ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب
16
خرداد

ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب

ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب برای همه افراد یک دغدغه مهم است، این که افراد برای اتاق خواب، اتاق مهمان و یا اتاق فرزند خود از چه رنگی استفاده کنند یه یک چالش بزرگ تبدیل شده است. افراد خوش سلیقه معمولا در مورد تمام مسائل مربوط به دکوراسیون و ترکیب رنگ ها اطلاعات کافی کسب می‌کنند و با متخصصان و کارشناسان با تجربه در این زمینه اطلاعات کسب می‌کنند.

در صورتی که امکان مشورت با کارشناسان را ندارید می توانید به سایت‌های مختلف و کاربردی برای مسائل مختلف مراجعه کنید.   انتخاب رنگ برای کمد دیواری‌ها یکی موضوعاتی است که خانواده‌ها به آن توجه ویژه دارند و نمی‌توانند به راحتی برای انتخاب آن تصمیم بگیرند.

انتخاب رنگ مناسب برای کمد دیواری اتاق خواب

ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب نقش مهمی در زیبایی اتاق خواب دارد و می توان بقیه وسایل را با هماهنگ و ست کرد. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله راهنمای کامل از ترکیب رنگ کمد دیواری را در اختیار شم قرار دهیم تا بتوانید بهترین رنگ را برای کمد دیواری اتاق خوابی خود انتخاب کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب و سایر وسایل دارای اهمیت زیادی است و در بین این‌ها ترکیب رنگ کمد دیواری در اولویت است، زیرا کمد دیواری از وسایلی است که شما سال های طولانی از آن استفاده می‌کنید و نمی‌توانید هر چند وقت یک بار به راحتی آن را تعویض کنید.

برای انتخاب ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب باید به رده سنی افراد توجه داشته باشید. به عنوان مثال کسانی که سن کمی دارند و بچه‌ها بیشتر به رنگ‌های روشن علاقه‌مند هستند و یا جوانان و بزرگ ترها به دنبال رنگ‌ها هستند که بتوانند  آن را با  سایر وسایل اتاق خواب هماهنگ کنند.

با این که تفاوت سلیقه وجود دارد اما می‌توان از ایده‌های مختلف استفاده کرد تا بتوان محیطی شاد و جذاب را ایجاد کرد. انتخاب ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب کودکان و نوجوانان را به خود آن‌ها بسپارید و آن‌ها را مجبور نکنید تا از رنگ خاصی استفاده کنند.

تاثیر رنگ کمد دیواری اتاق خواب بر روی روحیه افراد

یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب رنگ کمد دیواری توجه به روحیه افراد می‌باشد. استفاده از رنگ‌های روشن ملایم به دلیل فضای آرامی را برای اتاق خواب ایجاد می‌کند، گزینه مناسب برای اتاق خواب است. اتاق‌های رنگانگ برای کودکان بسیار انرژی بخش است.

برای این که بتوانید از بین تمامی رنگ‌های موجود بهترین رنگ را برای اتاق خواب انتخاب کنید باید با اصول وانشناسی رنگ‌ها آشنا باشید زیرا به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین رنگ را انتخاب کنید.

رنگ‌های رایج برای ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب

رنگ سفید

رنگ سفید جزء رایج‌ترین و پر طرفدارترین رنگ‌ها می‌باشد. حال چرا این رنگ طرفداران زیادی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که رنگ سفید از آن رنگ‌هایی است که به راحتی با هر رنگی ست می‌شود و دوم این که رنگ سفید هیچ گاه قدیمی نمی‌شود.

امروزه اکثر خانه‌های مدرن و زیبا از رنگ سفید برای کمد دیواری و سایر وسایل استفاده می‌کنند، استفاده از رنگ سفید برای اتاق خواب افراد با هر سنی مناسب است.

 

رنگ‌های رایج برای ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خوابطرح چوب

انتخاب طرح چوب یک انتخاب کلاسیک است و این طرح برای کسانی که به کارهای کلاسیک علاقه مند هستند و می خواهند برای دکوراسیون خود رنگ‌های خاص را به کار ببرند. طرح چوب می تواند از بین دیگر رنگ‌ها برای ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب یک انتخاب خاص و خاطره انگیز باشد.

انتخاب طرح چوب برای کمد دیواری برای کسانی مناسب است که می‌خواهند یک کمد دیواری را برای مدت طولانی داشته باشند و مطمئن باشند که مدل آن دمده نمی‌شود.

رنگ طوسی

برای انتخاب رنگ لباس و انتخاب رنگ کمد دیواری رنگ طوسی همیشه جزء آن دسته از رنگ‌هایی بوده که طرفداران خاص خود را دارد و می‌توان رنگ‌های زیادی را با آن ست کرد.  رنگ طوسی یک رنگ خنثی و شیک است و می‌تواند فضای آرامی را برای شما ایجاد کند.

رنگ آبی

اگر اتاق خواب شما سفید و یا آبی است، می‌توانید برای انتخاب کمد دیواری از رنگ آبی استفاده کنید.آبی رنگی آرامش بخش است و فضایی آرام را برای شما به ارمغان می‌آورد و یک فضای رویایی را فراهم می‌کند.

رنگ مشکی

رنگ مشکی یکی از جذاب‌ترین وزیباترین رنگ‌های موجود است و طرفداران زیادی دارد اما نمی توان رنگ مشکی را برای هر اتاق خواب و فضایی به کار برد زیرا استفاده از این رنگ فضا را کوچک تر نشان داده و آن را دلگیر می‌کند.

بنابراین برای انتخاب رنگ مشکی برای ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب باید احتیاط کنید. البته می‌توانید رنگ مشکی را برای کمد دیواری‌هایی با جنس‌های گلس به کار ببرید تا فضا را بزرگ‌تر از ان چیزی که است، نشان دهد. رنگ مشکی یکی از رنگ‌های جذاب برای اتاق خواب‌های پسرانه است.

رنگ صورتی

صورتی یکی از رنگ‌های زیبا برای اتاق خواب‌های دخترانه است، بنابراین می‌توان از آن برای ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب استفاده کرد.  رنگ صورتی برای افرادی که احساساتی هستند نیز مناسب است.

امروزه اکثر دختران تمایل دارند تا برای انتخاب وسایل خود از رنگ صورتی استفاده کنند و می‌توانند ای رنگ را با سایر رنگ های دکوراسیون اتاق خواب  ست کنند.

رنگ بنفش

رنگ بنفش یک رنگ خاص است و معمولا کسی از این رنگ استفاده نمی‌کند. شما با به کار بردن رنگ بنفش می‌توانید یک دکوراسیون جذاب و خاص را داشته باشید. با استفاده از این رنگ برای کمد دیواری می‌توانید آن را با سایر رنگ‌هایی که با این رنگ همخوانی دارند را ترکب کنید.

رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه ای رنگی بدون تاریخ مصرف است و ترکیب رنگ قهوه‌ای با رنگ کرم می‌تواند یک انتخاب کلاسیک و زیبا باشد، به علاوه در کنار ترکیب رنگ قهوه‌ای و کرم برای این که فضای اتاق خواب یکنواخت نباشد می‌تواند از رنگ‌های شاد مانند قرمز و نارنجی استفاده کنید.

 

 

ترکیب رنگ کمد دیواری رنگی رنگیترکیب رنگ کمد دیواری رنگی رنگی

بهتر است برای یک بار هم شده از رنگ‌های کلیشه‌ای استفاد نکنیم و رنگ‌های جدیدی را به کار ببریم. ترکیب رنگ قرمز، زرد و طوسی یک ترکیب رنگ جدید است که کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. به کار بردن این رنگ برای کمد دیواری، کمدهای اتاق شما را از سایر کمدها متمایز می کند. امروزه صنعت ساخت کمد دیواری به اندازه ای پیشرفت کرده است که ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب به یک چالش شیرین تبدیل شده است.

البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید در انتخاب ترکیب رنگ‌ها دقت زیادی داشته باشید زیرا تعویض آن ها هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد. بنابراین باید بهترین رنگ را انتخاب کنید و در انتخاب آن نظر سایر افراد خانواده را در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین ترکیب رنگ‌ها برای کمد دیواری اتاق خواب آشنا کنیم. این نکته را فراموش نکنید اگر کمد دیواری شما بی رنک است و قصد دارید تا داخل آن را رنگ آمیزی کنید باید به رنگ‌های که برای فضا استفاده کرده‌اید، توجه کنید.

باید بتوانید در فضا به خوبی هماهنگی ایجاد کنید و رنگ‌های  متفرقه را به کا نبرید. با توجه به این که کمد دیواری فضای زیادی را در بر می گیرد بنابراین اگر فضای شما کوچک است به هیچ عنوان از رنگ‌های تیره استفاده نکنید.