IMG-20220508-WA0133

دکوراسیون داخلی لوکس

برای این که یک دکوراسیون داخلی لوکس داشته باشید، باید در کنار سلیقه خود اصول سبک های دکوراسیون را رعایت کنید. اگر به خانه های لاکچری توجه کنید خواهید دید که اکثر آن ها دارای ویژگی های مشترکی هستند و دلیل آن این است که این خانه ها یک سبک معماری مشخص دارند.

طراحی داخلی به سبک های مختلف تقسیم می شود که عبارت اند از سبک مدرن، سبک کلاسیک و سبک نئوکلاسیک. هر کدام از این سبک ها دارای اصولی مشخص هستند. به کار بردن هر کدام از این سبک ها به سلیقه شما بستگی دارند ولی توجه داشته باشید که با انتخاب هر کدام از این سبک ها باید تمامی وسایل از جمله کابینت ها و دکوراسیون داخلی را متناسب با آن سبک انتخاب کنید. رعایت کردن اصول مربوط به هر سبک موجب می شود تا شما یک دکوراسیون داخلی لوکس داشته باشید.

ویژگی های مشترک خانه های لوکس

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم اکثر خانه های لوکس دارای ویژگی های مشترک هستند، در ادامه برخی از این ویژگی ها را ذکر می کنیم.

تمامی مصالح و متریال های استفاده شده برای این خانه ها دارای کیفیت بالایی هستند. این به معنی است که طراحان برای این طراحی وسایل و شلوغی کمتری را در نظر می گیرند و همان وسایل یعنی مبلمان ها و اکسسوری ها باید بهترین کیفیت را داشته باشد.

به عنوان مثال در خانه های لوکس به جای این که از چندین سری مبلمان استفاده شود، یک دست مبلمان را به کار می برند ولی همین یک دست مبلمان بهترین کیفیت را دارد.

برای داشتن یک اتاق نشیمن لوکس ممکن است ایده های مختلفی به ذهن شما برسد، اما اتاق پذیرایی در خانه های لوکس دارای ویژگی های مشترکی هستند که از این جمله ویژگی ها می توان به خلوت بودن محیط و نبود وسایل اضافی، به کار بردن حداقل رنگ ها در دکوراسیون، به کار بردن ترکیب رنگ های مناسب با سبک دکوراسیون، به کار بردن نور پردازی مناسب و استفاده بیشتر از نور طبیعی، انتخاب صحیح اکسسوری های مناسب با سبک دکوراسیون، چیدمان صحیح مبلمان ها، تناسب بین دکوراسیون داخلی و چیدمان وسایل و طراحی مناسب هر قسمت از منزل اعم از سرویس بهداشتی، اتاق خواب و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانیم  طراحی دکوراسیون آشپزخانه مینیمالیستی

آپشن های خانه های لوکس

یکی از آپشن های خانه های لوکس وسایل و متریال های استفاده شده در آن است. در صورتی که هر کدام از این وسایل در جای درست خود قرار نگیرند، برای فضای منزل شما زیبایی به دنبال نخواهند داشت. موضوع تنها این نیست که شما مبل های سلطنتی بخرید، پرده های مجلل و گران قیمت نصب کنید یا از فرش ها و وسیله های لوکس استفاده کنید، بلکه باید بدانید که وسایل درست در ابعاد و اندازه های درست خریداری کنید، از ترکیب رنگ های متناسب با سبک استفاده کنید به گونه ای که رنگ مبلمان ها، فرش، دیوار، پرده ها و سایر وسایل همخوانی داشته باشند.

هماهنگ کردن رنگ های وسایل منزل با هم و ست کردن هر کدام از کار ها باید با دقت و حساسیت انجام شود. در صورتی که در این زمینه تخصص ندارید به شما پیشنهاد می کنیم که از مشاوره های یک طراح دکور کمک بگیرید.

دکوراسیون داخلی دکوراتیوطراحی دیواری متفاوت از دیوارهای دیگر

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی لوکس، از طراحی دیوار غافل نشوید. طراحی کردن یک دیوار می تواند توجه افزار را به خود جلب کند، بنابراین می توانید یک دیوار را به بهترین شکل طراحی کنید. هنگامی که فضای منزل شما دارای یک دیوار متفاوت از بقیه دیوارها باشد، زیبایی دو چندانی را به منزل شما می بخشد.

در اکثر منازل ایرانی معمولا دیوار پشت تلویزیون و یا تی وی روم را متفاوت از سایر قسمت های منزل طراحی می کنند. این ایده بسیار جذاب بوده و مورد توجه قرار می گیرد.

از یک تم فلزی استفاده کنید.

با به کار بردن فلزات مختلف می توانید یک دکوراسیون داخلی لوکس داشته باشید. استفاده از میز و صندلی مدرن فضا را بسیار مجلل تر جلوه می دهد و استفاده از یک چراغ آویز و تم فلزی پشت مبل این زیبایی را تکمیل می کند.

یک طراحی رنگی منسجم ایجاد کنید.

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی لوکس می توانید رنگ های مشخصی را به کار ببرید. برای این کار باید ابتدا یک پایه خنثی را مشخص کنید برای مثال یک اتاق نشیمن خاکستری رنگ را در نظر بگیرید و دکوراسیون آن را با فرش های رنگی و مبلمان تکمیل کنید.

بیشتر بخوانیم  معرفی انواع بهترین دکوراسیون داخلی برای اتاق خواب

با این که استفاده از رنگ خاکستری در نظر اول ممکن است خنثی به نظر برسد اما  با استفاده از رنگ های روشن و پر رنگ می توانید جلوه زیبایی را به فضای مورد نظر ببخشید.

برای ایجاد محیط درام می توانید رنگ های تیره را به کار ببرید.

از آن جایی که خانه های لوکس بسیار بزرگ هستند و فضای کافی دارد بنابراین به راحتی می توان دکوراسیون تیره را روی آن اجرا کرد، در خانه هایی با فضای بزرگ  می توانید رنگ عمیق درام ایجاد کنید.

رنگ صورتی را به کار ببرید.

برای دکوراسیون داخلی لوکس هیچ گاه از جذابیت تک رنگ غافل نشوید. فرقی نمی کند که اتاق نشیمن شما بزرگ باشد یا کوچک، اجرای تک رنگ برای دکوراسیون آن فضا را بسیار شیک و زیبا جلوه می دهد. رنگ صورتی یکی از تک رنگ های بسیار جذاب است اما برای تمام فضاها مناسب نیست اما شما می توانید به عنوان رنگ زمینه از آن استفاده کنید.

خلق و خوی آرام ایجاد کنید.

موضوع اصلی مبلمان می باشد، همان طور که تخت خواب نقطه اصلی یک اتاق خواب است، مبلمان نیز بر اتاق نشیمن مسلط است. شما باید رنگ مبلمان ها را متناسب با فضا و سبک دکوراسیون انتخاب کنید در این صورت فضای آرام برای اتاق نشیمن فراهم می کنید.

یک دکوراسیون داخلی لوکس دارای نقطه تمرکز می باشد.

برای این که زیبایی فضای منزل شما چند برابر شود، یک نقطه تمرکز ایجاد کنید. برای مثال شما می توانید تلویزیون و یا شومینه را نقطه تمرکز خود قرار دهید و چیدمان سایر وسایل را با توجه به نقطه تمرکز انجام دهید.

مبلمان با کیفیت را انتخاب کنید.

همان طور که می دانید مبلمان یکی از اساسی ترین بخش های اتاق پذیرایی می باشد. شما فضای کافی در اختیار دارید بنابراین باید مبلمان هایی با کیفیت بزرگ تر را انتخاب کنید تا بتوانید از فضا به خوبی استفاده کنید. سعی کنید به جای وسایل ارزان قیمت و شلوغ فضا را با قطعات بزرگ و با کیفیت مناسب با فضا استفاده کنید.

طراحی داخلی دکوراتیوانتخاب وسایل دکوراتیو

برای این که دکوراسیون داخلی لوکس خود را تکمیل کنید لازم است تا از وسایلی جزئی و کوچک استفاده کنید. استفاده از این وسایل ممکن است در سایر دکوراسیون ها مورد توجه قرار نگیرد. به این منظور شما می توانید برای طراحی داخلی خود مجسمه های فلزی، آباژور های کلاسیک، میزهای گرد کوچک و غیره استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم  کمد دیواری اتاق خواب ساده

سعی کنید به جای ستفاده از وسایل ارزان قیمت، وسایل با کیفیت تر و گران قیمت تر خریداری کنید، به کار بردن این وسایل می تواند دکوراسیون لوکس شما را تکمیل کند.

اتاق خواب لوکس

برای داشتن اتاق خواب لوکس در ابتدای کار به سراغ روشنایی اتاق خواب بروید، سعی کنید برای روشنایی از لوسترهای سلطنتی و کلاسیک استفاده کنید. گزینه ی بعدی تخت خواب برای اتاق خواب است، می توانید از تخت خواب های سلطنتی با تاج های بزرگ استفاده کنید.

همچنین برای تکمیل دکوراسیون خود می توانید مبلمان هایی با رنگ های تیره متالیک را به کار ببرید و به زیبایی آن ها را با پارچه های مخمل یا چرم تکمیل کنید. برای انتخاب پرده، بهتر است پرده های پر نقش و نگار را به کار ببرید. برای این که فضای اتاق خواب شما گرم و آرام داشته باشد از فرش های کلاستیک نیز استفاده کنید.

سرویس بهداشتی لوکس

پس از تکمیل کردن طراحی سایر قسمت ها، نوبت سرویس بهداشتی است. طراحی سرویس بهداشتی از نظر برخی از افراد ممکن است امری لازم و ضروری نباشد. اما شما با طراحی زیبایی سرویس بهداشتی خود، دکوراسیون داخلی لوکس خود را تکمیل می کنید.

برای طراحی سرویس بهداشتی از سرامیک ها و کاشی های طرح دار با رنگ هایی مانند کرم و طلایی استفاده کنید. برای انتخاب روشویی سعی کنید سنگ های طبیعی را به کار ببرید، همچنین از روشویی که مجهز به کابینت هستند، استفاده کنید.

همچنین برای انتخاب رنگ شیر آلات می توانید از رنگ های طلایی، بژ و یا قهوه ای استفاده کنید، این رنگ ها امروزه جز رنگ های پر طرفدار و کاربردی محسوب می شوند. همچنین برای روشنایی سرویس بهداشتی می توانید از نور پردازی های مختلف استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی

نتیجه گیری

همان طور که متوجه شدید مهم ترین پارامتر برای داشتن دکوراسیون داخلی لوکس این است که اصول مربوط به دکوراسیون لوکس را به خوبی رعایت کنید و چیدمان تمامی وسایل منزل را با توجه به اصول مشخص انجام دهید.

امروزه بسیاری از افراد علاقه مند هستند که از یک دکوراسیون لوکس برای فضای منزل خود استفاده کنند اما با هیچ کدام از این اصول آشنا نیستند و اطلاعاتی در این زمینه ندارند بنابراین قبل از انجام هر کاری بهتر است اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید تا یک دکوراسیون شیک و جذاب داشته باشید.

 

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *