دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن در کشور های متفاوتی از قبیل ایران در طی چند دهه گذشته، طرفداران و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. به هر آنچه که از سبک قدیمی و کهنه خارج شده و امروزه در میان مردم رواج یافته و از ایده ها و روش های جدید پیروی می کند، مدرن گفته می‌شود.

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن همانند دیگر سبک ها خصوصیات و ویژگی مختص به خود را دارد.  یکی از شاخه های هنر، سبک مدرن بوده و در معماری و طراحی داخلی نیز می توان از آن استفاده کرد. افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، باید مهارت و دانش کافی در این حیطه را داشته باشند. طراحی داخلی به سبک مدرن در دهه شصت به اوج رسید. اما ما قبل آن در اواخر قرن نوزدهم و اوایل بیستم در میان مردم گسترده شد. تجملات و شلوغی در سبک مدرن به چشم نمی خورد و سادگی و بی آلایش بودن در آن حاکم هست‌.

به منظور بهتر پیش رفتن روند کار و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم، در زمینه طراحی دکوراسیون حتماً با طراحان و مشاوران طراحی همکاری لازم را داشته باشید. سبک مدرن یک سبک جذاب و همه پسند بوده که در مکان های متفاوتی از قبیل بیمارستان، بانک، دفاتر کار خانه، منزل و مغازه می توان از آن استفاده کرد.  آرامش و حس و حال خوب از طریق بهره گیری از سبک مدرن در محیط حاکم می شود.

ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با دکوراسیون داخلی به سبک مدرن نکات و توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم. با مطالعه و بررسی این مطالب می توانید، با دکوراسیون داخلی مدرن آشنا شده و در این زمینه بهتر گام بردارید. پس با همراه باشید.

بیشتر بخوانیم  اصلاح دکوراسیون داخلی با فنگ شویی

اصول مربوط به دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

همانطور که می دانید، برای دکوراسیون مدرن قواعد و اصول منحصربه‌ فردی وجود دارد. تمامی افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب و دلخواه باید این اصل ها را مو به مو رعایت کنند. مشاوران طراحی داخلی، طراحان و  همچنین دکوراتور ها آگاهی و علم کافی به این اصول را داشته و بهترین عملکرد را خواهند داشت. در صورتی که از نظر مالی شرایط همکاری با طراحان داخلی را نداشتید، می توانید از سایت های معتبر کمک بگیرید. سایت ها و منابع مختلفی در زمینه دکوراسیون داخلی وجود دارد. قبل از اینکه اطلاعات و نکات و مطالب  منابع مربوطه را به کار بگیرید، حتماً از معتبر بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. ما در قسمت از مقاله قصد داریم، به اصل های دکوراسیون مدرن اشاره کنیم. این نکات به خوبی شما را راهنمایی می کند.

اصل یک

در سبک مدرن حفظ سادگی از اهمیت بالایی برخوردار هست. اگر بخواهیم این سبک را توصیف کنیم، بهره گیری از کلمه سادگی بهترین انتخاب به حساب می آید. برخی معتقد هستند، که ساده بودن سبک مدرن یعنی، قرارگیری یک اشیا در محیط خالی، که این کاملاً غلط بوده و به وضوح نقض می شود. حذف وسایل اضافی و غیر ضروری و کمینه گرایی از ویژگی بارز سبک مدرن و بیانگر سادگی آن است. در نتیجه پیچیدگی و تجملات در این سبک دیده نمی شود و به خوبی برای همگان گیرا و قابل درک خواهد بود.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داخلی

اصل دو

راندمان اشیا و وسایل، اصل دوم طراحی دکوراسیون داخلی مدرن به حساب می آید. در اتاق ها و قسمت های دیگر خانه و محل کار از قرارگیری تابلوهای هنری و وسایل جانبی فراوان، جداً خودداری کنید. چون موارد فوق باعث شلوغی و از بین رفتن ویژگی بارز سبک مدرن می شود. استفاده از آثار و اشیا قدیمی و هنری تنها در صورتی در سبک مدرن جایزاست، که دارای کارکرد و عملکرد باشند. بنابراین فقط زیبایی و جلوه اشیا را در این اصل در نظر نگیرید. بلکه به کارایی و قابلیت های آن ها دقت کنید.

بیشتر بخوانیم  استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

اصل سه

استفاده درست و بجا از لوازم دیجیتال و فناوری، اصل سوم در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن هست. با توجه به پیشرفت دانش و فناوری قابلیت های متنوع و متفاوتی برای حفظ ایمنی خانه و محل کار به وجود آمده است. برای مثال افراد می توانند، تنها با قرار دادن چند سنسور و دوربین مداربسته کوچک، قسمت های مختلف محل کار یا خانه خود را از راه دور بررسی و کنترل کنند. به این نکته توجه کنید، وسایل دیجیتال اعم از DVD و تلویزیون باید در یک مکان مناسب قرار بگیرند. به نکات زیر توجه فرمایید.

  • فاصله قرارگیری تلویزیون از مبلمان و همچنین ارتفاع تلویزیون باید بر اساس استاندارد تعیین شود.
  • منبع نور مصنوعی یا طبیعی در پشت تلویزیون وجود نداشته باشد.
  • تلویزیون را درست در مقابل راحتی و یا تخت خواب قرار دهید.

 

دکوراسیون مدرن
دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

اصل چهار

به وجود آوردن فضای باز فصل چهارم طراحی دکوراسیون به سبک مدرن بوده و باید حتما رعایت شود. افرادی که قصد دارند، به صورت کامل و درست سبک مدرن را انتخاب کنند، باید این نکته را در نظر بگیرند، که باید قسمت های مختلف محیط دارای فضای خالی باشد. گزینش هوشمندانه المان، عناصر و رنگ ها می ‌تواند، فضای بزرگتر و گسترده‌ تری به محیط خانه و یا محل کار شما ببخشد. از پالت های سفید رنگ به منظور بزرگ جلوه دادن محیط استفاده کنید. و در نهایت برای زیبایی هر چه تمام تر از پرده های بلند و عمودی در کنار مبلمان کم ارتفاع بهره ببرید.

 

در نمای دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، خط و فضا به چه صورت است؟!

خط، در دکوراسیون داخلی مدرن از خصوصیات بارز  به حساب می آید، که این ویژگی باعث مجزا شدن این سبک از سایرین می شود. برخی از افراد بر این باورند، که سبک  مدرن، سرد و بی روح هست و سبب انتقال انرژی منفی می شود. اما این طرز فکر کاملاً غلط بوده و حقیقت ندارد. در هر محیطی، اعم از محل کار یا منزل که به وسیله ی سبک مدرن طراحی شده، خطوط مشهود، خط های عمودی و افقی، اشکال منحنی به خوبی قابل رویت است. در جزئیات معماری در زمینه ی مجسمه سازی و هنر های دیواری، بهره گیری از سقف های بلند، اشکال مختلف هندسی، پنجره های برهنه و بلوک های رنگی تیره، خط را ایجاد می کند.

بیشتر بخوانیم  چه اشتباھاتی در دکوراسیون وجود دارد؟
طراحی داخلی مدرن
دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

در دکوراسیون داخلی مدرن، کفپوش ها چه نقش و اهمیتی دارند؟!

از کف پوش های ساده و صاف که از جنس چوب، کاشی و وینیل هستند، استفاده کنید. به منظور کنترل گرما و صدا پیشنهاد می کنیم، از فرش های متنوع با ابعاد مختلف بهره ببرید. در گزینش کفپوش ها دقت و حساسیت لازم را به کار بگیرید و همیشه مصالح و متریال های با کیفیت و کارآمد را مورد استفاده قرار دهید. وجود فرش های کوچک با طرح های مختلف و اشکال هندسی جلوه و زیبایی خاصی را به محیط می بخشد. برای کفپوش ها انواع و طرح های متفاوت و متنوعی وجود دارد، که تمامی افراد با سلیقه و روحیات گوناگون می‌توانند، به انتخاب آن ها بپردازند.

همانطور که ملاحظه کردید، ما در این مقاله به نکات مربوط به دکوراسیون داخلی به سبک مدرن اشاره کردیم. سبک‌ها، شیوه و طرح های مختلفی برای دکوراسیون داخلی مدرن وجود دارد. که تمامی افراد بر حسب سلیقه، میزان بودجه، روحیه و متراژ در دسترس می‌توانند، به انتخاب آن ها دست بزنند. برای تمامی سبک های دکوراسیون اصول و قواعدی موجود است. لازمه رسیدن به نتیجه ی مطلوب و درست رعایت قواعد و اصل های مربوطه هست‌.