کابینت آشپزخانه|ساخت و نصب کابینت آشپزخانه با کمترین قیمت کارگاهی ۱۰۰% تضمینی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی از مهمترین قسمت‌های موجود در آشپزخانه، کابینت‌ها هستند. چرا که موجب ایجاد نظم در آشپزخانه می‌شوند و از دیرباز به صورت محفظه و گنجینه وجود داشته‌اند. یکی از مدل‌های جذاب و زیبا مدل کابینت دو طرفه است و برای طراحی مدل کابینت آشپزخانه دوطرفه نیاز به طراحان و متخصصان ماهر می‌باشد. طراحی مدل کابینت آشپزخانه دو طرفه، در آشپزخانه‌هایی به فرم مربع یا مستطیل شکل اجرا می‌شود که کابینت‌ها در دوطرف دیوارهای آشپزخانه متصل می‌شوند. مزیت استفاده از ‌آن‌ها این است که می‌توان به خوبی چیدمان آشپزخانه را مدیریت کرد و فضای ذخیره سازی بیشتری ایجاد کرد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می‌باشند. همچنین در طرح کابینت آشپزخانه دو طرفه می‌توان از فضای بیرونی کابینت‌ها نیز برای دکور یا وسایل برقی  استفاده نمود.

کابینت آشپزخانه دوطرفه چیست

از آنجاییکه آشپزخانه از مکان‌های مهم خانه است چیدمان و وسایل آن هم دارای اهمیت می‌باشند. انتخاب مدل کابینت متناسب با آشپزخانه باید مورد توجه قرار گیرد.  یکی از جدیدترین و زیباترین طرح‌های کابینت‌ که علاوه بر زیبایی و دیزاین آشپزخانه، موجب بزرگ نمایی فضای آشپزخانه هم می‌شوند، کابینت‌ آشپزخانه دو طرفه می‌باشند.
نام دیگر کابینت آشپزخانه دو طرفه گالی می‌باشد و از دو ردیف کابینت که به صورت روبه روی هم قرار دارند تشکیل شده است. از ویژگی مهم آن این است که از کوچکترین قسمت فضای آشپزخانه نیز حداکثر استفاه را می‌برد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. این سبک از کابینت‌ها برای آشپزخانه‌هایی که فضای مستطیل یا مربعی شکل دارند مناسب است.
استفاده از کابینت‌های آشپزخانه دو طرفه به عواملی چون سلیقه، مساحت آشپزخانه، شکل آشپزخانه و غیره بستگی دارد. کابینت آشپزخانه دو طرفه طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد و برای آشپزخانه‌های کوچک و باریک بسیار مناسب است، چرا‌که از حداقل فضا استفاده می‌شود. بعلاوه در آشپزخانه‌های با کابینت‌های دو طرفه، می‌توان از فضای بیرونی کابینت نیز برای قرار دادن وسایل مورد نیازی چون وسایل برقی و دکور استفاده نمود.

بیشتر بخوانیم  ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب
کابینت آشپزخانه دو طرفه
کابینت آشپزخانه دو طرفه

انواع کابینت آشپزخانه دوطرفه

کابینت آشپزخانه دوطرفه می‌توانند از نوع کابینت‌های پولیشی، کلاسیک و یا نئوکلاسیک باشند. بدنه کابینت‌های پولیشی از رنگ پولیش ساخته شده‌اند. رنگ پولیش به صورت یک لایه نازک و شیشه‌ای روی بدنه کابینت قرار می‌گیرد. این کابینت‌ها نسبت به ضربه و آب مقاوم هستند. کابینت‌های کلاسیک ظاهری تجملی دارند و قیمت آن‌ها گران‌تر می باشد. کابینت‌های نئوکلاسیک ظاهری ساده و زیبا دارند. رنگ‌های مورد استفاده در کابینت‌های نئوکلاسیک بیشتر سفید و طوسی می‌باشند.

بیشتر بخوانید: آیا برچسب‌ها می‌توانند جایگزین تعویض کابینت‌ ها باشند؟

طراحی کابینت آشپزخانه دوطرفه با استفاده از متریال مختلف

مرحله اول برای طراحی کابینت آشپزخانه دوطرفه، انتخاب متریال مناسب است که باید بر اساس فضای موجود و سلیقه شخصی انتخاب شود. این متریال می‌تواند شامل هایگلاس، ام دی اف، ممبران، انزو، ملامین و غیره باشد. در زیر برخی از انواع آن‌ها را شرح می‌دهیم.

کابینت آشپزخانه نئو کلاسیک
کابینت آشپزخانه نئو کلاسیک

طراحی کابینت آشپزخانه دوطرفه با هایگلاس:

کابینت هایگلاس بدلیل مقاومت بالایی که دارد خواهان بیشتری نیز دارد. این نوع کابینت دوطرفه مشابه با کابینت ام دی اف دوطرفه است و تنها در بخش روکش متفاوت است. سطح کابینت آشپزخانه هایگلاس بسیار صیقل داده‌می‌باشد که ظاهر صیقلی و براق آن علاوه‌بر زیبایی منجر به بزرگ نشان دادن فضا و انعکاس نور می‌شود. بعلاوه بدلیل سطح صاف این نوع کابینت، نظافت آن نیز راحت‌تر است.

کابینت آشپزخانه هایگلاس
کابینت آشپزخانه هایگلاس

طراحی کابینت آشپزخانه دوطرفه با ام دی اف:

کابینت ام دی اف، یکی از جنس‌های مورد توجه و رایج می‌باشد که برای طراحی کابینت آشپزخانه‌هایی با فضای کوچک بیشتر استفاده می‌شود. می‌توان با ترکیب چند نقش و رنگ با هم یک طرح منحصر به فرد و عالی ایجاد کرد. این کابینت از مغزی نئوپان با روکش ام دی اف تشکیل شده است. از معایب کابینت‌های ام دی اف مقاومت کم آن در‌برابر آب است.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ

https://hollysaren.com/%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

طراحی کابینت آشپزخانه دوطرفه با ممبران:

کابینت‌ آشپزخانه دوطرفه ممبران در واقع کابینت‌های ام دی اف هستند که سطح آن‌ها توسط دستگاه CNC تراشکاری شده و طرح‌های ویژه و زیبا ایجاد کرده است. این کابینت‌ها از دو‌لایه مغزی و روکش تشکیل شده‌اند که مغزی آن ام دی اف با روکش پی وی سی است.

طراحی کابینت آشپزخانه دوطرفه با انزو:

از دیگر مدل‌های کابینت دوطرفه انزو است که یکی‌از بهترین کیفیت‌ها و مدل‌های روز می‌باشد و مغزی آن از ام دی اف است. این کابینت‌ها به عنوان کابینت وکیوم معروف هستند و توسط یک دستگاه وکیوم، روکش با رنگ‌های مختلف پرس می‌شود. معمولا کابینت‌های انزو به رنگ سفید هستند. روکش این کابینت‌ها نسبت به آب و حرارت مقاوم است. درب کابینت های مدل انزو توسط دستگاه‌های پیشرفته سی ان سی تراشیده و صاف می شود. به همین علت، زیبایی ظاهری این مدل کابینت بسیار بیشتر از دیگر مدل ها می باشد.

کابینت آشپزخانه زیبا و دو طرفه
کابینت آشپزخانه زیبا و دو طرفه

طراحی کابینت آشپزخانه دوطرفه بر اساس انتخاب رنگ

انتخاب رنگ در طراحی کابینت آشپزخانه دوطرفه از اهمیت بالایی برخورار است چرا که قرار گیری کابینت‌ها رو به روی هم، منجر به انعکاس نور در آن‌ها می‌شود. لذا انتخاب رنگ مناسب در زیبای کابینت و آشپزخانه بسیار موثر است. بهترین رنگ برای طراحی کابینت آشپزخانه دو طرفه، رنگ‌های روشن و آینه‌ای می‌باشند، چرا که با انعکاس رنگ در کابینت‌هایی که در دوطرف آشپزخانه قرار دارند فضای آشپزخانه روشن‌تر و نورانی‌تر و زیباتر می‌شود.

در انتها باید گفت، اگر برای دیزاین آشپزخانه خود به دنبال به روزترین طرح هستید، توجه داشته باشید که طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه دوطرفه از روش‌هایی است که امروزه توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. به طور کلی می‌توان گفت که امر طراحی آشپزخانه و مدل کابینت آشپزخانه دو طرفه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا شما قبل از به اجرا درآوردن یک نقشه متوجه خواهید شد که چه نتیجه ای در پایان حاصل خواهید کرد.

بیشتر بخوانیم  رابطه فنگ شویی و طراحی دکوراسیون داخلی
کابینت آشپزخانه مدرن
کابینت آشپزخانه مدرن

بیشتر بخوانید:دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایرانی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]