پارتیشن بندی اداری

پارتیشن بندی یکی از راه های ساده و مقرون به صرفه جهت تقسیم بندی فضای بزرگ می باشد. در ادارات از این گونه تقسیم بندی استقبال بسیار زیادی شده است. شما با پارتیشن بندی فضای اداری می تواند فضا را برای کارکنان بهینه سازی نمایید. پارتیشن ها به راحتی قابل جابه جایی می باشند و نصبشان راحت است. با استفاده از پارتیشن بندی اداری شما سر و صدا را کاهش خواهید داد و این امر باعث بالا رفتن سطح تمرکز کارکنان خواهد شد. در ادارات با دکوراسیون مدرن از پارتیشن بندی استفاده می کنند.

پارتیشن ها علاوه بر جداسازی محیط باعث استفاده بهینه از فضای موجود می شوند. شما می توانید از پارتیشن های بلندی که تا سقف ادامه دارند استفاده کنید و یا حتی از پارتیشن های کوتاه، همچنین پارتیشن از نوع متحرک و ثابت وجود دارند که با توجه به نیازتان می توانید از آن ها بهره مند شوید.

جنس پارتیشن های اداری می تواند از چوب، شیشه، فلز و آلومینیوم باشد.

انواع پارتیشن بندی اداری

۱.پارتیشن تک جداره MDF
۲.پارتیشن تک جداره آلومینیومی
۳.پارتیشن اداری دو جداره تمام شیشه قالب MDF
۴.پارتیشن دو جداره MDF و شیشه
۵.پارتیشن اداری دو جداره آلومینیومی
۶.پارتیشن اداری دوجداره تمام MDF

 

انواع پارتیشن بندی اداری-hollysaren.com۱.پارتیشن تک جداره MDF

این نوع از پارتیشن کاملا از جنس mdf می باشد. از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. استفاده از پارتیشن mdf در ادارات به کاهش انتقال صدا در بخش های مختلف کمک می کند و نوعی عایق صدا می باشد.

بیشتر بخوانیم  ساخت ویلا باغ

۲.پارتیشن تک جداره آلومینیومی

این نوع از پارتیشن در عین سبک بودن از استحکام بالایی برخوردار می باشد. از آلومینیومی برای فریم پارتیشن استفاده می گردد و شما می توانید با استفاده از شیشه های مات و روشن و حتی طرح دار به آن ماهیت بخشید. برای زیباتر شدن پارتیشن می توانید از ترکیب آلومینیوم و mdf استفاده نمایید.

۳.پارتیشن اداری دو جداره تمام شیشه قالب MDF

تمامی مدیران از این نوع پارتیشن بندی در محیط اداری استقبال می کنند. زیرا این نوع پارتیشن بندی کمک می کند تا نور مناسب در تمامی نقاط پخش گردد. علاوه بر این از پخش سر و صدا به خوبی جلوگیری می کند و با نصب این نوع پارتیشن هوای محیط مطبوع خواهد بود.

۴.پارتیشن دو جداره MDF و شیشه

در این نوع پارتیشن ترکیبی از mdf و شیشه را ملاحظه می نمایید. فریم پارتیشن ساخته شده از mdf می باشد و شیشه برای پر کردن داخل آن به کار گرفته شده است. نصب این نوع پارتیشن نسبت به پارتیشن آلومینیوم بسیار راحت تر است. همچنین از رنگبندی بالایی برخوردار می باشد و قیمت مناسبی دارد.

۵.پارتیشن اداری دو جداره آلومینیومی

جنس این نوع پارتیشن از آلومینیوم می باشد. شما می توانید از ترکیب آلومینیوم با mdf از زیبایی بیشتری بهره مند شوید. مزایای استفاده از پارتیشن آلومینیومی زیبایی، نصب آسان و سریع، قابلیت تعویض قطعات خراب، جابه جایی راحت تر است.

۶.پارتیشن اداری دوجداره تمام MDF

همان طور که در پارتیشن تک جداره mdf صحبت از مقاومت بالا کردیم در اینجا به دلیل دوجداره بودن پس از مقاومت بیشتری برخوردار خواهید بود. همچنین هم از نظر ظاهری و هم از لحاظ حفظ حریم خصوصی کارکنان کاربرد بسیار بالایی دارد.

بیشتر بخوانیم  طراحی آشپزخانه پنهان

 

انواع پارتیشن بندی اداری-hollysaren.comدلایل استفاده از پارتیشن بندی اداری

 

۱.بالا بردن سطح تمرکز کارکنان، هر بخش از یک اداره مشغول به کارهای مجزا می باشد و مسلما کسی دوست ندارد در هنگام انجام امور محوله خود گفتگوی تلفنی همکاران دیگر خود را بشنود.
۲.ایجاد حریم خصوصی برای افراد
۳.ایجاد جذابیت و نظم بخشیدن به محیط
۴.اگر از پارتیشن هایی با ارتفاع بالا استفاده شود می تواند از هرج و مرج و پخش صدا در کل محیط جلوگیری نماید.
۵.با تقسیم بندی درست افراد هرکدام در بخش های مجزا مشغول به کار می شوند.
۶.پارتیشن ها در صورت نیاز به تعمیرات به راحتی قابل جابه جا شدن و تعویض می باشند.
۷.پارتیشن ها قابلیت نصب کمد و قفسه بندی شدن را دارند.
۸.پارتیشن ها از عمر بالا برخوردارند و از نظر هزینه مقرون به صرفه هستند.

 

در نظر داشته باشید که به تعداد کافی و به صورت صحیح باید محیط را پارتیشن بندی نمایید. استفاده بیش از حد از پارتیشن محیط را شلوغ کرده و احساس خفقان به کارکنان می دهد و این حس بر روی کار آنها بار منفی خواهد داشت.

 

قبل از خرید پارتیشن برای پارتیشن بندی اداری باید به نکاتی که در ادامه ذکر شده توجه نمایید

هدف استفاده از پارتیشن بندی اداری چیست؟

پاسخ دادن به این سوال به شما برای رسیدن به پارتیشن مناسب فضای خود کمک خواهد کرد. شما قبل از هرچیز باید هدفتان از استفاده پارتیشن را مشخص نمایید. ابتدا باید مشخص کنید که می خواهید از کدام ویژگی های پارتیشن نهایت استفاده را کنید. عایق بودن صدا؟ به راحتی باز و بسته شدن آن؟ استفاده از نور بیشتر در محیط؟ و…

بیشتر بخوانیم  طراحی تالار

محدودیت های استفاده از پارتیشن بندی اداری

شما باید با در نظر گرفتن متراژ محیط اداری خود پارتیشن را خریداری نمایید.برخی از پارتیشن ها هم قابلیت آویزان شدن از سقف را دارند و هم نصب بر روی زمین در اینجا شما با توجه کردن به میزان تحمل ساختمان خود می توانید یکی از این دو نوع را در اداره خود استفاده کنید.

به چه شکلی می خواهید فضای اداری خود را تقسیم بندی نمایید؟

در اینجا صحبت از زیبایی که می خواهید به دست بیاورید مطرح می باشد. استفاده از پارتیشن در محیط های مختلف مثل اتاق جلسه شیک، اتاق عمل و یک هتل مجلل با یکدیگر متفاوت هستند و باید به آن اهمیت داده شود. در صورتی که فضای موردنظر به دور از چشم است بهتر است به عملکرد و کارآیی پارتیشن بیشتر توجه نمود.