طراحی داخلی مدرن برای فضای اداری

امروزه طراحی داخلی مدرن برای فضای اداری، فقط به عنوان یک فاکتور تزئینی و به منظور زیبا سازی دفترهای اداری به کار گرفته نمی‌شود. طراحی داخلی این قابلیت‌را دارد که‌بر روی مواردی همچون، نوع ارتباطات درون سازمانی، روش کارکنان و میزان بهره وری به طور مستقیم و یا غیر مستقیم اثر بگذارد.

با توجه به موارد فوق به این نتیجه می‌رسیم، که طراحی داخلی مدرن برای فضای اداری بسیار مهم و حساس است. دکوراسیون داخلی دفاتر اداری باید توسط افراد مجرب و ماهر که علم و دانش این کار را دارند، طراحی و اجرا شود، که بهترین نتیجه را ایجاد کند. در نظر بگیرید، که روند و شیوه طراحی داخلی مدام در حال تغییر و تحول است. تجهیزات مورد نیاز طراحی داخلی ادارات باید با حیطه‌ی شغلی هماهنگی و ارتباط داشته باشد. بنابراین در طراحی داخلی مدرن برای فضای اداری باید از برنامه ریزی درست و اصولی بهره برده شود. طراحی یک محیط زیبا و دلپذیر سبب ایجاد  سر زندگی و حس و حال خوب در میان پرسنل و ارباب رجوع می‌شود.

ما دراین مقاله قصد داریم، نکات لازم‌رادر رابطه با طراحی داخلی مدرن برای فضای اداری، برای شما عزیزان شرح‌دهیم، باما همراه باشید.

یکپارچگی در طراحی داخلی مدرن برای فضای اداری به چه معناست؟!

هماهنگی لازم در میان مبلمان اداری و سایر اجزا در طراحی داخلی، به معنای یکپارچگی هست. جنس عناصر، رنگ‌های مورد استفاده، چیدمان اجزا و نور پردازی از جمله مواردی هستند، که سبب حفظ این یکپارچگی می‌شوند. مهم ترین آپشن در طراحی داخلی مدرن برای فضا اداری، توجه به یکپارچگی و نظم میان اجزاست. درنتیجه اهمیت دارد، در حین تفاوت در میان اجزا، یکپارچگی و وجود یک تم یونیک مشخص باشد. برخی افراد در این مورد دچار اشتباه می شوند، که هماهنگی، تفاوتی باهمسان بودن ندارد، که این مسئله کاملا نادرست هست.

بیشتر بخوانیم  چرخه رنگ در طراحی دکوراسیون

در محیط کار استفاده از نورپردازی تکراری و رنگ های یکسان نه تنها جذابیت ندارد، بلکه سبب می‌شود، محیط برای تمامی افراد خسته کننده و کسالت‌آور شود. در برخی مواقع رنگ هایی که دارای تضاد هستند، در کنار یکدیگر مکمل خوبی به حساب می‌آیند. همچنین طراحان ماهر و مجرب در زمینه دکوراسیون داخلی، اجزا و رنگ هایی را برای طراحی دکور استفاده می‌کنند، که درحین متضاد بودن، مکمل های بسیار خوبی برای یکدیگر هستند‌. هریک‌از تجهیزات و رنگ‌ها در طراحی داخلی، معانی و کاربرد خاصی دارند. طراح با توجه به حیطه شغل و نوع سبک، رنگ‌ها و اجزای مناسب را گزینش می‌کند. برای مثال رنگ زرد معرف شرکت‌های ساختمانی است.

 

 دکوراسیون داخلی اداری باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟!

هر شرکتی وظیفه دارد، برای ایجاد یک محیط آرام و به دوراز استرس و همچنین افزایش راندمان کاری، از طراحی داخلی اداری بهره بگیرد. در طراحی دکوراسیون اداری ایجاد محیط دلپذیر و کارآمد و رعایت اصول ارگونومیک متناسب‌با حیطه‌ی کاری و نوع فعالیت از مهم ترین عوامل موثر در طراحی به حساب می آید. انتخاب رنگ و  تجهیزات توسط طراحان داخلی باتوجه به مقدار فضای دردسترس، نوع سبک دکوراسیون وحیطه‌ی کاری مشخص می شود. تفکیک و جداسازی وسایل و مبلمان اداری و همچنین چینش درست آن ها از مهم ترین مواردی است، که باید در رابطه طراحی داخلی اداری رعایت‌شود.

دکوراسیون داخلی اداری باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟!طراحی داخلی اداری به چند نوع تقسیم بندی می شود؟!

طراحی دکوراسیون اداری به دو نوع شامل، دکوراسیون اداری بسته و دکوراسیون اداری باز طبقه‌بندی می‌شود.

۱. طراحی دکوراسیون بسته: از این روش قدیمی برای طراحی داخلی دفاتر و ادارات استفاده می‌شد.  در این نوع طراحی، پارتیشن ها و دیوار ها بیشتر نقش جدا کننده هر بخش را ایفا می‌کردند.

بیشتر بخوانیم  رنگ کابینت چه تاثیری بر فضای داخلی منزل دارد

۲. طراحی دکوراسیون باز: این نوع طراحی یک روش مدرن و امروزی است. دیوار های کمتری به منظور تفکیک هر بخش به‌چشم می‌خورد، که این امرسبب ایجاد فضای کاری باز و گستره می‌شود. سبک طراحی مدرن، این قابلیت را دارد، که مدیر بر روی کار کارمندان مسلط تر باشد و پرسنل با یکدیگر و ارباب رجوع به‌خوبی ارتباط برقرارکنند.

وجود گیاهان در محیط اداری لازم است

بهره گیری از گل‌ها و گیاهان یکی از روش مقرون به صرفه است. این عمل موجب شادابی و طراوت محیط کاری و اداری می‌شود. گل ها و گیاهان نه‌تنها سبب ایجاد هوای پاک و تهویه ی هوا می شوند، بلکه حس و حال خوب و دل انگیز را به افرادی که در آن مکان فعالیت دارند، منتقل می‌کند. اگر از لحاظ علمی بررسی کنیم،گیاهان این قابلیت‌را دارند، که همانند یک فیلتر عمل کرده و  جذب کننده‌ی حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد آلودگی و سموم موجود در هوا باشند.

همچنین گیاهان با منتقل کردن رطوبت سبب افت دما در محیط می شوند. توجه داشته باشید، حضور گیاهان در امکان اداری به کاهش صوت نیز کمک می کند، در واقع ۵ دسی بل صدا را در محیط کم‌ می‌کند. در گیاه هر چقدر برگ‌ها پهن‌تر و بزرگ‌تر باشد، میزان کاهش صدا نیز بیشتر خواهد بود. در محیط های کاری پیشنهاد می‌شود از گیاهانی همچون آلوئه ورا، فیکوس، پوتوس و بامبو استفاده شود. گیاهان نام برده شده تصفیه کننده‌هایی خوبی محسوب می‌شوند و برای فضاهای اداری مناسب هستند.

پارتیشن بندی اداری

پارتیشن بندی اداری در گذشته تنها با هدف ایجاد نظم در یک واحد اداری انجام می شده است، اما امروزه به عنوان یک ایده برای جذاب تر کردن محیط و هم چنین حداکثر بهره مندی از فضا می باشد. در حال حاضر طراحی های خاصی برای پارتیشن بندی اداری وجود دارد که با بکار گیری ان ها می توان فضای زیبا و پر انرژی را برای محیط اداری ایجاد کرد. از متریال های مختلفی مانند دیوار کاذب، MDF ، انواع مختلف چوب و …برای پارتیشن بندی اداری استفاده می کنند. پارتیشن بندی اداری زمانی که با استفاده از جدید ترین متد ها انجام شود، تاثیرات مثبتی بر عملکرد و روحیه ی افراد موجود در آن جا نیز می گذارد. از این رو لازم است تا برای انجام این عملیات از افراد متخصص و کارشناسی استفاده کرد.

بیشتر بخوانیم  آشپزخانه مثلثی

وجود گیاهان در محیط اداری لازم استتوجه به اصول ارگونومیک در طراحی داخلی

با توجه به دغدغه‌های مالی و مشغله های مربوط به زندگی، افراد مجبور می شوند، ساعات زیادی را به انجام فعالیت‌وکسب درآمد اختصاص دهند، که این امر موجب می شود، ساعات زیادی را در محل کار خود سپری کنند. فشار و مدت زمان زیاد کار سبب تشدید آسیب هایی از قبیل، دیسک کمر، زانو درد، گردن درد، کمر درد شده است. استفاده از مبلمان و صندلی های مناسب و استاندارد این مشکلات را به حداقل می رساند و باعث می شود کارکنان به‌راحتی به‌انجام کار های خود بپردازند. به شما پیشنهاد می‌کنیم، از مبلمان طبی و ارگونومیک برای نشستن به مدت طولانی استفاده‌کنید.

در طراحی داخلی اداری چه نکاتی حائز اهمیت است؟!

بهره‌گیری از مبلمان و متریال با رنگ های مشکی به محیط رسمیت می بخشد. استفاده از رنگ قرمز درکنار رنگ مشکی در دفاتر و ادارات، جلوه ای یونیک و جذاب به فضا می‌دهد. در محیط کاری باید از مبلمانی با مقاومت و طول عمر بالا استفاده شود. زیر حجم زیاد رفت و آمد ها سبب خراب شدن و کاهش ماندگاری مبلمان می شود. توجه داشته باشید، رعایت نظافت و نظم در محیط های کاری بسیار حائز اهمیت است. در امکان اداری بهتر است، از مبلمان چرمی بهره ببرید، چون نطافت این مبلمان به راحتی انجام می‌شود. استفاده از رنگ‌های شاد و ملایم سبب تشدید روحیه و انرژی درمیان پرسنل و سایر افراد می‌شود، که حضور در این محیط را برای تمامی افراد لذت بخش و جذاب می‌کند.

سخن آخر

ما دراین مقاله در رابطه‌با طراحی داخلی مدرن برای فضای اداری صحبت کردیم و همانطور که گفته شد، طراحی داخلی برای مکان های اداری باید توسط طراحان ماهر و مجرب صورت‌گیرد. باتوجه به اینکه سبک‌های طراحی داخلی ادارات بسیار متنوع است. طراحان داخلی می‌توانند، باتوجه به‌حیطه‌ی شغلی و میزان فضای در دسترس سبک مناسب‌را انتخاب و اجرا کنند.