چه اشتباھاتی در دکوراسیون وجود دارد؟-hollysaren.com
10
مرداد

چه اشتباھاتی در دکوراسیون وجود دارد؟

 امروزه، هیچ ساختمانی بدون طراحی دکوراسیون پابرجا نیست؛ چرا که ساختمان‌ها، منبع درآمد افراد است. بر همین اساس بایستی از نظر جلوه های بصری زیبا باشد؛ تا بتواند چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. طراحی دکوراسیون در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی صورت می‌گیرد؛ لذا در تمام ابن ساختمان‌ها نظم و آرامش ساکنین در الویت است‌. طراحی دکوراسیون به دو روش تخصصی و معمولی صورت می‌گیرد. هر یک از این طراحی، ویژگی‌های به خصوصی دارند؛ چرا که برای اجراسازی هر یک از قوانین و اصول مختلفی بهره برداری می‌شود. طراحی دکوراسیون به چیدمان اشیاء در محیط ساختمان مربوط است. در طراحی دکوراسیون هدف از انجام این امر، زیباسازی محیط ساختمان با کمترین ابزارآلات دکوراتیو می‌باشد؛ چرا که اصل طراحی با شلوغی و تجمل مخالف است. البته برخی از افراد ندانسته قوانین سبب ایجاد مشکل در طراحی‌ها می‌شوند. اگر با قوانین درست طراحی دکوراسیون آشنا نیستید و از بی‌نظمی در ساختمان بیزارید؛ مقاله پیش رو را از دست ندهید، چرا که به صورت مفصل در رابطه با اینکه چه اشتباھاتی در دکوراسیون وجود دارد توضیح داده است.

چه اشتباھاتی در دکوراسیون وجود دارد؟-hollysaren.com

طراحی دکوراسیون

سبک زندگی افراد در اثر گذر زمان با تغییرات بسیاری رو به رو شده است؛ چرا که افراد با سبک زندگی دیگر ملت‌ها نیز آشنا شده‌ اند. به همین خاطر با الگو برداری از آن‌ها به ساختار ساختمان خود، زیبایی به خصوصی اعطاء کردند؛ اما با این حال سبک‌های ایرانی بهترین سبک طراحی دکوراسیون در جهان شناخته شده اند، لذا بیانگر قدمت چندین ساله ایرانیان می‌باشد.

طراحی دکوراسیون، امری جالب و شگفت انگیز است؛ چرا که از قواعد و اصول متفاوتی برای طراحی سازه‌ها پیروی می‌کند‌. بر همین اساس، اگر فرد دیزاینر بر این قواعد تسلط نداشته باشد و تنها به سلیقه خود اکتفا کند، بدیهی است، ساختمان در عین زیبایی سرشار از عیوب کوچک و بزرگ است.

این حرفه نیز همانند دیگر مشاغل از سختی‌های بسیاری برخوردار است. به همین خاطر، تنها افرادی که در رشته تحصیلی طراحی دکوراسیون فارغ التحصیل شده اند؛ توانایی اجراسازی این امر را دارند، چرا که قواعد طراحی دکوراسیون پیچیده و بسیار است.

طراحی دکوراسیون، حرفه‌ای سراسر جذابیت است؛ چرا که دیزاینر‌ها برای طراحی ساختمان‌ها از الگو‌هایی برگرفته شده از انسان ها، طبیعت، موجودات زنده و تکنولوژی استفاده می‌کنند. البته مشتریان، بایستی در نظر داشته باشند، الگو‌هایی که برای طراحی دکوراسیون استفاده می شود، روز به روز در اثر مد و طلوع تکنولوژی‌های جدید تغییر می‌کند. به همین خاطر از طرح‌های ساده برای زیباسازی ساختمان خود بهره بگیرید، تا در تمام دوره زیبا و شکیل باشد.

طراحی دکوراسیون-hollysaren.com

؛ هماهنگ نبودن فضا و سبک طراحی است. سبک طراحی همانند یک پوشش عمل می کند؛ اگر این پوشش از لحاظ رنگ، مدل، بافت با ساختمان شما هماهنگی نداشته باشد. مسلما جلوه خوبی به محیط القاء نمی کند. به همین خاطر بایستی نسبت به کاربری ساختمان، نوع سبک طراحی خود را انتخاب کنید.

دیگر اشتباهی که در طراحی‌ها به وجود می آید؛ ترکیب دو سبک اشتباه با یکدیگر  است. هیچ گاه دو سبک شلوغ را برای طراحی ساختمان خود انتخاب نکنید؛ به خصوص اگر ساختمان مدنظر شما مسکونی است، چرا که سبب شده فضا شلوغ و بی‌نظم به نظر برسد. بنابراین اصلا مکان خویی برای استراحت و جذب انرژی‌های مثبت نیست.

مهم ترین اصلی که باید در طراحی‌های دکوراسیون رعایت شود؛ بهره گیری از ابزارآلات دکوراتیو متناسب با سبک دکوراسیون می باشد؛ لذا ابزار آلات زینتی و کاربردی ساختمان، بافت طراحی را تشکیل می دهند. بنابراین اگر از لحاظ رنگ، شکل و مدل با سبک دکوراسیون همخوانی نداشته باشد؛ تناسخی زشت و ناپسند خلق می‌کند.

انتخاب سایز نامناسب ابزارآلات زینتی، دیگر اشتباه در طراحی‌های دکوراسیون می باشد. در انتخاب سایز وسائل محیط همچون تابلو، قاب عکس، ساعت، مبل، میز کنسول، تخت خواب و… به متراژ ساختمان خود توجه کنید؛ لذا در صورتی که بیش از اندازه بزر‌گ یا کوچک باشد، مساحت ساختمان را در نظر بیننده زشت و ناپسند می‌کند.

پوشش دیوار‌های داخلی نیز باید با رنگ و سبک طراحی دکوراسیون همخوانی داشته باشد. چرا که تمامی اجزای ساختمان سبب تشکیل یک طراحی دکوراسیون زیبا و شکیل می‌شود. البته ناگفته نماند، تناسخ در طراحی دکوراسیون زیبا است؛ در صورتی که طبق اصولی فنگ شویی در ساختمان اجرا شود.

 

طراحی دکوراسیون-hollysaren.com

در چه صورتی طراحی دکوراسیون زیبا و بینقص است؟

طراحی دکوراسیون، امری جذاب و حساس است؛ که بر قواعد خاصی پابرجا می باشد. اگر شما کاملا بر دانش و علوم طراحی دکوراسیون مسلط تسلط داشته باشید. بدیهی است، که طراحی دکوراسیون بی‌نقص و خارق‌العاده می‌شود؛ لذا حتی اگر تجربه نداشته باشید، با قوانین پایه طراحی دکوراسیون همچون رنگ شناسی آشنا هستید. به همین دلیل با کنار هم قرار دادن چندین رنگ گرم و سرد هارمونی جذاب خلق می‌کنید.

طراحی دکوراسیون، زمانی از هر گونه عیب و نقصی مبرا است؛ که از لحاظ نورپردازی، رنگ شناسی، سبک چیدمان ابزارآلات محیط مطابق اصول فنگ شویی باشد. به همین دلیل، اگر شخصا توانایی اجرا سازی چنین طراحی‌هایی را ندارید؛ حتما از متخصصینی که در این عرصه خدمت رسانی می‌کنند، یاری بجویید.

طراحی‌های تخصصی، جلوه ای بی‌نظیر به ساختمان اعطاء می‌کنند؛ زیرا از هر جنبه زیبایی محیط را به رخ بیننده می‌کشند. بنابراین اگر به دنبال یک طراحی زیبا هستید، حتما از مجموعه های طراحی دکوراسیون همچون هالی سرن یاری بجویید.

در چه صورتی طراحی دکوراسیون زیبا و بی‌نقص است؟-hollysaren.com