کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی -hollysaren.com

کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی

کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی کدام است؟ دکوراسیون داخلی به  نحوی چیدمان وسایل داخل ساختمان اطلاق می‌شود، هر چه که در خانه مورد استفاده قرار گرفته است، همگی در دکوراسیون دالی تاثیر گذار بوده و بایستی بر اساس یک سری اصول خاص تهیه شوند. یکی از مهم ترین فاکتور‌هایی که در دکوراسیون داخلی اهمیت بالایی داشته و توجه زیادی را به سمت خود جلب می‌کند، پوشش کف ساختمان می‌باشد. در حال حاضر برای پوشش سطح ساختمان از متریال مختلفی استفاده می‌شوند. چوب، سنگ، کاشی، سرامیک، فرش و موکت از جمله کفپوش‌های موجود هستند. با توجه به این که کفپوش عضو دائمی ساختمان است و امکان تعویض آن وجود ندارد یا تعویض ان بسیار هزینه بر خواهد بود، لازم بوده تا حین انتخاب کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی دقت فراوانی داشته باشید. در عوامل مختلفی بر کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی تاثیر گذار هستند، در این مطلب انواع و اقسام کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی را برای شما تشرح واهیم کرد.

کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی -hollysaren.com
کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی

چرا باید ساختمان دارای کفپوش باشد؟  

اگر ساختمان دارای دیوار و شقفی بسیار جذاب و زیبا باشد، اما کفپوشی مناسب برای ان انتخاب نکرده باشید، این ساختمان به هیچ عنوان زیبا و حتی قابل سکونت نخواهد بود. کف پوش علاوه بر وظیه پوشانندگی، برای حفظ انرژی و منابع نیز کاملا موثر است. در گذشته ایرانیان برای کفپوش از انواع گلیم، جاجیم و یا فرش استفاده می‌کردند. همیشه کف ساختمان دارای حفاظی بوده که علاوه بر زیبایی ساختمان، از استهلاک و انباشت آن جلوگیری کرده است. کیفیت کفپوش نیز اهمیت بسیاری دارد. از این رو حین انتخاب کفپوش برای ساختمان باید فاکتور‌های مختلفی را مد نظر داشت. در ادامه انواع کفپوش و کارایی آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

بیشتر بخوانیم  راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون اتاق
چرا باید ساختمان دارای کفپوش باشد؟  -hollysaren.com
کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی

 انواع کفپوش برای دکوراسیون داخلی

کفپوش‌ها بر اساس متریالی که با آن ساخته شده اند، به انواع مختلفی تقسیم شده و ویژگی‌های خاصی هر کدام خواهند داشت.

کفپوش بامبو:

این کفپوش همان طور که از نامش پیداست، از چوب درخت بامبو ساخته شده است. یکی از مقاوم ترین کفپوش‌هایی که در بازار وجود دارد، کفپوش بامبو است. این کفپوش خاص در دو رنگ کهربایی و بوند وجود دارد. هر کدام از این رنگ‌ها دارای جذابیت خاصی است و به راحتی می‌توان برای کفپوش سالن و اتاق خواب از آن استفاده نمود.

کفپوش لمینت:

یکی دیگر از کفپوش‌های چوبی، کفپوش لمینت است که از چوب درختان گیلاس، گردو و بلوط ساخته می‌شود. کفپوش لمینت از تکه‌های چوب درختان ساخته شده و برای اتصال آن‌ها به همدیگر از مواد شفاف همچون رزین استفاده شده است. با وجود زیبایی و مقاومتی که کفپوش لمینت دارد، اما اگر در مجاورت رطوبت قرار بگیرد، به راحتی فرسوده خواهد شد. از این رو برای آشپزخانه یا حمام نمی‌توان از این کفپوش زیبا استفاده کرد.

کفپوش پارکت:

پارکت نیز در گروه کفپوش چوبی قرار گرفته است، با این تفاوت که برای ساخت آن از یک فناوری خاص استفاده شده است. قطعات چوب درختان به اجزای ریزی تبدیل شده و این اجزا در اثر فشرده سازی به لایه‌های ام دی اف تبدیل و سپس به کفپوش پارکت تبدیل شده اند.

کفپوس pvc :

این کفپوش ساختار متفاوت نسبت به دیگر کفپوش‌ها دارد. متریال اصلی ساخت کفپوش pvc پلاستیک است. وجود پلاستیک باعث شده تا مزایای زیادی کفپوش pvc داشته باشد. این کفپوش کاملا ضد آب بوده و می‌توان برای آشپزخانه از آن استفاده نمود. انعطاف پذیر بوده و به راحتی نصب خواهد شد.

بیشتر بخوانیم  آشپزخانه مثلثی
کفپوش سرامیکی:

کاشی و سرامیک سال‌های بسیاری است که ساخته شده و برای کفریال دیوار و گاهی سقف ساختمان نیز از ان استفاده می شود. کفپوش سرامیک مقاومت بسیار زیادی داشته و علاوه بر ضد آب بودن، به راحتی قابل شست و شو نیز است. برای تمامی قسمت های ساختمان این کفپوش مناسب است، تنها مشکلی که این کفپوش داردف این است که در فصل زمستان سرمای زیادی داشته و سرما را به محیط انتقال خواهد داد.

کفپوش سنگ:

سنگ‌های زیبا و مقاومی در طبیعت وجود دارند که می‌توان از آن ها برای تمامی ساختمان استفاده کرد. زیبایی زیادی ناشی از کفپوش سنگ به ساختمان هدیه داده می‌شود. سنگ‌هایی مثل مرمر، کوارتز، گرانیت، تراوتن و کورین برای ساخت کفپوش سنگ بسیار مناسب هستند. نه تنها زیبایی منحصر به فردی این کفپوش دارد، بلکه به دلیل مقاوت بالا در جذب حرارت مناسب منطق حاره‌ای است. تنها نکته‌ی منفی کفپوش سنگ قیمت بالای آن است، برای نصب کفپوش سنگ نیز هزینه بسیاری پرداخت خواهد شد.

موکت و فرش:

موکت و فروش عضئ جدا نشدنی خانه‌های ایرانی هستند. این کفپوش ها زیبایی خاصی به همراه دارند و کف ساختمان به واسطه‌ی آن‌ها نرم و لطیق خواهد شد. اما این دو کفپوش به تنهایی کافی نیستند و بایستی کفپوش دیگری زیر آن‌ها قرار بگیرد، که بهترین گزینه سرامیک و یا موزاییک است.

کفپوش کاشی و موزاییک:

کاشی و سرامیک در یگ گروه قرار می‌گیرند، اما با این تفاوت که متریال ساخت آنان کمی متفاوت تر است. کاشی نسبت به سرامیک از مقاومت کمتری برخوردار است و سطح آن لیز نیست. برای استفاده در حمام کاملا مناسب خواهد بود.

بیشتر بخوانیم  قیمت کمد دیواری اتاق خواب

انواع کفپوش مناسب دکوراسیون داخلی ذکر شدند، پیش از انتخاب کفپوش باید ویژگی‌های آنان را مد نظر داشته باشید. طبق مطالب بالا کفپوش چوبی مناسب آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی نیست، برای این سه مکان باید به سراغ دیگر کفپوش‌ها رفت. برای سالن و اتاق خواب ساختمان هیچ محدودیتی در انتخاب کفپوش نداشته و انتخاب کفپوش کاملا سلیقه‌ای است.

 انواع کفپوش برای دکوراسیون داخلی-hollysaren.com
کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی

کلام نهایی

کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی باید کاملا با محیطی که قرار است، در آن جا نصب شود، هماهنگی داشته باشد. کفپوش چوبی و کفپوش های ضد آب هر کدام مناسب یکی از قسمت‌های ساختمان هستند. با توجه به تنوعی که در رنگ و زیبایی این کفپوش‌ها وجود دارد، به راحتی می‌توان یک کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی  را انتخاب کرد.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *