چه نورپردازی مناسب خانه است؟

اماکن مسکونی و ویلایی یکی از برترین سازه‌های ساختمانی می‌باشد؛ لذا برای ساخت و طراحی هر یک از متریال‌های متفاوتی بهره برداری شده است. ساختمان‌های مسکونی به ابزار آلات مختلفی مجهز هستند؛ چرا که بایستی محیطی سراسر زیبایی برای ساکنین به همراه بیاورند. استفاده از سنسورهای نوری برای زینت دادن به ساختمان از گذشته‌های دور در خانه های ایرانی باب بوده و هنوز هم با گذر این همه سال باز هم استفاده می‌شوند؛ چرا که علاوه بر تاثیر در جلوه ساختمان بر روحیات ساکنین نیز اثر دارند‌. به همین خاطر در اثر طلوع نوآوری‌های جدید، نورپردازی خانه‌ها با تغییرات بسیاری رو به رو شده است. در مقاله پیش رو به صورت مفصل در رابطه با اینکه چه نورپردازی مناسب خانه است؟ توضیح داده شده است. اگر تمایل دارید، با انواع نورپردازی ها در ساختمان و خصوصیات هر یک اطلاعات موثقی به دست بیاورید؛ تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

چه نورپردازی مناسب خانه است؟-hollysaren.com
چه نورپردازی مناسب خانه است؟

نقش نورپردازی در طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون از گذشته‌های دور در سراسر جهان با روش‌های مختلفی انجام می‌گرفت؛ چرا که در تمام دوره‌های زمانی افراد به زیبایی محیط خانه خود اهمیت بسیاری می‌دادند. البته نا‌گفته نماند، تنها با اصول درست طراحی دکوراسیون آشنا نبودند. به همین خاطر، تا حدودی طراحی دکوراسیون ساختمان‌ها بی‌نظم بود؛ چرا که افراد تنها بر پایه سلیقه به انجام این امور می‌پرداختند.

طراحی دکوراسیون، امری سخت و تخصصی است؛ که بر پایه سلیقه و دانش دیزاینر صورت می‌گیرد. بنابراین هر چه دانش و تجربه شخص دیزاینر در طراحی دکوراسیون سازه‌های ساختمانی بیشتر باشد؛ مسلما طراحی نیز از نظر زیبایی و جلوه بی‌نظیر و آری از هر گونه نقصی می‌شود.

بیشتر بخوانیم  چه اشتباھاتی در دکوراسیون وجود دارد؟

طراحی دکوراسیون ساختمان‌های مسکونی با بهره گیری از متریال‌های گوناگونی انجام می‌گیرد؛ زیرا ساختمان‌ها بایستی مملوء از آرامش و زیبایی باشند. بر همین اساس، کوچک ترین اشتباهی در طراحی‌ها سبب برهم زدن آرامش ساکنین می‌شود؛ لذا محیط مهم‌ترین معیاری است، که بر روحیات فرد تاثیر دارد.

یکی از روش‌های کارساز که در زیباسازی منازل نقش به خصوصی ایفا می‌کند؛ نورپردازی است. نقش نورپردازی در ساختمان بسیار وسیع می‌باشد؛ لذا تنها سبب کنترل روشنایی محیط نمی شود؛ بلکه در برجسته سازی بافت و ابزارآلات محیط نقش به سزایی دارد. بنابراین بهره‌گیری از روش‌های مختلف طراحی دکوراسیون بر چندین برابر‌شدن زیبایی ساختمان تاثیر می گذارد.

نورپردازی با کنترل تاریکی‌های ساختمان، محیط را با قوانین فنگ شویی هماهنگ می‌سازد. بنابراین دیگر نگران موقعیت مکانی منزل خود نباشید؛ لذا حرفه طراحی دکوراسیون در اثر گذر زمان و پیشرفت در نبوغ جدید، برای طراحی سازه‌ها از روش‌های متنوعی بهره می‌گیرد. یکی از روش‌های مفید و کارآمد که برای پنهان کردن خلاء‌های طراحی دکوراسیون بسیار مناسب می‌باشد؛ نورپردازی است.

نورپردازی با کنترل روشنایی ساختمان، جلوه‌ای بی‌نظیر به محیط اعطاء می‌کند. بر همین اساس اگر به دنبال یک تغییر اساسی در طراحی دکوراسیون منزل خود هستید؛ حتما از سنسور‌های نوری و روش‌های مختلف نورپردازی بهره برداری کنید، تا زیبایی منزل شما فوق‌العاده و چشم گیر باشد.

 

نقش نورپردازی در طراحی دکوراسیون-hollysaren.com
چه نورپردازی مناسب خانه است؟

ایده های برتر برای نورپردازی منازل

طراحی داخلی و بیرونی منازل سبب دلپذیرتر شدن فضای ساختمان می‌شود؛ چرا که نظمی زیبا و خیره کننده به محیط اعطا می‌کند. بر همین اساس، حتی افراد سخت پسند نیز برای طراحی ساختمان خود از این روش بهره می گیرند.

بیشتر بخوانیم  استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی
ایده های برتر برای نورپردازی منازل-hollysaren.com
چه نورپردازی مناسب خانه است؟

طراحی ساختمان بدون نورپردازی زیبا است؛ اما با بهره برداری از این روش خارق‌العاده می‌شود، چرا که در هماهنگ شدن ابزارآلات محیط نقش به خصوصی دارد. در ذیل به صورت مفصل در رابطه با ایده‌های ‌نورپردازی در ساختمان‌های مسکونی توضیح داده شده است‌. اگر به دنبال تفاوت و تغییر هستید؛ ایده های زیر بسیار کارساز و مفید هستند.

  • هماهنگ سازی محیط و ابزارآلات آن از همان بدو ورود به ساختمان:

قسمت ورودی خانه، نمایانگر زیبایی اولیه ساختمان شما است. بنابراین سعی کنید، در راهروی ساختمان پس از درب اصلی از لوستر‌های طرح کلاسیک، مدرن و معاصر یا چراغ های آویزان استفاده کنید؛ تا زیبایی ساختمان خیره کننده باشد.

استفاده از ابزارآلات دکوراتیو کوچک مقابل درب ورود، جلوه ساختمان را تغییر می‌دهد؛ چرا که سلیقه و ظرافت میزبان را در چیدمان محیط به میهمانان نشان می‌دهد.

  • بهره گیری از ابزارآلات تزئینی متناسب با طراحی محیط:

وسائل زینتی محیط همچون تابلو، قاب عکس، ساعت و… را نسبت به مساحت محیط و سبک طراحی دکوراسیون انتخاب کنید؛ تا فضای ساختمان کاملا هماهنگ و زیبا باشد، چرا که به واسطه از ابزارآلات نوری در محیط برجسته می‌شوند. بنابراین اگر با سبک طراحی دکوراسیون تناسخ داشته باشد؛ اصلا جلوه خوبی خلق نمی کند.

  • نمایان سازی قسمت خاصی از محیط به واسطه نورپردازی:

از نورپردازی برای برجسته سازی برخی از نقاط قوت ساختمان استفاده کنید؛ تا زیبایی محیط شگفت انگیز شود. این روش امروزه در اکثر ساختمان‌ها انجام می‌گیرد؛ لذا باعث شده با بهره گیری از تاریکی و روشنایی جلوه ساختمان تغییر کند.

از ابزارآلات روشنایی همچون لامپ های هالوژن یا چراغ‌های آویزان برای زیباسازی پارتیشن های چوبی که مختص ابزارآلات زینتی می‌باشد؛ استفاده کنید، چرا که بسیار خاص و زیبا می‌شود.

  • نورپردازی ساختمان با استفاده از لامپ‌های مختلف:
بیشتر بخوانیم  متدهای طراحی داخلی

برای طراحی دکوراسیون منازل تنها از یک نوع چراغ استفاده نکنید. بکوشید در بخش های مختلف ساختمان از سیستم‌های نوری متنوع بهره بگیرید؛ زیرا مساحت و ابعاد بخش‌های مختلف ساختمان با یکدیگر یکسان نیست. به طور مثال در سالن غذاخوری خود بالای میز از چراغ های آویزان استفاده کنید؛ زیرا سبب شده فضای محیط کلاسیک به نظر برسد. در نتیجه در محیطی آرام وعده‌های غذایی خود را در کنار عزیزانتان سرف می‌کنید.

سخن پایانی

نورپردازی، در تمام منازل قابل اجرا است؛ چرا که ابزارآلات نوری که در طراحی دکوراسیون‌ها استفاده می‌شود، از لحاظ رنگ، شکل، مدل، ولتاژ و… بسیار متنوع و مختلف می‌باشد. به همین علت هر یک جلوه‌ای متفاوت به ساختمان ایفا می‌کند.