کابینت مدرن آشپزخانه

کابینت مهمترین عنصر در طراحی داخلی آشپزخانه محسوب می شود.  که همه‌چیدمان‌ها و قرار وسایل کوچک و بزرگ وابسته به آن خواهدبود. کافیست برای لحظه ای آشپزخانه منزلتان را بدون کابینت تصور کنید. بی گمان ذهنتان تصویری را خواهد ساخت که در کمترین زمان ممکن از آن فرار خواهید کرد. حتی در کمترین میزان ممکن نمی توانید سبب حاکم شدن نظم در آشپزخانه بدون حضور کابیت شوید.

البته علاوه بر نوع کاربرد این قفسه های در دار نمی توان از تاثیری که در طراحی آشپزخانه و فضای کلی خانه دارد گذر کرد. به ویژه اگر از اتاق نشیمن و از بعد بیرونی به فضای داخلی آشپزخانه دید کامل وجود داشته باشد که در حال حاضر  و عموما با متراژ پایین خانه ها این شرایط حاکم می باشد. به همین سبب نمی توان بی گدار به آب زد و هر سبک و مدلی از کابینت را با هر طیف رنگی برای آشپزخانه انتخاب نمود. چرا که علاوه بر سلیقه شخصی سبک کلی حاکم در خانه را نیز باید در نظر داشت.

یک طراح تمام سعی خود را به کار می گیرد تا متناسب با روحیات و نوع انتظار شما از قسمت های مختلف کابینت؛ بهترین گزینه های پیشنهادی را در اختیارتان بگذارد. البته درضمن پیشنهاد این گزینه‌ها؛ تناسب آن باطراحی‌های به‌روز و ایده‌های نو نیز درنظر گرفته می‌شود. کابینت های آشپزخانه مدرن از جمله سبک هایی به شمار می آید که علاوه بر دارا بودن تمامی این فاکتورها؛ بسیار مقرون بصرفه،برآورد خواهد شد.

بیشتر بخوانیم  بازسازی و طراحی داخلی

کابینت آشپزخانه مدرن با هالی سارن

آشپزخانه قلب هر خانه است که در آن برای تمامی اعضای خانواده به عشق آشپزی می شود. همچنین افراد گاهی در آن جا به تعامل و همکاری با یکدیگر؛ احساس آرامش و نزدیکی بیشتری با هم خواهند داشت. به همین سبب نوع انرژی در حال جریان در این قسمت بسیار حائز اهمیت است. کابینت ها در این حیطه به عنوان عنصر اصلی نقش پر رنگ تری را نسبت به سایر آلمان ها ایفا خواهند کرد.

شما گزینه های متعددی را برای انتخاب سبک و یا مدل کابینت در دست خواهید داشت که این روزها هر کدام بر اساس ویژگی های متفاوتشان طرفداران خاص خودشان را دارا هستند. در میان کابینت های آشپزخانه مدرن از جمله محبوب ترین ها محسوب می شود چرا که از لحاظ انواع متعدد مدل ها زمینه وسیع تری را نسبت به سبک کلاسیک دارا است. البته این تنوع فقط در حیطه مدل ها محدود نمی شود و از لحاظ رنگ بندی نیز در میان سبک ها و مدل های دیگر کابینت ها رقیبی نخواهد داشت‌.

این روز ها مشکلات اقتصادی ما را در شرایط دشواری به جهت خرید کالا ها قرار خواهند داد و توجه به صرفه اقتصادی هر محصولی در زمان خرید از فاکتور های مورد اولویت ما محسوب می شوند‌‌. به همین سبب مقرون بصرفه بودن سبک مدرن را می توانیم یکی از دلایل مهم در محبوبیت آن به حساب آوریم.

کابینت آشپزخانه مدرنمدل های کابینت آشپزخانه مدرن

همانطور که اشاره نمودیم کابینت های آشپزخانه مدرن دارای مدل ها متعددی هستند که دست ما را برای انتخاب باز نگه داشته است. این مدل ها از لحاظ نوع ویژگی ها، خصوصیات و البته طیف رنگی در ۴ گروه دسته بندی می شوند. که شما بنابر میزان بودجه، انتظارتان از نوع کاربرد و تناسب باطراحی‌داخلی تصمیم خود را برای انتخاب نهایی خواهید کرد.

  • کابینت های مدرن هایگلاس

ام دی اف مهمترین متریال تشکیل دهنده در کابینت های های گلاس است. به‌اصطلاح مغز کابینت‌را تشکیل داده است. این روکش‌ها هایگلاس هستند که با پوشاندن سطح ام دی اف سبب تصویری زیبا و براق در این نوع از کابینت‌ها شده‌است که چشمان هربیننده‌ای را به‌خود خیره می‌کند.
این روزها کابینت‌های هایگلاس به دلیل سطح براق و شیشه ای شکلش پیشرفت بسیاری را در صنعت کابینت داشته است.
به همین سبب همیشه جز   چند انتخاب اول هر بانو با سلیقه ای به هنگام تعیین جنسیت کابینت به حساب می آید. البته این روکش های براق انواع مختلفی دارند که زیبایی آن چند برابر به چشم خواهد آمد. علاوه بر روکش های گلاس؛روکش های اکرلیک و پلی گلاس را نیز شامل می شود. لازم بذکر است در طراحی و ترکیب این کابینت ها از ۲ رنگ تلفیقی و با هارمونی منظم استفاده می شود.

  • کابینت مدرن فوق برجسته

در این سبک عموما طراحی در دو رنگ ایجاد می گردد. در شرایطی که  در طراحی کابینت یک رنگ از فرامید مات (فوق برجسته) و رنگ دیگر از متریال هایگلاس براق انتخاب می شود.

  • کابینت مدرن ملامینه

روکش ملامینه؛سبک ترین روکش MDF است.ملامینه ورقی با مغز نئوپان می باشد که با یک روکش نازک ملامینه پوشیده شده است.

بیشتر بخوانیم  اهمیت طراحی داخلی

تنها بعد مراقبتی کابینت ملامینه دور نگه داشتن نئوپان از رطوبت است. به همین سبب ورق ملامینه در مکان های بدور از رطوبت و آب چون کمد دیواری های اتاق خواب، آشپزخانه اما دور از سینک دورتر ماندگاری بهتری خواهند داشت.

  • کابینت مدرن دو رنگ

در طراحی این مدل از کابینت مدرن همیشه ۲ رنگ در کنار یکدیگر و با توجه به رنگ های غالب فضا و با هدف هماهنگی با آن ها انتخاب و ترکیب می شوند‌. عموما در این ترکیب رنگی همیشه یکی از رنگ ها استخوانی و دیگری کرمی است.

بیشتر بخوانید:رنگ روکش‌های درب کابینت‌های آشپزخانه وابسته به چه انتخاب می‌شوند؟

مزیت های انتخاب کابینت آشپزخانه مدرن

  • کابینت سبک مدرن از لحاظ طیف رنگی و مدل دارای زمینه وسیع تری نسبت به سبک کلاسیک است
  • انتخابی سبک مدرن در کابینت برای افرادی که بودجه مالی کمتری در دست دارند؛ انتخابی صحیح است چرا که مقرون بصرفه تمام خواهد شد
  • اگر کابینت مدرن را به یک تولید کننده منصف و صاحب اعتبار سفارش دهید و از بکارگیری بهترین متریال ممکن در آن اطمینان حاصل کنید. می توانید سال های زیادی بدون کمترین فرسودگی و خرابی از آن استفاده کنید
  • مزیت های انتخاب کابینت آشپزخانه مدرن
    کابینت آشپزخانه مدرن
  • بیشتر بخوانید: کابینت‌های چوبی یا فلزی، کدامیک گزینه بهتری برای آشپزخانه به حساب می‌آیند