چگونگی تعویض پارچه مبلمان استیل- وبسایت دکوراسیون داخلی هالی
12
اردیبهشت

چگونگی تعویض پارچه مبلمان استیل

تعویض پارچه مبلمان استیل،شاید همه ما با این اصطلاح رو به رو شده باشیم و به فکر این افتاده باشیم که از مبلمان های که دارا هستید به نحو احسن مراقبت کنید چرا که؛ قیمت های جدید سر به فلک می زند. اما آیا به واقع این موضوع صحت دارد؟شاید این جمله کمی اغراق آمیز باشد اما مطمئنا تولید مبلمان هم همچون سایر محصولات تحت تاثیر افزایش قیمت مواد اولیه قرار گرفته است. به صورتی که مبلمان ها در سبک های متعدد نیز یک روند افزایشی را از لحاظ برآورد هزینه طی کرده اند.زیرا همانطور که اشاره نمودیم در طی خرید متریال پروسه تولید چون چوب، پارچه ؛ مزد نیروی انسانی و‌… با قیمت بالاتر نسبت به سابق است. از همین رو بارها شده است به جای خرید یکدست مبلمان جدیدتر، تصمیم به تعمیر و نیز تغییر ظاهری مبل می گیریم. که البته هزینه کمتری را در قیاس با خرید مبلمان جدید به خود اختصاص می دهد. به ویژه در مبلمان های استیل یا سلطنتی با محبوبیت بالا و هزینه افزایشی صعودی تر نسبت به سایر سبک ها. یکی از اقدامات مهمی که می توانیم در راستای تغییر شکل ظاهری مبلمان های استیل انجام دهیم و آن را تا مرز نو شدن پیش ببریم تعویض پارچه مبلمان است. اما این تعویض پارچه تا چه میزان در زیبایی و نو شدن مبلمان تاثیر دارد ؟ آیا در پایان فرآیند با چیزی که انتظارش را داشتیم و از آن تصویر سازی ذهنی کرده بودیم، رو به رو می شویم؟

در این مبحث با ما همراه باشید تا علاوه بر یافتن پاسخ سوالاتتان در باب چگونگی تعویض پارچه مبل استیل ابهامی ذهنتان را درگیر نسازد.

 

 

چگونگی تعویض پارچه مبلمان استیل- وبسایت دکوراسیون داخلی هالی
تعویض پارچه مبلمان استیل

تعویض پارچه مبل

مبلمان ها از کالاهای مهم و البته برجسته در طراحی داخلی هر منزلی یا حتی دفتر کاریتان به حساب می آید. به همین سبب فرسودگی و کهنگی آن تا میزان قابل توجهی می تواند سایر فضا را تحت تاثیر قرار دهد. و زیبایی سایر کالاهای دیگر را زیر سوال ببرد. اینجاست که بهترین گزینه ممکن با نو سازی مبلمان و رهایی  مبلمان های کهنه و نخ نما شده یعنی تعویض پارچه مبل در روبه روی شما قرار خواهند گرفت‌. اما توجه داشته باشید نوع و طرح پارچه انتخابی شما در تعارض با سبک مبلمان مدنظر قرار نگیرند. برای مثال برای تعویض پارچه در مبلمان های استیل، با عجله تصمیم نگیرید در ابتدا به رنگ چوب دقت کنید بعد از طیفی را انتخاب کنید که علاوه ایجاد یک هارمونی منظم با رنگ چوب با طراحی فاخر و سلطنتی همراه باشد. اما این پروسه چگونه پیش خواهد رفت؟ در ادامه با تمام گام هایی که باید به جهت تعویض پارچه مبلمان استیل پشت سر بگذاریم خواهیم پرداخت.

 چگونگی تعویض پارچه در مبلمان استیل

حال که تصمیمتان را برای تعویض پارچه مبل استیل به قطعیت رساندید؛ وقت آن است که قبل از هر اقدامی از شر پارچه کهنه و قدیمی راحت شوید و پروسه تعویض پارچه را آغاز کنید. اما فراموش نکنید که با فرآیند آسانی رو به رو نیستید.

با برنامه پیش بروید؛ برای مثال ابزاری که در دست دارید را چک کنید اگر فاقد هر کدام از آن ها می باشید یا درست کار خود را انجام نمی دهند. حتما برای خرید نوع کاربردی و با کیفیت آن اقدام کنید چرا که ابزار خوب در این روند حرف اول را می زند. در ادامه از ابزار های مورد نیاز نام می بریم تا بتوانید بدون اتلاف وقت کار خود را آغاز کنید. توصیه اکید داریم اگر هیچ سر رشته در تعویض پارچه مبل ندارید؛ هیچ اقدامی نکنید و کار را به یک فرد با مهارت و صاحب تخصص در این حوزه بسپارید.

  • اولین مرحله انتخاب پارچه جدید
  • منگنه ( منگنه مخصوص جهت کار در پروسه تولید مبلمان )
  • منگنه کش جهت شروع عملیات جداسازی پارچه قدیمی
  • انبر
  • پیچ گوشتی تخت
  • قیچی بزرگ و قوی
  • چرخ خیاطی با دوخت و ایجاد تغییر در پارچه جدید
  • چسب مخصوص ( چسب پارچه یا چسب حرارتی )

 

 چگونگی تعویض پارچه در مبلمان استیل- وبسایت دکوراسیون داخلی هالی
تعویض پارچه مبلمان استیل

گام های تعویض پارچه مبلمان استیل

در قسمت قبل به ابزار های مورد نیاز در این فرآیند اشاره نمودیم. حال قصد داریم مراحلی را که قرار است یکی پس از دیگری برای تعویض پارچه مبل استیل پشت سر گذاشته شود را به دقت بررسی می کنیم. این مراحل یا به واسطه فردی متخصص و صاحب مهارت و یا توسط خود فرد در صورت داشتن سررشته انجام می پذیرد.

گام های تعویض پارچه مبل_بازکردن پارچه کف مبل استیل

حتما در همه مبلمان ها؛ پارچه های کفی مبل را مشاهده نمودید که در قسمت زیرین مبل نصب شده است. این پارچه ها عموما از دسته پارچه های سبک کار می شوند و دلیل اصلی نصب آن ها علاوه بر زیبایی ممانعت از ورود گرد و خاک به داخل مبلمان است. در اولین مرحله به واسطه منگنه کش یا یک پیچ گوشتی تخت؛ منگنه ها را خارج ساخته و پارچه را جدا کنید.

گام های تعویض پارچه مبلمان_جداسازی روکش اصلی مبل استیل

برداشتن روکش در مرحله بعد قرار می گیرد. توجه داشته باشید این مرحله می تواند اساس مراحل بعدی کارتان را تشکیل دهد. چرا که قرار است در چند مرحله بعد؛ پروسه جداسازی را به شکل عکس در همین قالب برای پارچه جدید انجام دهید. به همین سبب باید در باز کردن هر قسمت دقت زیادی به خرج دهید برای اینکه تمام مراحل را در زمان اتصال پارچه به درستی انجام دهید می توانید از پروسه باز کردن پارچه و تمام قسمت های مبلمان فیلم و عکس بگیرید.  برای باز کردن روکش نیر می توانید از منگنه کش و پیچ گوشتی تخت استفاده کنید.

 

گام های تعویض پارچه مبلمان_جداسازی روکش اصلی مبل استیل- وبسایت دکوراسیون داخلی هالی
تعویض پارچه مبلمان استیل

گام های تعویض پارچه مبلمان_اتصال پارچه جدید به مبلمان استیل

حالا بعد از یک غبار گیری جزئی زمان آن است که روکش مبل را به واسطه این پارچه جدید انجام دهید. اینجاست که می توانید عکس ها و فیلم هایی که از قبل تهیه کردید را با دقت نگاه کنید و مراحل اتصال را طبق اصول سابق پیش ببرید. قطعه های پارچه ای که مخصوص به هر قسمت برش دادید را به ترتیب چیدمان کنید تا در زمان اتصال دچار مشکل نشوید. برای مثال تکه قسمتی که در مرحله قبلی- در پایان باز شده اند را در پارچه های جدید جلوتر قرار بدهید.

گام های تعویض پارچه مبلمان_اتصال کفی مبلمان

حالا وقت اتصال قسمت کفی؛ به واسطه پارچه ای است که بهم ریختگی و داخل مبل را کاملا پنهان کند و نیز مانع از ورود گرد و غبار به داخل مبل گردد. اتصال این محافظ پارچه ای با دشواری همراه نیست اما نیاز به کمی دقت و سلیقه دارد تا کار تمیز انجام شود.

 

گام های تعویض پارچه مبلمان_اتصال کفی مبلمان- وبسایت دکوراسیون داخلی هالی
تعویض پارچه مبلمان استیل

گام های تعویض پارچه مبلمان_روکش بالشتک یا کوسن های مبل

برای با موفقیت پشت سر گذاشتن این مرحله نیز باید با اکتفا به نوع دوخت و تنظیم قرار گیری در بالشتک ها و کوسن های قبلی پیش بروید. در این مرحله حضور یک خیاط در کنارتان می تواند بسیار مفید بفایده باشد. فراموش نکنید در صورت به هم نخوردن اصول اصلی مبلمان می توانید در این قسمت و جزئیات تزئینات مرتبط مبل تغییر ایجاد کنید.

گام های تعویض پارچه مبلمان_تزئینات و جزئیات مبلمان

شما می توانید بعد از این که روکش جدید را کشیدید. تزئینات سابق را مجددا پیاده سازی نمایید و همانطور که گفتیم در آن ها کمی تغییر ایجاد کنید. البته می توانید به طور کلی این تزئینات را حذف کنید.