دکوراسیون داخلی نئو کلاسیک

طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک مناسب افرادی است که به دکوراسیون منزل خود اهمیت زیادی می‌دهند و می‌خواهند یک فضای شیک و لاکچری داشته باشند. این سبک در دهه ۱۷۵۰ در انگلیس و فرانسه مورد استفاده قرار گرفته که یک سبک خاص و منحصر به فرد است و هم اکنون در اکثر منازل ایرانی نیز می‌توانید این سبک را مشاهده کنید. ما این مقاله را به معرفی سبک نئوکلاسیک اختصاص داده‌ایم تا بتوانید این سبک را اصول مشخصی اجرا کنید.

طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

برای این که بتوانید در  منزل خود سبک نئوکلاسیک را پیاده سازی کنید علاوه بر این که باید هزینه مشخصی را در نظر بگیرید، چند نکته را نیز باید رعایت کنید. اول گام این است که دقت و توجه زیادی داشته باشید و بتوانید تناسب را رعایت کنید، این به معنی است که در استفاده از وسایلی همچون وسایل دکوری و تزئینی و یا مبلمان‌ها تناسب را رعایت کنید زیرا زیاده روی در استفاده از این وسایل در سبک نئوکلاسیک جایی ندارد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که یکی از مشخصه‌های اصلی سبک نئوکلاسیک، استفاده از ترکیبات رنگی طبیعی است که این رنگ‌ها هیچ سایه روشن و براقی ندارند. این سبک دارای مشخصه‌های مهم دیگری می‌باشد که می‌توان به قالب‌های گچبری، آینه‌های و الگوهای کلاسیک اشاره کرد. در ادامه ما ویژگی‌های سبک نئو کلاسیک را بررسی خواهیم کرد.

فضای مناسب برای استفاده از سبک نئوکلاسیک

برای طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک منزل شما باید یک فضای گسترده و سقف‌های بلند و پنجره‌های بزرگ داشته باشد. با این که سبک نئو کلاسیک در مجموعه سبک کلاسیک قرار دارد اما در این سبک برخی از عناصر مدرن نیز به چشم می‌خورد. به عنوان مثال برای پیاده سازی سبک نئوکلاسیک در یک منزل قوانین متقارن را به کار می‌برند، این یعنی فضای منزل دارای مبلمان‌های کلاسیک است اما طراحی‌هایی که بر روی دیوارها انجام شده است، یک طراحی مدرن می‌باشد.

بیشتر بخوانیم  How to Make a Huge Impact With Multiples

نکات کاربردی در سبک نئوکلاسیک

در سبک نئوکلاسیک باید دیوارها را با تابلوها و قاب‌هایی تزئین کنید که اشکال هندسی داشته و دارای تزئینات ساده‌ای هستند. کف اتاق و محلی که این سبک را اجرا می‌کنید باید با پارکت پوشیده شود، سقف‌ها به صورت یکدست سفید باشند و برای آن‌ها گچ کاری‌های ساده‌ای انجام شده باشد. در صورتی که می‌خواهید در فضای اتاق شومینه‌ای را قرار دهید باید طراحی آن به گونه‌ای باشد که از سبک نئوکلاسیک پیروی کند، در قسمت بالای شومینه می‌توان یک آینه بزرگ قرار داد و همچنین بهتر است درهای ورودی را با کمک عناصر گچبری ساده طراحی کنید.

مشخصه‌ های اصلی طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

همان طور که اشاره شد در طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک باید از مبلمان‌های ساده‌ای استفاده کنید که از چوب‌های طبیعی ظریفی ساخته شده‌اند، در این سبک به هیچ عنوان نمی‌توان مبلمان‌های سلطنتی را به کار برد. در سبک نئوکلاسیک در فضای منزل تنها وسایل و تجهیزاتی که وجود آن‌ها لازم و ضروری است، استفاده می‌شود تا یک فضای ساده ایجاد شود.

در طراحی به سبک نئوکلاسیک برای وسایل و لوازم منزل باید از پارچه‌های طبیعی مدرن استفاده کنید پس به جای این که پارچه‌های که ملیله دوزی شده‌اند و یا مخملی هستند را انتخاب کنید، پارچه‌ای ابریشمی و پنبه‌ای را به کار ببرید، همچنین بهتر است بدانید  در سبک نئو کلاسیک استفاده از آینه‌ها اهمیت زیادی دارد و به کار بردن آن می‌تواند باعث روشن‌تر شدن فضا شود.

در طراحی به سبک نئوکلاسیک برای وسایل و لوازم منزل باید از پارچه‌های طبیعی مدرن استفاده کنید پس به جای این که پارچه‌های که ملیله دوزی شده‌اند و یا مخملی هستند را انتخاب کنید، پارچه‌ای ابریشمی و پنبه‌ای را به کار ببرید، همچنین بهتر است بدانید  در سبک نئو کلاسیک استفاده از آینه‌ها اهمیت زیادی دارد و به کار بردن آن می‌تواند باعث روشن‌تر شدن فضا شود.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی بوتیک مردانه

در دکوراسیون نئوکلاسیک سعی می‌کنند عناصری که ساده و امروز هستند را به کار ببرند، به دلیل استفاده از عناصر ساده شما به راحتی می‌توانید وسایل و تجهیزات مختلف را با هم ست کنید. همچنین برای زیباتر شدن فضای منزل می‌توانید پوسترهایی دیواری که دارای طرح‌های کلاسیک هستند را به کار ببرید.

در این سبک بهتر است مبلمان‌هایی را تهیه کنید که پارچه‌هایی ساده و تک رنگ دارند وبرای تکمیل زیبایی آن‌ها کوسن‌های چین را استفاده کنید. همچنین برای این که فضایی کلاسیک‌تر داشته باشید در اتاق نشیمن خود عواملی مانند پارکت چوبی و قالیچه مدرن را قرار دهید.

سبک نئو کلاسیکرنگ‌های مناسب برای سبک نئوکلاسیک

در طراحی داخلی به سبک نئو کلاسیک از رنگ‌های طبیعی مانند خاکستری، بژ و کرم، سفید، طلایی و نقره ای، آبی و شکلاتی، زرد و سبز استفاده می‌شود، به کار بردن این رنگ‌ها موجب می‌شود تا شما در نگاه اول متوجه شیک بودن این طراحی شوید و فکر کنید این طراحی بسیار گران قیمت است. شما می‌توانید این این رنگ‌ها را به راحتی می‌توانید ترکیب کنید.

چیدمان آشپزخانه در طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

در طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک در آشپزخانه خود سعی کنید از وسایل ساده که دارای اشکال هندسی باشند، بهره ببرید. در دکوراسیون آشپزخانه مواد طبیعی مانند چوب و سنگ را به کار ببرید و برای  این که آشپزخانه شما به سبک نئوکلاسیک نزدیک‌تر شود، از کابینت‌های طرح رومی نظیر کابینت‌های ممبران و یا کابینت‌های چوبی استفاده کنید تا فضای کلی آشپزخانه شما کاملا کلاسیک باشد.

در آشپزخانه‌هایی با سبک نئوکلاسیک باید پرده‌هایی را به کار ببرید که سفید و توری باشند، به علاوه برای نورپردازی فضای آشپرخانه از نورهای هالوژن و لوسترهایی که کلاسیک هستند، استفاده کنید و در کنار این ترکیبات فرش ایرانی را نیز به کار ببرید.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

اکسسوری‌های مدرن در طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

در سبک نئوکلاسیک می‌توانید در فضای منزل وسایل دکوری و اکسسورهای مختلف را به کار ببرید تا به این شکل سبک مدرن را وارد سبک کلاسیک کنید. به این منظور می‌توانید در کنار مبلمان‌های خود گلدان‌های شیشه‌ای و آباژورهای مدرن را به کار ببرید، برای انتخاب آباژور، آپاژورهایی را انتخاب کنید که مدرن باشند و رنگ‌های روشن داشته باشد.

برای این که در اتاق نشیمن احساس آرامشی ایجاد شود، می‌توانید کاغذ دیوارهای مدرن که دارای طرح‌های تکرار شونده هستند را نصب کنید و برای روی دیوارها می‌توانید از آینه‌های دکوراتیو و مدرن استفاده کنید. برای این که فضای منزل شما بسیار شیک و لوکس به نظر برسد، میزهای شیشه‌ای مدرن که پایه‌های طلایی دارند را در فضای پذیرایی یا نشیمن قرار دهید.

چیدمان اتاق خواب خواب به سبک نئوکلاسیک

برای طراحی داخلی اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک از پارکت‌های طلایی استفاده کنید و در کنار آن کاغذ دیواری‌هایی که طرح‌های داماسک و گلدار دارند را به کار ببرید، به این صورت شما دو سبک مدرن و کلاسیک را ترکیب کرده‌اید.

برای زیبا کردن دیوارهای اتاق خواب بر روی دیوارها تابلوهای ساده که دارای طرح‌های گیاهان و یا حیوانات باشند را نصب کنید. برای زیر تخت فرش‌های فانتزی که دارا ی طرح‌های خطوط شکسته هستند، را به کار ببرید.  در نهایت برای این که اتاق خواب شما حال و هوای آرامش بخشی داشته باشد، برای انتخاب کفپوش، کفپوش‌های چوبی که رنگ گرم دارند را انتخاب کنید.

طراحی داخلی نئوکلاسیکنتیجه گیری

به طور خلاصه باید گفت که سبک نئوکلاسیک باید به گونه‌ای باشد که فضای داخلی منزل کاملا روشن باشد، پس باید در این سبک نورپردازی اصولی داشته باشید و از منابع نوری مختلف مانند لامپ‌های میز، لامپ‌های کف‌، لوسترها و آباژورها استفاده کنید. تابلوهایی که در این سبک به کار می‌رود نباید به شکلی باشد که تمام دیوار را بپوشاند و به این که از تابلوهای بسیار بزرگ استفاده کنید، بهتر است چندین تابلوی کوچک را بر روی دیوارها نصب کنید.

فراموش نکنید که برای این سبک حتما باید آینه‌های تزئینی را در فضای منزل نصب کنید و همچنین پرده‌ هایی که نصب می‌کنید، باید کاملا ساده و توری باشند.

 

 

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *