راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون اتاق

 اگر زمان زیادی است که اتاق‌تان به یک شکل و شمایل است و از دکوراسیون آن خسته شده‌اید، این مقاله برای شماست. شاید باور نکنید اما به راحتی با چند ابزار ساده می‌توان به کلی تغییر دکوراسیون اتاق را انجام داد. یک واحد مسکونی می‌تواند دارای چندین اتاق باشد که برای کار‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته باشد. بدین منظور وسایل زیادی درون اتاق قرار گرفته و برای تغییر دکوراسیون آن با محدودیت مواجه هستیم، چرا که باید مانند قبل مورد استفاده قرار بگیرد و تغییر اساسی در شکل آن ایجاد شود. راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون اتاق وجود داشته که در این مقاله از آنان رونمایی کرده‌ایم.

راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون اتاق-hollysaren.com
راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون اتاق

 

 

ویژگی‌های بارز یک اتاق  

برای آن که بتوانیم راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون اتاق ارائه دهیم، ابتدا بایستی تا ویژگی‌های بارز یک اتاق را تشریح نماییم. اتاق‌ها به چند به گروه تقسیم می‌شوند، بعضی از آنان دارای پنجره‌های کوچک و بزرگی هستند که باعث شده از اتاق برای خواب و یا مطالعه استفاده شود. بعضی از اتاق‌ها نیز نه تنها ظرفیت بزرگی ندارند، بلکه فاقد هر گونه نورگیر نیز هستند. از این گونه اتاق‌ها بیشتر برای انباری و موارد اینچنینی استفاده می‌شود. زمانی که قصد تغییر دکوراسیون برای انواع اتاق‌ها را داریم، بایستی در نظر داشته باشیم که محتویات اتاق چیست. برای چه امری از آن استفاده می شود.

مساحت دیوار و شکل ظاهری اتاق تاثیر بسیاری در روند تغییر دکوراسیون دارند، اتاق‌های مکعبی را راحت تر می توان تغییر دارد، اما برای اتاق‌هایی که به اشکال دیگر هستند، با محدودیت مواجه هستیم و برای تغییر شکل آن باید نکات مختلفی را مد نظر داشته باشیم. ارتفاع اتاق نیز اهمیت بسیاری دارد، اتاق هایی که ارتفاع بیشتری دارند، فضای بازتری داشته و راحت تر می‌توان طرح‌های مختلف را روی آنان پیاده نمود.

بیشتر بخوانیم  نکاتی که در زمان اسباب کشی باید رعایت کنید
ویژگی‌های بارز یک اتاق  -hollysaren.com
راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون اتاق

چند راهکار ساده جهت تغییر دکوراسیون اتاق

  • رنگ اتاق را تغییر دهید: یکی از کارهایی که تاثیر بسیاری در تغییر اتاق دارد، رنگ کردن دیوارهای آن است. خوشبختانه رنگ‌های متنوعی وجود داشته و به راحتی می‌توان رنگ مناسبی را انتخاب نمود. برای جذاب‌تر شدن رنگ، بهتر بوده تا طرح‌های مختلفی را روی دیوار جهت رنگ زدن پیاده کنید. برای این کار می توان از چسب‌های چند سانتی متری بهره برد. یک طرح زیبا برای دیوار از اینترنت پیدا کرده و آن را به واسطه‌ی چسب روی دیوار پیاده کنید. سپس اقدام به رنگ زدن نموده و پس از خشک شدن، چسب‌ها را به آرامی جدا سازید. بدین جهت تغییر جذاب و ساده‌ی اتاق به راحتی انجام شده است.

 

  • دکوراتیو جذاب را روی دیوار نصب کنید: از باکس‌های تزئینی مخصوص دیوار استفاده نمایید. باکس‌های زنبوری، مربعی و مثلثی را در کنار هم به ترتیب اندازه قرار داده و سپس درون آن‌ها مجسمه‌های کوچک و ریزی را قرار دهید.

 

  • از ریسه‌های نور استفاده کنید: یکی از وسایلی که تغییر قابل توجهی به اتاق خواهد بخشد، ریسه خواهد بود. ریسه‌ها در انواع رنگ و مدل وجود داشته که به راحتی قابل نصب بر روی دیوار هستند. در شب هنگام زمانی که ریسه‌ها روشن شوند، اتاق بسیار جذاب خواهد شد.

 

  • جا به جایی وسایل: اگر بوفه و یا کمدی را درون اتاق دارید، به راحتی با جا به جا نمودن آن‌ها دکوراسیون تغییر خواهد کد. حتی می‌توانید کمد و یا کتابخانه موجود در اتاق را عوض کنید و یا آن‌ها را با استفاده از رنگ اکریلیک رنگ کنید.
بیشتر بخوانیم  طراحی دکوراسیون داخلی

 

  • کاغذ دیواری را تغییر دهید: اگر اتاق دارای کاغذ دیواری است، با تغییر کاغذ دیواری به کلی تغییر می‌کند. حتی می‌توان به جای رنگ به سراغ کاغذ دیواری‌های کلاسیک رفت.

 

  • پرده‌ها را عوض کنید: برای پنجره‌ها پرده نصب کنید و یا پرده‌ی آن را تغییر دهید. برای جلوگیری از افزایش هزینه تغییر دکوراسیون، می‌توانید جزئیات پرده‌ها را تعویض کنید. به عنوان مثال می توان چوب پرده و یا پالان را تعویض نمود.

 

  • به سراغ کفپوش اتاق بروید: کفپوش ها گاهی قدیمی شده و یا نیاز به تعمیر پیدا خواهند کرد. برای زیباتر شدن و همچنین تغییر دکوراسیون به جای مرمت به کلی آنان را تعویض کنید. هنگام تغییر خلاقیت به خرج داده و به سراغ ترکیب کفپوش‌ها بروید. به عنوان مثال کف اتاق را که دارای کفپوش سرامیکی است، با یک گلیم و یا فروش کوچک بپوشانید. فرش را به صورت موب کف اتاق پهن کرده و جذابین ان را دو چندان کنید.

 

  • سبک‌خای مختلف دکوراسیون را امتحان کنید: برای ایجاد تغییر اساسی یکی از سبک‌های تغییر دکوراسیون را انتخاب و آن را در اتاق پیاده نمایید.

 

  • تخت خواب را تعمیر و یا تعویض کنید: در اثر گذر زمان تخت خواب نیاز به بازسازی داشته و دچار خرابی خواهد شد. قطعا یک تخت خواب معیوب ظاهر نا مطلوبی به اتاق خواهد بخشید. با بهبود و یا تویض آن ظاهر اتاق را تغییر دهید.

 

  • از گل‌های تزئینی دیواری استفاده کنید: یک سری گلدان دیواری وجود داشته که می توان گل‌های زیبایی را درون آن‌ها کاشت. برای این امر از گل‌های افشان و آیزان استفاده کنید. این کار جذابیت اتاق را چندین برابر خواهد کرد.
بیشتر بخوانیم  مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک
چند راهکار ساده جهت تغییر دکوراسیون اتاق-hollysaren.com
راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون اتاق

کلام آخر  

برای تغییر دکوراسیون لازم نیست تا به کلی خانه‌ی خود را تغییر دهید. برای این امر تنها کافی است تا چند قلم را جا به جا کرده و یا رنگ آن‌ها را عوض کنید. اضافه کردن چند وسایل دکوراتیو ساده نیز خوشآیند بوده وظاهر اتاق و فضای ساختمان را دلنشین خواهد کرد. در این مقاله چند راهکار برای تغییر دکوراسیون اتاق را بیان کردیم. با این راهکار‌های ساده نه تنها اتاق بلکه کل ساختمان را نیز می توان زیباتر کرد و از حالت خسته کننده قبلی تغییرش داد.