نوسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟

نیاز می‌باشد که هرچند سال یک مرتبه تعمیرات و نوسازی خانه از پیش رود. این‌گونه خواهد بود که خانه شکل و شمایل ظاهری خود را از دست نخواهد داد. تعمیر به همراه نوسازی سالن پذیرایی خانه، اتاق نشیمن و تعمیر و نوسازی حمام و سرویس بهداشتی به همراه تعمیر نمای بیرونی منزل جزئی از مواردی می‌باشد که لازم است رعایت گردد.

ما ایرانیان پیش از سال نو تمامی خانه را گردگیری می‌نماییم و تلاش می‌کنیم دستی بر سر و روی خانه خود بکشیم. در این حین امکان دارد متوجه صدمه‌هایی بشوید که در روند سال به خانه شما وارد آمده است. بعضی از صدمه‌ها امکان دارد جلوی چشمان شما باشد و پی‌درپی با آن‌ها روبه‌رو شوید و مایل باشید از شر آن‌ها خلاص گردید. چراکه همین صدمه‌های کوچک‌و بزرگ با گذر روزها برروی یکدیگر انباشته می‌شود. بدین ترتیب نمای خانه شما را کهنه نشان می‌دهند.

نوسازی خانه را از حیاط خود آغاز کنید!

اجازه بدهید ابتدا از بیرون خانه کار خود را آغاز نماییم. حیاط خانه ابتدایی‌ترین برخورد شما با خانه خواهد بود. چنانچه که حیاط شما موزاییک نگردیده است، بهتر است این کار را انجام بدهید و یا از سنگ فرش‌ها و آجرهای نسوز جهت پوشش سطح زمین بهره گیرید. برقراری پوشش برروی زمین حیاط منجر به مرتب دیده‌تر شدن آن خواهد گردید. اگر که شما دوست ندارید جهت تعمیر و نوسازی خانه خود اقدام کنید، حیاط گلی و یا سیمانی دارید و نمی‌خواهید هزینه‌ی بسیاری جهت انجام این کار صرف کنید، به شما توصیه می‌کنیم با بهره‌گیری از سیمان، گاهاً سنگ‌های ریز و درشت دسته‌بندی خاصی را در حیاط خود رقم بزنید. البته که این کار هزینه‌های شما را هم کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانیم  بازسازی ساختمان حفاظتی

نوسازی نمای بیرونی ساختمان را فراموش نکنید؛

از جمله دیگر کارهایی که شما می‌توانید در این راستا انجام بدهید، تعمیر و نوسازی نمای بیرون ساختمان خواهد بود. با استناد به این موضوع که لازم است تعمیر نمای بیرونی ساختمان با موافقت از جانب تمامی ساکنین رخ دهد، از سویی هزینه بسیاری را برای شما می‌تراشد، بهتر است به شستن نما و زدودن لکه‌ها از روی نمای ساختمان بسنده نمایید. اگر که قسمتی از نما با گذر روزها از میان رفته است، آن را با مصالح و تجهیزات مناسب پر نمایید. این قبیل از نوسازی خانه هزینه اندک‌تری نسبت به تعویض کامل و تعمیر نمای خارجی ساختمان دارد.

 

نوسازی نمای بیرونی ساختمان را فراموش نکنید؛-hollysaren.com

تعمیر و نوسازی سالن پذیرایی خانه و اتاق نشیمن؛

سالن پذیرایی و اتاق نشیمن از جمله حائز اهمیت‌ترین قسمت‌های خانه شما به شمار می‌رود. شما زمان بسیاری از زندگی خود را در کناره‌ی خانواده و میهمانان در این قسمت از خانه پشت سر خواهید گذاشت. در این قسمت از خانه، تلویزیون شما به همراه مبلمان قرار دارد. شاید به همین دلیل است که افراد در این بخش از خانه رفت و آمد بیشتری دارند.

ابتدایی‌ترین گام این است که بررسی کنید، مشکل از کجا می‌باشد؟ رنگ و رخ دیوارها کدر گردیده است؟ وسیله‌ها کهنه شده است؟ دیوارها چیزی کم داشته و جلوه‌ی بصری بسیاری ندارد؟ باید کار نوسازی از کدامین طرف شروع شود؟

اگر که رنگ دیوارها پریده است، آن را رنگ کنید. البته که کار تعمیر و نوسازی سالن پذیرایی را خود شما هم می‌توانید به انجام برسانید! تنها کافی است سطل رنگ را به دست گرفته، قلمو رنگ، غلتک و فرچه مخصوص را خریداری کنید. دیوارها را رنگ زده، پریزها را تعویض بنمایید. از انتخاب رنگ هراس نداشته و شجاعت داشته باشید.

بیشتر بخوانیم  بازسازی آشپزخانه

رنگ لیمویی و سبز را از خاطر نبرید، به خانه‌ی خود جلوه‌ی بهاری اعطاء کنید. ممکن است شما احساس کنید که تعمیر و نوسازی سالن پذیرایی می‌تواند با استفاده از وسایل جدید بهتر رقم خورد و بودجه کافی در راستای به انجام رساندن این کار را ندارید، می‌توانید چیزهایی که دارید را تعمیر کنید! روکش مبلمان و صندلی‌های خود را تعویض بنمایید. گلدان‌های خود را رنگ‌آمیزی نموده و جلوه‌ای خاص بدان‌ها ببخشید. تابلوها را در جایی دیگر نصب کنید.

تعمیر و نوسازی آشپزخانه؛

آشپزخانه قلب تپنده هر خانه‌ای می‌باشد. چه بسا لازم است این محیط از خانه، همیشه پاکیزه و مرتب باشد. در این روزها که با گرانی غیرقابل باور روبه‌رو هستیم، شاید که نتوان کاشی‌ها و سرامیک‌ها را تعمیر و تعویض نمود. توصیه ما به شما این است که در ابتدای کار درز موجود در لابه‌لای کاشی‌ها را با استفاده از دوغاب بپوشانید. پس از آن سطح را تمیز نموده و با استیکرهای کاشی و سرامیک آن‌ها را پوشش بدهید. فروشگاه‌های به چشم می‌خورند که برچسب موردنظر شما را در ابعاد دلخواهتان چاپ می‌نمایند. این برچسب‌ها طرح‌های بسیار زیادی را در بطن خود جای داده‌اند و کاملاً شبیه به طرح‌های سرامیک و کاشی می‌باشند.
به حالتی که بعد از نصب نمودن هیچ کس متوجه نخواهد شد شما از استیکر استفاده نموده‌اید. سعی کنید وسیله‌های اضافی را از محیط آشپزخانه خود به بیرون هدایت کنید. قطعاً که شما می‌دانید خود آشپزخانه مملو از لوازم ضروری بوده و جایی برای لوازم غیرضروری در آن وجود ندارد.

 

تعمیر و نوسازی آشپزخانه -hollysaren.com

تعمیر و نوسازی سرویس بهداشتی و حمام؛

قطعاً شما هم می‌دانید که محیط سرویس بهداشتی نیز حمام هم با کاشی‌ها پوشانیده شده است. البته که می‌توانید با استفاده از استیکرهایی که در بخش محیط آشپزخانه استفاده نمودید نیز در سرویس بهداشتی و حمام هم استفاده بنمایید. به همین سادگی!

بیشتر بخوانیم  بازسازی ساختمان تجاری

تعمیر و نوسازی اتاق خواب‌ها؛

با استناد به این موضوع که اتاق خواب‌ها در مقابل دیدگان قرار ندارند، کسی آن‌ها را نمی‌بیند، امکان دارد که در نوسازی خانه نادیده انگاشته شود. اغلب از اتاق خواب در راستای مطالعه بهره‌گیری می‌شود. پس بهتر است در رنگ‌آمیزی دیوارهای اتاق خواب از رنگی استفاده بنمایید که خیلی خواب آور نمی‌باشند. چرا که در زمان مطالعه شما کسل خواهید شد. از سویی توصیه می‌کنیم رنگی را مورد استفاده قرار بدهید که آرامش‌بخش است. وسیله‌های اتاق خواب خود را جابه‌جا کنید. شما حتی می‌توانید تخت خود را رنگ‌آمیزی کنید. اگر که تخت شما فلزی است، آن را به متخصص و متبحر کار واگذار بنمایید. چرا که لازم است پس از بین رفتن رنگ کنونی و رنگ‌آمیزی مجدد، فلز در کوره‌های مخصوص حرارت ببیند. البته که این کار هزینه‌ی بسیاری برای شما به همراه نخواهد داشت.

هم‌اکنون آیا می‌توانید خانه‌ی خود را تعمیر و نوسازی کنید!