دکوراسیون اتاق پذیرایی مستطیل شکل -hollysaren.com
13
تیر

دکوراسیون اتاق پذیرایی مستطیل شکل

بیشتر اتاق‌های پذیرایی و‌نشیمن به شکل مستطیل هستند، در حالی که فقط در محل پنجره‌ها، در‌ها و ابعاد متفاوت هستند. اما این برای تزئین هر یک از اتاق‌ها به روش‌های مختلف کافی است. طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی مستطیل شکل دارای ویژگی‌ها و تفاوت‌های ظریف خاص خود است که به رنگ، چیدمان مبلمان و سبک داخلی مربوط می‌شود. با در نظر گرفتن همه اینها، می‌توانید فضایی دنج ایجاد کنید.

 

طرح رنگ برای یک اتاق پذیرایی مستطیلی

طراحی یک اتاق پذیرایی مستطیلی و درک آن تا حد زیادی به پالت رنگی که در طراحی اتاق وجود دارد بستگی دارد. با کمک رنگ‌هایی که به درستی انتخاب شده‌اند، می‌توانید به صورت بصری شکل اتاق و نور را تنظیم کنید. در اینجا توصیه کارشناسان در مورد آن است:

رنگ‌ها و سایه‌های روشن بهترین در نظر گرفته می‌شوند، زیرا اتاق جادارتر و روشن‌تر به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که در اتاق نشیمن‌های کوچک ترجیح می‌دهند سطوح افقی و عمودی را به رنگ‌های سفید، بژ روشن، پسته‌ای، خاکستری و کرم تزئین کنند.

طرح رنگ برای یک اتاق پذیرایی مستطیلی-hollysaren.com
دکوراسیون اتاق پذیرایی مستطیل شکل

در یک اتاق پذیرایی مستطیلی بلند، اگر بخشی از دیوار رنگ آمیزی شده باشد و قسمتی با کاغذ دیواری مناسب چسبانده شود، می توانید فضا را به صورت بصری گسترش دهید. علاوه بر این، باید بافت‌ها و رنگ‌ها را به صورت افقی ترکیب کنید.

برای آوردن روشنایی به فضای داخلی رنگ‌هایی مانند سبز، آبی، نارنجی کمک خواهد کرد. اما نباید تعداد آنها زیاد باشد. چند المان روشن کافی است، به عنوان مثال، بالش، پرده یا برخی از عناصر تزئینی، و اتاق دیگر خسته کننده و تک رنگ به نظر نمی‌رسد.

نور طبیعی اتاق تأثیر زیادی در انتخاب پالت رنگ دارد. یک اتاق مهمان با پنجره‌های رو به جنوب همیشه به خوبی روشن است، بنابراین می‌توانید سایه‌های سرد آبی، خاکستری و سفید را انتخاب کنید. در اتاقی که پنجره‌ها در شمال قرار دارند، بهتر است رنگ‌های گرم نارنجی، قهوه‌ای، سبز را ترجیح دهید.

طراحان از تضاد‌ها در طراحی یک اتاق مهمان مستطیلی دراز استقبال می‌کنند. دیوار‌های باریک با رنگ‌های روشن تزئین می‌شوند و دیوار‌های کوتاه با رنگ‌های گرم مانند قرمز، قهوه ای، مرجانی رنگ آمیزی می‌شوند. می‌توانید یکی از ‌دیوار‌های بلند را با کاغذ دیواری با تصویر سه بعدی بچسبانید. چنین فضای داخلی یک اتاق نشیمن مستطیلی شیک، مدرن و از همه مهمتر دنج به نظر می‌رسد.

 

 

نحوه قرار دادن مبلمان در اتاق نشیمن مستطیلی

فضای داخلی هماهنگ و دنج یک اتاق مستطیلی شامل قرار دادن مناسب مبلمان است. قبل از جابجایی وسایل داخلی، باید هدف اتاق و وجود مناطق کاربردی را بدانید. اگر بازسازی کامل محل با توسعه یک پروژه طراحی و خرید مبلمان جدید انجام شود، در مرحله اولیه پروژه به منطقه بندی فکر می‌کنند. علاوه بر این، جابجایی چیدمان مبلمان روی کاغذ در جستجوی بهترین گزینه برای موقعیت بسیار آسان‌تر است.

در هر صورت، تعداد اثاثیه در یک اتاق مهمان مستطیل شکل باید برای جشن‌ها، پذیرایی از بازدیدکنندگان و تعطیلات ساده خانوادگی کافی باشد. شکل اتاق پذیرایی شامل تقسیم آن به مناطق است که باعث صاف شدن طول اتاق می‌شود. اغلب، یک منطقه کار یا ناهار‌‌خوری در نزدیکی پنجره جدا می‌شود.

نکته: حداقل مقدار مبلمان در یک اتاق مستطیلی به ایجاد راحتی کمک می‌کند. شما باید مبلمان مدولار و چند منظوره را ترجیح دهید، فضا را به هم نمی‌ریزد.

چیدمان مبلمان در امتداد دیوار‌های بلند اتاق تنها بر شکل مستطیلی آن تأکید می‌کند. بنابراین، برخی از وسایل را باید عمود بر اتاق قرار دهید.

نحوه قرار دادن مبلمان در اتاق نشیمن مستطیلی-hollysaren.com
دکوراسیون اتاق پذیرایی مستطیل شکل

سبک مناسب برای یک اتاق پذیرایی دراز

سبک مناسب اتاق برای پذیرایی از مهمانان به مساحت اتاق بستگی دارد. یک اتاق مستطیلی بزرگ را می‌توان به سبک کلاسیک تزئین کرد. به طور کلی، تقریباً هر سبکی را می‌توان در چنین اتاقی تحقق بخشید. اما شما نمی‌توانید همین را در مورد یک اتاق کوچک بگویید.

یک اتاق مستطیلی بزرگ می‌تواند شیک‌ترین ترکیب داخلی آرت دکو را در خود جای دهد. این سبک فضا را “دوست دارد”، اما نباید فراموش کنیم که در طول چیدمان، لازم است عیوب در شکل اتاق را تراز کنیم. یک سبک آرت دکو که به خوبی اجرا شده باشد شامل جالب ترین عناصر موجود در سبک‌های دیگر می‌شود.

طراحی یک اتاق مستطیلی بر اساس هنر دکو با عناصر ناهمگن بیش از حد اشباع خواهد شد. بنابراین، بسیار مهم است که این عناصر با یکدیگر هماهنگ باشند و یک ترکیب واحد را تشکیل دهند. با این حال، غیر از این نمی‌تواند باشد، زیرا بدون ‌، سبک هنر دکو وجود ندارد.

یک اتاق نشیمن مستطیلی کوچک را می توان به سبک پاپ آرت تزئین کرد. این فضای داخلی پر زرق و برق غیر معمول ممکن است برای یک زوج جوان جذاب باشد. نیازی به گنجاندن عناصر گران قیمت در دکوراسیون اتاق نیست، فقط رنگ‌های درخشان و براق، نقاشی‌های غیر معمول، ترکیبی متناقض از بافت ها و مواد کافی است.

سبک مناسب برای یک اتاق پذیرایی دراز-hollysaren.com
دکوراسیون اتاق پذیرایی مستطیل شکل

ترکیب اتاق پذیرایی مستطیلی با سایر فضاها

توسعه مجدد به تغییر اساسی شکل اتاق مهمان کمک می کند. اما برای اجرای آن، باید عناصری را تهیه کنید. اغلب، یک آشپزخانه با یک اتاق مهمان ترکیب می‌شود، در نتیجه فضا را گسترش می‌دهد، می‌توان آن را با اتاق خواب و گاهی اوقات با یک راهرو ترکیب کرد. با قدردانی از این ترکیب، طراحی یک اتاق مستطیل شکل می‌تواند بسیار جذاب‌تر باشد، به دلیل مساحت بزرگتر که می توان تمام فانتزی‌ها را روی آن تحقق بخشید‌

ترکیب اتاق پذیرایی و آشپزخانه به شما این امکان را می دهد که با ترکیب دو اتاق به ظاهر ناسازگار، فضایی واحد ایجاد کنید. طراحی یک اتاق پذیرایی مستطیلی در این مورد باید بر اساس ترکیب هماهنگ دو فضای چند منظوره باشد. اول از همه، لازم است از منطقه بندی بصری دو قسمت اتاق مراقبت شود تا مرز مشخص شود، با این وجود، به فضای مجرد باقی مانده اتاق اشاره دارد.