دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

اتاق خواب محلی است که نوجوان شما از دنیای بیرون به آن پناه می‌برند و در آن جا استراحت می‌کند. جاهای مختلفی است که نوجوان بتواند احساسات خود را آن جا تخلیه کند اما اتاق خواب او در اولویت قرار دارد.سلیقه نوجوانان دختر و پسر کاملا با هم متفاوت است همچنین علایق رده‌های سنی مختلف نیز متفاوت است. بنابراین برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان باید به موارد مختلفی از جمله جنسیت و سن او توجه داشته باشید. در این مطالب ما ایده‌های جذابی را برای اتاق خواب نوجوان به شما معرفی خواهیم کرد.

نوجوانان چه اتاق خوابی می‌خواهند؟

همان طور که گفته شد نوجوانان سلیقه‌های مختلفی دارند و نگاه آن‌ها به زندگی متفاوت است. نوجوانان اتاق خوابی می‌خواهند که شبیه به یک آپارتمان کوچک باشد، اتاق خواب آن‌ها باید کاملا مجهز باشد تا آن‌ها بتوانند با خیالی آسوده در فضای اتاق خواب خود به استراحت بپردازند.

اتاق خواب نوجوان شما باید چند منظوره باشد، این به این معنی است که اتاق آن‌ها در حالی که شخصیت آن‌ها را نشان می‌دهد، باید محل مناسبی برای انجام تکالیف آن‌ها و انجام کارهای روزه مره آن‌ها باشد.

افراد بزرگسال معمولا محیطی آرام و بی سر و صدا را می پسندند این در حالی است که نوجوانان به یک اتاق خواب پر تحرک و با نشاط علاقه دارند تا بتواند از فضای آن انرژی لازم را دریافت کنند.

بررسی ایده‌های اتاق نوجوانان

زمانی که ایده‌های مختلف برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان را بررسی می‌کنید، اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اتاق خواب نوجوان باید به گونه ای باشد که طراحی آن شخصیت او را نشان دهد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس قرار گرفتن اینترنت برای همگان نوجوانان به راحتی به اینترنت دسترسی دارند و به مد روز کاملا تسلط دارند و به سرعت از تغییرات مد آگاه می‌شوند.

بیشتر بخوانیم  نکات مربوط به دکوراسیون مغازه

اتاق خواب چند منظوره

اتاق خواب نوجوانان تنها محلی برای خوب خوابیدن نیست، نوجوانان در سنی هستند که سعی می‌کنند مستقل باشند به همین دلیل دکوراسیون اتاق خواب نوجوان باید به گونه ای باشد که علاوه بر این که او در آن محل استراحت می‌کند بتواند تمامی فعالیت‌های مربوط به منزل خود را در آن جا انجام دهد.

چند ویژگی برای اتاق خواب نوجوان

بر اساس یک نظرسنجی بین المللی از جوانان به این نتیجه رسیده‌اند که تقریبا اکثر نوجوانان علاقه دارند تا عکس‌های خود و دوستانشان را در فضای اتاق خواب خود قرار دهند. بنابراین سعی کنید تا برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان خود از او نیز برای طراحی کمک بگیرید و اتاق او را به گونه‌ای طراحی کنید که فضای آرام برای خواب، فضایی سفارشی برای مطالعه و فضایی مناسب برای استراحت با دوستان داشته باشد.

اگر اتاق خواب نوجوان دارای فضای کمی باشد باید چه کرد؟

اگر اتاقی که برای نوجوان خود در نظر گرفته اید فضای کوچکی دارد، شما می‌توانید از ایده‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید و یک اتاق خواب چند منظوره ایجاد کنید.

برای این که دکوراسیون اتاق خواب نوجوان شما جالب و جذاب باشد سعی کنید از ایده‌های جذاب استفاده کنید.

به عنوان مثال یکی از این ایده‌های خلاقانه این است که برای مطالعه فضایی عمودی را در نظر بگیرید و کتاب‌ها و وسایل خود را در قفسه‌ها و طاقچه‌ها بچینید.

و یا این که اگر میز تحریر شما فضای کمی دارد، می‌توانید تخته وایت برد مغناطیسی و یا چوبی را به کار ببرید. با این کار از بهم ریختگی و بی نظمی فضای میز جلوگیری می‌شود و میز شما فضای بیشتری خواهد داشت.

اتاق خواب چند منظورهچند ایده خلاقانه برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

یکی از ایده‌های جذاب برای اتاق خواب نوجوان این است که یک نیمکت چوبی در کنار تخت خواب برای نشستن، استراحت، قرار دادن وسایل و غیره قرار دهید. همچنین می‌توانید برای این که فضایی دنج را در اتاق خواب ایجاد کنید یک قالیچه و یا کوسن را در گوشه‌ای از اتاق خواب قرار دهید.

برای این که فضای اتاق خواب شما عجیب و جذاب به نظر برسد، می‌توانید برای دور تخت خواب از یک توری و یا پشه بند استفاده کنید. برای این که بتوانید از فضای اتاق خواب نهایت استفاده را ببرید، یک تخت کوچک را انتخاب کنید و آن را به دیوار بچسبانید. همچنین می‌توانید برای قرار دادن وسایل اضافه یک عدد میز عسلی کوچک را در قسمت از اتاق خواب قرار دهید.

بیشتر بخوانیم  طراحی کابینت آشپزخانه مطابق با دکوراسیون

طراحی دیوارهای خلاقانه، جسورانه و برجسته

نوجوانان معمولا اتاق‌هایی را می‌پسندند که فضایی شلوغ و پر انرژی داشته باشد، بنابراین تزئین و رنگ آمیزی دیوارهای اتاق خواب می‌توانید تاثیر مثبتی روی روحیه و خلق و خوی نوجوانان داشته باشد.

برای این که دکوراسیون اتاق خواب نوجوان پر انرژی و با نشاط به نظر برسد ایده‌های مختلفی را به کار ببرید. برای مثال برای فضای اتاق از رنگ‌های شاد  و روشن و اشکال هندسی استفاده کنید، کاغذ دیواری‌های طرح دار را به کار ببرید. عکس‌های برچسبی که قابلیت جدا شدن را دارند، استفاده کنید و در نهایت برای نور پردازی لامپ‌های نئونی و رنگی را به کار ببرید، این لامپ‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در بازار موجود هستند و شما با توجه به سلیقه نوجوان خود می‌توانید یک نور پردازی جذاب را برای اتاق خواب او انتخاب کنید.

معرفی چند ایده خلاقانه برای ایجاد یک فضای صمیمی

یکی از ایده‌های خلاقانه برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان، استفاده از صندلی معلق در هوا و به صورت تاب می‌باشد. این ایده یکی از ایده‌های پر طرفدار در بین  نوجوانان است، به علاوه می‌توانید تخت خواب نوجوان را به صورت تاب از سقف آویزان کنید. از ایده‌های دیگر برای تخت خواب، استفاده از تخت خواب به شکل گرد می‌باشد.

برای جذابیت فضای اتاق می‌توانید یک آکواریوم دیواری نصب کنید، به عنوان یک دیوار می‌توان از یک تخته سیاه استفاده کرد. بهتر است بدانید که تخته‌ها در رنگ‌های مختلفی موجود هستند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. این ایده به دلیل این که امکان نقاشی کشیدن و نوشتن را روی تخته را برای نوجوانان فراهم می‌کند، طرفداران زیادی دارد.

بافت‌ها و پارچه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف

نوجوانان اکثر وقت خود را در اتاق خواب سپری می‌کنند زیرا در آن جا احساس امنیت و آرامش می‌کنند، بنابراین رنگ تمامی بافت‌ها و پارچه‌های به کار رفته در اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد که این احساس را به نوجوان شما منتقل کند.

به این منظور شما می‌توانید از کاغذ دیواری‌های مخملی طرح دار، قالیچه‌هایی با جنس خز، پرده‌های طرح دار، ملافه‌های طرح دار و رنگی زیبا، آویزهای رنگی با طرح‌های مختلف، بالش‌ها و کوسن‌های رنگی با طرح‌های مختلف برای جذاب شدن دکوراسیون اتاق خواب نوجوان استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم  نور پردازی سالن پذیرایی

 

طراحی دیوارهای خلاقانه، جسورانه و برجستهذخیره سازی مناسب با استفاده از کمدها و قفسه‌ها

همان طور که می‌دانید اکثر نوجوانان با مرتب بودن اتاق خواب رابطه‌ی خوبی ندارند و معمولا به فضای بهم ریخته و شلوغ تمایل دارند اما برای این که فرزند شما اتاقی مرتب و تمیز داشته باشد برای اتاق خواب او قفسه‌ها و کمدهایی را در نظر بگیرید. این کار موجب می‌شود تا نوجوان شما خود به خود منظم شده و وسایلش را درون کمدها و قفسه‌ها قرار دهد.

وسایل لازم و ضروری برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

شما باید در تهیه وسایل و لوازم اتاق خواب نوجوان خود از او نظر بخواهید و وسایل را با سلیقه او تهیه کنید، برخی از وسایل برای اتاق خواب هر نوجوانی چه دختر و چه پسر ضروری است.

از وسایلی که برای اتاق خواب نوجوانان لازم است، می‌توان به کمد و میزهایی کشور دار، ایجاد طاقچه و قفسه بندی منظم، کشوها و کمدهای تعبیه شده در زیر تخت، نیمکت‌هایی که دارای فضای ذخیره سازی هستند و کمدهای دیواری اشاره کرد.

تفاوت اتاق خواب نوجوان دختر و پسر

همان طور که می‌دانید سلیقه و علایق دختران و پسران کاملا متفاوت است، بنابراین برای دکوراسیون اتاق خواب باید به گونه‌ای آن را طراحی کنید که مناسب سن و جنسیت او باشد.

به عنوان مثال برای طراحی اتاق خواب دخترانه باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که دارای زرق و برق زیادی هستند. رنگ سفید یکی از رنگ‌های خنثی است که هم برای اتاق خواب دختران و هم پسران مناسب است، شما می‌توانید برای تکمیل زیبایی رنگ سفید از رنگ‌های شاد دیگری در کنار آن استفاده کنید.

پس از این که رنگ اتاق خواب نوجوان خود را انتخاب کردید حال باید برای او وسایلی تهیه کنید که مناسب خلقیات دختر نوجوان شما باشد. شما می‌توانید برای انتخاب رنگ سرویس تخت خواب برای دختر خود رنگ صورتی و برای پسرتان رنگ آبی را انتخاب کنید و در کنار این دو رنگ ترکیب رنگ‌های دیگری را نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید روی قفسه‌های اتاق دخترتان را با عروسک‌های مختلف و قفسه‌های اتاق پسرتان را با ماشین‌های تزئینی پر کنید.

ذخیره سازی مناسب با استفاده از کمدها و قفسه‌هانتیجه گیری

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان مانند سایر قسمت‌های منزل حساسیت و دقت به خرج دهید و سلیقه شخصی نوجوانتان را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن سلیقه آن‌ها فضایی را برای آن‌ها ایجاد می‌کنید که سال‌ها به آن علاقه خواهند داشت و فضایی آرام برای آن‌ها خواهد بود.

تفاوتی نمی‌کند که نوجوان شما دختر باشد یا پسر، شما می‌توانید با کمک ایده‌های مطرح شده یک اتاق خواب زیبا و جذاب برای آن‌ها طراحی کنید.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *