رنگ مناسب اتاق خواب

آیا قصد بازسازی خانه را دارید و دوست دارید رنگ‌های جدیدی برای اتاق خواب خود داشته باشید؟ برای انتخاب رنگ اتاق خواب باید چند نکته را در نظر بگیرید. زیرا ارامش اتاق خواب تا حد زیادی به رنگ دیوار بستگی دارد. در راهنمای ما، قدم به قدم به شما می‌گوییم که چگونه رنگ مناسب اتاق خواب خود را پیدا کنید.

این دیگر یک راز نیست که رنگ اتاق خواب می‌تواند یک اثر خوب یا بد روی خواب شما داشته باشد. رنگ‌ها بر خلق و خو و رفاه ما تأثیر می‌گذارند و نقشی در خواب خوب شبانه – یا کمبود آن – دارند که نباید دست کم گرفته شوند. ما پس از یک روز طولانی و پر ماجرا به اتاق خواب می‌رویم، چه چیزی بهتر از اینکه بعد از یک روز طولانی به رختخواب  بروید و در آن احساس آرامش و راحتی کنید؟

رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب-hollysaren.com
رنگ مناسب اتاق خواب

رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب

اگر می‌خواهید اتاق خواب خود را دوباره طراحی و بازسازی کنید، باید به فکر یک تخت جدید، یک کمد لباس بزرگتر یا یک لامپ مناسب باشید.رنگ دیوارنیز نیاز به توجه ویژه‌ای دارد. به خصوص در اتاق خواب باید احساس راحتی کامل داشته باشید و انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب می تواند به آرامش شما در طول شب  کمک کند. شما باید رنگ‌های روشن و قوی را با سایه‌های آرام و بی صدا جایگزین کنید که اتفاقا باعث بزرگتر نشان دادن اتاق نیز می چ‌شود.

بیشتر بخوانیم  تفاوت میان دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی

برای انتخاب رنگ‌های جدید اتاق خواب وقت بگذارید. لزوما رنگ مورد علاقه برای پوشش جدید رنگ مناسب نیست. مطمئن شوید که رنگ‌های محدود و روشن را انتخاب کنید زیرا فضایی آرام ایجاد می‌کنند. اما نگران نباشید، شما نمی‌خواهید خلوت جدید شما خسته کننده باشد. با اکسسوری‌های خانه در رنگ‌های همسان – اعم از ملحفه، فرش، پرده یا تابلو – می‌توان تناسب فوق‌العاده‌ای ایجاد کرد که بر احساس رضایت تأکید می‌کند.

رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب-hollysaren.com
رنگ مناسب اتاق خواب

این رنگ‌ها باعث ایجاد آرامش در اتاق خواب می‌شوند

رنگ صورتی: متعادل، مثبت، خوش‌بینانه

در رنگ درمانی گفته می‌شود که رنگ صورتی اثر آرامش‌بخش خاصی دارد. رنگ مثبت و حسی شما را آرام می کند و آرامش درونی را تقویت می کند. با این حال، اتاق خوابی که به رنگ صورتی رنگ شده است، محبوبیت خاصی در بین مردان ندارد ، خوشبختانه گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد.

رنگ آبی: آرام، هماهنگ

رنگ آبی یک رنگ همه‌جانبه واقعی است و طیف وسیعی از سایه‌های آرامش‌بخش را ارائه می‌دهد. کاریزمای آرامش بخش شما به شما کمک می‌کند تا آرام شوید و تأثیر مثبتی بر تنش‌های بین فردی دارد. از آبی آسمانی روشن یا فیروزه ای مد روز تا آبی یخی خنک در اتاق خواب الهام بگیرید.

رنگ سبز: ایمن، آرام

سبز به عنوان رنگ طبیعت، رنگ دیوار محبوب اتاق خواب است. ترکیبی از سایه‌های مختلف سبز زیبایی خاصی دارد که باعث می‌شود اتاق خواب مدرن و شاداب به نظر برسد. خوب است بدانید: هرچه سایه آبی ‌تر باشد، رنگ آرامش بیشتری دارد. هر چه سایه سبز زردتر باشد، نشاط‌ آورتر است.

لازم نیست همیشه رنگ دیوار روشن باشد! رنگ‌های تیره مانند سبز اثر آرام‌بخشی دارند و احساس امنیت را در اتاق خواب ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانیم   رفع مشکلات دکوراسیون با رنگ آمیزی

رنگ زرد/نارنجی: شاد، گرم، مثبت

رنگ‌های زرد و نارنجی یک انتخاب متفاوت برای اتاق خواب هستند. هیچ رنگ دیگری با گرمای خورشید ارتباط تنگاتنگی ندارد و در نتیجه باعث ایجاد آرامش می شود. هنگام انتخاب تن زرد، مطمئن شوید که فقط از رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنید که خیلی روشن نیستند. در غیر این صورت، این اثر می‌تواند بیش از حد نیروبخش باشد و بی‌قراری را به اتاق خواب بیاورد.

از کدام رنگ‌ها در اتاق خواب اجتناب کنید؟

رنگ قرمز: با روحیه، گرم، فعال

رنگ قرمز نشان‌دهنده فعالیت و خلق و خوی است و درخشندگی آن، آن را برای اتاق خواب نامناسب می‌کند. انرژی بیش از حد می‌تواند مانع از آرامش مناسب شما شود و بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد.

رنگ سفید: تمیز، روشن

اگرچه رنگ سفید در اکثر آپارتمان‌ها و خانه‌ها رنگ غالب است، اما ارزش آن را دارد که در اتاق خواب با دقت بررسی کنید تا ببینید آیا رنگ‌های دیگر نیز امکان‌پذیر است یا خیر. اگرچه رنگ سفید خنثی است و می توان آن را با هر چیزی ترکیب کرد، اتاق به سرعت سرد و غیرشخصی می شود. اگر نمی‌خواهید بدون رنگ سفید کار کنید، می‌توانید یکی از رنگ‌هایی را انتخاب کنید که کمی گرمای بیشتری را ساطع می‌کنند.

رنگ بنفش: جادویی، زنانه، خلاقانه

بنفش اسطوخودوس یا سایه لطیف یاسی به عنوان رنگ دیوار ظریف و محرک هستند. رنگ بنفش که در مطالعه مورد استفاده قرار گرفت، انتخاب عالی است زیرا این رنگ خلاقیت را تشویق می‌کند. با این حال، در اتاق خواب، باید خود را به لوازم جانبی یا المان‌های فردی به شکل بالش، پرده یا روتختی محدود کنید.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون داخلی پذیرایی

زندگی سالم و انتخاب رنگ در اتاق خواب-hollysaren.comرنگ مناسب اتاق خواب

زندگی سالم و انتخاب رنگ در اتاق خواب

برای حفظ هارمونی، فقط رنگ‌هایی  را از یک خانواده رنگی انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند. این باعث ایجاد آرامش می‌شود و خاموش شدن را برای شما در شب راحت‌تر می کند.

برای حس خوب فضا، نه تنها تن رنگ، بلکه استفاده صحیح از رنگ‌ها نیز مهم است. اگر سقف اتاق خواب را سبکتر از دیوار‌ها رنگ کنید، اتاق جادارتر به نظر می رسد. این به ویژه در اتاق خواب‌های کوچک مفید است. برعکس، در اتاق خواب‌های بزرگتر سقف را کمی تیره‌تر رنگ کنید.

نکات خرید رنگ اتاق خواب

انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب اهمیت زیادی دارد،زیرا در هیچ اتاق دیگری در معرض آلاینده‌های احتمالی قرار نمی‌گیرید. بنابراین: رنگ دیوار اتاق خواب شما باید برای فضای داخلی مناسب باشد. هنگام خرید رنگ به کیفیت آن نیز توجه کنید. رنگ‌های دیواری ارزان قیمت – برای مثال از فروشگاه‌های رنگ فروشی – اغلب حاوی موادی مانند فرمالدئید و مواد نگهدارنده هستند که می‌توانند از طریق بخارات خود باعث ایجاد حساسیت یا تحریک پوست شوند. اگر غلظت بیش از حد بالا باشد، بیماری‌های تنفسی نیز ممکن است رخ دهد. با این حال، قبل از خرید مواد تشکیل دهنده رنگ‌ها را بررسی کنید. رنگ‌ها باید حاوی برچسب تایید محیط زیست باشند.