هزینه طراحی داخلی
17
اسفند

هزینه طراحی داخلی

هنگامی که قصد دارید، یک پروژه را بازسازی و طراحی کنید. در وهله اول به دنبال یک طراح داخلی مهار و مجرب می گردید. هر کدام از طراحان و تیم اختصاصی آن ها، هزینه طراحی داخلی گوناگون را پیشنهاد می دهند. افرادی که قصد دارند، در زمینه طراحی داخلی اقداماتی را انجام دهند، باید تمام عوامل از قبیل هزینه طراحی داخلی، قرار داد با تیم مجرب و قیمت مصالح و وسایل را در نظر بگیرند. دقت کنید، هر طراحی که قیمت بالا و سرسام آور پیشنهاد می کند، قطعا ماهر و توانمند نیست.

در مقابل اگر طراح  قیمت پایین و مقرون به صرفه در نظر بگیرد، به این معنا نیست، که مهارت ندارد و قطعا نتیجه ی پروژه بد و نا مطلوب خواهد شد. در نتیجه، در رابطه با گزینش طراح و تیم طراحی، شخص باید هوشمندانه عمل کند. یعنی هزینه ی پیشنهادی را با نمونه کارهای طراحان مختلف مقایسه کند، که بتواند بهترین تصمیم را بگیرد و با هزینه ای مقرون به صرفه به نتیجه مطلوب برسد. بنابراین به شما پیشنهاد می شود، قبل از گزینش تیم طراحی حتماً در رابطه با نوع کار این تیم، تحقیق به عمل آورید و بعد از تمام کسانی که قبلاً یا در مدت زمان اخیر با این تیم همکاری داشته اند، پرس و جو کنید.  برای اینکه بتوانید با یک تیم طراحی ماهر و کاربلد قرارداد ببندید، بهتر است با یک مشاوره طراحی داخلی و یک شرکت طراحی نامی مشورت کنید.

ما در این مقاله قصد داریم، نکاتی را در رابطه با هزینه طراحی داخلی به شما عزیزان ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

 در محاسبه ی هزینه طراحی داخلی چه عواملی دخالت دارد؟!

عوامل مختلفی در محاسبه هزینه طراحی داخلی هستند، که کاهش و یا افزایش هزینه را تحت تاثیر قرار می دهند. در این قسمت از مقاله چند مورد از عواملی که در این امر موثر هستند، به شما معرفی می کنیم.

نوع طراحی

کیفیت کار و نوع طراحی، از عواملی هستند، که بسیار بر روی هزینه طراحی داخلی موثر واقع می شوند. به این مثال توجه کنید، هنگامی که برای طراحی داخلی، یک کابینت با طرح های پیچیده انتخاب می کنید، مسلماً هزینه بیشتری را به همراه دارد. چون طراحی و اجرای کارهای پیچیده افراد ماهر و کاربلد را می طلبد و این افراد نسبت به سایر طراحان و با توجه به پیچیدگی کار، هزینه بیشتری را پیشنهاد می دهند.

فاقد امکانات لازم در منطقه

افرادی که در شهرستان سکونت دارند، اگر بخواهند از خدمات بومی استفاده کنند، نیازی به پرداخت هزینه های زیاد نخواهند داشت. اما اگر ارائه و دریافت خدمات خاص مدنظر آنها باشد، با توجه به کمبود امکانات باید هزینه هنگفت  و سرسام آوری را بپردازند، که بتوانند به این خدمات دسترسی پیدا کنند.

نوع قرارداد

به این نکته توجه کنید، که حتماً نوع پروژه شما با قرارداد تناسب و هماهنگی داشته باشد. برای مشاوره های حضوری که حداکثر ۱ الی ۲ ساعت زمان می‌برد، باید قرارداد ساعتی تنظیم شود. در مقابل تنظیم قرارداد روزمزد و ساعتی، برای اجرا، به صرفه و اقتصادی نیست. اگر پای اجرا در میان باشد، بهتر است قرارداد به صورت درصدی ضبط شود.

منطقه پروژه

با توجه به اینکه قیمت ملک در شمال شهر در مقایسه با  جنوب شهر متفاوت است. بنابراین انتظار می رود، که هزینه انجام خدمات و طراحی داخلی نیز در مناطق شمال شهر نسبت به جنوب شهر بیشتر باشد.

موقعیت پروژه

توجه به مکان قرارگیری پروژه یک نکته حائز اهمیت بوده و باید بسیار به آن توجه شود. شرایط اقلیمی منطقه دوری یا نزدیکی به مرکز شهر و مکان پروژه بسیار بر روی هزینه طراحی داخلی تاثیر می گذارد.

 در محاسبه ی هزینه طراحی داخلی چه عواملی دخالت دارد؟!
هزینه طراحی داخلی

چند نوع قرارداد طراحی داخلی وجود دارد؟!

هر یک از طراحان با توجه به پروژه و میزان زمانی که باید به آن اختصاص داده شود، قرارداد تنظیم می‌کنند. چهار نوع قرارداد برای طراحی داخلی وجود دارد. این قراردادها شامل:

۱.قرارداد درصدی: با توجه به میزان خریدی که کارفرما کرده‌، دستمزد به صورت درصدی محاسبه می شود.

۲.قرارداد توافقی: هنگامی که دو طرف قرارداد، یعنی کارفرما و طراح برای انجام و اتمام خدمات بر سر یک قیمت به توافق می رسند، به این نوع قرارداد، قرارداد توافقی می گویند.

۳.قرارداد متر مربع: در این نوع قرارداد، دستمزد بعضی از طراحان، بر حسب متر مربع محاسبه می شود.

۴.قرارداد ساعتی: در رابطه با خدمات مشاوره، هزینه به صورت ساعتی حساب می گردد.

 

 

محدوده طراحی داخلی را تعیین کنید

شخص درخواست کننده در وهله اول باید مشخص کند، که چه قسمت هایی در محل کار یا منزل او به بازسازی یا طراحی نیاز دارند. بعد از این که قسمت های مربوطه توسط شخص مشخص شد. می ‌تواند، درخواست، نوع سبک و اطلاعات مربوط به خانه یا محل کار خود را که به طراحی نیاز دارد، در اختیار مشاور طراحی بگذارد و بعد از پیش رفتن روند مشاوره و تعیین برنامه توسط وی، باید پروژه خود را به دست یکی از تیم‌های مجرب و ماهر طراحی داخلی بسپارد. در رابطه با گزینش تیم طراحی داخلی، حتما شخص باید در مورد هزینه و میزان توانایی این تیم به‌خوبی تحقیق و پرس و جو کند‌. اگر خواهان رسیدن به نتیجه مطلوب با حداقل مشکل هستید، باید به این نکته توجه کنید، که تمام جزئیات مربوط به پروژه را با طراح در میان بگذارید.

این سوالات را از طراح مورد نظر خود بپرسید؟!

  1. در انجام این پروژه من عهده دار چه مسئولیتی هستم؟
  2. چقدر زمان می برد که این پروژه را به اتمام برسانید؟
  3. آیا این امکان وجود دارد که من بتوانم نمونه کارهای شما را ببینم؟
  4. روند و انجام مراحل پروژه به چه صورت هست؟
  5. برای این پروژه چه مشکلاتی ممکن است ، به طور احتمالی رخ دهد؟
  6. تا به حال پروژه ای را انجام داده اید، که مشابه پروژه من باشد؟
  7. دریافت بیانه و هزینه طراحی داخلی چگونه است؟
  8. اگر در حین انجام پروژه حادثه و اتفاقی رخ دهد چه کسی مسئول این امر است؟
  9. چه ضمانتی وجود دارد که شما کار من را به بهترین نحو به اتمام برسانید؟
  10. بروز چه عواملی ممکن است، موجب تغییر هزینه انجام پروژه شود؟

طراحان داخلی چه خدماتی را ارائه می دهند؟!

هزینه طراحی داخلی

هزینه طراحی داخلی به صورت درصدی در خدمات اجرا با توجه به هزینه کل، این مبلغ ۱۰ الی ۲۵ درصد آن را شامل می‌شود. اگر پروژه‌ها کوچک باشند، طراحان ۱۵ الی ۲۵ درصد از مبلغ کل را می گیرند‌. در مقابل برای پروژه های  بزرگ تنها ۱۰ درصد از مبلغ کل‌را دریافت می کنند.

حداقل: ۱۰ درصد از کل پروژه

میانگین: ۲۰ درصد از کل پروژه

حداکثر: ۲۵ درصد از کل پروژه

طراحان داخلی چه خدماتی را ارائه می دهند؟!

ارائه طرح دستی، مدل و نقشه

مشاوره خرید

طراحی فضای مورد نظر درخواست کننده

مشاوره حضوری

نظارت، خرید و اجرای پروژه

سخن آخر

ما در این مقاله در رابطه با موضوع هزینه طراحی داخلی صحبت کردیم. همانطور که گفته شد، انجام پروژه طراحی داخلی، باید توسط افراد مجرب و ماهر صورت بگیرد. قبل از اینکه طراحی پروژه خود را به دست تیم طراحی بسپارید، حتماً از میزان دستمزد آن تیم مطلع شوید و از سایر افراد که قبلاً با این تیم همکاری داشته اند، پرس‌و جو کنید. هزینه طراحی داخلی، با توجه به نوع طراحی، منطقه پروژه، موقعیت پروژه، کمبود امکانات و نوع قرارداد متفاوت خواهد بود. به شما پیشنهاد می شود، قبل از انتخاب سبک طراحی داخلی، با مشاوره طراحی داخلی هالی سارن مشورت کنید.