طراحی داخلی با آجر نسوز
19
تیر

طراحی داخلی با آجر نسوز

به کار بردن آجر نسوز برای ساخت دیوارهای داخلی منازل بسیار زیبا بوده و می‌توان آن را با هر سبکی پیاده سازی کرد، این به این معنی است که اگر شما در صورتی که سبک مدرن را دوست داشته باشید و یا سبک کلاسیک را برای استفاده از این دیوارها هیچ گونه محدودیتی ندارید. دیوارهایی که با آجر نسوز ساخته می‌شوند در اواخر قرن بیست بسیار محبوب شد و مورد استقبال همگان قرار گرفت و روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار گرفت و هم اکنون در طراحی داخلی با آجر نسوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سال‌های اکثر معماران برای طراحی داخلی از آجر نسوز استفاده می‌کنند و هر زمانی که که به یک طراحی شیک و کاربردی و ماندگار نیاز داشته باشند، آن را به عنوان یک راه حل کامل به کار می‌برند. طراحی داخلی با آجر نسوز بسیار زیبا و جذاب بوده و زیبایی چند برابری را فضای منزل اضافه می‌کند. تفاوتی نمی‌کند که شما بخواهید اتاق خواب، حمام و یا اتاق پذیرایی را طراحی کنید در هر صورت شما می‌توانید برای طراحی داخلی خود از آجر نسوز استفاده کنید. آجرهای نسوز را می‌توانید در هر سبکی به کار ببرید و این موضوع سلیقه‌ای است اما توجه داشته باشید در صورتی که ساختمان‌های شما تاریخی و کلاسیک باشد حتما باید آن را به کار ببرید.

سبک‌های مختلف طراحی داخلی با آجر نسوز

برخی افراد تمایل دارند تا در اتاق نشیمن و پذیرایی خود حس و حالی نوستالژیک نیز داشته باشند و آن را با سبک امروزی ترکیب کنند و برخی دیگر تنها می‌خواهند یک ظرافت و زیبایی خاصی را به فضای منزل خود که سر تا سر آن با سنگ و شیشه پوشیده شده است، اضافه کنند. به طور کلی تفاوتی نمی‌کند که شما به چه علتی می‌خواهید آجر نسوز را در سبک خود به کار ببرید. آجرهای نسوزی که می‌خواهید برای اتاق نشیمن و پذیرایی خود به کار ببرید، تنوع زیادی دارند و دارای رنگ بندی‌های مختلف است که بتوانید آن را با سبک دکوراسیون داخلی خود هماهنگ کنید و تفاوتی نمی‌کند که این سبک معاصر و یا کلاسیک باشد.

 

استفاده از آجرهای نسوزی که رنگ‌های روشنی دارد، می‌تواند یک پس زمینه زیبا برای سایر المان‌های چوبی سبک‌های مختلف باشد. به کار بردن این رنگ‌ها برای اتاق نشیمن باعث می‌شود تا نور محیط بیشتر نشان داده شود و فضای آرام بخش و با نشاطی ایجاد شود و در نتیجه شما یک اتاق نشیمن منحصر به فرد خواهید داشت. توجه داشته باشید استفاده از آجر برای ساخت دیوارهای داخلی به دقت و حساسیت بیشتری نیاز دارد زیرا برنامه ریزی نا مناسب می‌تواند زیبایی را از فضای موجود بگیرد.

مزایای استفاده از آجر نسوز در طراحی داخلی

یکی از انواع آجر نماهای مقاوم و با کیفیت، آجرهای نسوز هستند که هم در طراحی داخلی و هم در طراحی خارجی ساختمان‌ها به کار برده می‌شود. در ادامه مهم‌ترین مزایای استفاده از آجرهای نسوز را ذکر کرده‌ایم.

مقاومت و استحکام بالای آجرهای نما نسوز

آجرهای نسوز را از ترکیب خاک  چینی و خاک نسوز می‌سازند و آن را در دمای ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ درجه شکل می‌دهند و این حرارت بالا موجب می‌شود تا آجرهای نسوز مقاومت و استحکام بالایی داشته باشند. به این صورت آجرهای نسوز در مقابل گرما و حرارت بالا، ضربه، ترک خوردگی و گرما مقاومت بالایی دارند و به راحتی دچار آسیب نمی‌شوند. بنابراین طراحی داخلی با آجر نسوز طول عمر بالایی دارند و به راحتی دچار آسیب نمی‌شود.

مقاومت آجرهای نسوز در برابر سفیدک، جلبک و پوسیدگی

سفیدک‌ها یا شوره، لکه‌های سفید رنگ یا خاکستری هستند که در اثر رسوب بعضی از نمک‌ها بر روی سطح آجرها به وجود می‌آیند. ذرات نمکی که در آجرها وجود دارند در صرت وجود رطوبت خود را به آن رسانده  و پس از این که آب تبخیر شد، رسوبی را از خود به جای می‌گذارد که این رسوب‌های سفید رنگ می‌توانند زیبایی آجر را بگیرند و نمای آن را تغییر می‌دهند. آجرهای نسوز دارای یک ساختار شیمیایی بوده و به علاوه در برابر جذب آب مقاوم هستند و به همین علت دچار شوره زدن و پوسیدگی نمی‌شود و در نهایت زمینه‌ای برای رشد قارچ و باکتری‌ها وجود ندارد. به طور کلی طراحی داخلی با آجر نسوز همیشه آن زیبایی اولیه خود را حفظ خواهد کرد.

مزایای استفاده از آجر نسوز در طراحی داخلی
طراحی داخلی با آجر نسوز

تنوع بالای آجرهای نسوز در رنگ

آجرهای نسوز دارای تنوع رنگ بالایی هستند، این نوع آجرها از موادی مانند سیلیس، آلومین و عناصر فلزی ساخته شده‌اند که این مواد در معرض حرارت بالا قرار می‌گیرند و آجر نسوز آماده می‌شود. این حرارت دادن زیاد به این عناصر موجب می‌شود تا این آجرها رنگ‌های مختلفی داشته باشند. در واقع می‌توان گفت میزان حرارتی که به مواد داده می‌شود، رنگ‌های آجرهای نسوز را تعیین می‌کند، به این معنا که هر چقدر حرارت بیشتر باشد رنگ آجر تیره‌تر خواهد بود و حرارت کم موجب می‌شود تا آجرها رنگ‌های روشن‌تری داشته باشند.

رنگ طبیعی و ثابت آجرهای نسوز

برای ساخت آجرهای نسوز به هیچ عنوان از رنگ‌های مصنوعی استفاده نمی‌کنند و رنگ این آجرها همان گونه که گفته شد در اثر حرارت شکل می‌گیرد، بنابراین این موضوع باعث می‌شود تا آجرهای که در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند بعد از مدتی دچار رنگ پریدگی نشوند.

طراحی جذاب و زیبا با آجرهای نسوز

همان طور که اشاره شد آجرهای نسوز دارای رنگ‌ها و ابعاد مختلفی هستند و طراحی داخلی با آجر نسوز یک طراحی زیبا و بی نظیر را برای شما ایجاد می‌کند. این اجرهای نسوز به راحتی با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ شوند.

استفاده از آجرهای نسوز موجب کاهش مصرف انرژی

آجرهای نسوز می‌توانند یک عایق بی نظیر برای صدا و انرژی باشد، به علاوه طراحی داخلی با آجر نسوز موجب کاهش مصرف انرژی شود و این موضوع به این شکل است که در فصل زمستان از بیرون رفتن گرما جلوگیری می‌کند و در فصل تابستان نیز سرما را هدر نمی‌دهد.

آجر نسوز در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

اگر چه آجر نسوز را  در کشور ما  به عنوان یک متریال سنتی و کلاسیک می‌شناسند اما امروزه در سبک‌های مختلف دکوراسیون‌ها مانند سبک مدرن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از آجرهای نسوز در سبک مدرن می‌تواند ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک را به نمایش بگذارد و این ترکیب زیبایی بی نظیری را به تصویر می‌کشد.

تنوع بالای آجرهای نسوز در رنگ
طراحی داخلی با آجر نسوز

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید فضای داخلی منزل شما بسیار زیبا و جذاب باشد، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم طراحی داخلی با آجر نسوز را امتحان کنید. استفاده از آجر نسوز در طراحی داخلی می‌توانند سالیان طولانی دوام داشته باشد و بدون این که نگران پوسیدگی و یا رنگ پریدگی آن‌ها باشید، این متریال‌ها برای نمای بیرون ساختمان و همچنین طراحی داخلی یک گزینه مناسب است و شما می‌توانید آن را به هر نوع سبک دکوراسیونی اضافه کنید زیرا به راحتی می تواند زیبایی هر سبکی را تکمیل کند.