دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ
21
اسفند

دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ

هنگامی که از هزینه‌های بسیار هنگفت و سرسام آور در  دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ و مجلل صرف نظر شود، این امر یک الگوی خوب و منحصر به فرد، ایجاد می‌کند. وجود فضای به‌هم پیوسته‌ای دراتاق نشیمن، آشپزخانه، پذیرایی و تراس، معرف دکوراسیون داخلی خانه‌های بزرگ است.

برای اینکه هارمونی فضای ساختمان دربالاترین سطح قرار بگیرد، تمام عناصر و مبلمان بصورت سفارشی طراحی‌شده وبکار گرفته‌می‌شوند. در دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ، به منظور ذخیره سازی فضا از تخت خواب های سفارشی برای اتاق کودک استفاده می شود. در این فضا یک اتاق مجزا برای والدین وجود دارد، که حمام و دستشویی نیز دارا است. با توجه به اینکه خانه های بزرگ محدودیت فضا ندارند، می توان با بهترین انتخاب و به واسطه همکاری با تیم های ماهر و مجرب طراحی دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ، به نتیجه بسیار مطلوب و دلپذیر رسید.

در این نوع دکوراسیون علاوه بر وجود اتاق کودک و والدین یک اتاق به عنوان اتاق میهمان در نظر گرفته می شود. وجود دو عدد سرویس بهداشتی و حمام، شرایط را برای افراد خانه و میهمان، راحت تر می کند. با توجه به اینکه این نوع طراحی دکوراسیون مختص خانه‌های بزرگ است، باید توجه شود، که نورپردازی و چیدمان وسایل طوری باشند، که به محیط جلوه خاص و جذاب ببخشد و تمام فضای را به خوبی پوشش دهد.

ما در این مقاله قصد داریم، در رابطه با دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ، نکاتی را به شما عزیزان ارائه  دهیم. پس با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده

دکوراسیون داخلی منزل یکی از عوامل مهم در ایجاد آرامش و شادابی در محیط زندگی است. با توجه به روند پیشرفت فناوری وراحی، دکوراسیوناخلی منزل مدرن و فوق العاده به یک سبک محبوببدیل شده است.

در دکوراسیون داخلی منزل مدرن، استفاده از خطوط ساده و کمیاب، رنگ‌های نئوترال و مصالح طبیعی معمول است. این سبک بر پاکیزگی سادگی تأکید دارد و از جزئیات زیادیودداری می‌کند. مثلاً، در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن، انتخاب مبلمان با خطوط ساده و رنگ‌های نئوترال می‌تواند جلوه‌ای مدرن و زیبا به اتاق ببخشد.

استفاده از نورپردازی مناسبیز در دکوراسیوناخلی منزل مدرن بسیار مهم است. نورگیری مناسب و استفاده از روشنایی طبیعی به فضا حس تمیزی و پرانرژی می‌بخشد. همچنین، استفاده از لامپ‌ها و چراغ‌های مدرن و با طراحی خاص می‌تواند جلوه‌ای شیک و زیبا به فضا ببخشد.

در کل، دکوراسیون داخلی منزلدرن و فوق العاده بارکیب سادگی، پاکیزگی و استفاده هوشمندانه ازور و رنگ‌ها، فضایی زیبا و آرام رارای زندگی روزمره فراهم می‌کند.

ویژگی های مربوط به دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ و لوکس

با توجه به اینکه در دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ به میزان کافی و حتی بیشتر فضا وجود دارد، بنابراین دست طراح و همچنین درخواست کننده برای طراحی دکوراسیون خاص و یونیک باز است. در نگاه اول به نظر می رسد، با وجود فضای زیاد در خانه‌های بزرگ طراحی دکوراسیون این خانه ها بسیار راحت بوده و کار سختی نیست. اما این طرز فکر کاملاً غلط هست. با توجه به اینکه فضای زیادی در دسترس هست باید به بهترین نحو طراحی صورت گرفته و تمام وسایل با هماهنگی درست و اصولی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. در این قسمت از مقاله به ویژگی‌های مختص به خانه های بزرگ و لوکس اشاره می کنیم.

 سطح امنیتی بسیار بالا

در خانه های  بزرگ و لوکس به منظور حفظ جان و مال ساکنین خانه، سطح امنیتی، بسیار بالا است. درخانه‌های ویلایی و بزرگ دورتادورخانه، حیاط قرار دارد و خانه به وسیله دیوارهای بزرگ پوشش داده می‌شود. کشیدن دیوارهای بزرگ برای خانه های بزرگ و لوکس باعث  می شود، آمار سرقت و اتفاقات به حد چشمگیری کاهش یابد.

بیشتر بخوانید : کابینت آشپزخانه

استفاده از مصالح و وسایل با کیفیت

با توجه به اینکه اکثر خانه های بزرگ متعلق به افراد ثروتمند و پردرآمد است، در نتیجه این افراد از وسایل و امکانات بسیار خاص و باکیفیت استفاده می‌کنند و همیشه سعی دارند، از وسایل برند و معتبر برای دکوراسیون منزل خود بهره ببرند. تمام اجزا و وسایل مورد استفاده برای طراحی داخلی خانه های بزرگ و لوکس، دارای بهترین کیفیت و شیک ترین مدل هستند. وجود تمام موارد فوق در دکوراسیون داخلی سبب می شود، فضا به حد قابل توجهی جذاب و دیدنی باشد و محیط به صورت تجملاتی و اشرافی جلوه کند.

قابلیت مجهز شدن به تکنولوژی های هوشمند

به‌منظور کنترل ازراه دور درخانه‌های بزرگ و لوکس سیستم‌های هوشمند قرار‌داده می‌شود. باتوجه به پیشرفت تکنولوژی، این شرایط برای صاحب خانه فراهم شده، که بتواند خانه خود را از راه دور کنترل کند و بر تمام قسمت های خانه مشرف باشد. این سیستم هوشمند بر روی گوشی قابل اجرا بوده و صاحب خانه می تواند به وسیله  گوشی خود به خاموش و روشن کردن چراغ ها بپردازد، درب ها را قفل کرده و همچنین به تنظیم دمای محیط اقدام کند.

چیدمان در دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ به چه صورت است؟!

انتخاب و چیدمان وسایل در دکوراسیون داخلی خانه های بزر۰گ باید بسیار هوشمندانه و اصولی انجام گیرد. اجزا و وسایلی که برای خانه‌های بزرگ استفاده می‌شود، باید با ابعاد و میزان مساحت قسمت های مختلف خانه هماهنگی داشته باشد. در این‌نوع خانه‌ها، چیدمان باید به‌نحوی باشد، که تمام قسمت های خانه بصورت اصولی و کاربردی به وسیله ی لوازم، پوشش داده‌شود.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داخلی

باتوجه به میزان زیاد فضا و وجود قسمت‌های مختلف، نورپردازی در دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ و لوکس بسیار حائز اهمیت است. نورپردازی باید طوری انجام شود. بطوریکه تمام قسمت‌های خانه به وسیله نور مناسب روشن شده و به محیط زیبایی منحصر به فرد ببخشد. ناگفته نماند، انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری برای دکوراسیون خانه های بزرگ، بسیار اساسی و مهم است. در دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ باید انتخاب رنگ و پوشش دیوارها به نحوی صورت بگیرد، که فضای صمیمی و دلپذیری را برای محیط ایجاد کند.

ویژگی های مربوط به دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ و لوکس
دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ

طراحی آشپزخانه در دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ

گزینش و چیدمان وسایل مربوط به آشپزخانه بسیار مهم و اساسی است. در آشپزخانه باید وسایل مختلفی قرار بگیرد. انتخاب وسایل آشپزخانه و چینش این وسایل باید با توجه به ابعاد آشپزخانه و سبک انتخاب شده بصورت اصولی و کارآمد انجام شود. وجود فضای بزرگ و گسترده، پوئن مثبت و قابل توجه ای به حساب می آید. همکاری با طراحان دکوراسیون ماهر و کاربلد سبب می شود، شما بهترین سبک با بهترین وسایل را برای آشپزخانه خود انتخاب کرده و از نتیجه ی آن لذت ببرید. به این نکات در رابطه با چیدمان آشپزخانه توجه کنید.

  • سه وسیله ضروری و اساسی آشپزخانه یعنی، یخچال، اجاق گاز و سینک باید به صورت مثلثی در برابر یکدیگر قرار بگیرند.
  • بهتر است، یخچال به در ورودی آشپزخانه نزدیک باشد.
  • توجه کنید، فضای اطراف سینک و اجاق گاز نباید، با وسایل اضافی، محدود شود.
  • وجود کانتر در آشپزخانه سبب می شود، شما به راحتی بتوانید، وسایل برقی مورد نیاز خود را بر روی آن بچینید و برای چیدمان سایر وسایل که خیلی به آنها نیاز ندارید، می توانید از کابینت استفاده کنید.
  • نظم و ترتیب در چیدمان وسایل آشپزخانه بسیار مهم است. یک آشپزخانه ی خوب و مناسب باید همیشه مرتب و تمیز بوده و دارای نظم باشد. حاکم بودن نظم در آشپزخانه سبب می شود، وسایل مورد نیاز خود را به راحتی در زمان کم پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : اصول طراحی ویلا

سرویس بهداشتی و چیدمان آن

از جمله فضاهایی که به وسایل محدود و کمتری نیاز دارد، سرویس بهداشتی است‌. وجود چند وسیله و رعایت تنها چند نکته سبب ایجاد یک سرویس بهداشتی شیک می شود. همانطور که در قسمت های فوق گفته شد، برای قسمت‌های مختلف خانه، نورپردازی اهمیت زیادی دارد. بنابراین اهمیت نورپردازی برای سرویس بهداشتی هم محرز است. برای اینکه بتوانید یک سرویس بهداشتی شیک و کارآمد طراحی کنید، می ‌توانید از اکسسوری های کوچک و آینه شیک بهره ببرید.

سرویس بهداشتی و چیدمان آن
دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ

 

کلام آخر

ما در این مقاله، به نکات مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ پرداختیم. همان طور که گفته شد، وجود فضای بزرگ، روند کار را برای طراحان راحت‌تر می کند. اما این به این معنا نیست که طراحی دکوراسیون خانه‌های بزرگ بسیار ساده است. با توجه به میزان فضای در دسترس، طراحی دکوراسیون خانه های کوچک در مقایسه با خانه‌های بزرگ کاملاً متفاوت هست. طراحی داخلی خانه های بزرگ اصول و قواعد مجزایی دارد‌.