زیبایی دکوراسیون پذیرایی 

زیبایی دکوراسیون پذیرایی 

با چند نکته ساده می توانید چیدمانی اصولی و زیبایی دکوراسیون پذیرایی خود داشته باشید.داشتن گران ترین و مجلل ترین مبلمان و وسایل دکوری بدون توجه به نکات مهم طراحی نشان از آشفتگی و بهم ریختگی فضای شما دارد که علاوه بر این عدم هماهنگی و زیبایی بصری نیز روح و روان شما را آشفته می کند.  زیرا هر یک از وسایل اطراف شما فرکانسی تولید می کند که در صورت سردرگمی فرکانس های منفی تولید می کند و روح و روان شما را آشفته می کند.

زیبایی دکوراسیون پذیرایی -وب سایت هالی سرن

در اینجا به 8 نکته اساسی که برای داشتن یک زیبایی دکوراسیون پذیرایی لازم است اشاره می کنیم، پس با ما همراه باشید.

  1) ایجاد نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون پذیرایی

اولین نکته ای که در طراحی دکوراسیون پذیرایی باید در نظر گرفت ایجاد نقطه کانونی در سالن پذیرایی است.  یکی از عناصر سالن پذیرایی را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید و سایر عناصر دکوراسیون را بر اساس آن بچینید.  نقطه کانونی می تواند پرده اتاق پذیرایی، فرش، شومینه، مبل، لوستر یا کناره ای از دیوار اتاق پذیرایی با طراحی خاص باشد.

2) رنگ دیوار پذیرایی

رنگ آمیزی دیوارها به خانه طراوت می بخشد.  البته برای بزرگ کردن سالن پذیرایی نیازی به استفاده از رنگ سفید نیست. رنگ های محبوب را انتخاب کنید  رنگ های پر جنب و جوش مانند یاسی، صورتی روشن، سبز روشن و حتی پتینه با تم رنگی روشن می توانند فضای شما را گسترش دهند و فضایی شاد و سرزنده را برای پذیرایی از مهمانان ایجاد کنند.

2) رنگ دیوار پذیرایی-وب سایت هالی سرن3) فرش مناسب برای دکوراسیون تالار پذیرایی را انتخاب کنید

در اینجا چند نکته برای فرش آورده شده است.

اگر فرش شما نقطه کانونی دکور پذیرایی نیست، سعی کنید فرش را از رنگ های خنثی و روشن انتخاب کنید.

بر خلاف تصور، انتخاب فرش های بهم ریخته و طرح دار انتخاب خوبی نیست و در دکوراسیون ظاهر خوبی ندارد.  مگر اینکه فرش شما نقطه کانونی دکوراسیون پذیرایی باشد.

فرشی را انتخاب کنید که کوچکتر از اندازه اتاق نشیمن شما باشد.  لبه های تشک باید 13-45 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد.

مبل ها را طوری روی فرش قرار دهید که پایه های جلویی مبل و مبل ها تا نیمه روی فرش قرار گیرند.

4) نورپردازی خوب در طراحی دکوراسیون پذیرایی

نورپردازی فضا در زیبایی دکوراسیون پذیرایی شما موثر است.  سعی کنید از ترکیب نور سفید و زرد برای روشنایی سالن پذیرایی استفاده کنید.  لامپ های کم مصرف صورتی و نارنجی رنگ آبی را در اتاق نشیمن شما تقویت و تسکین می دهند.  می توانید از این لامپ ها در پشت سقف کاذب یا بالای پیشخوان آشپزخانه استفاده کنید.  نورپردازی با آباژور برای یک شب جلوه سالن شما را چند برابر می کند.  اگر خانه شما شمال است و در روز با مشکل کمبود نور مواجه هستید، در مهمانی روز از نور مستقیم لوسترها استفاده کنید.

 

5) مبلمان پذیرایی

در زیبایی دکوراسیون پذیرایی مهمترین عنصر مبلمان پذیرایی است.  مبلمان شما نیاز به مراقبت و نگهداری دارد.  برای نگهداری و برق انداختن چوب مبلمان و میز ناهارخوری کافی است از واکس چوب استفاده کنید و در صورت عدم دسترسی به آن از روغن مایع و پارافین مایع استفاده کنید و آنها را با پنبه بکوبید و حداقل یک بار در ماه، مبلمان خود را با بخار یا شامپو تمیز کنید.

5) مبلمان پذیرایی-وب سایت هالی سرن

در مورد مبلمان به موارد زیر توجه کنید:

مبلمان را در دکوراسیون پذیرایی به گونه ای بچینید که در سفر مشکلی نداشته باشید.  همه چیز را آرام بگیرید و سعی کنید زیاد روی مشکل تمرکز نکنید.

اما یک تصور اشتباه: آیا فکر می کنید هر چه یک مبلمان بزرگتر و پر زرق و برق تر باشد، زیباتر است؟  اشتباه نکنید!!  چیدمان مبلمان و دکوراسیون شما که اتاق پذیرایی شما را زیبا می کند.

اگر قرار است مبلمان شما نقطه کانونی باشد، بهتر است مبل دو نفره متفاوت اما مناسب مبلمان را انتخاب کنید و مبلمان خود را دور آن بچینید.

 6) طراحی دکوراسیون منزل دیوارها را فراموش نکنید!!

دیوارهای خالی بدون هیچ گونه طرح یا نقاشی و لوازم تزئینی به سلیقه طراحی دیوار ممکن است شامل نقاشی، استفاده از کاغذ دیواری مناسب، استفاده از لوازم تزئینی و قفسه دیواری، تابلوهای هنری، آینه و حتی برچسب باشد.

 

7) به دکوراسیون سالن پذیرایی گل و گیاه اضافه کنید

یکی از ایده هایی که به زیبایی دکوراسیون پذیرایی شما کمک می کند استفاده از گل و گیاه است.  گل و گیاه فضای پذیرایی شما را شاداب و سرزنده می کند.  از گلدان های طبیعی در گوشه کنار دکوراسیون خود استفاده کنید و میزهای خود را با گل تزئین کنید.  اگر در شرایطی هستید که نمی توانید از گل ها و گیاهان طبیعی نگهداری کنید، سراغ گل های مصنوعی بروید.  البته این گل ها نیز باید هر از چند گاهی گردگیری شوند.

 

8) استفاده از آینه و کنسول در پذیرایی

استفاده از آینه و کنسول برای پذیرایی های بزرگ یک پیشنهاد ویژه است.  اگر پذیرایی بزرگ دارید و نمی دانید با فضای خالی خود چه کنید، می توانید آینه و میز کنسول را به دکوراسیون پذیرایی خود اضافه کنید.  برای دکوراسیون و مبلمان کلاسیک بهتر است از آینه ها و کنسول های کلاسیک استفاده کنید و برای زیبایی دکوراسیون پذیرایی بهتر است سبک های مدرن را انتخاب کنید.

8) استفاده از آینه و کنسول در پذیرایی-وب سایت هالی سرن

سخن نهایی

زیبایی دکوراسیون پذیرایی را می توان برای سلیقه های مختلف طراحی کرد.  بسته به نیاز خانواده و کاربرد تجهیزات و فضای کافی برای قرارگیری آنها می توان چیدمانی متفاوت و منحصر به فرد ایجاد کرد.  البته باید توجه داشت که این قسمت از خانه می تواند سبک دکوراسیون کل خانه را تعیین کند.  مبلمان، رنگ دیوارها، رنگ‌های کف، فرش‌ها، پرده‌ها و پنجره‌ها و سایر تزئیناتی که در این قسمت از خانه استفاده می‌شود، نقش مهمی در زیبایی آن و حتی کل خانه دارند. .