کابینت هایگلاس در آشپزخانه

کابینت هایگلاس در آشپزخانه‌هایی به سبک مدرن مورد استفاده می‌باشد که از لحاظ زیبایی و درخشندگی منحصر به فرد می‌باشند. کابینت آشپزخانه هایگلاس نوعی ورق هستند که مغزی آن‌ها ام دی اف می‌باشد و با روکشی از جنس پلاستیک پوشیده می‌شوند. این روکش موجب شفافیت و براق بودن سطح کابینت‌های هایگلاس می‌شود. ظاهر آشپزخانه به هر صورتی که باشد چه به شکل U و چه به شکل L یا اپن، می‌توان در آن‌ها از کابینت‌های هایگلاس استفاده نمود.

کابینت آشپزخانه هایگلاس چیست؟

کابینت آشپزخانه هایگلاس در بین تمامی انواع کابینت‌ها مقاوم‌تر می‌باشد. مغزی این کابینت‌ها از جنس ام دی اف است که توسط روکشی از جنس پلاستیکی براق پوشیده می‌شود. کابینت‌های آشپزخانه هایگلاس دارای خاصیت انعکاس نور می‌باشند و موجب پر نور شدن و جلوه‌دار شدن آشپزخانه می‌شود. همچنین کابینت‌های هایگلاس به راحتی تمیز می‌شوند چرا که سطح آن‌ها صیقلی و صاف است و  برجستگی ندارند. بعلاوه کابینت‌های هایگلاس ضد آب هستند و دوام طولانی مدت دارند. در کنار تمامی این مزایای کابینت‌های هایگلاس باید گفت که این کابینت‌ها بسیار متنوع و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف می‌باشند.

در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه هایگلاس، یکی از مهم‌ترین نکات دقت دستگیره و کشوی کابینت است. چرا که کشو و دستگیره بر جذابیت و زیبایی طراحی دکوراسیون آشپزخانه تاثیر بالایی دارند. بهترین طرح برای دستگیره و کشوی کابینت‌های هایگلاس، ظاهری ساده و ظریف و براق می‌باشد که با خود کابینت و سبک آشپزخانه هم‌خوانی داشته باشند و موجب جلوه دارتر شدن نمای کابینت می‌شوند. برای جذابیت بیشتر کابینت‌های هایگلاس، بهتر است جنس دستگیره‌ها فلزی براق باشد و از طرح کشیده استفاده شود.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون منزل مدرن و فوق العاده
کابینت آشپزخانه هایگلاس چیست؟
کابینت آشپزخانه هایگلس

انواع کابینت‌ آشپزخانه هایگلاس

کابینت‌های هایگلاس به لحاظ تنوع رنگ زیاد و درخشندگی خاصی که دارند توجه اکثریت رابه خود جلب کرده‌اند. مغز تمام کابینت‌های هایگلاس از جنس ام دی اف می‌باشد و آن چیزی که ورق های براق کابینت هایگلاس را از یکدیگر متمایز میکند جنس روکش های آن هاست، در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

کابینت هایگلاس با روکش ملامینه براق:

روکش این کابینت‌ها روکش مات یا همان روکش معمولی ام‌ دی ‌اف است که معمولا براق هستند و با گذشت زمان از میزان براقیت آن‌ها کاسته می‌شود. این کابینت‌ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند.  کابینت‌هایی که روکش ملامین آن‌ها با لاک پوشیده می‌باشد مقاوم‌تر هستند و با گذشت زمان رنگ آن‌ها پاک نمی‌شود. البته این ملامین‌ها نسبت به نوع ساده گرانتر هستند.

کابینت هایگلاس با روکش پلی گلاس:

روکش این کابینت‌ها از نوع پلی کربنات ساخته شده است که به شفافی شیشه می‌باشد ولی از شیشه سبکتر و مستحکم‌تر است. ضخامت این روکش ۱۸ میکرون است که بر روی روکش ملامینه پرس می‌شود.

کابینت هایگلاس با روکش اکرلیک:

روکش اکریلیک جامد در این کابینت‌ها بسیار براق و زیبا می‌باشد که با مرور زمان براقیت خود را حفظ نموده و ضد خش می‌باشد. این کابینت‌ها با وجود زیبایی مقرون به صرفه می‌باشند. بعلاوه دارای مقاومت بالا در برابر آب، خراش، گرما و مواد شیمیایی می‌باشد.

کابینت هایگلاس با روکش کریستالی:

روکش کریستالی در رده روکش‌های ام دی اف قرار می‌گیرد که از درخشندگی بالایی برخوردار است و مقاوم در برابر خش می‌باشد و با گذشت زمان درخشنگی آن کاهش نمی‌یابد.

بیشتر بخوانیم  اصول طراحی دکوراسیون داخلی حمام

کابینت هایگلاس با روکش مات:

این کابینت‌ها کل نور را منعکس نمی‌کنند و مناسب برای آشپزخانه‌هایی با سبک سنتی هستند.

کابینت هایگلاس با روکش لامی گلاس (UV):

سطح خارجی این کابینت‌ها توسط یک لایه جند میکرونی UV پوشش داه می‌شود و سطح کیفیت آن تا سال‌ها باقی می‌ماند و براقیت خود را حفظ می‌کند. پوشش UV علاوه بر ایجاد سطحی صاف و صیقلی موجب مقاومت این کابینت‌ها نسبت به ضربه و خش و آب نیز می‌شود.
برای نگهداری کابینت‌ هایگلاس باید به این نکته توجه کرد که از تماس مستقیم ظروف داغ با سطح باید جلوگیری کرد. چرا که دمای بیش از حد ظاهر آن را تغییر می‌دهد. همچنین از ایجاد خراش و گذاشتن بار سنگین بر روی آن‌ها نیز باید خودداری کرد. بعلاوه در هنگام نصب باید توجه شود که کابینت به شکل متقارن نصب گردد تا از تغییر شکل و خرد شدن آن جلوگیری شود.

انواع کابینت‌ آشپزخانه هایگلاسرنگبندی کابینت آشپزخانه هایگلاس

رنگ‌بندی کابینت هایگلاس مدرن بسیار متنوع می‌باشد و طرح و رنگ دلخواه بر اساس هر سلیقه و دکوراسیونی از بین صدها رنگ مات و براق و مدل ساده و طرح‌دار یافت می‌شود. به همین دلیل است که در هر دکوراسیون و سلیقه متفاوتی کابینت‌های هایگلاس جایگاه خود را دارند و دست طراحان و دکوراسیون برای انتخاب باز است.

 

قیمت کابینت آشپزخانه هایگلاس

کابینت‌های هایگلاس از دسته کابینت‌های سبک مدرن می‌باشد که نسبت به کابینت‌های سبک کلاسیک هزینه کمتری دارند. هزینه پایین تر این کابینت‌ها به دلیل ساده بودن آن‌هاست. کابینت‌های هایگلاس تاج، ستون، سرستون و زیر چراغ و غیره ندارند.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون داخلی کلاسیک چیست؟!

قیمت کابینت آشپزخانه هایگلاستشخیص کیفیت کابینت هایگلاس

برای تشخیص کیفیت و مرغوبیت کابینت‌های هایگلاس، می‌توان از یک تست ساده استفاده کرد. برای انجام این تست ساده، فقط کافیست تکه‌ای از ورق هایگلاس را در مقابل نور لامپ گرفت. هر چقدر تصویر لامپ بر روی ورق هایگلاس کمتر موج داشته باشد کابینت هایگلاس مرغوب تر است.

کابینت آشپزخانه هایگلاس بسیار ایده آل هستند و مجموعه‌ای از زیبایی و عملکرد مناسب را دارا می‌باشند. این کابینت‌ها با ظاهر براق و درخشان خود حس خوب و انرژی به صاحبان خانه القا می‌کنند. ورق‌های هایگلاس از ترکیبات مدرنی ساخته شده‌اند که ویژگی بارز آن‌ها بعد از زیبایی، مقاومت آن‌ها در برابر سایش و رطویت می‌باشد و می‌توانند دوام طولانی مدتی نیز داشته باشند. بعلاوه این لمینیت‌های براق با خواص ضد باکتریایی که دارند شرایط بهتر و بهداشتی‌تری برای آشپزخانه ایجاد می‌کنند.

تشخیص کیفیت کابینت هایگلاس