دکوراسیون داخلی ویلا

هدف از طراحی دکوراسیون داخلی ویلا راحت سازی فعالیت های روزمره، بهبود کارکرد فیزیکی و روانی است. با توجه به اینکه زمان زیادی را در بناها و خانه ها می‌گذرانید، بهتر است، یک فضای ایده‌آل با امکانات مورد نیاز فراهم کنید. طراحی دکوراسیون داخلی ویلا نسبت به طراحی دکوراسیون مغازه و خانه متفاوت هست. چون در ویلا باید امکانات بیشتری وجود داشته باشد. در واقع ویلا یک مکان برای  تفریح محسوب می‌شود. که افراد هر چند وقت یه بار به ویلای خود سفر می‌کنند و از تعطیلات و مسافرت خود لذت می‌برند. طراحی دکوراسیون ویلا باید با مهارت و تبحر خاصی انجام شود. در این امر شما نمی توانید، به تمام طراحان دکوراسیون داخلی اعتماد کنید. بنابراین باید از طراحان دکوراسیون نامی که در زمینه طراحی دکوراسیون ویلا سابقه و مهارت دارند، کمک بگیرید. برخی گمان می‌کنند، هر چقدر میزان فضای در دسترس بیشتر باشد، طراحی دکوراسیون راحت تر و با پیچیدگی کمتری انجام می گیرد. اما این امر کاملاً غلط بوده و طراحی داخلی ویلا باید با مهارت بالایی صورت بگیرد. وسایل و اجزا مورد نیاز، باید تمام قسمت های ویلا را به خوبی پوشش دهند. طراحی دکوراسیون داخلی ویلا هرچقدر ساده تر و مدرن تر باشد،  جذابیت بیشتری دارد. بنابراین سعی کنید، از انتخاب و اجرای طرح ها و سبک های قدیمی برای طراحی ویلای خود خودداری کنید.

ما در این مقاله قصد داریم، نکات مربوط به دکوراسیون داخلی ویلا را برای شما عزیزان شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا نورپردازی چه اهمیتی دارد؟!

اشیا و وسایل به وسیله عنصری به نام نور قابل مشاهده می‌شوند. ریتم و طیف های مختلف و متنوع نور جلوه  زیبا و خاصی را به محیط می بخشد. در صورتی که نور وجود نداشته باشد، نه رنگ، نه اشیا و نه اجسام و وسایل، قابل مشاهده نیستند. نورپردازی  موجب، زیباسازی شده و همچنین بسیار کاربردی است. وجود نورپردازی مناسب و اصولی سبب می شود، رنگ و بافت اشیا به خوبی نمایان شود و جلوه خاصی و خوبی را به وجود بیاورد. برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا وجود نورپردازی مناسب و اصولی بسیار اهمیت دارد. چون هر قسمت از ویلا باید به واسطه این نور پردازی پوشش داده شود. در هنگام شب نورپردازی کمبود نور را جبران کرده و تاریکی را به واسطه یک روشنایی زیبا و مناسب برطرف می کند. گزینش نورپردازی در هر قسمت از ویلا باید به صورت حساب شده و اصولی انجام شود. چون نورپردازی یکسان، جلوه خوبی را ایجاد نمی‌کند. در نتیجه هر قسمت از ویلا باید به صورت اختصاصی نورپردازی شود. برای ایجاد نورپردازی زیبا و مناسب می‌توانید، از تیم های طراحی دکوراسیون داخلی ویلا که در این زمینه دارای تبحر و مهارت هستند، کمک بگیرید. این افراد بر اساس علم و دانشی که دارند، می توانند بهترین نوع نورپردازی را برای قسمت های مختلف ویلای شما گزینش کنند و به اجرا بگذارند.

بیشتر بخوانیم  طراحی دکوراسیون داخلی
ساخت ویلا باغ -hollysaren.com
دکوراسیون داخلی ویلا

اهمیت رنگ ها در طراحی دکوراسیون  ویلا

خاصیت بصری فرم، در واقع تعریف واژه ی رنگ است. به معنای دیگر عنصر فرم به واسطه رنگ، معنا پیدا می کند. رنگ بر روی فرم تاکید دارد و احساسات مختلف ایجاد می کند. همچنین رنگ ها از نظر روانشناسی معنا و مفهوم مختص به خود را دارند. بنابراین افراد باید بر اساس روحیات، سلیقه و سبک مورد نظر، رنگ را گزینش  کنند. در نظر بگیرید، در گزینش رنگ فقط روحیه و سلیقه دخالت ندارد‌. بلکه انتخاب رنگ برای قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی، باید بر اساس اصول و قواعد انتخاب شود. با توجه به اینکه امروزه اکثر افراد به سوی طراحی دکوراسیون های ساده و مدرن سوق پیدا کرده اند، می توانید از رنگ‌های خنثی در تناژهای مختلف بهره ببرید. در سبک های دکوراسیون مدرن و ساده بیشتر از رنگ های طوسی، کرم و خاکستری و تناژ های  دیگر این رنگ ها استفاده می‌شود. برای مثال در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن از تناژ های مختلف رنگ طوسی و سیاه بهره می برند. همچنین در سبک مدرن استفاده از رنگ های متضاد جلوه ی خوب و ویژه‌ای را ایجاد می‌کند.

 

اهمیت رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا
اهمیت رنگ ها در طراحی دکوراسیون  ویلا

بافت در طراحی دکوراسیون ویلا چه اهمیتی دارد؟!

یک بافت مشخص از اجسام و وسایل که با لمس کردن و دیدن قابل تشخیص و رویت هست، طراحی دکوراسیون داخلی ویلا را نمایان می کند. هر یک از اجسام و وسایل دارای بافت های مختلف و متنوعی هستند، این بافت ها ممکن است، خشن، مخملی، نرم، ابریشمی، زبر، کشیده و برجسته باشند. در طراحی داخلی ویلا، نوع عملکرد هر فضا سبب تغییر و دگرگونی سطوح و پوسته ها می شود. در نظر بگیرید، بهترین بافت برای دکوراسیون داخلی ویلا و خانه، بافت نرم و منعطف است. چون استفاده از این بافت احساس آرامش و حس و حال خوبی را ایجاد می کند و برای افراد بسیار خوشایند خواهد بود. درست است، استفاده از بافت نرم و لطیف برای خانه و ویلا پیشنهاد می شود. اما نوع بافت باید بر اساس سبک و سلیقه افراد انتخاب شود.

بیشتر بخوانیم  وسایل مناسب برای دکوراسیون داخلی پذیرایی

 

معرفی سبک های مختلف دکوراسیون

در طراحی داخلی دکوراسیون ویلا، پیدا کردن یک الگوی عمومی بر اساس سبک های مدرن و امروزی یک کار پیچیده و دشوار است. اگر بخواهیم سبک های مختلف دکوراسیون داخلی ویلا را طبقه بندی کنیم، به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم می شوند. به طور کلی سبک کلاسیک، یک سبک عامه پسند بوده و بیشتر مردم به این سبک علاقه دارند. این سبک بیشتر اصالت و سنت ها یادآور می شود. در سبک کلاسیک از اشیا و وسایل گران قیمت و قدیمی استفاده می شود  و علت جذابیت داشتن و پرطرفدار بودن این سبک،   سنتی بودن آن هست. نامی بودن سبک کلاسیک در واقع به واسطه ی ذهنیت و عادت مردم به این سبک است. چون این سبک قدیمی و سنتی در میان مردم جا افتاده و همیشه جذابیت دارد. در مقابل در سبک مدرن  از اشیا و وسایل پر زرق و برق دار و قدیمی استفاده نمی‌شود. بلکه ویژگی بارز این سبک، بهره‌گیری از اجسام، وسایل و رنگ های ساده و شیک است. استفاده از وسایل اضافی در این سبک به چشم نمی‌خورد و سادگی و خلوت بودن فضا در سبک مدرن بسیار اهمیت دارد.

 

معرفی سبک های مختلف دکوراسیون داخلی ویلا
دکوراسیون داخلی ویلا

جمع بندی

 

ما در این مقاله به نکات مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی ویلا اشاره کردیم. همانطور که گفته شد، طراحی دکوراسیون ویلا نسبت به طراحی دکوراسیون خانه و محل کار بسیار دشوار تر و پیچیده تر است. در واقع ویلا باید به گونه ای طراحی شود، که یک مکان تفریحی نیز به حساب بیاید. افراد زیادی هستند، که برای گذراندن تعطیلات، معمولاً در فصل های مختلف به ویلا های خود سفر می کنند. طراحی دکوراسیون داخلی ویلا باید توسط طراحان و تیم‌های ماهر و مجرب طراحی بر اساس دانش و تمامی اصول و قواعد مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی انجام شود. با توجه به اینکه ویلا فضای بسیار زیادی را در اختیار طراحان می گذارد، طراحان داخلی می توانند بر اساس خلاقیت و تجربه ی خود از المان های مختلف و متنوع برای جذابیت هر چه تمام ‌تر ویلا استفاده کنند. اهمیت داشتن، طراحی دکوراسیون داخلی ویلا از آن جهت است، که باید به طور تقریبی تمامی امکانات مورد نیاز برای استراحت، تفریح و کار در این ویلا وجود داشته باشد. به این نکته توجه کنید، طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به طور کلی هزینه فراوانی را برای شما در پی خواهد داشت. بنابراین برای جلوگیری از اتلاف هزینه، ضرر و زیان می‌توانید، از طراحان نامی و مورد تایید کمک بگیرید.

بیشتر بخوانیم  متدهای طراحی داخلی