هال و آشپزخانه 

مکان قرارگیری آشپزخانه در خانه یکی از اساسی ترین و مهمترین تحولاتی است که در طول سالیان متمادی رخ داده است. مکانی که فقط دیدگاه کاربردی دارد و در عمارت های قدیمی بورژوازی و همچنین در سرداب ها ثابت مانده است، اکنون به یکی از مکان های جذاب برای تبادل خانه تبدیل شده است. با پیشرفت تکنولوژی روز و تفکیک هوشمند هوا و فضا، طراحی هال و آشپزخانه خانه به عنصر اصلی تبدیل شده است. همچنین می توان از تمامی تغییرات به کمک طراحی هال و آشپزخانه  در معماری و طراحی داخلی مینیمال و مدرن استفاده کرد.

آشپزخانه اپن چیست؟

بهتر است ابتدا در مورد اپن آشپزخانه های مدرن و ویژگی های آن صحبت کنیم. تیم حرفه ای  هالی همواره قصد دارد در این زمینه به شما کمک کند تا فضایی دلپذیر و شاد و همچنین نیاز جامعه به تلفیق زندگی مدرن و معاصر را ایجاد کنید.

بیشتر آشپزخانه ها به فضایی شبیه به اتاق غذاخوری متصل می شوند. این محیط می تواند از یک میز صبحانه ساده و مینیمالیستی یا محیطی با میز ناهارخوری کلاسیک استفاده کند. گفته می شود این محیط ها باز هستند، بنابراین اتاق غذاخوری آشپزخانه را از بقیه خانه متمایز می کند. اما راه های زیادی برای طراحی با خلاقیت و نوآوری طراحان مدرن امروزی وجود دارد.

در خانه های مدرن و امروزی، اپن آشپزخانه ایده چندان عجیبی نیست، علاوه بر این، طراحان ما سعی می کنند فضای داخلی خانه را ساده و مدرن نگه دارند بدون اینکه مزاحمتی در کاربری اتاق ها ایجاد کنند. با برداشتن دیوار بین آشپزخانه و بقیه اتاق ها، خیابان راحت تر می شود. گاهی اتاق غذاخوری و آشپزخانه با هم هستند. در طراحی اتاق نشیمن و آشپزخانه، مرز بین آشپزخانه و اتاق نشیمن، میزی است که در اتاق غذاخوری قرار داده شده است.

بیشتر بخوانیم  رابطه فنگ شویی و طراحی دکوراسیون داخلی

آشپزخانه اپن چیست؟-hollysaren.com

مزایای طراحی هال و آشپزخانه

یکی از کاربردی ترین مزایای آشپزخانه اپن بهبود زندگی خانوادگی و اجتماعی است. زیرا با چنین آشپزخانه ای دیگر آشپزخانه ای برای یک نفر وجود ندارد. همه اعضای خانواده از جمله مهمانان می توانند در تهیه غذا با شما همکاری کنند و صرفاً مصرف کننده نباشند. بعد از آشپزخانه اپن، نه تنها مرز بین اتاق های مختلف خانه را از بین می برد، بلکه باعث ایجاد اتحاد بین اعضای خانه می شود.

طراحی هال و پذیرایی

طراحی هال و پذیرایی یکی از کاربردی ترین قسمت های طراحی داخلی منزل است. علاوه بر این، داشتن زیبایی و آرامش در دکوراسیون داخلی اتاق بسیار مهم است. زیرا اعضای خانواده از هال و پذیرایی برای پذیرایی از مهمانان استفاده می کنند.

طراحی هال و پذیرایی-hollysaren.com

طراحی هال و پذیرایی خانه های مدرن و مینیمال

برای داشتن بهترین و بروزترین طراحی هال و آشپزخانه در خانه های شیک امروزی باید به ایده های جدید در این زمینه و همچنین سلیقه خود توجه کنید. البته اصول دیگری نیز در دکوراسیون اتاق حائز اهمیت است، مانند: میز ناهارخوری، تلویزیون و سایر لوازم منزل در طراحی خانه بسیار مهم است. برای ایجاد فضایی دلنشین و زیبا بهتر است به رنگ بندی، چیدمان و ابعاد خانه توجه کنید.

چیدمان مبلمان باید به گونه ای باشد که هال و اتاق پذیرایی را مدرن و شیک کرده و فضایی دلپذیر و باز را برای حضور اعضای خانواده در کنار هم ایجاد کند. تمام عناصر ذکر شده در طراحی اتاق موثر است.

طراحی دکوراسیون هال و آشپزخانه

برای ایجاد مناسب ترین دکوراسیون برای هال و آشپزخانه باید به ابعاد خانه و رنگ بندی دیزاین خانه خود توجه کنید. بهتر است فراموش نکنید که جدیدترین ایده های طراحی دکوراسیون داخلی خانه هر روز در راه است، اما برای داشتن دکوراسیونی شیک، بستگی به سلیقه و ابعاد خانه شما دارد تا بتوانید زیباترین طرح را داشته باشید.

بیشتر بخوانیم  تکنیک های مربوط به دکوراسیون داخلی

به جای شلوغی بی مورد خانه، بهتر است از دکوراسیونی راحت و معمولی برای طراحی هال استفاده کنید تا شما و مهمانانتان آرامش داشته باشید. یکی دیگر از موارد اساسی برای تزئین اتاق، استفاده از نورپردازی مناسب منزل است. فکر می کنید ورودی خانه تان تاریک است یا ترسناک؟ شما و دیگران چه احساسی دارید؟ در پاسخ به این سوال، البته بهترین راه برای استفاده از نور طبیعی این است که با نورپردازی مناسب از طریق انواع لامپ ها و نورپردازی، مناسب ترین و فوق العاده ترین دکوراسیون سالن ورودی را ایجاد کنیم تا آرامش جسمی و روحی را به ارمغان می آورد.

همانطور که در بالا ذکر شد، نباید راهروی ورودی را شلوغ کنیم، اما اگر دوست دارید در این مکان از وسایل استفاده کنید، بهترین انتخاب استفاده از وسایل کوچک است، برخی از چیزهای کوچک جاکفشی و انواع کابینت هستند. تمام کفش ها و وسایل دیگر را در آن کابینت های زیبا قرار داد. از جاکفشی با آینه برای پوشش نیازهای خود در این قسمت استفاده کنید، حتی می توانید لباس ها را در برخی از آنها و در جای منظم آویزان کنید و بیشتر وسایلی را که بر طراحی اتاق تاثیر منفی میگذارند پنهان کنید.

طراحی دکوراسیون هال و آشپزخانه -hollysaren.com

آشپزخانه مجزا از اتاق نشیمن

برای جداسازی این دو اتاق بدون در و دیوار، بهتر است به طور دقیق تر بگوییم راه های خلاقانه و هوشمندانه تری برای تعیین مرز بین این دو فضا وجود دارد. یکی از کاربردی ترین وسایل مدرن بلند کردن یکی از دو قطعه است. روکش کردن اتاق باز یک روش خلاقانه و شیک است که به صورت بصری دو اتاق را از هم جدا می کند و به شما امکان می دهد دو چیدمان متفاوت داشته باشید.

بیشتر بخوانیم  کمد دیواری اتاق خواب| انواع کمد دیواری

سخن نهایی 

طراحی هال و آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های طراحی داخلی منزل است. در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن توجه به عوامل زیبایی و داشتن حس آرامش بسیار مهم است زیرا اعضای یک خانواده از اتاق نشیمن و پذیرایی هم برای پذیرایی از مهمانان و هم برای گفتگوهای خانوادگی استفاده می کنند.