اصول دکوراسیون پذیرایی-وب سایت هالی سرن
07
تیر

اصول دکوراسیون پذیرایی

اصول دکوراسیون پذیرایی

آیا اصول دکوراسیون پذیرایی را می دانید؟  همانطور که می دانید، لابی و پذیرایی رایج ترین کلمات در فرهنگ ما برای اتاق نشیمن هستند.

اتاق نشیمن یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه است و از آنجایی که برای نشستن با اعضای خانواده و مهمانان استفاده می شود، توجه به طراحی دکوراسیون داخلی ضروری است.

بدون تردید ایده های بسیاری در حوزه طراحی دکوراسیون پذیرایی هستند. آنچه در اجرای این طرح حائز اهمیت است ایجاد هارمونی زیبا بین تمامی اجزا می باشد.

آنچه در این مقاله در مورد سازنده می گوییم جامع ترین نکاتی است که در طراحی دکوراسیون پذیرایی باید به آن توجه داشته باشید.

اصول دکوراسیون پذیرایی-وب سایت هالی سرن  دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک

یکی از محبوب ترین انواع سبک های طراحی، سبک مدرن است.

انتخاب وسایلی مانند مبلمان، پرده ها و عناصر تزئینی می تواند به شما در راه اندازی یک اتاق نشیمن مدرن کمک کند.

یکی دیگر از عوامل موثر در این زمینه، انتخاب رنگ برای اتاق نشیمن است.  استفاده از رنگ های خنثی در طراحی سبک مدرن جایگاه ویژه ای دارد.

علاوه بر انتخاب رنگ مناسب، استفاده از سیستم روشنایی مناسب نیز می تواند کارساز باشد.  ترکیب این عوامل می تواند فضایی مدرن را برای شما به ارمغان بیاورد.

  دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

بدون شک طراحی یک فضای بزرگ راحت تر از طراحی یک فضای کوچک است و می توان از ایده های متنوعی استفاده کرد.  چیزی که هنگام طراحی یک اتاق نشیمن عالی باید در نظر داشته باشید این است که اتاق را منسجم نگه دارید.

انتخاب رنگ هایی که به خوبی با هم هماهنگ هستند می تواند به ایجاد انسجام در اتاق نشیمن شما کمک کند.  به عنوان مثال رنگ پرده، مبلمان و فرش باید با یکدیگر سازگار باشد.

هنگام طراحی یک اتاق نشیمن بزرگ می توانید از انواع مبلمان استفاده کنید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. عمق بخشیدن به فضای اتاق نشیمن یکی دیگر از نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد. برای این کار می توانید از فرش یا کوسن های طرح دار استفاده کنید.

  دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ-وب سایت هالی سرن

استفاده از فرش نه تنها باعث ایجاد گرما در اتاق می شود، بلکه می تواند به اتاق نیز عمق ببخشد. استفاده از کوسن های طرح دار برای تزئین مبلمان استفاده می شود و به زیبایی و عمق آن نیز کمک می کند.

ایده دیگری که می توان در طراحی یک اتاق نشیمن بزرگ به کار برد، تقسیم فضای اتاق است.  ایده های بسیاری در این حوزه هستند.

 

به عنوان مثال، برای این کار می توانید از قفسه ها و پارتیشن ها استفاده کنید. استفاده از یک فرش منطقه نیز می تواند به تقسیم فضای اتاق کمک کند.

 

  دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

آنچه در اصول دکوراسیون پذیرایی کوچک حائز اهمیت است، انتخاب هوشمندانه وسایل و ایجاد فضایی منظم و به دور از هرج و مرج است.

انتخاب رنگ هایی که به بزرگتر شدن فضای اتاق نشیمن کمک می کند یکی دیگر از عواملی است که باید در نظر گرفته شود.  بهتر است هنگام انتخاب رنگ از رنگ های روشن استفاده کنید، زیرا استفاده از رنگ های روشن به بزرگتر نشان دادن اتاق کمک می کند.

استفاده از طیف نور از رنگ های خنثی می تواند انتخاب خوبی باشد.  در انتخاب مبلمان بهتر است از نمونه های ساده ای استفاده کنید که ابعاد بزرگی ندارند.

همانطور که قبلا ذکر شد، اجتناب از هرج و مرج یکی از مهم ترین مواردی است که باید در طراحی یک اتاق نشیمن کوچک به خاطر داشت.  برای این منظور می توانید از سبدهای حصیری استفاده کنید.

استفاده از این عنصر نه تنها تزئینی است بلکه می تواند به عنوان یک عنصر کاربردی نیز استفاده شود.  امکان استفاده از این سبدها برای نگهداری اقلام اضافی وجود دارد.

راه حل دیگری که می توانید در طراحی این قسمت استفاده کنید، انتخاب دستگاه های چند منظوره است.

به عنوان مثال، استفاده از میزهای عثمانی را می توان به عنوان میز و به عنوان صندلی اتاق نشیمن استفاده کرد.  رعایت این نکات می تواند به شما در طراحی یک فضای زیبا کمک کند.

  دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک-وب سایت هالی سرن  دکوراسیون لابی و پذیرایی مستطیل شکل

ایجاد فضایی گرم در طراحی دکوراسیون سالن و پذیرایی مستطیلی مهم است.  نکته مهم در اصول دکوراسیون پذیرایی مستطیلی، چیدمان اتاق نشیمن است.

  دکوراسیون لابی و پذیرایی مستطیل شکل-وب سایت هالی سرن

 انواع گلدان

چیدمان باید به گونه ای باشد که مانع حرکت افراد نشود.  در چیدمان یک اتاق نشیمن مستطیلی بهتر است از عناصر دایره ای استفاده شود.

برای مثال می توانید از مبلمان منحنی برای این منظور استفاده کنید.  همچنین می توان از انواع میزهای مدور در این قسمت استفاده کرد.  تقسیم بندی فضای مستطیلی نیز می تواند تاثیر خوبی در اصول دکوراسیون پذیرایی آن داشته باشد.

می توانید از یک فرش مناسب برای تقسیم فضای اتاق استفاده کنید.  استفاده از مبلمان L شکل یکی دیگر از ایده های کاربردی در طراحی چنین فضایی است.

  چیدمان دکوراسیون پذیرایی

یکی از نکات مهم در طراحی پذیرایی، چیدمان آن است.  این شامل چیدمان مبلمان، چیدمان کلی دکوراسیون پذیرایی با توجه به سبک طراحی آن و غیره است.

نمونه ای از سبک ها و طرح های قابل استفاده در طراحی دکوراسیون پذیرایی، چیدمان پذیرایی به سبک ایرانی است.  استفاده از عناصر تزئینی سنتی جایگاه ویژه ای در چیدمان نشیمن ایرانی دارد.

در طراحی به سبک ایرانی، فرش نمونه ای از عناصری است که قطعا مورد استفاده قرار می گیرد.  استفاده از فرش هایی با نقش و نگار ایرانی اساس این مدل دکوراسیون است.

استفاده از عناصر تزئینی مانند فرش نیز می تواند عنصر مناسبی در چیدمان نشیمن ایرانی باشد.

  چیدمان دکوراسیون پذیرایی-وب سایت هالی سرنسخن نهایی

 

اصول دکوراسیون پذیرایی تمام نمای خانه شما را منعکس می کند.  آینه ای که می تواند تصویر میزبان شما را برای همیشه در ذهن مهمان شما حفظ کند.  برای دستیابی به این تصویر زیبا، ما یک چیدمان کلاسیک را به شما پیشنهاد می کنیم، با در نظر گرفتن تمام جزئیات آن برای برجسته شدن.