کمد دیواری اتاق خواب ساده

امروزه دیگر مانند گذشته کسی از صندوقچه برای نگهداری لباس و وسایل استفاده نمی‌کند. با به وجود آمدن کمدها افراد انواع مختلف آن را برای نگهداری انواع وسایل به‌کار می‌برند. ساخت انواع کمد دیواری اتاق خواب ساده موجب شده تا این وسیله در هر منزلی جای داشته‌باشد. یکی از انواع کمدها، کمدهای دیواری هستند که به دلیل داشتن تنوع بالا طرفداران زیادی دارد از طرفی امروزه با کوچک‌تر شدن منازل و نداشتن فضای کافی برای کمدهای دیگر، این کمدها بیش از سایر کمدها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کمد دیواری بر خلاف سایر کمدها فضای کمی را در بر می‌گیرد و موجب مرتب شدن فضای منزل شما می‌شود. کمدهای دیواری برای اتاق خواب‌هایی که دارای فضای کمی هستند و افرادی که وسایل زیادی  دارند،بهترین گزینه می‌باشد. بنابراین برای انتخاب کمد دیواری باید به کیفیت آن توجه داشته باشید. برای انتخاب کمد دیواری اتاق خواب ساده باید نهایت دقت را به خرج دهید زیرا کمد دیواری‌ها را به راحتی نمی‌توانید تعویض کنید و مدت زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنید.

زمانی که شما برای اتاق خواب خود یک دکوراسیون ساده را در نظر می‌گیرید باید برای انتخاب کمد دیواری موارد مختلف را در نظر بگیرید و از ابتدا مشخص کنید که کمد دیواری برای شما چه کاربردی دارد؟ منظور این است که آیا می‌خواهید یک کمد دیواری تزئینی داشته باشید و تنها وسایل خود را درون آن جای دهید یا برای لباس آن را نیاز دارید. مورد بعدی این است که چه نوع کمد دیواری را می‌پسندید آیا می خواهید یک کمد دیواری مدرن یا سنتی داشته باشید.

 

ویژگی‌های کمد دیواری مناسب برای اتاق خواب ساده

کیفیت(جنس) در کمد دیواری اتاق خواب ساده

از گذشته تا به امروز برای ساخت کمد دیواری از چوب استفاده می‌شود. پس‌از به وجود آمدن ام‌دی‌اف برای تولید انواع کمد دیواری از این محصول استفاده می‌شود. به علاوه برای ساخت روکش کمدهای دیواری جنس‌های مختلفی را به کار می‌برند. برای ساخت کمد دیواری یک جنس مرغوب و با کیفیت را سفارش دهید تا بتوانید در طولانی مدت از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم  فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

انواع کمد

کمدهای دیواری انواع مختلفی داشته و انتخاب مدل آن بسیار مهم است. کمد دیواری اتاق خواب ساده باید متناسب با دکوراسیون و رنگ‌های استفاده‌شده در اتاق باشد. معمولا کمد دیواری‌ها در سه نوع ریلی، کشویی و کلاسیک ساخته می‌شوند. با توجه به این که کمد دیواری یکی از وسایل مهم برای هر اتاق خوابی می‌باشد بنابراین ابتدا باید در مورد انواع ان اطلاعات لازم را کسب کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر با دقت کمد دیواری ها را انتخاب نکنید ممکن است با مشکلاتی از جمله کمبود جا مواجه شوید.

فضای خالی کمد

هر قسمت از منزل باید کمد دیواری‌های مخصوص را تهیه کنید زیرا ممکن است کمد دیواری‌هایی که برای پذیرایی انتخاب می‌کنید برای اتاق خواب مناسب نباشد و معمولا اتاق خواب باید کمد دیواری باید دارای یک کمد دیواری با فضای بزرگ‌تر باشد. بنابراین از قبل باید در مورد ویژگی‌های تمام کمد دیواری‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید و فضای مورد نیاز خود را تعیین کنید این که می‌خواهید عمق و ارتفاع کمد دیواری شما چقدر باشد.

دستگیره‌ها در کمد دیواری اتاق خواب ساده

دستگیره‌های کمد دیواری یک بخش کوچکی از کمد دیواری هستند اما نقش مهمی در زیبایی آن دارند. دستگیره‌های کمد دیواری باید مستحکم بوده و جنس بدنه آن‌ها با کیفیت باشد. اگر دستگیره‌هایی که انتخاب می‌کنید استحکام کافی ندارند و یا این که به درستی نصب نشوند پس از مدتی به راحتی جدا می‌شوند.

همچنین وجود دستگیره‌های زیبا موجب زیباتر شدن کمد دیواری می‌شود بنابراین انتخاب یک دستگیره با ظاهری زیبا موجب می‌شود تا کمد دیواری شما زیباتر به‌نظر برسد.

بیشتر بخوانیم  مدل کمد دیواری اتاق خواب| مدل کمد دیواری جادار

امنیت کمد

معمولا کمدهای دیواری را بدون داشتن قفل می سازند. در نتیجه کمد دیواری اتاق خواب محل مناسبی برای قرار دادن اشیای قیمتی و گرانبها نیست. بنابراین برای ساخت کمد دیواری و انتخاب مدل آن بهتر است با آن‌ها قفل اضافه کنید.

امکانات مازاد

برخی از کمد دیواری‌ها تنها محلی برای قرار دادن لباس‌ها هستند. اما شما می‌توانید امکانات مازاد دیگری نیز به آن اضافه کنید. برای مثال می‌توانید از قفسه‌های مختلف برای قراردادن لوازم مختلف بهره‌ببرید. یا این که با توجه به نوع کمد دیواری از نور پردازی درون کمد استفاده کنید تا بتوانید تمامی وسایل و لباس ها را به خوبی ببینید. همچنین می‌توانید یک آینه داخلی را نیز نصب کنید تا در زمان پوشیدن لباس‌ها به خوبی بتوانید آن‌ها را ببینید.

"ویژگی‌های

آشنایی با انواع مدل‌های کمد دیواری

کمد دیواری اتاق خواب ساده دیواری ریلی

یکی از پر طرفدارترین انواع کمد دیواری، کمد دیواری ریلی است که امروزه بسیار رایج است. درب کمدهای ریلی در چارچوب کمد جابه‌جا می شود. نیازی نیست که برای باز و بسته شدن در فضای‌خالی درنظر بگیرید. برای انتخاب کمد دیواری اتاق این کمدها یک انتخاب مناسب است. البته توجه داشته‌باشید که فضای لازم برای باز و بسته شدن درها به دیوار انتقال داده می‌شود. پس اگر دیوارهای اتاق شما عرض کمی دارند استفاده از این کمدها کمی سخت می‌شود.

اگر قصد دارید که کمد دیواری اتاق خواب ساده خود را از مدل ریلی انتخاب کند باید به جنس ابزار و یراق آن توجه کنید. معمولا در بازار به دلیل این که هزینه کمتری صرف شود یراق‌ها و ریل‌هایی را به کار می‌برند که تحمل وزن ۴۰ کیلو را دارند. این ریل‌ها به دلیل باز و بسته‌شدن درب‌ها فشار زیادی را تحمل می‌کنند. بنابراین در مدت زمان کوتاهی دچار خرابی می‌شوند.

بیشتر بخوانیم  طراحی تالار

برای این که یک کمد دیواری با کیفیت داشته‌باشید و نگران خرابی ریل‌های آن نباشید باید از ریل‌هایی استفاده کنید که تحمل وزن ۸۰ کیلو به بالا را دارند.

کمد در دکوراسیون داخلی

کمد دیواری کلاسیک

کمد دیواری‌های کلاسیک همان کمد دیواری‌های گذشته هستند. امروزه نیز تولید و به کار برده می‌شوند. ارتفاع این کمدها معمولا به اندازه ارتفاع خانه می‌باشد و تقریبا یک ضلع دیوار را به یک کمد تبدیل می‌کنند. کمدهای کلاسیک برای آویزان کردن لباس و نگهداری رخت خواب و انبار کردن وسایل مناسب هستند. ایراد اصلی این کمدها این است که فضای جلویی خود را اشغال می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر درب این کمدها ۶۰ سانتی‌متر عرض داشته‌باشد شما باید به آن اندازه فضای جلوی‌کمد را خالی بگذارید تا به راحتی بازوبسته شود. بنابراین اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است این کمدها برای شما مناسب نیست.

کمد دیواری اتاق خواب ساده دیواری کشویی

معمولا کمد دیواری کشویی را به تنهایی نمی‌توانید استفاده‌کنید مگر این که بخواهید آن را به عنوان کمد دیواری پذیرایی استفاده کنید. کمد دیواری‌های کشویی ابعاد کوچکی دارند. بنابراین برای انتخاب کمد دیواری اتاق خواب ساده خود می‌توانید آن را در کنار کمد دیواری ریلی به کار ببرید.

رنگ کمد دیواری اتاق خواب ساده

اگر اتاق خواب شما دارای یک دیزاین و دکوراسیون ساده است‌، می‌توانید رنگی را برای کمد دیواری انتخاب کنید که متناسب با دیزاین اتاق باشد و با دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد. می‌توانید برای انتخاب رنگ کمد  از رنگ‌های ملایم بهره ببید تا فضای اتاق خواب شما آرامش بخش باشد.

 

انواع کمد اتاق خواب

نتیجه گیری

امروزه دیگر کمتر کسی است که نخواهد برای منزل خود از کمد دیواری استفاده کند و اتاقی بدون کمد دیواری را بپسندد. انتخاب کمد دیواری مناسب برای نگهداری لباس ها و لوازم کار دشواری نیست تنها کافیست که در مورد انواع آن تحقیق کنید و با ویژگی‌های هر کدام آشنا شوید.