طراحی داخلی پاساژ

امروزه در سطح شهر پاساژهای زیادی را می‌بینید که دارای طراحی‌های زیبا هستند، طراحی این محل‌ها به گونه‌ای خاص و منحصر به فرد انجام می‌شود که بتواند مشتریان را جذب کند. پاساژها معمولا یا به صورت تخصصی در یک صنف خاص فعالیت می‌کنند و یا این که چندین صنف در یک پاساژ در کنار یکدیگر قرار دارند. برای طراحی داخلی پاساژ اولین مرحله این است که باید ابتدا سایت پروژه بررسی شود و نهایت طراحی معماری آن آغاز می‌شود.

برای طراحی پاساژ تمامی عناصر به گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شود که افرادی که در پاساژ مشغول به کار هستند  یا افرادی که برای خرید به آن پاساژ مراجعه می‌کنند، فضایی کسل کننده و خسته کننده را تجربه نکنند. یکی از مولفه‌های مهم پاساژ، طراحی پلان‌ها است و در صورتی که برای طراحی آن‌ها اصول مشخص را رعایت نکنید، پروژه موفقی نخواهید داشت. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با نکات مهم برای طراحی داخلی پاساژ آشنا کنیم تا بتوانید یک طراحی اصولی انجام دهید و در نهایت این طراحی برای شما و کارکنان سود دهی به همراه داشته باشد.

مزایای یک طراحی اصولی برای پاساژ و تاثیر آن در کسب و کار

اولین چیزی مشتری در نگاه اول به آن توجه می‌کند، شکل ظاهری و محیط پاساژ است. بنابراین طراحی داخلی باید به شکلی باشد تا بر روی مشتریان تاثیرات مثبتی داشته باشد و هنگامی که آن ها به پاساژ وارد می‌شوند حس خوبی داشته باشند و در نهایت آن‌ها را ترغیب به خرید کند.

بیشتر بخوانیم  کاربرد آینه و_نقش آن در دکوراسیون داخلی

تمامی المان‌های یک پاساژ، نحوه چیدمان وسایل، طراحی داخلی همگی بر روی افازیش تعداد مشتریان تاثیر مستقیمی دارد و موجب رونق گرفتن کسب و کار کارکنان پاساژ می‌شود. صاحبان تمامی این کسب و کار از آرایشگاه‌ها گرفته تا پاساژها همگی می‌خواهند که یک طراحی داخلی لوکس داشته باشند تا بتوانند افراد را در کمترین زمان ممکن جذب کنند و در نهایت با رضایت آن ها از این طراحی رو به رو شوند. بنابراین صاحبان پاساژها علاوه بر این که باید در بالا بردن ارائه خدمات به مشتریان تلاش کنند، باید برای طراحی داخلی پاساژ دقت زیادی به خرج دهند و برای این طراحی از افرادی که در این زمینه تجربه و مهارت کافی دارند، کمک بگیرند تا کسب و کار آن‌ها روز به روز پیشرفت کند و نام پاساژ آن‌ها معروف شود.

طراحی  پاساژ و یا مجتمع تجاری در چه زمانی انجام می‌شود؟

یکی از نکات مهمی که صاحبان پاساژها باید به آن توجه کنند، زمان اجرای طراحی داخلی پاساژ است. طراحی‌های داخلی پاساژها و مجتمع‌های تجاری باید در زمان ساخت این پروژه‌ها انجام شود. همان طور که اشاره کردیم طراحی داخلی پاساژها تاثیر زیادی بر روی افزایش مشتری‌ها دارد و در نتیجه واحدهای پاساژ در زمان کمی به فروش می‌رسند، بنابراین سازندگان باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشند. همچنین بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که پس از گذشت چند سال از ساخت پاساژ، طراحی آن قدیمی می‌شود و نیاز به بازسازی دارد.

به طور کلی می‌توان گفت میزان پیشرفت و رونق گرفتن کسب و کارهایی که در پاساژها فعالیت می‌کنند، به زیبایی و لوکس بودن طراحی داخلی پاساژ بستگی دارد، پس نباید به راحتی از کنار طراحی داخلی آن گذشت. شما می‌توانید برای انجام طراحی داخلی از طراحان حرفه‌ای که در زمینه طراحی دکوراسیون فعالیت و تجربه دارند، کمک بگیرید تا یک محیط زیبا و شیک را برای شما طراحی کنند. علاوه بر طراحی داخلی پاساژ، طراحی مغازه‌ها و نوع چیدمان آن‌ها نیز تاثیر زیادی بر روی زیبایی کل پاساژ دارد.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی هال پذیرایی

دکوراسیون پاساژبرای طراحی داخلی پاساژ از چه وسایلی می‌توان استفاده کرد؟

اکسسوری‌ها و تجهیزاتی که در طراحی داخلی پاساژ به کار می‌برید، تاثیر زیادی بر روی زیبایی پاساژ شما دارد. برای زیباتر کردن فضای پاساژ می‌توانید از ابزار آلات مخصوص سقف و دیوارها استفاده کنید تا این طراحی توجه هر ببینده‌ای را به خود جلب کند. فراموش نکنید یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی پاساژ نور پردازی آن است و باید به آن به توجه زیادی داشته باشید.

استفاده از مبلمان  پاساژ و فضای آن

قرار دادن مبلمان در فضای پاساژها برای استراحت مشتریان در زمان خرید اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید در فضای درون پاساژ مبلمان‌های راحتی را قرار دهید تا مشتریان برای استراحت مجبور نباشند به بیرون از پاساژ مراجعه کنند. سعی کنید مبلمان‌ها را به شکلی قرار دهید تا رو به ویترین مغازه‌ها باشد و بیش از ۶ صندلی و مبل را در کنار هم قرار ندهید. به علاوه نحوه چیدمان مبلمان‌ها باید به گونه‌ای باشد تا سایر افراد برای رفت و امد درون پاساژ مشکلی نداشته باشند.

نکات مهم برای دکوراسیون  داخلی پاساژ

طراحی داخلی پاساژها و مجتمع‌های تجاری باید بسیار خلاقانه صورت گیرد، برای مثال این طراحی داخلی باید شکلی  باشد که طراحی درون پاساژ در مقایسه با سایر پاساژها متفاوت‌تر باشد. یکی از اولین نکاتی که باید آن را در نظر داشته باشید، طراحی وردی پاساژ می‌باشد، در واقع ورودی اولین بخش از پاساژ است که مشتری آن را می بیند پس طراحی آن باید خلاقانه و زیبا باشد تا بتواند مشتریان را به درون پاساژ سوق دهد.

برای طراحی ورودی پاساژ می‌توانید از فرم‌های برجسته و مشخص و یا احجام به شکل پر یا شکسته استفاده کنید و برای قسمت ورودی بسیار جذاب است، این طراحی کمک می‌کند تا افرادی که حتی رهگذر هستند و قصد خرید ندارند نیز جذب این طراحی شوند و به درون پاساژ بیایند. نکته دیگری که به زیبایی طراحی داخلی پاساژ کمک می‌کند و از نظر مشتریان بسیار جذاب است، استفاده از آب نما و لابی و فضای سبز در پاساژ است، به علاوه برای رفع خستگی مشتریان می‌توانید یک بخشی را برای کافه در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانیم  آشپزخانه اُپن

استفاده از کف پوش و نور پردازی مناسب نیز نکات مهمی هستند که نباید نسبت به آن‌ها بی تفاوت باشید و در زیباتر شدن فضای داخلی پاساژ تاثیر زیادی دارند. به کار بردن کف پوش‌های مناسب برای پاساژها علاوه بر اضافه کردن زیبایی به فضای مورد نظر، در برابر سایش و ضربه و شست و شو بسیار مقاوم می‌باشند. همچنین برای بهتر دیده شدن محصولات مغازه‌ها در شب می‌توان از نورها مستقیم و مات بهره برد و نور پردازی کلی پاساژ باید به صورتی باشد که نور کافی برای روشنایی وجود داشته باشد، توجه داشته باشید که استفاده از نور بیش از حد موجب خستگی چشم‌ها می‌شود.

 

طراحی پاساژنتیجه گیری

طراحی داخلی پاساژ و جذاب بود آن تاثیر زیادی بر روی افزایش مشتریان دارد، علاوه بر فضای داخلی پاساژها، طراحی داخلی مغازه‌های موجود در پاساژ نیز باید زیبا و شیک باشد تا بتواند حتی افراد رهگذر را تبدیل به مشتری کند. برای داشتن یک طراحی داخلی لوکس بهتر است نکاتی که در این مقاله ذکر کرده‌ایم، را به کار ببرید تا کسب و کار شما رونق بگیرد و در نتیجه به یک پاساژ معروف تبدیل شوید.

برای انجام طراحی داخلی از طراحان حرفه ای کمک بگیرید و این کار را به آن‌ها بسپارید زیرا آن‌ها سال ها در این زمینه تجربه دارند و به خوبی می دانند باید چه نوع طراحی را برای پاساژ شما انجام دهند تا مشتریان را جذب کنند. با داشتن طراحی داخلی خیره کننده چندین برابر هزینه‌ای که برای طراحی داخلی صرف کرده‌اید را به دست می‌آورید، بنابراین نسبت به طراحی داخلی برای پاساژها بی تفاوت نباشید. امیدواریم اصول و نکات گفته شده در این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.