ویژگی های یک فضای مردانه و نحوه دکوراسیون آن
04
مرداد

ویژگی های یک فضای مردانه و نحوه دکوراسیون آن

ساده و مینیمالیست صفاتی هستند که اغلب برای توصیف فضای مردانه استفاده می‌شوند. با این حال، مردان نیز حق دارند از دکوری دوستانه، گرم و ظریف لذت ببرند و در عین حال به شخصیت خود وفادار بمانند. برای این منظور، در اینجا نحوه طراحی و دکوراسیون فضای  مردانه رابا حفظ ویژگی‌های آن بیان می‌کنیم.

ویژگی‌های دکوراسیون مردانه

یک دکور مردانه در عین کاربردی بپدن، مینیمال ، شیک و منحصر به فرد است .  جزییات خاص در دکوراسیون مردانه همه را شگفت‌زده می‌کند.

اما دکوراسیون مردانه فراتر از جزییات اغلب دارای  مواد اولیه مانند چوب یا فلز است که در دکوراسیون سبک صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ‌های خنثی یا عمیقی نیز مانند قهوه‌ای، سیاه، خاکستری یا سبز تیره نیز مختص دکوراسیون مردانه وجود دارد.  در دکوراسیون مردانه حتی مبلمانی که از سبک‌های مختلف به عاریت گرفته شده‌اند، نیز کاربرد دارد.

بنابراین، در یک دکور مردانه، می‌توانیم مبلمانی به سبک صنعتی، مانند بوفه‌های صنعتی را به کار ببریم. وسایل ضروری در دکوراسیونی با این سبک، یک لامپ آویز ساده، یک مبلمان راحتی در فضای داخلی است. حتی می‌توان  سبک‌‌های کلاسیک را نیز در دکوراسیون مردانه مشاهده کرد.

 

 قطعات کلیدی دکوراسیون مردانه

قطعات کلیدی زیادی وجود دارند که می‌توانند یک دکور مردانه را ایجاد کنند، از مبل یا صندلی راحتی اتاق نشیمن شروع می‌شود که در حالت ایده آل از چرم روکش دارخواهد بود.

سپس عناصر مبلمانی روی کار می‌آیند که در اطراف آن قرار می‌گیرند، مانند یک بوفه ویترین یا کمد برای نمایش اشیاء منحصر به فرد مانند اشیا کلکسیونی یا کتابخانه المان‌های تکمیل کننده دکوراسیون مردانه هستند.

میز ناهار‌خوری را در دکوراسیون مردانه فراموش نکنید.  برای فضای ناهار‌خوری، یک میز با رویه چوبی و یک پایه فلزی می‌تواند شخصیت مردانه را تقویت کند و در عین حال یک سبک صنعتی را به همراه داشته باشد. برای کسانی که دوست دارند فضایی دوستانه و صمیمی داشته باشند، مدل هایی از میزهای سفید، خاکستری یا قهوه‌‌ای سبک مدرن را متناسب با دکوراسیون خود انتخاب کنند.

 

 قطعات کلیدی دکوراسیون مردانهدر دکوراسیون مردانه رنگ‌های گرم را انتخاب کنید

در دنیای دکوراسیون، متانت مردانه اغلب با انتخاب رنگ‌های کسل کننده، خنثی و گاهی سرد بیان می‌شود. شما می‌توانید در این سنت سبک بمانید و سایه‌های خاکستری روشن و سفید را نیز اضافه کنید. اینها چند ایده دکور مردانه هستند که برای همه سبک‌ها مناسب است.

استفاده از رنگ مشکی نیز یک گزینه بسیار محبوب در دنیای تزئینی مردانه است. این یک رنگ نسبتاً همه کاره است زیرا به خوبی با دیوارها، مبلمان و لوازم تزئینی فضای شما ترکیب می‌شود. اما این وفاداری به قرارداد‌ها، دیگر ویژگی‌های فطرت انسان  که عبارتند از: پویایی، اخلاق ورزشی، شادابی و غیره را از بین می‌برد. خوشبختانه می‌توانید این جنبه‌ها را با رنگ‌های مختلف بیان کنید.

بنابراین، رنگ‌های آبی شدید این امکان را ایجاد می‌کند که هم فضای داخلی درخشان و هم آرامش بخش را تشکیل دهد. آبی لاجوردی، آبی کاربنی  در تضاد با سفید، فضایی پویا و بسیار زیبا ایجاد می‌کند. رنگ سبز جنگلی به ایجاد دکور طبیعی و گیاهی خاص شخصیت ماجراجویانه جنس مذکر کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید به سمت سایه‌های پررنگ‌تر مانند زرد خردلی یا رنگ‌های حساس‌تر مانند قرمز حرکت کنید.

 

در دکوراسیون مردانه از مواد خام و طبیعی استفاده کنید

ترکیب فلز و چوب یک کلاسیک عالی در طراحی داخلی فضای مردانه است. برای سرزندگی بیشتر، ‌دیوار‌های بتنی یا آجری را در این زیستگاه ادغام کنید. برای ایجاد دکوری گرم، کفپوش پارکت و چوب طبیعی را انتخاب کنید.

تا آنجا که به مبلمان مربوکنید‌شود، مبلمانی که مد دوره خاصی نیست ، راحت و کاربردی را انتخاب کنید. مبل‌های بزرگ را برای عصرانه با دوستان و همچنین قفسه‌های چوبی و فلزی نصب کنید.

در دکوراسیون مردانه از مواد خام و طبیعی استفاده کنیدطراحی داخلی دکوراسیون مردانه را با لوازم جانبی شخصی  کنید

برای اینکه دکوراسیون شما شبیه هیچ فضای داخلی فرد دیگری نباشد، باید آن را با لوازم جانبی شخصی سازی کنید. اگر به ریزه کاری‌ها، کوسن‌ها و پرده‌ها علاقه دارید، این عناصر مختلف جلوه زیبایی اتاق شما را افزایش می‌دهند. می‌توانید بخشی از دیوار خود را با کاغذ دیواری تزئین کنید. وسایل روشنایی با ابهت را انتخاب کنید، اما نور ملایمی را به نمایش می گذارند که باعث دلنشین شدن فضا می‌شود.

 

عناصر تزئینی  را در دکوراسیون مردانه ادغام کنید

بسیاری از مردان یک کارگاه کوچک نجاری یا حداقل چند تا میخ و چکش در جعبه ابزار خود دارند. اگر بلدید که چگونه با این عناصر کار کنید، می توانید عناصر تزئینی که فقط مختص شماست را در دکوراسیون خود ادغام کنید. بنابراین، شما می‌توانید یک جعبه قدیمی را به یک صندلی یا مبلمان اداری تبدیل کنید. با یک پله قدیمی، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی برای کتاب‌ها و اسناد گرانبهای خود ایجاد کنید.

 

چه به هنر علاقه داشته باشید چه دویت‌دار هنرنباشید، مهم است که تابلو‌های نقاشی انتخابی خود را بالای مبل خود داشته باشید. این مجموعه پالت رنگ اتاق شما را غنی می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید یک دیوار قاب برای نمایش آثار مختلف خود ایجاد کنید. کل باید یک شکل هندسی ایجاد کند. قاب‌های خود را به شکل لوزی یا شکل‌های مستطیلی بچینید. بنابراین می‌توانید با تغییر پوستر‌ها، نقاشی‌ها و عکس‌ها به دلخواه دکوراسیونی پویا داشته باشید. برای نشان دادن پیچیدگی، آثار هنری (نقاشی و مجسمه) را در اتاق خود قرار دهید.

 

آزادانه دکوراسیون را ایجاد کنید

دکوراسیون یک فضا بیش از هر چیز بازتاب ساکن اصلی آن است. به همین دلیل مهم است که فضایی را مطابق میل خود بچینید و آن را مال خود کنید تا راحت و در خانه باشید. بنابراین، با میزهای کلاسیک، سنگ مرمر سیاه و خاکستری،  چرم قهوه‌ای و چوب در دکوراسیون مردانه محدود نشوید. به عنوان مثال، اگر ذاتاً برون‌گراتر هستید، از رنگ‌های پویا‌تر استفاده کنید.

 

آزادانه دکوراسیون را ایجاد کنید