماده کند. برای صدور چک لیست‌ طراحی داخلی فرد هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند. طراحی که برای مشتری خود چک لیست آماده نمی‌کند، نمی‌تواند در موعد مقرر کار را به فرد مورد نظر تحویل دهد و هم این که به دلیل این که ممکن است خرید برخی از  متریال‌های جزئی فراموش شود، کیفیت کار نیز بسیار پایین می‌آید، بنابراین حتما طراحی را انتخاب کنید که کار او نظم داشته و طبق اصول پیش رود و بداند که تهیه چک لیست یکی از ملزومات طراحی داخلی است.

آیا طراحی داخلی بدون چک لیست نیز  انجام می‌شود؟

طراحی داخلی بدون وجود چک لیست نیز انجام می‌شود اما خدماتی که ارائه می‌شوند کیفیت کمتری دارند و در نهایت باعث شده تا وسایل مورد نیاز طراح به موقع آماده نشود و به این ترتیب طراحی داخلی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. اگر می‌خواهید یک کار با کیفیت داشته باشید و در کمترین زمان ممکن آن را به اتمام برسانید، پیشنهاد می‌شود که حتما از چک لیست استفاده کنید. چک لیست همچنین در کاهش هزینه ها نیز به شما کمک می‌کند.

نتیجه گیری

از اصول اولیه طراحی داخلی این است که نیازهای افرادی که از آن فضا استفاده می‌کنند، در نظر گرفته و بررسی شود. به جهت بررسی این نیازها در طراحی داخلی در قدم اول باید استفاده کنندگان را بشناسیم و پس از آن برای طراحی داخلی هر فضایی باید به نوع استفاده افراد از آن فضا، نیازهای آن‌ها، سلیقه، اولویت افراد، سبک‌های مورد نظر آن‌ها، ابعاد مورد نیاز و … توجه کرد. در نهایت با توجه به تمام این اصول چک لیست‌ طراحی داخلی را آماده کرد تا بتوان کار را با برنامه ریزی دقیق پیش برد.