کدام نوع کابینت از طول عمر بالاتری برخوردار است-hollysaren.com
04
خرداد

کدام نوع کابینت از طول عمر بالاتری برخوردار است

جنس کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌رود که هنگام طراحی دکوراسیون داخلی خانه باید به آن توجه داشته باشید. زمانی ‌که شما قصد طراحی کابینت برای آشپزخانه خود را دارید باید به این نکته دقت داشته باشید که کابینت‌های مختلفی در بازار طراحی و تولید می‌شوند. شما با توجه به سلیقه و دیگر نکاتی که وجود دارد یکی از انواع آن را میتوانید برای خود انتخاب نمایید.

کابینت آشپزخانه همان ‌طور که متوجه هستید به‌ عنوان بخش مهمی از محیط خانه در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند به زیبایی آشپزخانه شما کمک زیادی نماید. بنابراین شما با توجه به فضایی که در اختیار دارید می‌توانید از بین مدل‌های مختلفی که وجود دارد یکی را متناسب با محیط موردنظر خود انتخاب نماید.

از این ‌رو در این مقاله قصد داریم که انواع جنس کابینت آشپزخانه را برای شما معرفی کنیم. با توجه به توان و طول عمری که دارند به انتخاب یک کابینت مرغوب بپردازید.

کابینت pvc

از میان کابینت‌هایی که دربازار وجود دارد می‌توان کابینت‌هایی‌را نام برد که با استفاده از ورقه‌های pvc آن‌هارا تولید می‌کنند. در واقع همان ‌طور که از اسم این کابینت‌ها مشخص  است دارای جنس pvc می‌باشد یعنی هم مغز و هم صفحه کابینت آشپزخانه از pvc تشکیل شده ‌است.

کابینت  pvc را می‌توان با استفاده از روکش های دیگر هم تغییر ظاهر داد. پرینت‌های رنگی را توسط رنگ مخصوص pvcبرای لایه بیرونی آن میتوان در نظر گرفت.

البته باید این نکته را برای شما بیان کنیم که اگر به ‌دنبال تنوع هستید باید دور این گزینه را خط بکشید، چرا که در تنوع با محدودیت روبرو است، اما مقاوم‌ترین جنس کابینت‌ آشپزخانه در مقابل رطوبت را قصد دارید مورد استفاده قرار دهید همین کابینت‌های pvc که از ورقه‌های آن برای سرویس‌های بهداشتی و مناطق مرطوب هم استفاده خواهند کرد.

جنس کابینت آشپزخانه pvc از عایق خوبی در برابر رطوبت و گرما برخوردار هستند و طول عمر بالایی را هم دارا می‌باشند، همچنین ضدآب و ضد خش هستند. این نوع از کابینت‌ها به دلیل این‌که نرم هستند در ابعاد بزرگ به‌راحتی تاب برمی‌دارند.

 

کابینت پی وی سی -hollysaren.com
کابینت پی وی سی -hollysaren.com

کابینت‌های چوبی

بی‌تردید افراد زیادی هستند که قصد دارند عناصر چوبی را در دکوراسیون منزل خود به کار ببرند. در واقع یکی از پرکاربردترین جنسی که در ساخت تجهیزات آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد چوب می‌باشد.

لازم به ذکر است که بگوییم کابینت‌های تمام چوب را دردونوع کابینت دربازار سفارش داده می‌دهند که نوع اول آن مغزچوبی و روکش کابینت می‌باشد. هر ۲ از جنس چوب طبیعی ساخته می‌شوند و نوع دوم هم مغز کابینت ام دی اف  باچوب طبیعی و روکش را انجام خواهند داد.

این نوع از کابینت‌ها هم از مقاومت خوبی برخوردارند، اما هزینه بسیاری را برای تولید کنندگان برآورد خواهند کرد.

در واقع بافت چوب در برابر آب مقاومت زیادی را از خود نشان نمی‌دهد و ممکن است در گذر زمان ترک ترک شوند. اما بعضی از آن‌ها ممکن است مقاومت خوبی را در برابر رطوبت از خود نشان دهند که تنها چوب بلوط قرمز چنین مزیتی را دارا است.

بیشتر بخوانید: کابینت‌های چوبی یا فلزی، کدامیک گزینه بهتری برای آشپزخانه به حساب می‌آیند

کابینت‌های چوبی-hollysaren.comکابینت ممبران

جنس کابینت‌های آشپزخانه همواره یکی از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گیرد. کابینت‌های ممبران درواقع ازجمله کابینت هایی هستند که امروزه استفاده زیادی از آن‌ها می‌شود این نوع از کابینت‌ها همان کابینت‌های ام دی اف هستند، اما با استفاده از ماشین‌های cnc طرح‌هایی را بر روی آن‌ها انجام خواهند داد.

در هنگام تولید این نوع از کابینت‌ها و بعد از این‌که نقش و طرح موردنظر روی آن قرار بگیرد با استفاده از وکیوم به ‌صورت pvc تولید ان ها را انجام خواهند داد. به همین علت می‌توان گفت که در مقابل رطوبت مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهند.

این نوع از کابینت‌ها از لحاظ ظاهری کاملاً یکدست و یکپارچه هستند، اما لبه‌های آن‌ها کاملاً چسبیده نمی‌شود و ممکن است درگذرزمان به‌راحتی ازبین بروند، زمان بازسازی ساختمان یه راحتی می توانید این نوع از کابینت ها را با توجه به طول عمری که دارند انتخاب نمایید.

کابینت ام دی اف

از جمله کابینت‌های دیگری که برای آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان کابینت ام‌دی‌اف باروکش‌های ملامینه‌را نام‌برد . این نوع به‌عنوان پرکاربردترین جنس کابینت آشپزخانه در جهان شناخته می‌شوند.

این نوع از کابینت‌ها را با روکش ام دی اف تولید خواهند کرد و عنوان بهترین نوع کابینت معرفی می‌شوند. چراکه‌در مقابل سایش وخط و خش‌و رطوبت مقاومت بسیار خوبی‌را نسبت‌ به کابینت‌های دیگر ازخود نشان‌خواهند داد.

این نوع از کابینت‌ها به دلیل این ‌که از طریق روش پرس گرم تولید می‌شوند طول عمر زیادی را دارا هستند وچیدمان کابینت‌ها رابانمایی بسیار زیبا نشان خواهند داد.

کابینت ام دی اف-hollysaren.com

کابینت پلی گلاس

کابینت‌های ام‌دی‌اف با روکش‌های مختلفی طراحی و تولید خواهندشد که یکی‌از آن‌ها کابینت‌های ام‌دی‌اف پلی گلاس می‌باشد.

این نوع از کابینت‌ها دارای سطحی براقی هستندکه بابروزترین تکنولوژی‌ها تولید خواهندشد. کابینت‌های پلی گلاس نسبت ‌به کابینت‌های های گلاس از مقاومت بیشتری دربرابر خط و خش برخوردار هستند. چراکه از ضخامت زیادی برخوردار هستند و به‌‌عنوان مقاومت‌ترین جنس‌های کابینت آشپزخانه به شمار می‌روند.

جنس کابینت آشپزخانه پلی گلاس از جنس بسیار مرغوب و با کیفیت بالایی برخوردار است. اما ازقیمت بسیار بیشتری هم‌برخوردار خواهدبود، چرا که مزایای بیشتری نسبت‌به دیگر کابینت‌ها داراست.

بیشتر بخوانید:رنگ روکش‌های درب کابینت‌های آشپزخانه وابسته به چه انتخاب می‌شوند؟

سخن پایانی

کابینت آشپزخانه یکی‌از مهم‌ترین گزینه‌هایی به‌شمار می‌رود که مهمان‌ها باورود به‌خانه به‌آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. بنابراین هرفردی همواره در سعی و تلاش است‌که بتواند نمایی زیبایی ازکابینت‌های خودرابه نمایش بگذارد. برای انتخاب بهترین مدل وجنس کابینت آشپزخانه‌و طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود می توانید به وب سایت هالی سارن که تیمی متشکل‌از نیروهای متخصص و باتجربه دراین زمینه دارد تجربه کنید.