بازسازی ساختمان اداری

دست کم در طی چند ماه اخیر حداقل یک بار گذر شما به ساختمان های اداری افتاده است. برخی از این ساختمان ها نوساز بوده و نیازی به مرمت و یا بازسازی ندارند. ولیکن همین ساختمان های نوساز پس از گذر زمان پس از استفاده نیاز به بازسازی خواهند داشت. در این زمان احتمال دارد این سوال برای شما پیش آید که آیا ساختمان اداری را بازسازی کنیم یا تخریب نماییم؟ بدون شک این سوال و سوالاتی از این قبیل در ذهن شما مخاطب عزیز شکل گرفته است.

در گام نخست چیزی که پیش از همه خودنمایی می کند هزینه می باشد. بدون شک تخریب ساختمان چند طبقه کار عاقلانه ای نمی باشد. چرا که هزینه زیاد و همچنین زحمت بسیار زمان زیادی نیز دارد. همین موضوع سبب توقف در کار مجموعه خواهد شد. در چنین زمان های بازسازی ساختمان اداری به نفع شما خواهد بود. چرا که حتی این امکان را دارید اگر هزینه کافی برای بازسازی تمام قسمت های ساختمان اداری را ندارید. برای خود فهرستی ایجاد کنید و و از کار های ضروری را در اولویت بگذارید. برای مثال از لوله کشی کار خود را شروع و به تدریج کار بازسازی ساختمان اداری را به اتمام برسانید. به دلیل اهمیت که ساختمان اداری دارند و کوچک ترین تغییراتی در آن می تواند سبب اختلال در کار کارمندان گردد. ما در این مطلب از هالی سرن در رابطه با بازسازی ساختمان اداری گفتگو خواهیم نمود.

بازسازی ساختمان اداری-وب سایت هالی سرن

بازسازی ساختمان اداری چیست

به فعالیت هایی که موجب تغییر در سازه ها و ظاهر سازختمان می شود بازسازی ساختمان اداری می گویند.شاید شما هم بازسازی را با بهسازی و نوسازی اشتباه بگیرید اما توجه داشته باشید که این سه عملیات کاملا با هم متفاوت هستند  نوسازی به آن دسته از فعالیت هایی گفته می شود که ساختار جدید جایگزین قسمت های قدیمی که کارایی خود را از دست داده اند می شود اما بهسازی به بهبودبدنه ساختمان در کوتاه مدت گفته می شود.

بازسازی دفتر ساختمان اداری

دفتر کار از جمله فضاهایی است که فرد ساعت بسیاری را در آن سپری می کند بازسازی این قسمت با دیگر قسمت های ساختمان متفاوت تر است زیرا طراحی لوکس تری نسبت به دیگر قسمت های ساختمان اداری دارد.

 

مدت زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری-وب سایت هالی سرن

دلیل بازسازی ساختمان اداری

برای کارایی بیشتر ساختمان های قدیمی بهتر است نسبت به بازسازی آن اقداماتی را انجام دهید زیرا این ساختمان ها دیگر فرسوده شده اند و کارایی لازم خود را از دست داده اند و نسبت به ساختمان هایی که به صورت مدرن ساخته شده اند امکانات کمتری دارند، بازسازی ساختمان به دو صورت کلی و جزیی انجام می گیرد، بازسازی ساختمان در صورتی که جزیی و به منظور تغییر دکوراسیون داخلی باشد می تواند توسط مالک ساختمان انجام شود و نیازی به کارشناس ندارد زیرا فرد با سلیقه خود می تواند تغیراتی را در آن اعمال کند این در حالی است که در صورت تغییر در ساختار کلی بنا حتما باید زیر نظر کارشناس مربوطه که دارای تبحر و تجربه بالایی است انجام شود.

بیشتر بخوانیم  نوسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟

بازسازی ساختمان دارای مراحلی است که برای انجام آن باید به مقررات و شرایط حاکم موجود بر آن توجه داشت. به طور کلی بازسازی ساختمان اداری دارای دو مرحله به شرح زیر است:

مرحله اول: هدف از بازسازی مقاوم سازی و استحکام بنا است.ساختمان ها با مرور زمان فرسوده می شوند که موجب می شود مقاومت بنا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند مقاوم سازی ساختمان می تواند با سلامت افرادی که در آن زندگی می کنند ارتباط مستقیمی داشته باشد به همین دیلی از اهمیت بالایی برخوردار است که در صورت نیز به هرگونه تعمیرات جهت مقاوم سازی و استحکام ساختمان باید بدون معطلی آن را انجام داد.بازسازی ساختمان عمر مفید ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند بر قیمت نهایی آن نیز تاثیر بگذارد.

توجه داشته باشید که هرگونه تغییر اساسی و مهم در ساختار ساختمان اداری باید زیر نظر شهرداری و فرد متخصص انجام شود.

بازسازی می تواند می تواند به منظور بهبود بسیاری از نقاط در ساختمان شود.

مهم ترین عواملی که می تواند منجر گردد شما به فکر بازسازی ساختمان اداری بیفتید

تأسیسات و تجهیزات بکار رفته در ساختمان قدیمی شده باشد و امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد.

به دلیل آنکه بخش های متعدد ساختمان نورپردازی درستی ندارد این مسئله موجب اذیت کارکنان می شود. در نتیجه نیاز به سیم کشی و نورپردازی درست دارد.

به دلیل نداشتن طراحی درست و استاندارد مجبور به تغییر در قسمت های از ساختمان هستید.

برای مرتب نمودن و طبقه بندی محیط اتاق ها ساختمان اداری نیازمند بازسازی هستند.

 

بیشتر بخوانید: ساختمان قدیمی

بازسازی ساختمان اداری در راستای چه اهدافی می باشد؟

فضا های اداری نقش مهم در زندگی هر یک از ما دارد همچنین در طی چند سال اخیر طراحی داخلی و بیرونی مکان ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از اینرو دقت به طراحی ساختمان اداری و دکوراسیون داخلی آن بسیار حائز اهمیت است. این مسئله علاوه بر اینکه در استحکام و ماندگاری تأثیر دارد. بلکه به دلیل تأثیر گذاری آن در راندمان کاری و افزایش بهره وری بیشتر از هر زمانی به آن توجه می شود.
یک طراحی درست می تواند روحیات کارکنان شما را تحت تأثیر قرار دارد و سبب نو آوری و خلاقیت آن ها شود. در ابتدا این مسئله یعنی طراحی داخلی مورد توجه قرار نمی گرفت ولیکن امروزه کمتر کارفرمایی را می توان یافت که از کنار این مسئله به سادگی رد شود. در نتیجه همه ای آنها در صدد آن هستند با استفاده از مواد، متریال و رنگ ها بازدهی خود را به بالاترین زمان ممکن برسانند.

بیشتر بخوانیم  بازسازی ساختمان تجاری

بازسازی ساختمان اداری در راستای چه اهدافی می باشد؟-وب سایت هالی سرن

بازسازی ساختمان اداری برای بهینه سازی مصرف انرژی

بسیاری از مدیران برای جلوگیری از اتلاف انرژی اقدامات بسیاری انجام می دهند که از مهم­ترین آن ها می توان به سیستم هوشمند سازی ساختمان اشاره کرد این کار ممکن است هزینه هایی را برای مالک ساختمان به همراه داشته باشد اما در بلند مدت می تواند به  کاهش هزینه های جانبی آن کمک کند از جمله این سیستم های هوشمند می توان به جایگزین کردن پنجره و شیشه­های دوجداره با شیشه های قدیمی است که از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.

بازسازی ساختمان به منظور بهره بردای از نور طبیعی

از مهم ترین نکاتی که در زمان طراحی ساختمان باید به آن توجه داشت نورگیر بودن آن است بهتر است بنا به گونه ای طراحی شود که بیشترین استفاده را از نور طبیعی ببرد. نور محیط باید به گونه ای باشد که آسایش کارمندان را با مشکل مواجه نکند .

نورپردازی در بازسازی ساختمان اداری

همانطور که گفتیم نورگیر بودن ساختمان می تواند یک مزیت برای هر بنا به حساب بیاید در صورتی که امکان استفاده از نور طبیعی فراهم نباشد باید برای برطرف کردن این مشکل از نورهای مصنوعی استفاده کرد. نورپردازی باید به گونه ای باشد که روشنایی مناسب را برای محیط های مختلف به وجود بیاورد.

تأثیر رنگ در طراحی ساختمان تجاری

آبی و سبز در طراحی اداری

در فضا های که انجام کارها به صورت ایستاده انجام می گیرد و فعالیت های بدنی بیشتر صورت می گیرد. در این صورت بکارگیری رنگ های ملایم می تواند تا حدود بسیاری از خستگی شما کم نماید. استفاده از رنگ آبی یک محیط آرام به وجود می آورد شاید برخی از افراد آن را نپسندند. ولیکن در فضای های پر تنش استفاده از رنگ آبی توصیه می شود. استفاده از رنگ سبز که از طبیعت الهام گرفته شده است در افزایش تمرکز می تواند مؤثر باشد.

نارنجی و قرمز در طراحی اداری

در اکثر محیط های اداری که افراد پشت میز قرار دارند و فعالیت های بدنی زیادی وجود ندارند. توصیه می شود از رنگ های گرم استفاده شود. چرا که اگر یک محیط پیش از اندازه آرام باشد سبب خستگی و خواب آلودگی گردد. که در نهایت این مسئله به نفع شرکت شما نخواهد بود. بکارگیری رنگ زرد و یا نارنجی حتی در قسمتی از محل کار می تواند به افزایش انرژی منجر شده و تا حدودی از خستگی و کسالت کارکنان کم نماید.

تأثیر رنگ در طراحی ساختمان تجاری-وب سایت هالی سرن

انواع پارتیشن در بازسازی ساختمان اداری

پارتیشن ها یک گزینه جذاب برای بازسازی ساختمان تجاری به حساب می آیند. چرا که در عین حال که از زیبایی برخوردار هستند سبب استفاده بهینه از فضای اداری خواهد شد. برای اتاق های کنفرانس و یا اتاق های هیئت مدیره بهترین پیشنهاد به شما پارتیشن های چوبی می باشند. پارتیشن های شیشه ای دارای انواع متعددی هستند که با توجه به نیاز خود می توانید آن را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانیم  بازسازی ساختمان قدیمی

انواع پارتیشن در بازسازی ساختمان اداری-وبسایت هالی سرن

 

بیشتر بخوانید:انواع بازسازی ساختمان

استفاده از لوگو در بازسازی ساختمان

لوگو هر شرکت می تواند نماد آن باشد و برای ایجاد ارتباط قوی میان کارکنان و ارباب رجوع بهتر است از لوگوهای مخصوص شرکت در طراحی داخلی ساختمان استفاده شود.

هزینه بازسازی ساختمان اداری

از مهم ترین دغدغه افراد در زمان بازسازی ساختمان هزینه های مربوط به آن است. با توجه به نوسانات اخیر بازار و افزایش قیمت ها بهتر است قبل از هرگونه بازسازی بودجه خود را برآورد کنید و با توجه به آن اقدامات لازم را انجام دهید توجه داشته باشید برای کاهش در هزینه ها بهتر است از افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند کمک بگیرید.

بازسازی نمای بیرونی ساختمان اداری

نمای بیرونی هر ساختمان هویت یک بنا است که ظاهر ساختمان های اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. بازسازی نمای بیرونی ساختمان علاوه بر زیبایی بصری که برای محیط به همراه دارد می تواند به جذب مشتریان بیشتر نیز کمک کند.

مدت زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری

همانگونه که در مقدمه اشاره نمودیم بازسازی ساختمان اداری باید در کمترین زمان ممکن انجام گیرد. چرا که این فرآیند یعنی بازسازی در فرآیند کار کارمندان شرکت و مجموعه تأثیر می گذارد. در نتیجه پیش از شروع بازسازی شما بایست به یک سری از سؤالات پاسخ دهید. در ادامه برخی از این سؤالات را برای شما بیان خواهیم نمود.

به چه دلیلی قصد بازسازی ساختمان اداری را دارید؟

آیا قصد انجام تغییرات جزئی دارید؟ یا اینکه ساختمان اداری شما نیازمند تغییرات اساسی است؟

مجموعه شما به صورت دو شیفت و یا یک شیفت کار می کند؟ اگر شرکت شما به صورت یک شیفت کار می کند این مسئله به نفع پروسه بازسازی و شما خواهد بود. چرا که کار سریع تر پیش خواهد رفت.

کلام پایانی

بر طبق مطالعات صورت گرفته محیط کار رابطه مستقیمی باروحیات کارمندان دارد به هر اندازه محیط و یا فضا دلنشین‌تر باشد کارمندان علاقه بیشتری به کار خواهند داشت.با توجه به مطالب گفته شده می توان پی برد که با بازسازی می توان بسیاری از قسمت های ساختمان را تغییر داد و هزینه ای که برای آن پرداخت می کنید نسبت به تخریک بنا کمتر می­باشد و مدت زمان کمتری را باید برای آن صرف کرد همچنین باتوجه با بودجه ای که دارید می توانید بازسازی قسمت های مختلف بنا را اولویت بندی کنید. هالی سرن در این مطلب تمام تلاش خود را نمود تا اطلاعاتی در رابطه با بازسازی ساختمان اداری در اختیار شما عزیزان قرار دهد امید است این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.