دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری

دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری زیباترین جلوه را دارد.  تنوع رنگ، نقش و متریال کاغذ دیواری باعث شده است که بسیاری از افراد به جای رنگ آمیزی دیوار از آنها استفاده کنند.  اتاق پذیرایی اولین جایی است که مهمانان می بینند.  بنابراین نوع چیدمان و تجهیزات مورد استفاده باید با دقت انتخاب شود.  زیرا نشان دهنده شخصیت و سبک زندگی ما است.  کاغذ دیواری یکی از پرطرفدارترین دیوارپوش ها به حساب می آید و انتخاب آن بسیار مهم و تاثیرگذار است، کاغذ دیواری علاوه بر زیبایی بی اندازه ای که به محیط می بخشد، خاصیت پوشاندن عیوب خانه را نیز دارد.

 نکات مهم برای خرید کاغذ دیواری

 رنگ کاغذ دیواری

رنگ کاغذ دیواری باید با سایر عناصر تزئینی مطابقت داشته باشد.

کاغذ دیواری اتاق های پذیرایی کوچک باید رنگ روشن داشته باشد و برای اتاق های بزرگتر دست شما در انتخاب آزادتر است و می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید اما در هر صورت یادتان باشد که با رنگ های تزئینی دیگر هماهنگی داشته باشید.  علاوه بر این رنگ های گرم فضایی دوستانه و دلنشین ایجاد می کنند، رنگ های سرد حس تازگی و طراوت را به محیط می بخشند.

 طراحی کاغذ دیواری

برای کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک، بهتر است از الگوهای کوچک استفاده کنید.  اگر پذیرایی شما بزرگ است، نقش های بزرگتر مناسب تر هستند.  کاغذ دیواری راه راه عمودی سقف اتاق را بلندتر نشان می دهد.

نکته مهم در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری، توجه به طرح و رنگ کفپوش است.  اگر پوشش کف طرح شلوغی دارد، کاغذ دیواری را از الگوهای ساده انتخاب کنید.

طراحی کاغذ دیواری-hollysaren.com
دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری

ترکیب الگوهای کاغذ

 

یک ایده جدید برای کاغذ دیواری استفاده از الگوهای مختلف است.  معمولا در فروشگاه ها به جای یک طرح، ترکیبی از دو یا سه طرح مرتبط را از نظر رنگ به شما نشان می دهند.  طرح های گلدار و شلوغ یا هندسی برای دیوار پشت تلویزیون یا دیوار شومینه انتخاب می شود.  آنها طرح های ساده تری را برای دیوارهای بزرگ انتخاب می کنند.  در موارد خاص از صفحه سوم برای یک دیوار کوچک استفاده می کنند، به عنوان مثال دیوار بین پنجره ها.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون داخلی کلاسیک چیست؟!

 

  سبک دکوراسیون

توجه داشته باشید که اگر سبک کلاسیک را برای دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری انتخاب می کنید، طرح کاغذ دیواری نیز باید کلاسیک باشد.  همچنین از آنجایی که مبلمان استیل و کلاسیک معمولا با پارچه های رنگارنگ و طرح دار ساخته می شوند، بهتر است طرح کاغذ دیواری تا حد امکان ساده باشد.  اگر دکوراسیون مدرن را انتخاب می کنید، باید طرح کاغذ دیواری پذیرایی را نیز در میان الگوهای مدرن بیابید.  از آنجایی که مبلمان مدرن معمولا طرحی ساده با رنگ های خنثی دارند، می توانید کاغذ دیواری طرح دار و شلوغ انتخاب کنید.

 انواع الگوهای کاغذ دیواری

جدیدترین کاغذ دیواری هایی که امروزه در بازار وجود دارد به قدری متنوع هستند که به هیچ وجه از تزئین فضای پذیرایی با کاغذ دیواری غافل نخواهید شد.  کافی است از فروشگاه ها دیدن کنید و آلبوم کاغذ دیواری آنها را ورق بزنید یا در گوگل جستجو کنید تا انواع طرح های کاغذ دیواری کوچک و بزرگ یا کلاسیک و مدرن را پیدا کنید.  مشکل اینجاست که هر چه تنوع بیشتر باشد، انتخاب سخت‌تر می‌شود، بنابراین در این قسمت از مقاله دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری شما را با انواع الگوهای کاغذ دیواری آشنا می‌کنیم.

 آسان

کاغذ دیواری با طرح ساده یا کاملا بدون طرح و یا با طرح و بافت کوچک.  امروزه دیگر استفاده از این نوع کاغذ دیواری ها با کاغذ دیواری طرح دار ترکیب نمی شود.  خوبی طرح کاغذ دیواری ساده این است که هرگز از مد نمی افتد.

 

طرح دار

کاغذ دیواری های طرح دار دارای اشکال هندسی یا گلدار یا الگوهای کلاسیک هستند.  بیشتر مردم از انتخاب طرح های درهم و برهم می ترسند.  باید در انتخاب طرح های پرمشغله بسیار دقت کنید و حتما با یک طراح حرفه ای در این باره مشورت کنید، قطعا راه حل های منحصر به فردی را به شما پیشنهاد می کنند تا دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری شما را خاص جلوه دهند.

بیشتر بخوانیم  آشپزخانه کوچک 
انواع الگوهای کاغذ دیواری-hollysaren.com
دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری

  یک عکس یا یک پوستر

تصویر زمینه تصویر از یک تصویر تشکیل شده است.  استفاده از این طرح جدید کاغذ دیواری برای پذیرایی با ریسک بالایی همراه است.  بنابراین در انتخاب این مدل کاغذ دیواری دقت کنید سایر لوازم تزئینی شما تا حد امکان ساده باشند و رنگ آنها با تصویر مطابقت داشته باشد.

 سه بعدی

والپیپرهایی را تصور کنید که روی آنها یک تصویر سه بعدی چاپ شده است که معمولاً روی دیوار پشت تلویزیون نصب می شوند.  تزیین پذیرایی با کاغذ دیواری سه بعدی در صورت انجام صحیح و اصولی فضای دکوراسیون داخلی شما را بسیار خاص می کند.  با نورپردازی مناسب می توانید زیبایی آن را دو چندان کنید.  نصب این مدل کاغذ دیواری نسبت به مدل های دیگر سخت تر است بنابراین باید از یک متخصص این کار را بخواهید.

 

انواع الگوهای کاغذ دیواری-hollysaren.com
دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری از نظر جنس

در انتخاب کاغذ دیواری علاوه بر طراحی باید به جنس آن نیز توجه کرد.  باید به نوع کاغذ دیواری با توجه به کاربرد آن، میزان رطوبت محیط، عمر مفید کاغذ دیواری و حساسیت زا بودن یا نبودن آن توجه کنید.  انواع کاغذ دیواری از نظر جنس به شرح زیر می باشد.

کاغذ

این مدل کاغذ دیواری فقط یک لایه کاغذ دارد و بسیار نازک است. کاغذ برای تزیین پذیرایی با کاغذ دیواری مناسب نیست زیرا شسته نمی شود و به راحتی پاره می شود.  عمر مفید آن یک تا سه سال است و قیمت آن نسبت به سایر انواع کاغذ دیواری ارزان تر است.

کاغذ با روکش وینیل

این نوع کاغذ دیواری شامل کاغذ با روکش وینیل است.  وینیل قابل شستشو و مقاوم در برابر چربی و رطوبت است.  کاغذ دیواری با روکش وینیل محبوب ترین نوع کاغذ دیواری در بین مصرف کنندگان است.  مدت آن سه تا پنج سال است.  آنها را می توان برداشت و دوباره نصب کرد و به راحتی پاره نمی شود.  کاغذ دیواری با روکش وینیل بهترین گزینه برای تزیین فضای پذیرایی با کاغذ دیواری است.  به دلیل پلاستیکی بودن این نوع کاغذ دیواری ها با محیط زیست سازگاری ندارند و ممکن است سبب ایجاد حساسیت شود.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون پذیرایی ال شکل

نانو

کاغذ دیواری نانو از الیاف نبافته و الیاف سلولزی در دستگاه تولید کاغذ ساخته شده است. ماهیت غیر بافته شده الیاف به آن توانایی تنفس می دهد که به این معنی است که رطوبت در دیوار گیر نمی کند و به دلیل تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن، دوده و کثیفی دافع بوده و ایجاد حساسیت و حساسیت نمی کنند.  در برابر نور خورشید مقاومت بیشتری دارند و قیمت آنها بالاتر از مواردی است که در بالا ذکر شد.اکثر کاغذ دیواری های نانو لایه محافظ ندارند و دوستدار محیط زیست هستند.  اما برخی تولیدکنندگان این مدل کاغذ دیواری را با یک لایه وینیل می پوشانند تا قابل شستشو باشد.

 الیاف طبیعی

این نوع کاغذ دیواری با الیاف طبیعی ساخته می شود.  چوب یا برگ در ساختار آن دیده می شود که بسیار کمیاب و گران هستند.  کاغذ دیواری فیبر طبیعی قابل شستشو، ضد حساسیت و سازگار با محیط زیست است.

  مخملی

یک مدل کاغذ دیواری لوکس و خاص، ساخته شده از الیاف مخملی.  قیمت کاغذ دیواری های مخمل بسیار گران است و معمولا در دکوراسیون پذیرایی کلاسیک از آن ها استفاده می شود.  طراحی این کاغذ دیواری استثنایی بوده و قابل شستشو نیست.  البته برخی از سازندگان این مدل در ساختار آن از روکش pvc و وینیل استفاده می کنند که قابل شستشو است.

 

سخن نهایی

یکی از بهترین روش های تزیین دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری، پوشاندن دیوارها با کاغذ دیواری است.  دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری های زیبا و شیک را برای شما قرار داده ایم که امیدواریم از دیدن این کاغذ دیواری ها نهایت لذت را برده باشید.