ساخت ویلا باغ
24
مرداد

ساخت ویلا باغ

ساخت ویلا باغ روندی است که با داشتن برخی از مهارت‌ها و علم ابتدایی و کافی می‌توانیم بنا و یا قسمتی از ویلا که مایل به طراحی آن هستیم را به فضایی آرامش‌بخش و شبیه به بهشت کنیم. ما در این مطلب از خود مایل هستیم به همین موضوع بپردازیم. بنابراین بهتر است در امتداد این مطلب با ما همراه باشید.

نظر بیشتر افراد بر این موضوع می‌باشد که با بهره‌گیری از گل و گیاه و گلدان‌هایی متفاوت می‌توانیم به یک منظره زیبا و شگفت‌انگیز دست پیدا کنیم. ولی آیا به تنهایی این امر امکان‌پذیر خواهد بود؟ چیزی که ما اطمینان خاطر داریم این می‌باشد که بهره‌گیری از گل و گیاه و گلدان‌هایی متفاوت به تنهایی کفایت نخواهد کرد. از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که نیاز خواهد بود در طراحی ویلا باغ مدّنظر قرار بدهیم و نیز آن می‌تواند در زیباتر شدن و لاکچری‌تری گردیدن کلّی باغ نقش پایه‌ای داشته باشد، فضای سبز و باغچه‌های موجود درون حیاط ویلا خواهد بود. دقّت عمل نسبت به ترکیب رنگ‌ها با همدیگر و تناسبی که بین این رنگ‌ها و گیاهان مورد بهره‌گیری در طراحی باغ با مصالح و متریال استفاده شده در طراحی ویلا، نقش پررنگی در طراحی ویلا باغ و خلق یک نمای کلّی زیبا و چَشم نواز دارد‌‌.

به هنگام طراحی ویلا باغ ساده با استفاده از متریال چوبی میبایست گل‌ها و گیاهانی که با منظره چوبی حاوی تناسب و هماهنگی است، مورد استفاده قرار بگیرد. نیز به هنگامی‌که بنا حاوی ساختار بتنی شکل و یا آهنی می‌باشد، می‌باید از گل‌ها و گیاهان و درختان متناسب با متریال بنا در طراحی ویلا باغ بهره‌گیری شود. همچنین بسیاری از افراد مایل هستند تا در طراحی باغ خود از مواد و متریال قدیمی و سنتی و کلاسیک بهره گیرند. تا این گونه در پایان طراحی ویلا باغ آن‌ها به سمت و سوی طراحی سنتی و نوستالژیک رود.

ساخت ویلا باغ -hollysaren.com
ساخت ویلا باغ

سبک‌های متنوع ساخت ویلا باغ:

طراحی و ساخت ویلا باغ همانند طراحی ویلا حاوی سبک‌های متنوعی می‌باشد؛ به همان شکل که ویلای شما می‌تواند ویلایی مدرن و یا کلاسیک گاهاً  دوبلکس و فلت باشد، طراحی باغ ویلای لوکس شما هم خواهد توانست دربرگیرنده اقسام گوناگونی چون؛ مدرن، کلاسیک، روستیک و گاهاً سنتی باشد. در تمامی سبک‌های نام برده شده، محوطه‌سازی باغ ویلا، المان‌های مورد استفاده و کارایی تمامی آن‌ها برابر خواهد بود. تنها جنس و مدل این متریال‌ها خواهد بود که طراحی ویلا باغ شما را متمایز خواهد کرد. با ذکر چند نمونه درک این موضوع را برای شما آسان خواهیم ساخت؛

چنانچه که طراحی باغ ویلای شما به سبک مدرن باشد می‌توانید در کنار باغچه و درختان از فلاورباکس‌ها، پرگولاهای فلزی گاهاً شیشه‌ای و ترموودها به همراه شومینه‌های گازی مدرن بهره گیرید. حال در یک باغ ویلای کلاسیک، غالباً متریال غالب سنگ خواهد بود. بیشتر المان‌ها سنگی می‌باشند و تماماً شیک و کلاسیک چون قصرهای افسانه‌ای طراحی شما از پیش می‌رود. استفاده از آلاچیق‌های سنگی، راه‌هایی از جنس سنگ و شومینه و یا به هنگام وجود یک برکه‌ی مصنوعی همه‌چیز را رویایی‌تر خواهد کرد.

حال سبک و سیاق دیگری که از ساخت ویلا باغ وجود دارد، روستیک می‌باشد. در این نوع از سبک طراحی بیشتر از چوب‌های کنده‌ای بهره‌گیری می‌شود. آلاچیق‌ها به همراه نیمکت‌هایی از جنس چوب همراه با میزهایی که از الوارها و کنده‌هایی قطور و بزرگ طراحی شده‌اند.

سبک‌های متنوع ساخت ویلا باغ -hollysaren.com -hollysaren.com
ساخت ویلا باغ

اهمیت انتخاب میز و صندلی در ساخت ویلا باغ:

در شرایط کلّی به هنگام طراحی باغ ویلای زیبا و لوکس البته ساده مصالح و متریالی که از آن به منظور باغ ویلا بهره‌گیری می‌شود خود به گونه‌ای نشان دهنده احساسات است و این موضوع مربوط به طراحی مدرن و کنونی نمی‌باشد و از همان گذشته بدان توجه ویژه‌ای شده است. چنانچه که ما بخواهیم یک مثال در این میانه‌ها بیان داریم می‌توانیم به طراحی قصرها و کاخ‌های قدیمی اشاره‌ای داشته باشیم. گل‌هایی که در این قبیل از طراحی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، حاوی درازا و طول و عظمت بسیار زیادی بوده‌اند که خود به گونه‌ای شکوه و جلوه داشتند. هم‌اکنون هم در طراحی مدرن و امروزی همین قوانین در طراحی و ساخت ویلا باغ مورد توجه واقع می‌شود. شاید به این معنا باشد که چندی پیش کاخ‌ها و قصر وجود داشتند هم‌اکنون وجود ندارند. ولی در طراحی امروزی تلاش می‌شود از مصالح و متریال و نیز گل و گیاه و درختان و در مجموع دکوراسیون مورد بهره‌گیری در طراحی ویلا باغ به حالتی استفاده بشود که حس ایجاد یک قصر و کاخ را در پایان کار رقم زند.

به تناسب رنگ گیاهان با مصالح ساختمانی در طراحی باغچه ویلا توجه داشته باشید!

به هنگامی‌که رنگ قهوه‌ای با رنگ سبز گیاهان تلفیق می‌شود اثرات بسیاری در طراحی ویلا با باغ داشته و نما و شکوه این بنا را چندین برابر خواهد کرد. ویلاها و بناهای بسیاری به چشم می‌خورد که در سقف آن‌ها از نمای شینگل آسفالتی بهره‌گیری می‌شود و در بخش دیوارها از سنگ‌هایی به رنگ سفید استفاده می‌شود. در زمان طراحی باغ ویلای سنتی چنین بناهایی لازم خواهد بود که در فضای باغ نیز حیاط حتماً و حتماً از رنگ‌های قهوه‌ای و سبز بهره‌گیری شود تا جلوه‌ی باغ ویلا برای شما دوچندان بشود‌.

به تناسب رنگ گیاهان با مصالح ساختمانی در طراحی باغچه ویلا توجه داشته باشید! -hollysaren.com
ساخت ویلا باغ

ایجاد تناسب بین سنگ پشت حیاط ویلا در ساخت ویلا باغ:

به هنگامی‌که در یک ویلا و یا بنا قسمت سقف از پوشش شینگل سنگی است، سپس به موضوع لوکس و لاکچری بودن و شکوه و عظمت ویلا توجه شایانی شده است و اهمیت بسیاری قائل گردیده، لازم خواهد بود به منظور ایجاد تعادل و توازن میان فرم اصلی ساختمان و رنگ‌های به کار رفته در آن از مصالح و متریالی در طراحی باغ ویلای لوکس بهره‌گیری شود که با نمای سنگ مورد استفاده در ساختمان هارمونی و هماهنگی داشته باشد.

چگونگی طراحی محوطه باغ ویلا!

محوطه سازی باغ ویلا بنابر نوع سلیقه کارفرما می‌تواند به هر سبک و سیاقی باشد، اغلب محوطه سازی در باغ ویلا مدرن غیر متقارن و در نوع کلاسیک و سنتی به صورت متقارن می‌باشد. حال به گونه‌ای جامع و کلّی هیچ‌گونه چهارچوبی در راستای محوطه سازی یک ویلا باغ شخصی وجود نخواهد داشت. بنابراین شما می‌توانید کاملاً با استناد به سلیقه و کاربری‌های خود در ارتباط با محوطه سازی باغ ویلای خود تصمیم‌گیری کنید. ولی با این وجود اصول و مبانی کلّی که اغلب در طراحی محوطه باغ ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرد، عبارت است از:

  • موضوع نورپردازی؛ استفاده از روشنایی کافی برای راه‌ها و باغچه‌ها، باغ و دیواره محوطه ویلا.
  • استراحت‌گاه و نشیمن‌گاه باغی؛ می‌توان به منظور استراحت از اقسام گوناگون آلاچیق و سایه‌بان و آتشدان و … بهره‌گیری کرد.
  • قرار دادن جایگاهی برای اتومبیل میزبان و حتی میهمانان خود؛ مکان پارک اتومبیل با قرار دادن سایبان.
  • مشخص کردن فضایی در راستای پخت غذا؛ طراحی و ساخت یک باربیکیو در کنار آلاچیق باغ!
  • زمین بازی؛ فضایی در راستای بازی کودکان و یا قراردادن زمین‌های تنیس و والیبال و بسکتبال.
  • شما می‌توانید از استخرهای سرپوشیده و یا روباز در ساخت ویلا باغ خود بهره گیرید. قطعاً که زیبایی فضا را دو چندان ‌می‌کند.
چگونگی طراحی محوطه باغ ویلا! -hollysaren.com
ساخت ویلا باغ

هزینه‌های مربوط به ساخت ویلا باغ!

یک موضوع بسیار و بسیار مهم در ساخت ویلا باغ، هزینه مربوط به طراحی و اجرای آن است. بهتر می‌باشد هزینه مربوط به طراحی و اجرای ویلا باغ خود را قبل از شروع پروژه و تصمیم‌گیری پایانی تخمین زنید. زیرا در برخی از موارد امکان دارد اجرای پایانی و نتیجه پروژه به دلیل عدم وجود بودجه کافی با طراحی و پلان ویلا تفاوت داشته باشد! عوامل حائز اهمیتی که در هزینه طراحی و اجرای ویلا باغ تأثیر دارد، مساحت باغ و نیز پلان ویلا و مصالح مورد استفاده، موقعیت ملک شما و راه‌های دسترسی برای رفت و آمد پرسنل و ماشین حاوی مصالح، فاکتورهای مورد استفاده در محوطه سازی باغ ویلا، و… است که با محاسبه این مسائل می‌توانید یک رقم تخمینی از هزینه پایانی کسب کنید.