کمد دیواری اتاق خواب 12 متری
17
خرداد

کمد دیواری اتاق خواب ۱۲ متری

امروزه با توجه به این که اکثر منازل آپارتمانی هستند و فضای کوچکی دارند، اتاق خواب‌ها نیز کوچک هستند. اما کوچک بودن اتاق خواب‌ها به این معنا نیست که شما نتوانید یک فضای مرتب و زیبا را برای خود و فرزندانتان فراهم کنید. برای مثال اگر فضای اتاق خواب شما بسیار کوچک است و یک متراژ ۱۲ متری دارد شما می توانید با طراحی یک کمد دیواری مناسب برای اتاق خود نظم خاصی را به اتاق خواب خود دهید و کوچک بودن اتاق خواب شما کمتر به چشم می‌آید.

معرفی کمد دیواری

کمد دیواری یکی از وسایلی است که برای اتاق خواب شما ضروری است. با استفاده از کمد دیواری شما می توانید وسایل و لباس‌های خود را با نظم خاصی بچینید. حتی اگر فضای اتاق خواب شما ۱۲ متر باشد با طراحی کمد دیواری اتاق خواب ۱۲ متری می توانید چیدمان اتاق خواب را به طور کلی تغییر دهید و یک نظم خاصی را به فضای اتاق خواب ببخشید.

با استفاده از کمد دیواری می‌توان تمامی وسایل را در درون آن جای داد و دیگر نیازی نیست نگران بهم ریختگی و بی نظمی اتاق خواب خود باشید. اگر کمد دیواری اتاق خواب ۱۲ متری شما مناسب با فضا ساخته شده باشد تا حدود زیادی می‌تواند کوچک بودن اتاق خواب را بپوشاند. بنابراین برای این که بتوانید برای اتاق خواب خود یک کمد دیواری مناسب انتخاب کنید باید با انواع آن و نکاتی در مورد انتخاب کمد دیواری آشنا شوید.

انواع کمد دیواری و جنس آن

برای ساخت کمد دیواری‌ها مواد مختلفی از جمله ام دی اف، چوب، هایگلاس و غیره را به کار می‌برند. انتخاب هر کدام از این کمد دیواری‌ها بستگی به سرمایه شما دارد. کمد دیواری انواع مختلفی دارد که هر کدام از این کمد دیواری‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. کمد دیواری در طرح‌های ریلی و کمد دیواری ساده ساخته می شوند و برای ساخت برخی از این کمدها  داخل کمد را به صورت قفسه‌ای می‌سازند تا شما بتوانید برای چیدن وسایل خود از آن‌ها استفاده کنید.

کمد دیواری‌های ریلی معمولا برای اتاق کوچک کاربردی‌تر هستند و دلیل آن این است که در این کمدها به راحتی قابل باز و بسته شدن است و لازم نیست بخشی از فضای اتاق را برای باز و بسته شدن درهای کمد اختصاص دهید. کمد دیواری‌ها در ابعاد مختلفی نیز ساخته می‌شوند و شما باید با توجه به فضای اتاقتان یک کمد دیواری مناسب را انتخاب کنید.

اگر فضای که می‌خواهید کمد  دیواری‌تان را در آن جا نصب کنید، کوچک است باید کمد دیواری را انتخاب کنید که کوچک است و برای فضاهای بزرگ‌تر باید کمد دیواری بزرگ انتخاب کنید، در صورتی که فضای اتاق خواب شما بزرگ باشد شما برای انتخاب اندازه کمد دیواری محدودیتی ندارید. انتخاب ترکیب رنگ برای کمد دیواری کوچک بسیار مهم است، کمد دیواری‌های کوچک در رنگ‌های تیره، روشن و ترکیبی از این دو ساخته می‌شوند.

بهتر است برای انتخاب کمد دیواری اتاق خواب ۱۲ متری خود از رنگ‌های روشن استفاده کنید زیرا به کار بردن رنگ‌های تیره فضای اتاق خواب شما را دلگیر و کوچک‌تر جلوه می‌دهد. در صورتی که قصد دارید از کمد دیواری‌های تیره رنگ استفاده کنید، طرح‌هایی را به کار ببرید که بخشی از آن‌ها دارای رنگ روشن می‌باشد.

کمد دیواری مدرن و جدیدکمد دیواری اتاق خواب ۱۲ متری مدرن و جدید

همان طور که اشاره کردیم کمد دیواری از وسایل ضروری برای هر اتاق است و کاربرد بسیاری دارد. کمد دیواری علاوه بر این که نظم خاصی به فضای اتاق خواب شما می‌بخشد، می‌تواند روی چیدمان و دکواسیون اتاق خواب شما نیز تاثیر داشته باشد و اتاقتان را زیباتر کند. کمد دیواری‌ها با توجه به سلیقه و انتخاب شما ساخته می‌شوند و امروزه با توجه به این که کمد دیواری‌ها دارای تنوع زیادی هستند شما هیچ محدودیتی ندارید و می توانید شیک‌ترین مدل کمد دیواری را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

یکی از رایج‌ترین انواع کمد دیواری‌ها، کمد دیواری مدرن است و کاربرد این نوع کمد دیواری برای اتاق خواب‌هایی است که دکوراسیون مدرن دارند. سعی کنید اگر از سبک مدرن استفاده می‌کنید در کنار آن سبک کلاسیک را به کار نبرید زیرا این چیدمان زیبایی خاصی ندارد. کمد دیواری اتاق خواب ۱۲ متری متری در صورتی که دکوراسیون و دیزاین شما مدرن است، پیشنهاد می‌شود.

کمد دیواری اتاق خواب ۱۲ متری از جنس ام دی اف

جنس موادی که برای ساخت کمد دیواری‌ها به کار می رود، جزء فاکتورهای اصلی برای انتخاب کمد دیواری می‌باشد. می‌توان گفت امروزه یکی از پر طرفدارترین کمد دیواری‌ها ، کمد دیواری‌های ام دی اف هستند که علاوه بر این که مقاومت بالا و طول عمر زیادی دارند، تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند.

اجرای کمد دیواری با جنس ام دی اف برای اتاق خواب کوچک هزین‌ی زیادی برای شما به دنبال ندارد. شما می‌توانید تمامی طرح‌ها و مدل‌های کمد دیواری برای اتاق خواب خود و فرزنداتان و سایر فضاهای بلا استفاده، این کمدها را نصب کنید و نظم خاصی را در فضای منزل خود به وجود آورید.

فراموش نکنید برای انتخاب طرح و رنگ کمد دیواری باید به رنگ‌های به کار رفته و دکوراسیون اجرا شده در اتاق خواب توجه داشته باشید و کمد دیواری اتاق خواب ۱۲ متری خود را مطابق آن ها انتخاب کنید. اگر تم رنگی که برای اتاق خواب خود انتخاب کرده اید به عنوان مثال صورتی یا آبی است باید برای انتخاب رنگ کمد دیواری نیز از این رنگ‌ها استفاده کنید و یا این که از ورق ام دی اف ساده استفاده کنید.

کمد دیواری اتاق خواب ۱۲ متری کوچک

ابعاد و اندازه کمد دیواری بسیار مهم است و حرف اول ا در طراحی کمد دیواری می‌زند. شما باید با توجه به ابعاد و اندازه‌ی اتاق خواب خود یک کمد دیواری مناسب را انتخاب کنید. طراحی کمد دیواری برای اتاق خواب ۱۲ متری نیازمند تجربه است. بنابراین باید از یک فرد با تجربه که در این زمینه تخصص کافی دارد برای طراحی کمد دیواری کمک بگیرید.

فراموش نکنید انتخاب طرح مناسب برای کمد دیواری اتاق خواب تاثیر زیادی بر روی زیبایی دکوراسیون اتاق خواب درد. نصب کردن یک کمد دیواری نا مناسب برای اتاق خواب کوچک فضا را مناسب و کوچک‌تر جلوه می دهد. امروزه برای ساخت کمد دیواری‌ها سعی می کنند خلاقیت بیشتری به خرج دهند زیرا اکثر اتاق خواب ها دارای متراژ کمی هستند و طراحی کمد دیواری برای آن‌ها کار سختی است. بنابراین اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است باید یک طراحی هوشمندانه انجام دهید تا بتوانید از فضا نهایت استفاده را داشته باشید. بهترین گزینه برای کمد دیواری اتاق خواب، کمد دیواری‌های ریلی هستند.

کمد دیواری اتاق خواب کوچکطراحی طبقه‌های کمد دیواری

همان طور که گفته شد نمای خارجی انواع کمد دیواری‌ها تاثیر زیادی بر زیبایی اتاق خواب و دکوراسیون آن دارد. بخش اصلی طراحی یک کمد دیواری، طبقه بندی داخلی آن است که این بخش با توجه به نیاز شما طراحی می‌شود تا بالاترین کارایی را برای شما داشته باشد. اگر برای کمد دیواری اتاق خواب خود، کمد دیواری ریلی را انتخاب می کنید، مهم‌ترین بخش آن طبقاتی است که در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتواند تمامی وسایل خود را در آن طبقات قرار دهید.

به طور کلی اگر متراژ اتاق خواب شما کوچک است، باید کمد دیواری را انتخاب کنید که دارای طبقات  و قفسه‌های مختلف است تا بتوانید وسایل خود را در این طبقات بچینید. طبقه بندی کمد دیواری اگر به صورت اصولی طراحی نشود نه تنها موجب نظم بخشیدن به اتاق خواب شما نمی‌شود بلکه موجب بهم ریخته‌تر شدن وسایل شما می‌شود و شما با کمبود جا مواجه می‌شوید. بنابراین با توجه به نیاز خود کمد دیواری را طراحی کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم شما را با کمد دیواری که برای اتاق خواب ۱۲ متری مناسب است آشنا کنیم تا شما بتوانید یک انتخاب درست و اصولی داشته باشید و از فضای اتاق خواب خود نهایت استفاده را ببرید.