رنگ کابینت چه تاثیری بر فضای داخلی منزل دارد
30
اردیبهشت

رنگ کابینت چه تاثیری بر فضای داخلی منزل دارد

آشپزخانه های باز به اتاق نشیمن (اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری) به طور فزاینده ای امروز رایج شده اند. تا چندی پیش یک کانتر میان آشپزخانه و سالن نشیمن قرار می گرفت اما در طراحی مدرن این کانتر نیز برداشته شده و آشپزخانه و نشیمن یکسره شده اند. ازاین رو آشپزخانه نقش زیادی در زیبایی چیدمان فضای داخلی دارد. چه در پروژه ساخت و ساز یا بازسازی هستید، این سوال پیش می آید: چه رنگ هایی را برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنم که در طراحی داخلی منزل تاثیر زیبایی داشته باشد.

 

چه رنگ هایی برای کابینت انتخاب کنیم؟

 

همه چیز به فضایی که می خواهید ایجاد کنید بستگی دارد و به خصوص اینکه آیا می خواهید آشپزخانه با اتاق نشیمن ترکیب شود یا خیر.

اگر از خسته شدن می ترسید، دکوراسیونی با الهام از سبک اسکاندیناوی انتخاب کنید که کاملا کلاسیک است. کابینت را با رنگ های روشن (چوب روشن مانند کاج یا سفید) انتخاب کنید. هیچ چیز مانع از اضافه کردن رنگ هایی مانند بادمجانی، مایل به قهوه ای یا حتی آبی تیره برای جلوه دادن مبلمان خود نمی شود.

یکی دیگر از ترکیبات کلاسیک که هم برای اتاق نشیمن و هم آشپزخانه شما مناسب است: رنگ کابینت سیاه و سفید است. این به شما این امکان را می دهد که در عین حال فضایی ظریف و طراحی ایجاد کنید که می توان آن را با اشیاء تزئینی مختلف تزئین کرد تا از آخرین روند پیروی کند.

در نهایت، رنگ خاکستری یک پایه خنثی است که می تواند در اتاق نشیمن و ناهار خوری و همچنین در کابینت های اشپزخانه استفاده شود . خاکستری زغالی یا خاکستری روشن، بسته به روشنایی اتاق، انتخاب با شماست. اگر خیلی روشن نیست، از سایه های تیره، چه برای دیوارها و چه برای کابینت و سایر عناصر فضای داخلی اجتناب کنید.

چه رنگ هایی برای کابینت انتخاب کنیم؟سایه هایی برای یکپارچه سازی دکوراسیون

اگر فضای یکپارچهسازی با سیستم عامل را دوست دارید، سراغ رنگ‌های روشن، شاد و خاص مانند صورتی ، سبز نعنایی، آبی آسمانی، زرد و … بروید. رنگ هایی که حس دهه ۵۰ را به فضای داخلی شما  و کابینت آشپزخانه می بخشند. برای ایجاد یک دکوراسیون منسجم در اتاق نشیمن مانند آشپزخانه کاملاً همراه باشید.

به لطف لوازم خانگی می توان از این رنگ ها علاوه بر کابینت  در وسایل  آشپزخانه استفاده کرد. برندهای داخلی و خارجی این وسایل را با طرح‌ها و رنگ‌های قدیمی ارائه می‌کنند. با یک مبل راحتی یا مبل پاستلی زیبا، پوسترهای رترو و غیره این عناصر را با کابینت هابی به رنگ ابی، زرد،سبز و … هماهنگ کنید.

 

سایه هایی برای یکپارچه سازی دکوراسیونرنگ کابینت برای دکوراسیون معاصر

برای یک دکوراسیون معاصر، رنگ های خاصی وجود دارد که مورد پسند قرار می گیرند. رنگ های ملایم و طبیعی – بسیار مد روز در سال های اخیر – به ترتیب عبارتند از: سفید صدفی، کرم، خاکستری روشن، سفالی…

اگر به فضای داخلی جذاب علاقه دارید، جرأت کنید از رنگ های روشن و درخشان مانند آبی درباری، صورتی فوشیا یا حتی قرمز  استفاده کنید. از این رنگ ها بر روی یک دیوار آشپزخانه یا کابینت آشپزخانه استفاده کنید. در اتاق نشیمن و ناهارخوری، آنها را می توان روی یک دیوار (به عنوان مثال پشت مبل یا کابینت تلویزیون) و همچنین روی اشیاء تزئینی مانند چراغ ها، کوسن ها، فرش … قرار داد. در آشپزخانه می توان کابینت ها را در این رنگ ها و یک رنگ دیگری که با آن هارمونی دارند انتخاب کرد.

 

 

آیا باید بین فضای آشپزخانه و نشیمن تضاد ایجاد کنیم؟

 

لزوماً لازم نیست تضاد ایجاد کنید تا فضاهای مختلف را در این اتاق نشیمن بزرگ که اتاق نشیمن/ناهارخوری و آشپزخانه اوپن است ایجاد کنید.

رنگ کابینت آشپزخانه، میز کار یا حتی دیوارهای اشپزخانه شما باید با رنگ مبلمان و دیوارهای اتاق نشیمن هماهنگ باشد. این به شما امکان می دهد آشپزخانه خود را با دکوراسیون ترکیب کنید و آن را در اتاق نشیمن ادغام کنید.

اگر ترجیح می دهید دو فضا را محدود کنید، این امکان نیز وجود دارد! و برای این، رنگ ها نقش مهمی دارند. می توانید خود را بر روی سایه های رنگی قرار دهید.  این همه به خواسته های شما و پیکربندی فضای داخلی شما  بستگی دارد.

برای جلوگیری از تداعی‌های مخاطره‌آمیز، از نمودار رنگی استفاده کنید و همچنین برای شناخت تداعی‌های رنگی مناسب به دایره رنگی تکیه کنید . همچنین تعداد سایه های انتخاب شده را به ۳ رنگ محدود کنید.

آیا باید بین فضای آشپزخانه و نشیمن تضاد ایجاد کنیم؟