دکوراسیون داخلی کلاسیک چیست؟!

دکوراسیون داخلی کلاسیک یکی از سبک های اصیل و سنتی است. در این سبک پرده های فاخر، سقف های بلند، وسایل و لوازم آنتیک و وسیله های چوبی حکاکی شده به خوبی به چشم می خورد. استفاده از رنگ های قهوه ای، طلایی و کرم در سبک کلاسیک، سبب ایجاد یک فضای دلپذیر و آرام می شود. سبک کلاسیک این قابلیت را دارد، که فرهنگ و رسوم گذشته و گذشتگان را یادآوری کند. این سبک در میان مردم بسیار رایج و محبوب است. زیرا مردم می توانند، با سبک های سنتی و قدیمی  به راحتی ارتباط برقرار کنند. سبک کلاسیک در سرتا سر جهان در میان مردم طرفدار و محبوبیت خاصی دارد. ویژگی و خصوصیات منحصر به فرد این سبک، موجب شده که یک دیزاین خاص و یونیک به دکوراسیون خانه و محل کار ببخشد.

اصالت و سنتی بودن از سبک کلاسیک جدا نمی شود و همواره اصیل بودن سبک کلاسیک به صورت پایدار وجود دارد. المان و عناصری که در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد، دارای مفهوم و معانی دقیقی هستند. وجود هیچ چیز در سبک کلاسیک غیر ممکن و دور از انتظار نیست. سبک کلاسیک یک سبک فراگیر و پایدار بوده، که مقداری، رنگ و روی عصر معاصر را به خود گرفته و همان سبک سنتی غربی محسوب می شود. سبک کلاسیک، دکوراسیون قرن هجدم در انگلستان تا دکوراسیون روستایی فرانسوی و سر زمین های نا شناخته ی خاور دور افتاده را در بر می گیرد.ما در این مقاله قصد داریم، نکات مربوط به دکوراسیون داخلی کلاسیک را برای شما عزیزان شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانیم  طراحی دکوراسیون پنت هاوس

خصوصیات دکوراسیون داخلی کلاسیک

دکوراسیون داخلی کلاسیک مانند سایر سبک ها دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی است. سبک کلاسیک ویژگی و خصوصیات فراوانی دارد و در مقایسه با سایر سبک ها بسیار متفاوت جلوه می کند. استفاده از قفسه و شلف های چوبی و حکاکی شده با درب های شیشه ای در سبک کلاسیک به خوبی قابل رویت هست. در این قسمت از مقاله قصد داریم، ویژگی و خصوصیات دکوراسیون داخلی کلاسیک را مطرح کنیم.

 دکوراسیون داخلی کلاسیک و خصوصیات آن

  • ترکیب رنگی و خاص
  • وسایل و عناصر چوبی
  • نظم
  • تقارن

حاکم بودن نظم در دکوراسیون داخلی کلاسیک

در وهله اول باید بدانید، شلوغی و تجملات در دکوراسیون داخلی کلاسیک دیده نمی شود و این سبک با تجملات و شلوغی ارتباط بر قرار نمی کند. در این سبک، مکان و محدوده های خاصی برای قرارگیری اکسسوری ها و وسایل تزئینی در نظر گرفته می شود. این سبک، استقامت و پایداری منحصر به فردی دارد و یکی از سبک های منظم در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید.

رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی کلاسیک

رنگ هایی که در دکوراسیون داخلی کلاسیک به کار گرفته می شود، یک شخصیت و وقار خاصی را به محیط کار یا خانه شما می بخشد. عناصر و رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی کلاسیک، سبب بروز آرامش در محیط می شود. سبک کلاسیک به سبک رنگ های فاخر و غنی شهرت یافته و علت این نام گذاری، استفاده از رنگ های طلایی، بژ، کرم و قهوه ای است.

وجود تقارن در دکوراسیون داخلی کلاسیک

اساسی ترین و بارزترین ویژگی مربوط به دکوراسیون داخلی کلاسیک، وجود تقارن در این سبک است. وجود تقارن در این سبک به این معنا است، که مبلمان به صورت جفت و در روبروی هم در مکان‌های معین قرار می گیرند. برقراری نظم و تقارن در دکوراسیون داخلی کلاسیک، جذبه و ابهت خاصی به محیط می بخشد و حضور در این مکان را برای اکثر افراد  لذت بخش می کند.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون منزل مدرن و فوق العاده

بهره گیری از دکوراسیون داخلی کلاسیک برای طراحی اتاق خواب

برای اینکه محرز شود، سبک به کار برده شده در طراحی اتاق، سبک کلاسیک است، معرف و المان هایی وجود دارد، که به چند از مورد از آن ها اشاره می کنیم.

  • استفاده از تخت خواب های چوبی دارای پشتی حکاکی شده
  • قرار گرفتن میز های کنار تخت با طراحی و حکاکی قدیمی
  • وجود آباژور با پایه های چوبی و سرامیکی بر روی میز های کنار تخت
  • وجود پرده های والان دار و بلند
  • بهره گیری از رو مبلی و رو تختی با طرح های تکرار شونده

توجه کنید، طرح های رو تختی و رو مبلی باید در مقایسه با زمینه متفاوت و متمایز باشند. برای مثال طرح ها باید نسبت به زمینه کمی براق تر باشند، تا به خوبی جلوه کنند.

 

 

خصوصیات دکوراسیون داخلی کلاسیک
دکوراسیون داخلی کلاسیک

سرویس بهداشتی و طراحی آن به واسطه ی دکوراسیون داخلی کلاسیک

وجود کابیت های چوبی با تناژ رنگ های بژ و قهوه ای در سرویس بهداشتی به خوبی سبک کلاسیک را یادآور می شود. اگر می خواهید، به یک سرویس بهداشتی جذب و مدرن با سبک کلاسیک دست یابید، می توانید از کابیت های چوبی با رنگ های شیری، سفید استخوانی و همچنین مشکی و آینه هایی با قاب فلزی و طلایی رنگ استفاده کنید.

استفاده از سبک کلاسیک برای طراحی محل و اتاق کار

علاقه زیاد اکثر افراد به سبک کلاسیک باعث شده، که برای طراحی محل کار خود نیز از این سبک کلاسیک بهره ببرند. اگر از آن دسته آدم هایی هستید، که می‌خواهید، محل کار خود را به واسطه سبک کلاسیک طراحی کنید، می‌توانید از مبلمان و صندلی های لهستانی، میز های چوبی حکاکی شده، کتابخانه های بزرگ سر تا سری و فرش هایی با طرح های نفیس و اصیل بهره ببرید.

بیشتر بخوانیم  برنامه ریزی قبل از خرید وسایل خانه

طراحی آشپزخانه به وسیله دکوراسیون داخلی کلاسیک

برای اینکه یک آشپزخانه با طراح کلاسیک داشته باشید، باید بر روی المان و تجهیزات مهم و اساسی آشپزخانه تمرکز کنید. طراحی کابیت ها در دکوراسیون آشپزخانه بسیار مهم و حائز اهمیت هستند. استفاده از کابینت هایی با چوب بلوط و گردو با کنده  کنده کاری های اصیل، معرف سبک کلاسیک در آشپزخانه است. همچنین در سبک کلاسیک می توان از رنگ های سفید استخوانی و یا قهوه ای تیره برای کابیت ها بهره برد. نما و جلوه ی اصلی آشپزخانه به سبک کلاسیک، کابیت ها هستند. برای اینکه بتوانید، به یک آشپزخانه زیبا با سبک کلاسیک دست یابید، می توانید از تیم‌های مجرب طراحی دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. این تیم ها بر اساس میزان فضای در دسترس آشپزخانه، سلیقه و روحیات شما یک طرح زیبا برای آشپزخانه شما طراحی و  اجرا می‌کنند.

 

طراحی آشپزخانه به وسیله دکوراسیون داخلی کلاسیک
دکوراسیون داخلی کلاسیک

بهره گیری از سبک کلاسیک برای حمام

برای طراحی حمام به سبک کلاسیک از رنگ سفید، طلایی و نقره ای به مقدار فراوانی بهره می برند. شیر و وان  انتخابی برای حمام های کلاسیک دارای تزئینات زیبا و خاصی هستند، که همین موارد سبب جذابیت و یونیک بودن فضای حمام می شود.

نشیمن ها به سبک کلاسیک

همانطور که گفته شد، در سبک کلاسیک از مبلمان با کنده کاری های فاخر، پرده های بلند و والان دار و استفاده از رنگ های قهوه ای و کرم به وضوح دیده می شود. نظم و تقارن در سبک کلاسیک اهمیت خاصی دارد. بنابراین اگر  خوبی و به صورت اصولی از موارد فوق استفاده کنید، می توانید به یک نشیمن زیبا با طرح کلاسیک دست بیابید.

ما در این مقاله در رابطه با دکوراسیون داخلی کلاسیک صحبت کردیم. این سبک یادآور سنت و گذشته هاست.  مردم به خوبی می توانند، با این سبک ارتباط بر قرار کنند. اگر قصد دارید، یک سبکی را انتخاب کنید، که اکثر افراد به آن علاقه داشته باشند، قطعا سبک کلاسیک است. در سبک کلاسیک از اشیا و تجهیزات قدیمی و گران قیمت بسیار بهره برده می‌شود‌.