طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

باشگاه‌های بدنسازی یکی از پر طرفدارترین مراکز ورزشی هستند و اکثر جوانان امروزه برای ورزش کردن آن را انتخاب می کنند. به همین علت طراحی داخلی باشگاه بدنسازی به یکی از مهم‌ترین دغدغه های مدیران این باشگاه‌ها تبدیل شده است، شاید در نگاه اول فکر کنید که طراحی دکوراسیون برای باشگاه بدنسازی به چشم نمی‌آید اما این تصور کاملا اشتباه است و یکی از اصلی‌ترین مراحل برای افتتاح باشگاه بدنسازی، یک طراحی جذاب است.

باشگاه بدنسازی محلی برای ورزش است و از آن جا که با سلامت افراد ارتباط مستقیمی دارد، باید یک محیط کملا استاندارد داشته باشد. در صورتی که باشگاه بدنسازی به گونه‌ای باشد که افراد در هنگام ورزش کردن با مشکل تهویه رو به رو باشند، نور گیری نامناسب داشته باشد و این که چیدمان آن اصولی و مناسب برای محیط باشگاه نباشد، قطعا افراد این محل را برای ورزش کردن خود انتخاب نمی‌کنند. بنابراین ما در این مقاله در مورد طراحی داخلی برای باشگاه بدنسازی نکاتی را برای شما ذکر کرده‌ایم تا باید طراحی اصولی برای باشگاه آشنا شوید.

نکات طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

سبک طراحی و چیدمان وسایل برای باشگاه بدنسازی در سال‌های گذشته با تغییرات چشم گیری رو به رو بوده است و این محل مانند هر محل دیگری سبک‌های خاص خود را دارد. بعضی از این تغییرات موجب پیشرفت وبهبود وضعیت باشگاه بدنسازی و دکوراسیون آن شده است و برخی دیگر تاثیرات منفی برای باشگاه به همراه داشته است. برای طراحی دکوراسیون باشگاه بدنسازی باید اصول خاصی را رعایت کنید تا بتوانید یک باشگاه ایده آل داشته باشید و در نتیجه تعداد مشتریان شما روز به روز افزایش یابد. برخی از این اصول به شرح زیر می باشد:

باشگاه بدنسازی باید تهویه طبیعی داشته باشد

باشگاه بدنسازی همان گونه از نامش مشخص است برای انجام ورزش‌های مختلف و به خصوص ورزش های سنگین است بنابراین افرادی که به این باشگاه‌ها مراجعه می کنند در زمان تمرین و ورزش به هوای مناسب نیاز دارند تا بتوانند اکسیژن مورد نیاز برای بدن را به راحتی تامین کنند. به همین  دلیل باشگاه بدنسازی باید یک تهویه مناسب داشته باشد، به علاوه وجود یک تهویه مناسب باعث می‌شود تا شرایط برای رشد و فعالیت میکروارگانیسم مهیا نباشد و به این صورت احتمال این که ورزشکاران به بیماری‌هایی مانند عفونت مبتلا شوند بسیار پایین است.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی هال پذیرایی

به همین دلیل سعی کنید تا باشگاه خود را در محلی برپا کنید که پنجره‌های بزرگ و زیادی داشته باشد، این موضوع علاوه بر تهویه هوا موجب افزایش نور برای سالن نیز می‌شود. توجه داشته باشید که علاوه بر تهویه طبیعی شما باید از سیستم‌های تهویه قدرتمند نیز استفاده کنید.

استفاده از رنگ‌های روشن برای طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

در باشگاه بدنسازی ورزشکاران ورزش‌هایی همچون یوگا، پیلاتس و سایر ورزش‌های کششی را انجام می‌دهند. بنابراین در صورتی که می‌خواهید طراحی داخلی باشگاه بدنسازی شما یک طراحی مدرن باشد به شما پیشنهاد می‌کنیم برای پوشش دیوارها و سقف‌ها رنگ‌های روشن را به کار ببرید. استفاده از رنگ‌های روشن تاثیر مستقیمی روی روحیه افراد داشته و می‌تواند استرس و اضطراب آن‌ها را کم کند، به علاوه استفاده از رنگ‌هایی همچون آبی روشن، کرم و سفید  و رنگ‌های روشن دیگر موجب می‌شوند تا فضای باشگاه شما زیباتر به نظر برسد.

طراحی داخلی باشگاهوجود آینه برای باشگاه بدنسازی ضروری است.

در واقع می‌توان گفت آینه‌ها جزء اجزای جدانشدنی باشگاه‌های بدنسازی هستند  و برای طراحی داخلی باشگاه بدنسازی وجود آینه‌ها لازم  و ضروری است. وجود آینه‌ها موجب می‌شود تا ورزشکاران در زمان تمرین بتوانند خود را ببینند و این موضوع باعث می‌شود تا روحیه آن‌ها تقویت شود. زمانی که ورزشکاران  در حین ورزش تمرینات خود را مشاهده می‌کنند، می توانند بر روی تمرینات خود تمرکز بیشتری داشته باشند.

در باشگاه‌های ورزشی با توجه به نوع ورزش و فعالیت‌هایی که افراد انجام می‌دهند؛ از آینه‌های مختلف با ابعاد مختلفی استفاده می‌شود. برای مثال در برخی از باشگاه‌ها آینه‌هایی که تمام دیوار را می‌پوشانند و به صورت سر تا سری هستند، نصب می‌شود و در برخی دیگر آینه‌های جداگانه‌ای را در مقابل هر دستگاه نصب می‌کنند. وجود آینه‌ها علاوه بر موارد گفته شده می‌تواند موجب انعکاس نور شود درنتیجه فضای سالن روشن‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانیم  باشگاه بدنسازی

چیدمان وسایل بدنسازی

یکی از اصول مهم طراحی داخلی باشگاه بدنسازی  این است که هر کدام از وسایل ورزشی در جای مناسب و مشخصی قرار بگیرند و چیدمان تمامی دستگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد تا افراد بتوانند به راحتی در سالن رفت و امد داشته باشند و هیچ کدام از دستگاه‌ها در محلی نباشد که برای رفت و آمد افراد اخلال ایجاد کند. نکته دیگر این که وسایل ورزشی را باید به گونه‌ای قرار دهید تا افراد در زمان انجام تمرینات رو به روی هم قرار نگیرند زیرا این موضوع موجب می‌شود تا تمرکز آن‌ها به هم بخورد.

یکی از ایده‌های مناسب برای چیدمان دستگاه‌های باشگاه بدنسازی این است که در صورتی که باشگاه شما دارای پنجره های متعدد و بزرگ است و این پنجره‌ها رو به یک منظره زیبا قرار دارند، دستگاه های ورزشی را در مقابل پنجره قرار دهید، این امر موجب تقویت روحیه ورزشکاران خواهد شد.

وجود آینه برای باشگاهنور پردازی اصولی در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

یکی از نکات مهمی که در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی باید به آن توجه داشته باشید این است که نور پردازی باشگاه باید به گونه‌ای باشد که سالن نور کافی داشته باشد تا افراد بتوانند به راحتی به انجام تمرینات خود بپردازند. البته توجه داشته باشید برای این مورد باید تعادل را رعایت کنید زیرا نور بیش از حد باعث می‌شود تا چشم ورزشکاران اذیت شود.

برای محیط باشگاه به هیچ وجه از نورهای نقطه‌ای استفاده نکنید و از منابع نوری را به کار ببرید که به صورت گسترده و یکنواخت تمام سالن را روشن کند. همان طور که می‌دانید باشگاه‌های بدنسازی دارای قسمت‌های مختلف است بنابراین برای نور پردازی هر بخش باید شدت نور را بر اساس نیازهای همان بخش تنظیم کنید.

بیشتر بخوانیم  چک لیست‌ طراحی داخلی

استفاده از تجهیزات پیشرفته

برای این که یک باشگاه بدنسازی مدرن و شیک داشته باشید باید حتما ازتجهیزات پیشرفته استفاده کنید وبرای انجام تمرینات مختلف جدیدترین و به روزترین وسایل ورزشی را تهیه کنید. جدید بودن وسایل شما موجب می‌شود تا عملکرد باشگاه بهبود یابد و در نتیجه رضایت ورزشکاران را به دنبال خواهد داشت.

به غیر از این موارد استفاده از تجیهزات جدید جلوه زیبایی را فضای باشگاه می‌بخشد، علاوه بر این موارد سعی کنید برای سالن باشگاه از دستگاه‌های صوتی و تصویری استفاده کنید. به کار بردن این تجهیزات به آموزش و یادگیری بهتر ورزشکاران کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از نرم افزارهای ورزشی نیز استفاده کنید و آن‌ها را در اختیار ورزشکاران قرار دهید تا بتوانند به اطلاعاتی که نیاز دارند، دست پیدا کنند.

استفاده از تجهیزات پیشرفتهنتیجه گیری

برای راه اندازی باشگاه بدنسازی باید جذابیت دکوراسیون آن را در نظر بگیرید. با این که این باشگاه‌ها باید در درجه اول؛ عملکردی باشند اما نمی‌توان به طراحی داخلی باشگاه بدنسازی اهمیت نداد و برای آن بدون رعایت اصول دکوراسیونی طراحی کرد. شما با پیاده سازی یک طراحی ساده و شیک می‌توانید یک محیط آرامبخش و دلنشین را برای افراد فراهم کنید.

به طور کلی باید گفت یک باشگاه بدنسازی باید علاوه بر این که کاربردی باشد، زیبایی خاصی را نیز داشته باشد و تمام این زیبایی بر روی افراد تاثیر می‌گذارد، ما در این مقاله سعی کردیم تا مهم‌ترین نکات برای داشتن یک طراحی داخلی بی نظیر برای باشگاه بدنسازی را بیان کنیم؛ امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.