دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده

نقل مکان کردن به یک منزل جدید همیشه برای همه ما هیجان انگیر بوده اما دغدغه اصلی برای همه افراد نحوه چیدمان وسایل و دکوراسیون منزل است. شما باید بتوانید تمامی وسایل خود را در منزل جدید با توجه به یک سبک دکوراسیون خاص بچینید. ما در این مقاله شما را با. دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده آشنا می کنیم تا شما بتواند با کمک این ایده ها یک دکوراسیون جذاب و مدرن داشته باشید.

راهنمای چیدمان وسایل منزل

در طراحی دکوراسیون باید اصولی مانند انتخاب متناسب رنگ، بافت، سبک دکوراسیون، اشیا مناسب و غیره را رعایت کنید اما علاوه بر این موضوعات در چیدمان صحیح منزل تناسب ریاضی نقش مهمی دارد.

چیدمانی که بر مبنای اصول ریاضی باشد فرمول های ساده ای دارد که اگر آن ها را یاد بگیرید می توانید یک دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده داشته باشید. با کمک این اصول شما می توانید و وسایل را طبق نظم خاصی در کنار هم قرار دهید و یک دکور زیبا ایجاد کنید.

اصول کلی طراحی دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده

اولین اصل برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده این است که با خرید مبلمان برای منزل شروع نکنید. باید سعی کنید خرید مبلمان را بعد از خرید سایر وسایل انجام دهید.

برای مثال اگر در فروشگاه مبلمان صورتی نظر شما را جلب کند و آن را خریداری کنید پس باید طراحی دکوراسیون را با توجه به رنگ آن ها انجام دهید. خرید مبلمان قبل از سایر وسایل تنها موجب خریدهای اشتباه بعدی می شود.

بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که برای دکوراسیون منزل و خرید وسایل ابتدا از اتاق خواب شروع کنید و سپس به سراغ پذیرایی بروید. برای دکور پذیرایی ابتدا در مورد اجزای آن به خوبی فکر کنید و تصمیم بگیرید. برای وسایلی همچون پرده ها و کمدها از قبل اندازه گیری آن را با دقت انجام دهید و آن را یادداشت کنید و برای خرید مطابق اندازه ها وسیله ها را خریداری کنید.

تعیین استایل کلی منزل

در ابتدا تصمم بگیرید که می خواهید منزل شما چه استایلی داشته باشد، وقتی از ابتدا تمام هدف های خود را مشخص کنید می توانید یک دکوراسیون اصولی را ایجاد کنید.

همه چیز به سلیقه شما بر می گردد، شما می توانید سبک منزل خود را سنتی و مدرن، رسمی یا آرام در نظر بگیرید و از لحاظ رنگ می خواهید رنگ سرد یا گرم را به کار ببرید. به این منظور شما باید از ابتدا خانه رویایی خود را در ذهنتان تصور کنید و تمام بخش های مهم آن حتی تعداد افراد ساکن در آن را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال استایل منزل کسی که همیشه میزبان مهمانی و جشن است با منزل کسی که در منزل نیز مشغول به کار است و نیاز به آرامش دارد، کاملا متفاوت است. در این حالت باید برای مورد اول یک سالن بزرگ با مبلمان های بیشتری را در نظر بگیرید و برای مورد دوم یک اتاق برای کار اختصاص دهید.

دکوراسیون مدرن استفاده از رنگ‌ها در در اصول طراحی دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق‌العاده

انتخاب رنگی که بتواند جلوه ی زیبایی را به فضا ببخشد کار وقت گیر و دشواری است. ممکن است شما بخواهید فضای منزل خود را با رنگ های مورد علاقه خود طراحی کنید اما نتیجه کار شما را راضی نکند.

بنابراین سعی کنید به این منظور از رنگ های مورد علاقه‌تان و سایر رنگ ها به صورت ترکیبی استفاده کنید، این ایده باعث زیباتر شدن دکوراسیون شما خواهد شد. در ادامه برخی از رنگ های پر طرفدار برای ایجاد دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده را به شما معرفی می کنیم.

سرخ

رنگ سرخ که مایل به قرمز است، انرژی خاصی را به فضا می بخشد. می توانید این رنگ را با رنگ هایی اشباع شده مانند قرمز بور گندی، آبی سلطنتی و زیتونی ترکیب کنید. ترکیب این رنگ ها موجب ایجاد یک سایه روشن قرمز خواهد شد که بسیار فضا را زیبا و پر انرژی می کند.

رنگ آبی

رنگ آبی یکی از رنگ های سرد و آرامش بخش می باشد، بنابراین یکی از انتخاب های ایده آل برای چیدمان منزل است. بهترین مکان برای استفاده از این رنگ اتاق خواب می باشد که محل استراحت افراد است زیرا همان گونه که گفته شد این رنگ آرامش خاصی را برای شما به ارمغان می آورد.

رنگ سفید و خاکستری

یکی از ترکیب رنگ های پر طرفدار رنگ سفید و خاکستری است، برای استفاده از این رنگ می توانید دیوارها را سفید در نظر گرفته و از مبلمان های خاکستری استفاده کنید. این ترکیب رنگ یک ظاهر مدرن را به دکوراسیون شما می بخشد.

رنگ طوسی و آبی

رنگ آبی را به راحتی می توانید رنگ های دیگر ترکیب کنید، مثلا می توانید دیوارها را طوسی کرده و با مبلمان آبی دکوراسیون خود را تکمیل کنید. می توانید از آبی پر رنگ و یا کمرنگ استفاده کنید و این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد.

رنگ کرم

از دیگر رنگ های محبوب برای دکوراسیون داخلی می توان به رنگ کرم اشاره کرد، این رنگ یکی از رنگ های پر طرفدار است و می توانید آن را با رنگ های مختلف ترکیب کنید. البته رنگ کرم خود به تنهایی نیز زیبایی خاصی به فضای منزل شما می بخشد.

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده

رنگ سفید در بین طراحان و کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار است و دلیل آن این است که رنگ سفید را می توانید با رنگ های بسیار دیگری ترکیب کنید.

از جمله ترکیب رنگ رنگ های جذاب با سفید می توان به آبی و سفید، صورتی و سفید، بنفش و سفید، زرد و سفید و غیره اشاره کرد.

 

رنگ قهوه ای

قهوه ای از جمله رنگ هایی است که می تواند کمک کند تا شما یک دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده داشته باشید، این رنگ به دلیل تیره بودن یک رنگ فوق العاده برای مبلمان است و می توانید در ترکیبات پرده نیز آن را به کار ببرید.

رنگ کرم و قهوه ای جز کلاسیک ترین انتخاب ها برای دکوراسیون منزل است، همچنین استفاده از ترکیب زرد و قهوه ای موجب می شود تا طرحی آنتیک ایجاد شود.

معرفی دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده

 

برای این که بتوانید یک دکوراسیون جذاب داشته باشید باید از یک سبک مشخص استفاده کنید و در مورد سبک های مختلف اطلاعات لازم را کسب کنید. شما باید با توجه به فضای منزل خود و سایر عوامل دیگر سبک مناسب را انتخاب کنید.

یکی از پر طرفدارترین سبک های دکوراسیون سبک مدرن است این سبک موجب می شود تا شما یک دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده داشته باشید. در ادامه ویژگی های این سبک را برای شما ذکر می کنیم.

سبک دکوراسیون مدرن

قبل از این که بخواهید برای دکوراسیون خود سبک مدرن را انتخاب کنید باید این موضوع را بدانید که اصلی ترین ویژگی این سبک رنگ های ساده و خط های صاف و منظم آن می باشد.

فضای خلوت در دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده

هر چقدر فضای شما خلوت تر و ساده تر باشد به سبک مدرن نزدیک تر است، سعی کنید در فضا بیشتر از شیشه و استیل  و رنگ های سفید و نقره ای استفاده کنید.

یکی از اصلی ترین خصوصیات سبک مدرن این است که از خطوط ساده و و صاف استفاده می کند، دلیل استفاده از خطوط صاف این است که از تزئینات و تجمل زیاد دوری شود و همچنین فضا را ساده و زیبا می کند.

دکوراسیون مدرن فوق العاده رنگ های ساده

برخی از افراد اعتقاد دارند که سبک مدرن بسیار سرد و ساده می باشد، اما بر خلاف تصور آن ها سبک مدرن با سادگی خود موجب آرامش بخش شدن فضای خانه می شود و اگر اصول مربوط به سبک مدرن را رعایت کنید و وسایل را مطابق این اصول بچینید علاوه بر این که  منزل شما بسیار زیبا و چشم نواز خواهد شد، فضای شما بزرگ تر به نظر می رسد.

برای آپارتمان ها و فضاهای کوچک استفاده از دکوراسیون مدرن بهترین گزینه است. شما می توانید این دکوراسیون را با استفاده از یک رنگ خنثی و مات تکمیل کنید. به عنوان مثال می توانید رنگ های طوسی و خاکستری یا سفید برای این سبک از دکوراسیون را به کار ببرید.

سادگی در دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده

یکی از نکات مثبت به کار بردن سبک مدرن این است که این سبک با نهایت سادگی همراه است و از وسایل دکوری و تزئینی کمی استفاده می کند بنابراین هزینه هایی که برای طراحی دکوراسیون صرف می کنید، کاهش پیدا می کند و دیگر دغدغه ی وسایل تزئینی و دکوری را نخواهید داشت.

این سبک در ایران یکی از سبک های محبوب است، زیرا رنگ های مورد استفاده در این رنگ به خوبی با سایر رنگ ها ترکیب می شوند و هم این که به فضای منزل آرامش خاص می بخشد.

طراحی داخلی مدرن فوق العادهنتیجه گیری

در این مطالب سعی کردیم روش های داشتن دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده را به شما معرفی کنیم. طراحی دکوراسیون کار راحتی نیست بنابراین اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که اطلاعاتی در این زمینه ندارید بهتراست برای طراحی دکوراسیون منزل خود از یک طراح دکور کمک بگیرید تا فضای منزل شما دارای یک دکوراسیون شیک و جذاب باشد.