دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک و شیک

دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک و شیک

با توجه به اینکه امروزه آپارتمان نشینی در زندگی اکثر مردم پررنگ ‌تر شده، بنابراین واحدهای ساختمانی زیادی احداث می شود. طراحی دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک، سبک های مجزا و مختص به خود را دارد. یعنی در واقع طراحی دکوراسیون برای منزل کوچک در مقایسه و طراحی دکوراسیون برای منزل بزرگ متفاوت خواهد بود. وجود فضای کم در دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک سبب شده، که محدودیت های فراوانی به وجود بیاید و شرایط برای طراحی سخت شود. با در نظر گرفتن موارد فوق در میابیم، طراحی دکوراسیون برای منزل کوچک باید توسط افراد ماهر و کاربلد صورت بگیرد‌.

تیم ها و شرکت های فراوانی برای طراحی دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک وجود دارند، که این تیم ها به صورت اصولی و با در نظر گرفتن تمام شرایط، طبق قانون و آیین نامه، طراحی درست و مطلوب را به نحو احسنت انجام می دهند. سبک ها و طرح های مختلفی برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک وجود دارد، که افراد با در نظر گرفتن شرایط و سلیقه خود به گزینش آنها می پردازند. ناگفته نماند علاوه بر اینکه خود شخص  در انتخاب سبک حق انتخاب دارد، باید این سبک انتخابی توسط کارشناس دکوراسیون داخلی و طراح داخلی تایید شود. مشتری و درخواست کننده قبل از انتخاب و اجرای طرح وظیفه دارد، تمام جزئیات و کلیات مربوط به خانه و محل کار خود را که قصد طراحی دکوراسیون آن را دارد، در اختیار طراح داخلی قرار دهد.

ما در این مقاله قصد داریم، در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک نکاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانیم  طراحی دکوراسیون آشپزخانه مینیمالیستی

بهره گیری از کف پوش برای منازل کوچک

در حال حاضر برای پوشش اتاق، آشپزخانه و سالن پذیرایی  از پارکت یا سرامیک استفاده می شود. استفاده از این المان ها طراحی خوب و زیبایی را به دکوراسیون داخلی منزل کوچک می‌بخشد. استفاده از پارکت یا سرامیک برای پوشش کف سبب شده، که شما از فرش های کوچک استفاده کنید و نیاز نیست کل فضا را با فرش بپوشانید،  که این مورد صرفه ی اقتصادی دارد. همچنین اگر از پوشش سرامیک برای کف پذیرایی استفاده کرده اید، می‌توانید از یک موکت با رنگ خنثی در وسط پذیرایی بهره ببرید.

چیدمان وسایل در دکوراسیون داخلی منزل

افرادی که دارای منازل کوچک هستند و می خواهند از حداقل فضا حداکثر استفاده را ببرند، باید در نظر بگیرند، که طراحی دکوراسیون داخلی اصول و قواعدی دارد، که این اصول و قواعد برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک با توجه به محدودیت فضا، پیچیده تر می شود. چیدمان شیک و زیبای تمامی وسایل در دکوراسیون داخلی منزل کوچک غیر ممکن نیست. فقط پیچیدگی ها و محدودیت های مختص به خود را دارد. اما بهتر است، وسایل غیر ضروری که از آنها استفاده نمی کنید از دکوراسیون داخلی منزل کوچک حذف شود. چون در هر صورت فضای خلوت و ساده، دیزاین و طراحی زیبایی را برای اکثر افراد، چه ساکنین منزل و چه میهمانان نمایان می کند.

اگر بعضی از افراد از نظر مالی توانایی همکاری با طراح داخلی و تیم طراحی  را نداشته باشند، می ‌توانند، با پرس و جو و کسب اطلاعات ازطریق منابع مختلف به چیدمان و اصول کلی دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک پی ببرند، که بتوانند در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشند. در منازل کوچک بهتر است، از وسایلی با سایزهای کوچک استفاده شود. چون استفاده از وسایل بزرگ برای محیط کوچک جذابیتی ندارد و دیزاین منزل را به طور کل به هم می ریزد. علاوه بر چیدمان وجود نور و نور پردازی نیز در دکوراسیون داخلی منزل کوچک اهمیت بالایی دارد. بنابراین نورپردازی باید به بهترین نحو و بر اساس اصول انجام شود.

بیشتر بخوانیم  تزیینات سرویس بهداشتی

چیدمان وسایل در دکوراسیون داخلی منزل کوچک

اشاره به چند نکته در رابطه با دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک

وجود سقف بلند، خانه های کوچک را از مقدار واقعی کمی بزرگتر نشان می دهد. در مقابل فضای مکعب مانند، خانه های کوچک را از مقدار واقعی کوچک تر نمایان می کند. در صورتی که در منازل کوچک که فضای مکعب مانند دارند، سقف بلند باشد، فضا و محیط خانه بزرگ به نظر می رسد. در دکوراسیون داخلی منزل کوچک باید از پرده های بلند و عمودی و کاغذ دیواری راه راه عمودی استفاده شود تا فضای خانه را بزرگ نشان دهد. برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک باید از طرح های هوشمندانه برای پوشش دیوارها و کف استفاده کرد.

در دکوراسیون داخلی منزل کوچک می توانید از پاف ها به عنوان میز پذیرایی و صندلی ها عثمانی بهره ببرید، تا فضای کمتری اشغال شود. در طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک سعی کنید، از مبل و صندلی با ارتفاع کوچک استفاده کنید. چون این امر سبب می شود، سقف خانه بزرگ تر به نظر برسد و جلوه خوبی به محیط می بخشد. به منظور جلوگیری از شلوغی منزل و صرفه اقتصادی این امکان وجود دارد، که از وسایل چند منظوره برای چیدمان منزل کوچک خود بهره مند شوید. در منزل کوچک به دلیل کمبود فضا باید مبلمان به دیوار تکیه داده شود.

اصول و قواعد نور پردازی برای دکوراسیون طراحی برای منزل

همانطور که گفته شد در دکوراسیون داخلی منزل کوچک نورپردازی اهمیت بسزایی دارد، که باید به بهترین نحو و طبق قواعد انجام شود‌. در این قسمت از مقاله قصد داریم، به چند مورد از قواعد که باید در رابطه با نور پردازی به خوبی رعایت شود، اشاره کنیم.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

در زمان اجرای نور پردازی این نکات را در نظر بگیرید

  • سعی کنید، از نور طبیعی بهره ببرید.
  • از هالوژن های سنتی و زیبا استفاده کنید.
  • نور پردازی ورودی خانه باید به بهترین نحو اجرا شود.
  • در آشپزخانه نور پردازی اهمیت بالایی دارد.
  • نور پردازی در نشیمن را هوشمندانه انجام دهید‌.
  • برای نور پردازی چراغ های خطی را گزینش کنید‌.
  • از چراغ های آویز بلند، بهره نبرید.
  • نور پردازی داخل قفسه ها و فرو رفتگی ها متفاوت است.
  • از حباب های مناسب برای چراغ آویز بهره مند شوید.

اگر نکات فوق را به خوبی در نظر بگیرید و به بهترین نحو رعایت کنید، یک نورپردازی مناسب برای دکوراسیون داخل منزل شما ایجاد می شود. فضا و دیزاین شیک و زیبا برای افراد خانواده بسیار لذت بخش است و انرژی مثبت و خوبی را منعکس می کند. پس در انتخاب سبک و طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک حتماً هوشمندانه و با رعایت تمامی اصول و قواعد عمل کنید. نوع و سبک نورپردازی باید بر اساس دیزاین و فضای در دسترس انجام شود. همچنین قسمت های مختلف خانه نور پردازی های متفاوت و متنوع را می طلبد. در زمینه نورپردازی از افرادی که در این زمینه سررشته و مهارت دارند، کمک بگیرید، چون این افراد می توانند، به خوبی و بدون اتلاف وقت و هزینه شما را به نتیجه ی مطلوب برسانند.

 

اصول و قواعد نور پردازیجمع بندی

همانطور که ملاحظه کردید، ما در این مقاله در رابطه با دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک به نکات و قواعدی اشاره کردیم. دیزاین و طراحی برای منازل کوچک تفاوت زیادی با دیزاین و طراحی و برای منازل بزرگ دارد. با توجه به اینکه  محدودیت مکان و فضا در دکوراسیون داخلی  دیده می‌شود، در نتیجه شرایط برای طراحی سخت تر و پیچیده تر شده و افراد کار بلد و مهار را می طلبد‌. سبک ها و طرح های فراوانی برای دکوراسیون  منزل کوچک وجود دارد، که افراد با در نظر گرفتن شرایط و طبق اصول و بر اساس روحیات و سلیقه خود، از میان این سبک ها یک سبک مناسب را انتخاب می کنند.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *