چیدمان خانه به سبک مینیمالیست
07
شهریور

چیدمان خانه به سبک مینیمالیست

مینیمالیسم به طور فزاینده‌ای در دنیای دکوراسیون محبوب شده است . خانه‌های مینیمالیستی با تمرکز بر کاربردی بودن و بهینه‌سازی استفاده از فضا در محیط‌ها، منحصربه‌فرد هستند و به خاطر محیط‌ها و معماری مدرن و متمایز خود جلب توجه می‌کنند.

اگر می‌خواهید بهتر بفهمید خانه‌های مینیمالیستی چگونه کار می‌کنند و شاید برای تغییر سبک زندگی و طراحی مجدد خانه‌تان الهام بگیرید ، فقط این پست را تا انتها دنبال کنید و همه چیز را در مورد این روند دکوراسیون یادداشت کنید.

ویژگی‌های خانه مینیمالیستی

ویژگی‌های اصلی خانه‌های سبک مینیمالیستی در محیط‌های تمیز و معماری آنها با استفاده از بسیاری از اشکال هندسی ساده‌تر و صاف‌تر و با محیط‌های همیشه هارمونیک با دکوراسیونی ملایم و بدون اغراق است.

هدف خانه‌های سبک مینیمالیستی سرمایه‌گذاری بر روی مبلمان و مواد با‌کیفیت است، اما همیشه این مفهوم را در نظر می‌گیرند: کمتر، بیشتر است. به همین دلیل، خانه‌های مینیمالیستی معمولاً دارای اشیاء تزئینی اندک یا عملاً بسیاری از وسایل هستند، فقط مبلمان ضروری با طراحی مدرن و همچنین پوشش‌های زیبا در رنگ‌های خنثی برای حفظ خانه همیشه با سبکی تمیز و صاف است.

امروزه می‌توان خانه‌های کوچک مینیمالیست و خانه‌های بسیار بزرگ را پیدا کرد، اما معماری معمولاً خانه‌های مینیمالیستی مدرن است که از خطوط هندسی هم در نما و هم در داخل پیروی می‌کنند.

ویژگی‌های خانه مینیمالیستینمای خانه مینیمالیستی

معماری معاصر بیشترین حضور را در نمای خانه‌های مدرن مینیمال دارد، با سرمایه‌گذاری بر روی اشکال هندسی ساده و با خطوط فراوان برای آوردن این لمس ‌تمیز‌تر به معماری، ایجاد فضا‌های خالی و سایر فضا‌های پر شده که هارمونی کامل را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این، در نمای خانه‌های مدرن مینیمالیستی نیز از رنگ‌های بسیار خنثی مانند سفید، خاکستری و گاهی مشکی استفاده می‌شود  که به معماری نما جلوه مدرن‌‌تری بیشتری می‌بخشد.

 

وقتی در مورد متریال نمای خانه‌های مینیمالیست مدرن صحبت می‌کنیم، بیشترین استفاده از آنها شیشه، گرانیت و برخی از انواع فلزات است و همیشه اولویت ایجاد خانه‌ای است که سبکی و مدرنیته را ارج می‌نهد.

 

 

طراحی داخلی خانه‌های مینیمالیستی

خانه‌های مینیمالیستی در داخل به گونه‌ای تزئین شده‌اند  که برای فعالیت‌های روزمره کاربردی و کار‌امد باشند، و به همین دلیل، خانه‌های مینیمالیستی در داخل همیشه به مبلمان با‌کیفیت خوب اهمیت می‌دهند  که به حفظ محیط همیشه به خوبی سازماندهی شده کمک می‌کند. یک نکته جالب برای یک خانه مینیمالیستی بسیار کاربردی، زیبا و منظم، استخدام یک متخصص و طراح است که به شما در طراحی پروژه رویایی شما کمک می‌کند.

در واقع دکوراسیون خانه‌های سبک مینیمالیستی تنها با فکر کردن به هر چیزی که برای محیط ضروری است انجام می‌شود، به همین دلیل به فکر پیدا کردن خانه‌های مینیمالیستی با مبلمان، کاغذ دیواری‌های رنگارنگ و دکوراسیون شلوغ نباشید، زیرا همانطور که گفتیم، دکوراسیون مینیمالیستی همیشه در مورد کمتر است. و برای زیباتر کردن خانه‌های مینیمالیستی در داخل، سرمایه‌گذاری روی پوشش‌هایی مانند سنگ مرمر، گرانیت و حتی سیمان سوخته که جلوه‌ای دنج به دکوراسیون می‌دهد، اما بدون کنار گذاشتن مدرنیته، جالب است.

طراحی داخلی خانه‌های مینیمالیستیرنگ‌های خانه مینیمالیست

وقتی در مورد خانه‌های مینیمالیستی صحبت می‌کنیم، بلافاصله پالتی از رنگ‌های  روشن و خنثی برای دکوراسیون به ذهن متبادر می‌شود و این به این دلیل است که رنگ‌هایی مانند سفید، بژ و مایل به سفید به ایجاد دکوراسیونی ‌تمیز‌تر برای محیط کمک می‌کنند و حس یک محیط را به وجود می‌آورند.

وقتی در مورد خانه‌های مینیمالیستی صحبت می‌کنیم، بلافاصله پالتی از رنگ‌های روشن و خنثی برای دکوراسیون به ذهن متبادر می‌شود  و دلیل آن این است که رنگ‌هایی مانند سفید، بژ و مایل به سفید به ایجاد دکوراسیونی ‌تمیز‌تر برای محیط کمک می‌کنند و حس بهتری را ایجاد می‌کنند.

به همین دلیل، دکوراسیون خانه‌های کوچک مینیمالیستی بسیار بالا است، بالاخره این رنگ‌ها به احساس وسعت نیز کمک می‌کنند  و این تصور را ایجاد می‌کنند که خانه‌های کوچک مینیمالیستی از نظر بصری بزرگ‌تر هستند.

اما اگر می‌خواهید کمی شخصیت بیشتر در دکوراسیون خانه‌های مینیمالیستی در داخل ایجاد کنید، می‌توانید از رنگ‌های روشن و خنثی دور شوید و از طریق یک لامپ، یک پفک و یا حتی استفاده از چوب روی جزئیات کوچک رنگی سرمایه‌گذاری کنید. رنگ طبیعی آن برای ایجاد فضایی ‌دلپذیر‌تر یا مشکی که برای خانه‌های مینیمالیستی مدرن ایده آل است.

 

مبلمان خانه مینیمالیستی

یک نکته بسیار مهم برای کسانی که تصمیم به سرمایه‌گذاری در خانه‌هایی به سبک مینیمال دارند این است که ‌کمد‌ها را تمیز کنند و هر چیزی که واقعا ضروری است و هر چیزی که می‌توان از آن صرف نظر کرد، مانند لباس، کتاب، اشیاء تزئینی، ظروف آشپزخانه و غیره را جدا کرد. این به این دلیل است که در خانه‌های سبک مینیمال تعداد مبلمان زیادی وجود ندارد، بنابراین باید فقط وسایل ضروری را نگه دارید تا خانه همیشه به خوبی سازماندهی شده و به خوبی تزئین شود.

علاوه بر این، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، سرمایه‌گذاری روی مبلمان خانگی به سبک مینیمال که طراحی مدرن و تمیزی داشته باشد، با خطوط مستقیم و بدون جزئیات بسیار مهم است.

مبلمان خانه مینیمالیستیاتاق خواب خانه مینیمالیستی

اتاق خواب صمیمی‌ترین محیط خانه است، علاوه بر اینکه فضای ما برای استراحت و آرامش است، بنابراین دکوراسیون باید طوری برنامه‌ریزی شود که حداکثر راحتی و گرما را به این محیط ارائه دهد.

برای اتاق خواب خانه‌های کوچک مینیمالیستی، سرمایه گذاری روی کمد لباس‌های سنتی جالب است ، علاوه بر این، تخت کم‌جا نیز به ایجاد حس فضای وسیع‌تری کمک می‌کند، برای تکمیل، دکوراسیون اتاق خواب مینیمال می‌تواند حساب شود. روی یک لامپ زمینی یا حتی لامپ آویز با طراحی مدرن و روشنایی دلپذیر‌تر از محیط را تضمین می‌کند.

 

اتاق نشیمن خانه مینیمالیستی

از آنجایی که اتاق نشیمن خانه‌های مینیمالیستی یک محیط اجتماعی است، باید مبل یا صندلی راحتی داشته باشد که بتواند نیاز‌های ساکنین را برآورده کند، بنابراین لازم است سبک زندگی افرادی که در خانه زندگی می‌کنند مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. مثلاً اگر معمولاً بازدیدکنندگان زیادی دارند، باید به فکر راه‌هایی برای ایجاد فضای بیشتر برای اقامت در این محیط بود، مثلاً از کیسه‌های حبوبات استفاده کرد.

علاوه بر این، لازم است راه‌هایی برای ایجاد حس خوشایند‌تر به دکوراسیون اتاق نشیمن مینیمالیست ایجاد شود که می‌تواند استفاده از المان‌های چوبی به رنگ طبیعی، استفاده از کوسن یا حتی لامپ‌های  مدرن با رنگ‌های بسیار روشن باشد.