دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

.دکوراسیون اتاق خواب یکی از موضوعات مهمی است که شما باید برای راحتی هر چه بیشتر فرزندانتان آن را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. همان طور که می‌دانید روحیه دختران و پسران کاملا با هم متفاوت است و به همین دلیل باید نحوه چیدمان اتاق خواب خواب آن‌ها نیز متفاوت باشد. ما در این مقاله ایده‌های جذابی را برای طراحی یک اتاق خواب پسرانه شیک به شما معرفی خواهیم کرد.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

پسرها معمولا از کودکی تا بزرگ سالی علاقه زیادی به ورزش و هیجان دارند و شما می‌توانید با استفاده از همین علایق یک دکوراسیون اتاق خواب پسرانه جذاب برای فرزند خود طراحی کنید. برای چیدمان اتاق خواب فرزندتان باید به سبک دکوراسیونی که برای کل منزل در نظر گرفته‌اید، توجه کنید زیرا انتخاب اشتباه دکوراسیون تاثیر منفی روی زیبایی منزل شما خواهد داشت.

برای طراحی دکوراسیون باید به سن فرزند خود توجه کنید تا با توجه به سن و سال او بتوانید سرویس خواب و سایر وسایل مناسب را تهیه کنید، پسرها در سن رشد در مدت زمان کمی رشد چشم گیری خواهند داشت بنابراین برای خرید تخت خواب این نکته را مد نظر داشته باشید تا بعد از مدتی مجبور به تعویض تخت خواب نباشید.

اگر فرزند شما در سنی است که می‌تواند کوراسیون اتاق خواب را خودش انتخاب کند به او اجازه انتخاب دهید تا مطابق سلیقه خود به چیدمان وسایل بپردازد. این کار شما موجب می‌شود تا فرزند شما احساس قدرت و عزت نفس داشته باشد.

اتاق خواب مشترک برای فرزندان

اگر از اتاق خواب به صورت مشترک برای فرزندانتان استفاده می‌کنید، بهتر است تخت خواب‌های دو طبقه را انتخاب کنید. برای انتخاب طرح پارچه‌های هر تخت می‌توانید آن را طبق سلیقه فرزندانتان طراحی کنید.

برای این که محیط اتاق خواب فرزندان شما شلوغ نشود بهتر است از شلف و طبقه‌هایی که وجود دارد، استفاده کنید و روی هر کدام از این طبقات وسایل بازی فرزندانتان را قرار دهید. البته توجه داشته باشید که نباید وسایل سنگین را بر روی طبقات قرار دهید.

چه چیزی باید در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه باشد؟

اتاق خواب هر شخصی یک محیط امن برای اوست و او را از دنیای خارج دور می‌کند، اتاق خواب فرزند شما حریم خصوصی اوست بنابراین باید طراحی آن به گونه‌ای باشد که در آن احساس آرامش کند. او می‌تواند در محیط اتاق خواب خود پوسترهای مورد علاقه خود، رنگ‌های مورد علاقه خود و هر چیزی که که به آن علاقه دارد را به کار ببرد.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون داخلی لوکس

دکوراسیون اتاق خواب یک پسر باید بسیار کاربردی طراحی شود مخصوصا اگر پسر شما در شرایط سنی است که نیاز به مطالعه دارد، بنابراین در این صورت باید برای طراحی اتاق خواب او باید حتما میز کار را در نظر بگیرید.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه
دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

نحوه برخورد با سلیقه پسران

قبل از طراحی اتاق خواب پسرانه این نکته را فراموش نکنید که سلیقه یک نوجوان با بزرگ تر شدن کاملا تغییر می‌کند، بنابراین سعی کنید رنگ دیوار را ساده انتخاب کنید تا بعدها با بزرگ‌تر شدن فرزندتان آن را با وسایل جانبی به روز و جدید نشان دهید و دیگر نیازی به  تغییر دکوراسیون نداشته باشید.

در صورتی که با تغییر دکوراسیون مشکلی ندارید، می‌توانید این کار را انجام دهید و ی حتی می‌توانید طراحی دکوراسیون را به فرزند خود بسپارید تا با سلیقه خود به چیدمان وسایل بپردازد.

ایده‌های اتاق خواب پسرانه

برای این که اتاق خواب فرزند شما زیبا باشد و یک دکوراسیون جذاب داشته باشد، باید یک چیدمان اصولی را انجام دهید. در ادامه برخی از ایده‌های یک اتاق خواب جذاب را به شما معرفی می‌کنیم.

با طرح‌های شیک چیدمان کنید

برای این که فرزند شما در اتاق خواب خود حس خوبی داشته باشد، از وسایلی که کودکانه به نظر می‌رسند، استفاده نکنید. برای این که فضای اتاق خواب به یک فضای اجتماعی نزدیک باشد مبلمان را به کار ببرید.

همچنین استفاده از یک صندلی گردان چرمی یک ایده مناسب برای استراحت و معاشرت فرزند شما است، به علاوه در کنار آن یک میز قرار دهید که رویه آن قابل جا به جایی باشد تا فرزند شما بتواند مجلات مورد علاقه خود را در آن جا قرار دهد.

با کمک تخته پین سفارشی اتاق را شخصی سازی کنید

با به کار بردن تخته پین پارچه‌ای سفارشی به فرزند خود تیپ شخصیتی می‌بخشید تا بتواند هر چیزی که خوشحالی او را فراهم می‌کند به آن جا وصل کند. فرزند شما می‌تواند پوسترهای موسیقی، عکس‌های خانوادگی و یا حتی تقدیر نامه‌های مدرسه و هر آن چه که برای او اهمیت دارد را به این تخته وصل کند.

بیشتر بخوانیم  تکنیک های مربوط به دکوراسیون داخلی

برای این که تخته شما با دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد، پارچه انتخابی خود را به کار ببرید. شما به راحتی می‌توانید پارچه را دور قاب چوبی کشیده و آن را با منگنه محکم کنید. استفاده از تخته پین یک ایده بسیار جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه است و برای هر سنی مناسب می‌باشد.

از یک تناژ رنگ پر جنب و جوش استفاده کنید

می‌توانید برای رنگ پس زمینه یک رنگ بی خطر مانند سایه‌های آبی و یا خاکستری سنتی را انتخاب کنید و سر تا سر اتاق را رنگ شاد بزنید، اگر اتاق فرزندان شما مشترک است سعی کنید برای دکوراسیون اتاق و ترکیب رنگ‌ها از سلیقه هر دو کمک بگیرید.

گزینه‌های اضافی نشستن را انتخاب کنید

یکی از لوازمی که برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه لازم است، صندلی راحتی یا صندلی کیسه‌ای است. یکی از کارهایی که نوجوانان به آن علاقه دارند این است که با دوستان یا خواهر و برادر خود در اتاق پاتوق کنند و به معاشرت بپردازند. بنابراین برای این که فضای اتاقشان به یک فضا اجتماعی نیز تبدیل شود، صندلی راحتی را به اتاقشان اضافه کنید.

چه چیزی باید در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه باشد؟استفاده از طرح‌های راه راه بزرگ

اتاق خواب فرزند شما باید یک طرح آرام و بالغ داشته باشد. برای نقطه توجه اتاق خواب یک تخت خواب فرفورژه در نظر بگیرید و برای زیبا سازی دیوارها از کاغذ دیواری‌های راه راه استفاده کنید.

به کار بردن روکش چوبی به شما کمک می‌کند تا اتاق خواب را بزرگ‌تر و دلبازتر احساس کنید. با رنگ کردن دیوارها می‌توانید این طراحی را به روز کنید. رنگ‌هایی را به کار ببرید که موجب آرامش فرزند شما شود .زیرا فرزند شما از همان سال‌های ابتدایی تا زمانی که خانه را ترک کند در این فضا وقت خود را سپری می‌کند.

با یک بوم خالی شروع به کار کنید که تغییر آن راحت است

سعی کنید فرزند خود را متقاعد کنید تا دیوار سفید را به عنوان یک بوم خالی در نظر بگیرند، با این که شاید دیوار سفید برای اتاق خواب پسرانه بهترین گزینه نباشد اما شما می‌توانید برای زیباتر کردن آن از عکس‌های چاپی و ملافه‌های طرح دار استفاده کنید.

به فرزند خود اجازه دهید خود را ابراز کند

قطعا هر جوانی علاقه دارد تا نقاشی روی دیوار را انجام دهد، این کار روشی برای بیان هویت آن‌ها است و برای والدین نیز مزایایی از جمله حذف هزینه کاغذ دیواری را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانیم  چه نورپردازی مناسب خانه است؟

دکوراسیون اتاق پسریک فضای مطاله هوشمند ایجاد کنید

فرزند شما در بیشتر سال‌های عمرش درگیر امتحانات مدرسه است، بنابراین باید حتما یک فضای مطالعه را برای او ایجاد کنید. برای ایجاد این فضا یک میز و صندلی با کیفیت انتخاب کنید . بر روی فضای بالای میز قفسه هایی را نصب کنید تا نوجوان شما بتواند وسایل خود از جمله کتاب‌ها را در آن جا قرار دهد.

با استفاده از رنگ نارنجی به فضای اتاق خواب انرژی تزریق کنید

نارنجی پر رنگ یکی از رنگ‌هایی است که انرژی و خلاقیت زیادی را به هر فضایی اضافه می‌کند و یک انتخاب ایده‌آل برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه است.

می‌توانید از رنگ نارنجی تنها برای یک طاقچه یا یک دیوار استفاده کنید. برای ترکیب رنگ زیبا برای فضاهای دیگر رنگ‌های سرد را به کار ببرید. ترکیب رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب بسیار اهمیت دارد بنابراین رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به فرزند شما انرژی و آرامش منتقل کند.

فرش اتاق خواب پسرانه

برای انتخاب فرش اتاق خواب پسرانه باید به رده سنی فرزند خود توجه ویژه داشته باشید. اگر فرزند شما کم سن و سال است و روی زمین بازی می‌کند نباید فرش‌های پرزدار را خریداری کند. همچنین می‌توانید رنگ و طرح فرش را با سایر وسایل موجود در اتاق هماهنگ کنید تا زیبایی فضای اتاق خواب دو چندان شود.

پرده اتاق خواب پسرانه

برای انتخاب پرده اتاق خواب فرزند خود گزینه‌های زیادی را پیش رو دارید. زیرا برای نوجوانان تنوع پرده بسیار بالا می باشد.بنابراین شما می‌توانید با توجه به تم رنگی اتاق خواب فرزندتان یک پرده مناسب را خریداری کنید.

اگر اتاق خواب فرزند شما پنجره دارد، بهتر است پرده‌های نازک را انتخاب کنید تا نور طبیعی به داخل اتاق راه داشته باشد. با این کار دیگر نیازی نیست تا در طول روز برای روشنایی اتاق خواب از نور پردازی مصنوعی استفاده کنید.

طراحی داخلی اتاق پسرانهنتیجه گیری

ایده‌های طراحی دکوراسیون اتاق خواب برای سنین مختلف متفاوت است. زیرا سلیقه افراد در هر رده سنی با هم تفاوت دارد و با بزرگ‌تر شدن فرزندان سلیقه آن‌ها تغییر می‌کند. برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه شما باید از ایده‌هایی که مناسب سن فرزندتان است، استفاده کنید تا در نهایت بتوانید یک فضای آرام و پر آرامش را برای فرزند خود ایجاد کنید.