طراحی ویلا کرج

طراحی داخلی منازل ایرانی

طراحی داخلی منازل ایرانی، به معنای مرتب سازی، چیدمان و زیبا سازی منزل با اصول و برنامه ریزی درست است. این امر اشاره دارد، به گزینش وسایل مناسب و چیدمان آنها در قسمت‌های مختلف خانه که شامل آشپزخانه، حال و پذیرایی، اتاق خواب و سرویس های بهداشتی می‌شود.
دقت کنید، طراحی داخلی فقط برای خانه و منازل مسکونی نیست، بلکه در بیمارستان ها، مغازه ها، فروشگاه، هتل‌ها و دفاتر کار میتوان از طراحی داخلی بهره‌برد. در طراحی داخلی فقط سلیقه دخالت ندارد، بلکه این حرفه دارای نکات ظریف و دقیقی است، که باید به خوبی رعایت شود که هم از نظر زمان و هزینه مقرون به صرفه باشد و همچنین زیبایی هر چه تمام تر به فضا و محیط ببخشد. بنابراین افراد می توانند با انتخاب یک تیم حرفه ای طراحی داخلی منازل ایرانی، طبق نظر و سلیقه ی خود یک سبک زیبا و دلخواه برای منزل یا محل کار خود ایجاد کنند.

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن یکی از مهمترین سبک های دکوراسیون داخلی می باشد.در طراحی مدرن به علت داشتن طرح های ساده این امکان را به شما می دهد علاوه بر داشتن یک دکوراسیون و طرح ساده از زیبایی بی نظیر آن استفاده کرد.همچنین این طرح بخاطر عدم استفاده از ابجکت و ابزارهای ساده در رندرگیری و اجرا هزینه ها و فرآیند اجرا را کاهش می دهد.این طرح بخاطر محبوبیت بالا یکی از سبک هایی می باشد که امروزه در ایران دارای طرفدارن زیادی می باشد.از این طرح بیشتر در دکوراسیون خانه های کوچک استفاده کرد از دیگر موارد که می تواند استفاده کرد در آپارتمان ها می باشد.در این طرح از مشکلات و محدودیت های موجود در طرح کلاسیک خبری نمی باشد.طراح مدرن در عین ظرافت که دارد می تواند با رعایت چند اصول اولیه به یک طرح زیبا دست یابیم.

بیشتر بخوانید : طراحی داخلی مدرن برای فضای اداری

طراحی داخلی نئو کلاسیک

طراحی کلاسیک در واقع طرحی هست مابین طراحی داخلی مدرن و کلاسیک در این طراح خبری از ظرافت و سادگی طرح مدرن نیست . همیچنین در این طرح از ابزارهایی و چیدمان کلاسیک با ضرافت بیشتر استفاده می شود و از نقش نگاره های طرح های کلاسیک کمتر استفاده می شود.این بر ظرافت و پیچیدگی تمرکز دارد، امروزه طراحی نئوکلاسیک به دلیل جذابیت همیشگی آن مورد علاقه بسیاری از صاحبان خانه است.طرح نئو کلاسیک را می توان یک طرح معاصر یاد کرد.این طرح از ابزار هندسی ساده استفاده می شود.ستون ها برخلاف طرح کلاسیک به طرح مدرن نزدیک تر می باشند.سقف ها در سبک نئوکلاسیک به صورت مربع یا مستطیل شکل می باشند.

طراحی داخلی کلاسیک

طراح داخلی کلاسیک یک از سبک هایی هست که امروز به عنوان یک سبک لاکچری یاد میشه و در ایران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.این سبک بیشتر به سبک ایرانی نزدیکتر می باشد. این نقش از نقشنگارهای خاص و برخوردار می باشد.ابزارها و المان های استفاده شده در سبک کلاسیک به صورت قابل توجه ای یک از سبک مدرن و نئوکلاسیک قابل تمایز هستند.طراحی کلاسیک از ابزارهایی کچی ، پیتنه ، مبلمان کلاسیک استفاده می شود.طراحی های داخلی کلاسیک با فضای داخلی لاکچری و سبکی متعادل ظاهری زیبا دارند. اکسسوری، ابزارها و المان گویای شکوه آن است. دکوراسیون سنتی در واقع یکی از موضوعات دکوراسیون کلاسیک می باشد. مبلمان چوبی گرانبها با پارچه های روکش گران قیمت ترکیب هنری بی نظیری را ایجاد می کند.

دکوراسیون خانه های لاکچری

طراحی داخلی مدرن لاکچری بیشتر در خانه ها و یلاها استفاده می شود.این طراحی با هدف ایجاد یک طراح خاص و لاکچری نیازمند ذهنی خلاق می‌باشد تا اصول اولیه یک طرح مدرن را رعایت نماید.بهتراست جهت تجمل گری از طراح‌های لاکچری در خانه‌های بزرگ استفاده شود .
شما می‌توانید از مبلمان مدرن اما لاکچری استفاده کنید.این مبلمان می‌تواند از نوع چستر باشد.یک مبلمان چستر در حالی دارای طرح‌های کلاسیسک می‌باشد اما از نظر شناختی یک مبلمان مدرن لاکچری می باشد.مورد دیگری که می تواند خانه شما را به سوی یک خانه مدرن لاکچری سوق دهد استفاده از پرده های لاکچری می باشد.شما می توانید با استفاده از پرده‌های حریر فضای خانه رو به سوی یک طرح لاکچری هدایت کنید.رنگ ها هم نقش مهمی در نمایش منزل شما به عنوان یک طرح خاص دارند شما می‌تواند با استفاده از رنگ هایی مثل طلایی و مشکی یک فضایی زیبا و مدرن اما لاکچری داشته‌باشید.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی بیمارستان

طراحی داخلی پذیزایی

طراحی داخلی منزل

طراحی داخلی منزل یکی از به ما کمک می کند ارتباط بین اجزای موجود که در اختیار داریم و یا در ادامه قصد خرید داریم برقرار کنیم.یک طراح اصولی به ما کمک می کند که یک محیط شاد و پر انرژی داشته باشیم از این برای داشتن این مورد طراحی داخلی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.طراحی منزل شامل طراحی اتاق خواب ها ، آشپزخانه ، کلوزت ، کمد ها ، پذیرایی ، میز ها می شود.این رودند به شما کمک می کند که نیازهای شما بر اساس مقدار بودجه ای که دارید شروع به طراحی منزل خود نمایید.چیدمان منزل یکی از موارد مهمی باشد که در طراحی داخلی باید به آن دقت شود تا شرایط برای جذابیت و دوری از یکنواختی ما افزایش یابد.در چیدمان داخلی همه اجزای منزل ما با هم ست می شوند.مواردی هم که از نظر خوانایی با دیگر عنصر تطابق ندارد را می توان با کمترین هزینه با اجزای اصلی وقق داد.از موارد می توان به نقاشی ، تعویض پارچه مبلمان و تابلو عکس ها اشاره کرد.
طراحی داخلی اتاق خواب

اصول طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی قوائد و قوانین خاص خود را دارد همین قوانین هستند که سبک های دکوراسیون داخلی را تشکیل داده اند از این رو سبک و اصول طراحی مدرن خود اصولی دارد.اصول که باید برای رعایت سبک مدرن کرد به مراتب از اصول اولیه در دیگر سبک ها آسان تر می باشند.برای رعایت این اصول شما باید به مواردی که در ادامه گفته می شود توجه کنید.این اصول براساس ابعاد و مساحت و حتی اقلیم که قرار است طراحی در آن شکل بگیرید تفاوت دارد.سبک مدرن گاهانه با رعایت چند اصول ساده و پیش پا افتاده به راحتی قابل اجرا می باشد.

طراحی داخلی میز تی وی اتاق خواب

تفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی چیست؟

وقتی ما واژه “طراحی داخلی” را می شنوند، اغلب به یاد چالش های “تغییر اتاق” یا  به موضوع تغییر دکور فکر می کنند. اما چیزی که ما به آن در واقع فکر می کنیم دکوراسیون داخلی است. در حالی که دکوراسیون در ایجاد فضاهای منزل به صورت کاربردی و زیبا نقش دارد، کار یک طراح داخلی از موضوعات اصلی و مهم با دکوراسیون داخلی متفاوت است. بنابراین، تفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی در چیست؟

وظایف که طراحان داخلی انجام می دهند

فرآیند طراحی داخلی از یک روش سیستماتیک و هماهنگ – شامل تحقیق، تجزیه و تحلیل و ادغام دانش در فرآیند خلاقانه را پیروی می کند تا نیازها و خواسته های مشتری را برآورده کند.این فرآیند حاصل تلفیق تجربه و ایده های طراح با مشتریان می باشد تا یک طرح به روز ارائه شود.

متخصصین این زمینه قالبا بر روی یک محیط تجاری یا مسکونی کار می کنند، این طراحان با به کارگیری راه حل های خاص و اصولی در چارچوبی که عملکردی، جذاب و با کیفیت که زندگی و روزمرگی ساکنین مفید است، به چالش کشیده می شوند. آنها باید با توجه به اقلیم ساختمان هماهنگ باشند و موقعیت و بافت اجتماعی و فرهنگی پروژه را رعایت کنند. طراحان داخلی با اجرای راه حل های متفکرانه می توانند فضاهایی را ایجاد کنند که محیط امن و پر انرژی برای کار های روزمره را بپو.شاند

بیشتر بخوانید : طراحی داخلی

طراحی داخلی منزل به چه صورت است؟!

هدف از طراحی داخلی منازل ایرانی، زیبا سازی و خلق یک فضای دل انگیز و آرام بخش است. لازمه ی به نتیجه رسیدن این هدف هماهنگی لازم میان اجزای مختلف خانه یا دفتر کار است. در حال حاضر می توان به واسطه ی یک طراحی داخلی مناسب و اصولی فضای داخلی آپارتمان های کوچک و نقلی را بهینه سازی کرده و چینش اجزا و لوازم را بهبود بخشید. یکی از دغدغه هایی که امروز برای افراد، خصوصا خانم ها بسیار در مرکز توجه قرار گرفته، طراحی فضا و چیدمان وسایل است، که این مشکل به واسطه ی یک تیم طراحی داخلی کار بلد کاملا رفع می شود. انتخاب سبک طراحی داخلی به نوعی سبب نمایان شدن، شخصیت و روحیه ی شما است. بنابراین شما می توانید سبک مورد نظر را بر اساس سلیقه ی خود گزینش کرده و مابقی کار را به تیم طراحی داخلی بسپارید.

بیشتر بخوانیم  بازسازی خانه قدیمی ضرورت دارد

بیشتر بخوانید : طراحی داخلی

 نحوه ی انتخاب وسایل

با توجه به اعتقاد اروپاییان، لازمه ی رسیدن به خط پایان در وهله ی اول، انتخاب و آگاهی داشتن کامل نسبت به مقصد است. بنابراین در گام اول باید یک فضا و ایده کلی برای دکوراسیون داخلی منزل تداعی کرده و در گام بعدی به  مراحل دیگر طراحی داخلی بپردازید. انتخاب و خرید وسایل از مهم ترین اقدامات برای طراحی داخلی است، اما بهتر است در انتخاب وسایل عجول نباشید، چون این امکان وجود دارد که وسایلی که توجه شما را جلب می کند، در چینش و هماهنگی اجزای و وسایل دیگر محدویت ایجاد کند. برای مثال ممکن است، شما مبلمانی را انتخاب کنید، که برای سایر وسایل محدودیت انتخاب، به وجود بیاورد.
بنابراین این انتخاب شما شاید غلط بوده و سبب اتلاف هزینه و وقت شود. در نتیجه پیش از انتخاب و خرید وسایل، یک  برنامه ی اصولی طراحی کنید. به عنوان مثال کنار مبلمان چ وسایلی قرار بگیرید یا پرده مناسب این فضا و محیط چه نوع پرده‌ای است. توجه کنید درهنگام انتخاب وسایل، متراژ، نوع، شکل و شمایل فضا و سبک طراحی شده را در نظر بگیرید.

اشاره ای به اصول چیدمان منزل

همانطور که بیان شد، قبل از انتخاب و خرید وسایل مورد نیاز، باید سبک طراحی داخلی مشخص شود، این سبک ها شامل:
سبک مدرن
مدرن اصطلاحی است که در چیدمان منزل به دلیل وجود مبلمان،فرش و وسایل که بیشتر از متریال‌‌های چوب و پلاستیک استفاده می شود، جایگاه ویژه‌ای دارد.چیدمان در سبک مدرن ساده بوده و نباید در این سبک فضای خانه شلوغ باشد.یا به نوعی می‌توان گفت این سبک،یک سبک مینیمالیستی و ترکیبی از رنگهای طبیعی می‌باشد.این سبک نوآورانه تقریبا برای خانه های آپارتمانی و فضاهای کوچک مناسب است.با انتخاب درست رنگ،میتوان مناسب با شرایط، محیط را رسمی یا غیر رسمی دیزاین کرد.از .مشخصه‌های بارز این سبک میتوان به اشکال هندسی جسورانه والبته ترکیب بندی نامتقارن اشاره کرد
سبک کلاسیک
کلاسیک سبکی عامه پسند می‌باشد.در انتخاب وسایل منزل از متریال چوب استفاده می‌شود و برای خانه هایی با متراژ بالا نسبت به خانه هایی با متراز پایین،مناسب‌تر هستند.ستون‌های بلند،گچبری و نقش‌و‌نگارهایی با جزئیات بالا و درخشان از نشانه‌های این سبک می‌باشد.هزینه این سبک به علت استفاده از وسایل چوبی دست‌ساز نسب به سبک‌های دیگر بیشتر است.در کنار تمامی این شرایط از وسایل قدیمی یا به اصطلاح عتیقه،که هم راستا با این سبک می‌باشد برای تکمیل طراحی داخلی به عنوان اکسسوری در مکان‌های مورد نیاز استفاده می‌شود..

سبک سنتی

این سبک آشنا یاد‌آور هنر معماران اصیل ایران زمین بوده و حس سادگی و راحتی را به منزل شما در کنار نوستالژیک بودن می‌دهد.تخت‌های چوبی،کرسی‌ها،بالشتک‌های غلطکی،گلیم و جاجیم که طرفداران خاص خودشان را دارند همگی در این سبک جای دارند.قرمز لاکی‌ رنگ عمده در طراحی  دکوراسیون‌ این سبک می‌باشد. شیشه‌های رنگی و طاقچه را میتوان به عنوان تکمیل کننده این طراحی شناخت.گچ در تزیینات داخلی بناهای ایرانی در این سبک هم جای دارد.سبک سنتی مناسب برای تمامی متراژ‌های منازل می باشد.
هر  کدام از این سبک تفاوت و شباهت هایی با یکدیگر دارند. شما می توانید با توجه به روحیات و سلیقه ی خود، سبک دلخواه تان را گزینش کنید. رنگ های مصرفی، وسایل مورد استفاده و طراحی هر کدام از این سبک ها  متفاوت است. بنابراین با وجود تنوع فراوان سبک های طراحی داخلی منازل ایرانی، تمام افراد با سلیقه های مختلف می توانند، سبک مدنظر خود را انتخاب کرده و به کاربگیرند. دقت‌کنید، برای رسیدن به نتیجه مطلوب حضور تیم مجرب طراحی داخلی، ضروری است. چون این افراد با تجربه  در زمینه ی انتخاب رنگ، کفپوش، کاغذ دیواری و وسایل مورد نیاز دیگر دارای مهارت و تبحر هستند.

بیشتر یخوانید : دکوراسیون داخلی چیست؟

از مهم ترین این فاکتورها طراحی داخلی منازل ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهم‌ترین فاکتور جایگاه و نقش مبلمان است. با توجه به اینکه مبلمان عضو جدا‌ناپذیر دکوراسیون و طراحی به حساب می‌آید و ایفاگر نقش مهمی در طراحی هست‌. بنابراین انتخاب آن از اهمیت بالایی برخورداراست.
گزینش قاب‌های هنری و قاب عکس متناسب‌با فضا و سلیقه مد نظر شما، از فاکتورهای مهم دیگر در طراحی بوده و بسیار مورد توجه قرار می گیرد. تابلو های انتخابی شما بهتراست، با سبک طراحی داخلی و نوع و چیدمان وسایل هماهنگ باشد.
نورپردازی، اثر نور و روشنایی در طراحی دکوراسیون از فاکتور مهم دیگر است. که در این قسمت به آن اشاره می کنیم. نور پردازی به واسطه ی نور طبیعی لوستر یا هالوژن ها انجام می شود. برای اینکه نور به خوبی منعکس شود، باید نور پردازها در مکان مناسب قرار بگیرند و شاخه های نور آن ها با سبک و نوع دکوراسیون منزل هماهنگی داشته باشد تا یک فضای خوب و زیبا ایجادشود. توجه کنید حتی میزان نور و رنگ های نور نیز بر اساس سلیقه ی شما قابل گزینش است. اگر قصد دارید، کنتراست نور را پایین آورده و کاهش دهید، می‌توانید برای مکان هایی همچون آشپزخانه از نورهای تو کار بهره‌ببرید.
از دیگر فاکتور های مهم در دکوراسیون داخلی، رنگ آمیزی است.از آنجایی که بیشترین فضای داخلی خانه، که در مرکز توجه قرار‌دارد، دیوار است. بنابراین بافت، پوشش و رنگ دیوار ها به خوبی نمایانگر طراحی و سبک دکوراسیون خواهدبود. رنگ و پوشش مناسب دیوار، جذابیت و جلوه ی خوبی به خانه می‌دهد.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون دفتر کار کم هزینه

معرفی سبک طراحی داخلی منازل ایرانی

با توجه به اینکه در منازل ایرانی وسایل خاص و منحصر به فردی استفاده می شود، بنابراین این امر سبب خلق یک سبک طراحی داخلی مجزا می‌شود. همچنین این سبک با قدمت بالایی که دارد، در دنیا شناخته شده‌است. از اصلی ترین و بارزترین ویژگی در طراحی داخلی منازل ایرانی به موارد زیر اشاره‌کرد:

  • استفاده از ایوان های مرتفع
  • بهره گیری از فرش های ایرانی و پرده های متناسب با آن
  • به کارگیری ستون‌های بلند

همانطور که در این مقاله ذکر کردیم سبک‌های طراحی، متنوع و فراوانی وجود دارد. که هر کدام از اشخاص می‌توانند بر اساس سلیقه و روحیات خود سبک دلخواه را گزینش کرده و به کاربگیرند.

در زمینه طراحی داخلی منازل یا محل کار بهره گیری‌از وسایل و طرح‌های متناسب با سبک  طراحی‌شده، جهت هماهنگی‌با فضا و محیط سبب زیبایی هر‌چه تمام‌تر دکوراسیون می‌شود. طراحی منازل ایرانی یک سبک منحصر‌به‌فرد و مجزا از سبک‌های دیگربه خود اختصاص داده‌است. چون در این سبک از فرش های ایرانی و پرده های هماهنگ با آن در کنار مبلمان و سایر وسایل به خوبی استفاده‌شده که موجب ایجاد یک فضای دلنشین می‌شود‌.

شرکت طراحی داخلی

هالی به عنوان  یک شرکت دکوراسیون داخلی که تمام اصول برای اجرای یک طرح و بازسازی درست را رعایت می کند پیش از هر کار جدید شروع به طراحی طرح بر اساس سلیقه و نیاز شما می نماید در این فرآیند تمام مواردی که باید در طرح یک خانه به عنوان استاندارد باشد رعایت می شود.شرکت طراحی داخلی ، طراح های خود را ابتدا امر به صورت حضوری اندازی گیری می کنند سپس این طرح ها را در برنامه هایی که پلان را به صورت دو بعدی پیاده سازی می کنند اجرا می نماید به عنوان مثال اتوکد بعد از به پایان رسیدن طراحی فاز سه شما این امکان را دارید که وسایل موجود خود را برای طراح شرح دهید و نیازهایی پیش روی خود را اعلام فرمایید.
طراح براساس نیاز شما اقدام به طراحی سه بعدی مینماید.طراح سه بعدی فالبا با برنامه ۳D MAX پیاده سازی می شود.بعد از پیاده سازی طرح یکبار دیگر با مشتری بررسی می گردد و نواقص احتمالی برطرف می گردد.وقتی طرح نهایی شد شرکت اقدام به شروع بازسازی و تخریب می نماید و طرح براساس آنچه نیاز مشتری است پیاده سازی می گردد.سایت طراحی داخلی هالی سارن به شما کمک می کند تا در سریع ترین زمان شروع به طراحی خانه ، دفتر و ویلا خود نمایید.

 

سوالات متداول

۱-طراحی داخلی نئو کلاسیک چیست؟ طراحی نئو کلاسیک در واقع طرحی هست مابین طراحی داخلی مدرن و کلاسیک در این طراح خبری از ظرافت و سادگی طرح مدرن نیست . همیچنین در این طرح از ابزارهایی و چیدمان کلاسیک با ضرافت بیشتر استفاده می شود و از نقش نگاره های طرح های کلاسیک کمتر استفاده می شود.

۲-طراحی داخلی مدرن چیست؟ طراحی داخلی مدرن یکی از مهمترین سبک های دکوراسیون داخلی می باشد.در طراحی مدرن به علت داشتن طرح های ساده این امکان را به شما می دهد علاوه بر داشتن یک دکوراسیون و طرح ساده از زیبایی بی نظیر آن استفاده کرد

۳-هدف از طراحی داخلی منازل ایرانی چیست؟ هدف , زیبا سازی و خلق یک فضای دل انگیز و آرام بخش است. لازمه ی به نتیجه رسیدن این هدف هماهنگی لازم میان اجزای مختلف خانه یا دفتر کار است.

 

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *