چگونه دکوراسیون اتاق کودک را تغییر دهیم؟-وب سایت هالی

چگونه دکوراسیون اتاق کودک را تغییر دهیم؟

چگونه دکوراسیون اتاق کودک را تغییر دهیم؟ همه ما آرزو داریم کودکانمان در بهترین شرایط ممکن بزرگ شوند و همه چیز بر وفق مراد آن‌ها پیش رود. اولین گام در این برنامه ریزی طراحی اتاق خوابشان است چرا که بیشترین تایم روز را در آن‌جا سپری می‌کنند. عموما کودکان ما قبل از تولد دارای اتاقی متعلق به خود هستند؛ یعنی طراحی اتاق با وسایل قالب و مناسب دوران نوزادی استارت می‌خورد. و طبیعتا بعد از بزرگتر شدن و تغییر نیاز‌ها و خلقیات کودک؛ دیگر شرایط حاکم سابق بکارشان نخواهد آمد. به گونه‌ای که اگر ما به عنوان والدین او هیچ تمایلی به تغییر دکوراسیون یا طراحی داخلی اتاق او نداشته باشیم؛ با بهانه‌گیری‌های او همراه با بزرگ شدنش مجبور به این کار خواهیم شد. وابسته به همین موضوع خواسته یا ناخواسته باید با چگونگی تغییر دکوراسیون اتاق کودک آشنا شویم‌.

چگونه دکوراسیون اتاق کودک را تغییر دهیم؟-وب سایت هالی
چگونه دکوراسیون اتاق کودک را تغییر دهیم؟

چگونه دکوراسیون اتاق کودک را تغییر دهیم؟

قبل از شروع چیدمان دکوراسیون اتاق کودک نیاز است تا نسبت به گروه سنی که در آن قرار دارد برای خرید وسایل و اکسسوری‌های مورد نیاز اقدام نماییم. اما در حالت کلی و در هر شرایطی باید چند اصول مد نظر قرار داده شود. حال اگر از نظر شما دکوراسیون اتاق کودکتان، تمام‌وکمال اجرا نشده، دست بکار شوید تا چیدمان اصولی را در اتاق او پیاده سازی نمایید‌.

بیشتر بخوانیم  نمای داخلی خانه های لوکس

محل صحیح قرار گیری تخت‌خواب_تغییر دکوراسیون اتاق کودک

کودکان شما تا دوره خاصی نیاز دارند تا در زمان استراحت در آغوش گرم شما باشند اما وقتی بزرگتر می‌شوند این نیاز درون آن‌ها کاسته می‌شود و بنابر اصول تربیتی باید در اتاق مخصوص خود و جدای از پدر و مادر بخوابند. در این زمان است که اتاق خوابش به عنوان تنها مکان آرامش او تلقی می‌گردد. تخت‌خواب یکی از اجزای مهم اتاق کودک محسوب می‌گردد که نوع قرار گیری آن علاوه بر زیبایی بخشی به اتاق از لحاظ امنیتی نیز حائز اهمیت است‌. به همین سبب بهتر است تخت را در گوشه دنجی قرار بدهید.

در اتاق جایگاه بازی کودک را تعبیه نمایید_تغییر دکوراسیون اتاق کودک

فراموش نکنید کودک شما بیش از والدینش وقتش را در خانه می‌گذراند. پس باید با محیط خانه بویژه اتاق خوابش اخت بگیرد. به همین سبب باید وابسته به گروه سنی، دختر یا پسر بودن و نوع خلقیاتش از لوازم و اسباب‌بازی‌هایی استفاده شود که از بازی با آن‌ها لذت می‌برد و نیز دارای بعد آموزشی است.

در این روند تعبیه کتابخانه و میز تحریر را از یاد نبرید. چیدمان کتاب مناسب سن کودک در اتاق‌خوابش او را برای مطالعه کتاب از همان کودکی ترغیب خواهد کرد. البته پشت میز نشستن یکی دیگر از عادات مثبتی است که فرزند شما باید از همان کودکی آن را بیاموزد. البته انتخاب یک صندلی استاندارد، زیبا و راحت یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که باید بدان دقت کافی بخرج دهید.

چگونه دکوراسیون اتاق کودک را تغییر دهیم؟-وب سایت هالی
چگونه دکوراسیون اتاق کودک را تغییر دهیم؟

از طیف رنگ‌های متنوع در اتاق کودک غافل نشوید_تغییر دکوراسیون اتاق کودک

یکی از اقدامات مهمی که می‌تواند در تغییر دکوراسیون اتاق کودک به شکل برجسته‌ای بیان گردد؛ تغییر رنگ دیوارهاست. پروسه رنگ‌آمیزی دیوار اتاق کودک طبیعتا باید متناسب با جنسیت و روحیات کودک انجام پذیرد. بنابراین شما قبل از اقدام به فرآیند رنگ‌آمیزی باید تناژ گرم یا سردی که مدنظرتان است را انتخاب نمایید. البته تداخل هر دو تناژ باهم نیز هیچ نقص یا خللی را در طراحی داخلی اتاق ایجاد نخواهد کرد.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون آشپزخانه لاکچری

اما به شدت توصیه داریم در اتاق کودک رنگ غالب؛ روشن باشد. البته اگر نگران کثیفی دیوارهای اتاق هستید می‌توانید با یک تلفیق هنرمندانه، قسمت پایین دیوار‌ها را به طیف‌های تیره‌تر و قسمت بالایی آن و سقف را به طیف روشن تر اختصاص دهید.

استفاده از نقاشی یا کاغذ دیواری_تغییر دکوراسیون اتاق کودک

اگر در حال تغییر دکوراسیون اتاق کودک خود هستید،دست نگه دارید. بهتر است استارت کار خود را از دیوارها بزنید زیرا دیوارها زمینه اصلی کل فضا را شکل می‌دهند. علاوه بر قوانین رنگ کردن دیوارها که در مورد قبل به آن‌ها پرداختیم؛ اجرای کاغذ دیواری یا نقاشی روی دیوارها به میزان قابل توجهی در وابستگی کودک به فضای اتاقش نقش دارد. نقاشی تک‌دیوارها و دیوارپوش‌های برجسته با نقوش و طراحی‌های کودکانه می‌تواند همچون که معجزه عمل کند و علاقه کودک را به فضا به میزان چشمگیری افزایش بدهد.

استفاده از قاب عکس‌ها در اتاق کودک_تغییر دکوراسیون اتاق کودک

استفاده از قاب‌‌ عکس‌های متنوعی که عکس دوره‌های مختلف رشد کودک در آن قرار داده شده است ریشه روانشناختی استوار و جالبی را به همراه خود خواهند داشت. زمانی که کودک در حال بازی یا انجام تکالیف است با هر نگاه به دیوارهای اتاق و مشاهده عکس‌های خود؛ تعلق خاطر بیشتری به فضا پیدا خواهند کرد. می‌توانید در کنار عکس‌های او از عکس خودتان هم استفاده کنید.تماشای این تصویر به او اطمینان خواهد داد که شما همیشه و هر شرایطی کنارش هستید.

چگونه دکوراسیون اتاق کودک را تغییر دهیم؟-وب سایت هالی
چگونه دکوراسیون اتاق کودک را تغییر دهیم؟

پرده اتاق کودک با جنسیت و طرح مناسب_تغییر دکوراسیون اتاق کودک

البته که نیاز است میان جنسیت و طرح در پرده‌های اتاق کودک نسبت به سایر قسمت‌های منزل تمایز قائل شوید. مطمئنا یک پرده سالنی با تم سلطنتی و طیف رنگی تیره نمی‌تواند پدیدآورنده‌ی تصویر جذابی برای اتاق کودک باشد. مطمئنا علاوه بر اینکه نیاز است نوع پارچه بکار رفته نسبت به سایر قسمت‌ها چون رنگ دیوار‌ها، روتختی، رنگ قفسه‌ها و… دارای هماهنگی باشد باید در تعامل کامل با علایق و سلایق کودک باشد. عموما شخصیت‌های کارتونی یا قهرمانان داستان‌ها اولین تصاویری هستند که کودکان نسبت به آن علاقه نشان داده و ارتباط برقرار می‌کنند.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون پذیرایی ال شکل

نکته حائز اهمیت دیگر در این حوزه سهولت بازوبسته شدن پرده برای هدایت نور به داخل کلاس است. به همین سبب پرده‌های کرکره‌ای ساده یا پانچی می‌توانند بهترین گزینه‌های پیشنهادی تلقی گردند.

چگونه دکوراسیون اتاق کودک را تغییر دهیم؟-وب سایت هالی
چگونه دکوراسیون اتاق کودک را تغییر دهیم؟

فرش مناسب برای اتاق کودک-تغییر دکوراسیون اتاق کودک

قرار نیست تمامیت دکوراسیون داخلی اتاق کودکتان را قربانی مد در طراحی داخلی نمایید. اینکه چه نوع فرشی و یا کفپوشی فضای اتاق را زیبا می‌کند به دور از اهمیت نیست؛ اما این موضوع که کودک شما احساس خوبی را به هنگام بازی کردن روی زمین تجربه کند با اهمیت بیشتری همراه است.

حتی اگر تایم زیادی پشت میز تحریر مشغول رسیدگی به تکالیفش باشد اما باز برای بازی با سطح زمین در حال ارتباط خواهد بود. به همین سبب بهتر است فرش‌هایی انتخاب گردند که دارای جنسیتی نرم و راحت، ضد پرز و ضد حساسیت باشند. فراموش نکنید در انتخاب فرش در پروسه آماده سازی و تغییر دکوراسیون اتاق کودک؛ زیبایی و تناسب آن با علایق کودک در اولویت قرار می‌گیرد.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *