اصلاح دکوراسیون داخلی با فنگ شویی

مطمئنا اگر بدنبال یک طراحی داخلی بی‌نقص و حرفه‌ای در محل زندگی یا شغلی خود هستید از سوی طراح داخلی رعایت و اجرای اصول فنگ‌شویی را به عنوان یک فاکتور مهم شنیده‌اید. البته گاهی نیز به وضوح دیده‌اید که میزان کیفیت دکوراسیون داخلی هر فضا از دید مهندسی وابسته به میزان رعایت قوانین فنگ‌شویی معین می‌گردد. اما قبل از توضیح ارتباط و اصلاح دکوراسیون داخلی با فنگ شویی بهتر است با معنا و مفهوم این واژه آشنا گردیم.

فنگ‌شویی به چه معناست؟‌

فنگ‌شویی به معنای باد و آب است که ریشه در فرهنگ شرق و آسیای شرقی دارد؛ اما از لحاظ مفهوم به سهولت قابلیت توضیح در قالب یک کلمه با جمله را ندارد. اما زمانی که در باب فنگ‌شویی و دکوراسیون داخلی با فنگ شویی سخن به میان می‌آید؛ تمام هدف ایجاد هماهنگی و تناسب در فضاهای داخلی به واسطه المان‌های متعدد موجود در دکوراسیون چون مبلمان، نور، گیاهان، رنگ‌ها و هر چیز دیگری است که در این ترکیب به چشم می‌خورد.

البته که قرار نیست وابسته به هدف اجرای اصول فنگ شویی در هر بنایی؛ با تغییر در ابعاد و شکل هندسی آن  در معماری‌اش نیز تغییر ایجاد نماییم. کافیست با ایجاد تعییراتی جزئی و تناسب در میان عناصر چیدمان شده، آرامش و انرژی مثبت را به طور چشمگیری در فضا به جریان درآورید.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

به طور کلی فنگ‌شویی با هدف رفع کامل انباشتگی‌های بصری و در پی آن حذف انرژی‌ها منفی روانی، سبب آفرینش فضایی همراه با زیبایی بصری کامل و انتشار انرژی مثبت می‌گردد.اجرای اصول فنگ شویی علاوه بر اینکه سبب رقم خوردن فضایی شاد و پر از انرژی‌های مثبت و انگیزه می‌شود نوع چیدمان را نیز همراه با اصول اصلی حاکم در هر سبکی از طراحی داخلی؛ یعنی نظم و تقارن پیش می‌برد. به همین سبب فنگ‌شویی را تنها گزینه موثر به جهت اصلاح دکوراسیون داخلی هر فضا می‌دانیم.

فنگ‌شویی به چه معناست؟‌کدام عناصر در فنگ‌شویی به جهت اصلاح دکوراسیون داخلی بکار گرفته می‌شوند؟

ماهیت فنگ‌شویی را ۵ عنصر اصلی تشکیل می‌دهند که قرار دادن خود هر کدام از آن‌ها یا یکی از نمادهایشان می‌تواند یک نتیجه یا پیامد متفاوت را بدنبال داشته باشد:

آب

آب اولین عنصری است که سبب به ارمغان آوردن انگیزه  جریان، حرکت و آرامش در مسیر هر پیشرفتی می‌شود.

چوب

چوب اولین واژه‌ای است که شما را به یاد درخت می‌اندازد به همین به عنوان عنصری با مظاهر  رشد، گسترش و حیات در زندگی شناخته می‌شود.

آتش

آتش همانطور که از نامش بر‌می‌آید نشان گرما و هیجان است. بکارگیری عناصر مظهر آتش در دکوراسیون داخلی به شما شور و شوق، احساسات و انرژی بالا خواهد بخشید.

خاک

اگر از گیاهان به عنوان یکی از فاکتورهای مهم اصول فنگ‌شویی استفاده کنید؛ ناخودآگاه یکی از ۵ عنصر اصلی  یعنی خاک را در فضای مدنظر خواهید داشت. عنصر خاک مظهر مقاومت و استواری است و سبب ثبات و تعادل در زندگیتان می‌شود.

فلز

آخرین و البته مهمترین عنصر در فنگ‌شویی فلز است که با خود درونی گرایی بهمراه دارد و سبب جریان یافتن موج قدرت در فضا می‌گردد. فلز یکی از فاکتورهایی است که وابسته به آن میتوان تغییرات عمده‌ای در دکوراسیون داخلی ایجاد نمود. این تغییرات در سبک مدرن علاوه بر کالاهای بزرگتر در اکسسوری‌ها نیز به وضوح به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانیم  آنچه که باید در مورد دکوراسیون اتاق خواب بدانید

 

رابطه فنگ شویی و دکوراسیون داخلی در دنیای امروز

باید بگوییم علم فنگ‌شویی آنطور که شاید و باید نتوانسته است میان همه افراد به یک قانون ثابت و موثر مبدل گردد. این موضوع وابسته به تفاوت پر‌رنگ بینش‌های مختلف نسبت به اصول فنگ شویی است که برخی آن را در قالب یک معجزه و صاحب اعتبار و برخی آن را خرافاتی بیش نمی‌پندارند.

مطمئنا تفکر منفی بسیاری از افراد نسبت به این علم با سبب سوتفاهم‌های ایجاد شده بر اساس کلاهبرداری‌های متعددی است که این روزها مکرر شاهد آن هستیم‌. البته که در دنیای امروز با تاثیر علم‌ فنگ‌شویی در تغییر دکوراسیون داخلی؛ شاهد جایگاه ویژه آن در این حیطه می‌باشیم.

اما قرار نیست برای اجرای علم فنگ‌شویی هزینه بالایی را متحمل گردیم. چه بسا افرادی که با وجود عدم اوضاع اقتصادی مطلوب، تنها با کمک گرفتن از چند  اصول علم فنگ‌شویی بسیار از گره‌های مالی خود را باز کرده‌اند و ظرف مدت کوتاهی مدیریت امور را بدست گرفته‌اند. البته اثبات این اوصاف با اشاره به کشورهایی چون سنگاپور، آمریکا چین انگلستان و خیلی کشورهای دیگر که وابسته به  تکنیک ها و علم فنگ شویی موفق به ایجاد دگرگونی ها و موفقیت های اقتصادی زیادی شده اند؛ قابل اثبات است.

رابطه فنگ شویی و دکوراسیون داخلی در دنیای امروزتاثیر به کارگیری عناصر فنگ‌شویی در ایجاد آرامش در منزل مسکونی

پیاده سازی علم فنگ‌شویی ممکن است با تغییرات گسترده و گاهی اندک در دکوراسیون داخلی منزل همراه گردد. میزان این تغییرات وابسته به نوع چیدمان اصولی یا غیراصولی می‌باشد. اما همیشه تغییر در جهتی مثبت و مطلوب تلقی می‌گردد. اما این تغییرات در نوع چیدمان کمرنگ‌تر از میزان آرامشی خواهد بود که به فضا القا می‌گردد. کافیست مظهری از هر ۵ عنصر گردهم آیند تا شاهد تغییر سبک زندگیتان همراه با تغییر دکوراسیون داخلی منزلتان باشید. از چند مورد از فاکتورهای پاسخگو در این حیطه می‌توانیم به نکات زیر اشاره داشته باشیم:

  • حضور بودا در خانه می‌تواند سریعتر از هر راهکار دیگری در فضای خانه سبب ایجاد آرامش گردد؛ مس تصویری هر چند در ابعاد کم از بودا را در منزلتان نگهداری نمایید
  • عطر درمانی یا استشمام بوی مطبوع در فضای خانه
  • استفاده از اسانس زیتون به جهت اوج گرفتن حس آرامش و ایجاد یک فضای عاطفی
  • استفاده از آثار هنری وابسته به میزان دانش اعضای خانه در این حوزه و یا به زبان دیگر فهم کامل پیام اثر
  • استفاده از گیاهان جهت آرامش بخشیدن به فضا و قوی‌ترین جایگزین عنصر خاک و….
بیشتر بخوانیم  تاثیرات نور در دکوراسیون داخلی

تاثیر به کارگیری عناصر فنگ‌شویی در ایجاد آرامش در منزل مسکونیسخن پایانی

شما با اعتماد به علم فنگ‌شویی علاوه بر جریان انرژی  مثبت در فضا تغییرات عمده و مطلوبی را در دکوراسیون داخلی ایجاد خواهید کرد که اولین مورد آن حکومت نظم در فضا است. بعد از آن تناسب قرارگیری تمام المان‌ها نسبت به یکدیگر از بعد چیدمان یا طیف رنگی می‌تواند یک چیدمان بی نقص را در منزل مسکونی و فضای شغلیتان برایتان رقم بزند. فقط کافیست هر یک از اصول را به درستی و به ترتیب اولویت انجام دهید تا در کوتاه‌ترین مدتی شاهد معجزه علم فنگ‌شویی در جریان یافتن انرژی مثبت و دفع انرژی منفی در فضا و  تغییر و اصلاح دکوراسیون داخلی باشید.