طراحی دکوراسیون آشپزخانه مینیمالیستی

آیا به دنبال سبک آشپزخانه‌ای  هستید که برای زندگی روزمره شما کاربردی باشد؟ آیا تا به حال به سرمایه‌گذاری در یک پروژه آشپزخانه مینیمالیستی فکر کرده اید؟ دکوراسیون مینیمالیستی در بسیاری از خانه‌ها در حال تبدیل شدن به واقعیت است، زیرا این سبک علاوه بر اینکه فضایی بسیار دنج را به محیط دکور می‌دهد، برای ساکنان خانه نیز کاربردی‌تر است و به سبک زندگی بدون انباشت ارزش می‌دهد.

ویژگی ‌های آشپزخانه مینیمالیستی  

در آشپزخانه مینیمالیستی ما به عنوان مشخصه اصلی رنگ‌های خنثی در سرتاسر محیط را داریم، علاوه بر این، اشیاء تزیینی در این فضا تقریباً وجود ندارند، زیرا دکوراسیون مینیمال برای آشپزخانه بر اساس مبلمان و عناصری است که کارایی را برای محیط به ارمغان می‌آورد. بنابراین تصور می‌شود همه چیز فضای شما را برای کار‌های روزمره کاربردی‌تر می کند. این دکوراسیون اگر به خوبی اجرا شود زیبایی را نیز به آشپزخانه شما می آورد.

اغلب، دوست‌داران آشپزخانه‌های مینیمالیستی معتقدند که همه چیز، از جمله لوازم خانگی، باید پنهان باشد.  کنار گذاشتن لوازم خانگی اضافی می‌تواند بسیار کاربردی باشد و انتخاب مدل‌های مناسب از نظر زیبایی نیز معتبر است. در واقع،  انتخاب وسایلی با خطوط ساده و مدرن، معرف سبک مینیمالیست هستند.

به دکوراسیون آشپزخانه مینیمالیستی علاقه دارید؟ نکات بیشتری در مورد چگونگی تبدیل آشپزخانه ساده مینیمال خود به محیطی شگفت انگیز می‌خواهید؟ خوب پس، نکاتی را که در زیر مطرح کرده‌ایم را بررسی کنید.

بیشتر بخوانیم  آشپزخانه سردوگرم

 

 

در آشپزخانه مینیمالیستی روی رنگ‌های روشن سرمایه گذاری کنید

رنگ‌هایی مانند سفید، صدفی و عاجی تقریباً در هر دکوراسیون آشپزخانه مینیمالی حضور تضمینی دارند و می‌توانند از پوشش‌های دیواری، کف‌پوش و حتی کابینت‌های مینیمالیستی ساده آشپزخانه وجود داشته باشند.

به همین دلیل، برای کسانی که آشپزخانه جمع و جور در خانه دارند، پروژه آشپزخانه کوچک مینیمالی یکی از پر‌طرفدار‌ترین‌هاست، زیرا رنگ‌های روشن به احساس محیطی بزرگتر کمک می‌کند.

 

طراحی آشپزخانه مینیمالیستی بدون تجمع

«کمتر، بیشتر است» شعاری در سبک دکوراسیون مینیمالی است، بنابراین نیازی به انباشتن مبلمان، ظروف آشپزخانه و لوازم خانگی در این محیط نیست.

بنابراین، هنگامی که در حال طراحی یک آشپزخانه مدرن مینیمالیستی هستید، یک مجموعه ظروف پخت و پز با کیفیت خوب را انتخاب کنید، برای وسایلی که اغلب از آنها استفاده می‌کنید و روی انواع مختلف فنجان، کاسه، بشقاب و ست کارد و چنگال سرمایه‌گذاری نکنید. در آشپزخانه مدرن مینیمالیستی خود فقط آنچه را که واقعاً استفاده می‌کنید نگه دارید.

طراحی آشپزخانه مینیمالیستی بدون تجمعسازمان‌دهی آشپزخانه مینیمالیست

مهم است که برای دکوراسیون آشپزخانه مینیمال به پروژه‌های مبلمان فکر کنید که دارای فضای کافی و تقسیمات داخلی برای ذخیره هر چیزی که نیاز دارید باشد، زیرا در دکوراسیون آشپزخانه مینیمالی جالب است که اشیاء زیادی در دید نباشند.

به این ترتیب، آشپزخانه مینیمالیستی باید با فضایی در داخل کابینت‌ها برنامه‌ریزی شود تا لوازم خانگی، ست تابه‌ها، بانکه‌های مواد غذایی و بسیاری از موارد دیگر را در آن قرار دهید، بنابراین میز‌ مسطح کابینت  شما همیشه تمیز خواهند بود.

 

نحوه نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه به سبک مینیمال

یک پروژه نورپردازی خوب بخشی از هر دکوراسیون آشپزخانه مینیمالیستی است و وقتی از نورپردازی صحبت می‌کنیم، نور طبیعی را نیز در این بسته قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانیم  راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون اتاق

به این ترتیب از هیچ مانعی بر روی پنجره‌ها و ‌در‌های آشپزخانه مینیمالیستی استفاده نکنید، علاوه بر این، وجود نقاط نورانی در محیط که پوشش‌ها و مبلمان آشپزخانه مدرن مینیمالی را بهبود می‌بخشد و به زیبایی کمک می‌کند نیز مهم است. احساس آرامش بیشتری به محیط آشپزخانه می‌بخشد.

 

 

 طراحی ساده در آشپزخانه مینیمالیست

در  یک آشپزخانه مدرن مینیمالی یا یک آشپزخانه ساده مینیمالیستی، مبلمان و ظروف با طراحی تمیزتر و محتاطانه‌تر از ویژگی‌های این محیط است.

 

علاوه بر این، این عناصر نیز همیشه در رنگ‌های خنثی و بدون چاپ انتخاب می‌شوند یا اگر می‌خواهید می‌توانید روی یک چاپ محتاطانه‌تر، مانند تخته برش ساخته شده از مرمر، سرمایه‌گذاری کنید.

در دکوراسیون آشپزخانه مینیمالیست روی مبلمان کاربردی سرمایه گذاری کنید

همانطور که می‌دانید آشپزخانه ساده مینیمالی یا حتی یک آشپزخانه فوق مدرن باید همیشه با فکر کاربردی بودن تزئین شود، بنابراین مهم است که طراحی این محیط با سرمایه‌گذاری روی مبلمان و کابینت کاربردی برای استفاده بهتر از فضا در آشپزخانه کوچک مینیمالیست  برای عملی بودن و سازماندهی بیشتر در زندگی روزمره انجام شود.

بنابراین در‌های کشویی، تقسیم بندی لوازم، ظروف آشپزخانه و ‌کشو‌های با فضای زیاد گزینه‌های بسیار مهمی برای ترکیب دکوراسیون این محیط هستند.

 

در دکوراسیون آشپزخانه مینیمالیست روی مبلمان کاربردی سرمایه گذاری کنید 

رنگ آشپزخانه مینیمالی

در حالی که سیاه و سفید ساده‌ترین راه برای معرفی مینیمالیسم هستند، می‌توانید با تزئین آشپزخانه خود با رنگ‌های دیگر نیز به سبکی بسیار زیبا و تمیز دست پیدا کنید. قانون کلیدی این است که یک پالت رنگ را با یک رنگ اصلی انتخاب کنید و سپس به آرامی یک رنگ دوم را از طریق عناصر، مانند اضافه کردن یک رنگ به یک عنصر یا ایجاد بلوک‌های رنگ اعمال کنید . یکی دیگر از راه‌های بازی با رنگ‌ها در فضای مینیمالیستی، انتخاب متریال اصلی و استفاده از آن برای طراحی آشپزخانه است. اساس یک آشپزخانه مینیمالیستی، چوبی با روکش طبیعی است، با این حال عالی، به عنوان مثال برای میز کار، مواد دیگری چون   مرمر، ام دی اف و …. نیز وجود خواهد داشت، آنها می‌توانند به عنوان مثال برای صفحه‌های آشپزخانه عالی باشند.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایرانی

جزئیات آشپزخانه مینیمالیست

این جزئیات هستند که تفاوت را ایجاد می کنند. کمتر به معنای بیشتر است. این بدان معنی است که شما باید همه چیز را به حداقل برسانید: به جای دستگیره یا دستگیره در درها و کشوها، از د‌ر‌های شیار‌دار یا فشار و کشیدن استفاده کنید. اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای عالی به سبک مینیمال داشته باشید، ارتفاع واحد‌های دیواری را با دقت ارزیابی کنید: توصیه می‌کنیم از واحد‌های دیواری سفارشی استفاده کنید. یکی دیگر از جزئیاتی که باعث تفاوت می‌شود، مثلاً بحث فضای اشغال شده توسط در‌های کابینت است.