قیمت کمد دیواری اتاق خواب

کمد دیواری یکی از اصلی‌ترین تجهیزات برای هر اتاق خوابی است، نصب کمد دیواری در اتاق خواب موجب می‌شود تا نظم خاصی در فضا ایجاد شود و هر وسیله در جای مخصوص به خود قرار بگیرد. برای انتخاب کمد دیواری شما باید با توجه به متراژ اتاق خواب خود یک کمد دیواری مناسب را انتخاب کنید.کمد دیواری‌هایی که برای اتاق خواب ساخته می‌شوند دارای طرح‌ها و مدل‌های متنوعی هستند که هر کدام از این مدل کمدها کاربرد خاص خود را دارد.  قیمت کمد دیواری اتاق خواب با توجه به مدل آن و سایز و ابعاد آن متفاوت است به علاوه پارمترهای مختلفی بر قیمت کمد دیواری ها تاثیر گذار هستند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت کمد دیواری‌ها

قیمت کمد دیواری‌ها بر اساس هر متر مربع تعیین می‌شود و با توجه به عوامل زیر این قیمت‌ها مشخص می‌شود.

درب کمد دیواری

یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت کمد دیواری، درب کمد دیواری است که معمولا جنس درهای کمد از چوب طبیعی، ام دی اف و یا ترکیبی از این دو می‌باشد. درهای کمد دیواری با توجه به طراحی داخلی فضا و دکوراسیون به کار رفته در فضا صورت می‌گیرد.

درهای کمد دیواری‌هایی که تمام چوب می‌باشد، بسیار با کیفیت و لوکس هستند و همچنین در طراحی دارای تنوع زیادی هستند. پس به طور کلی می‌توان گفت از آن جایی چوب طبیعی دارای قیمت بالایی است، کمد دیواری‌هایی که دارای درهای تمام چوب و یا ترکیب چوب و ام دی اف هستند، قیمت بالایی دارند. درهایی با جنس ام دی اف در مقایسه با تمام چوب قیمت مناسب‌تری دارند، این محصول به راحتی ابزار خورده و یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای برای کمدهایی است که دارای رنگ پوششی هستند.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون منزل عروس

درهای کمد با جنس ام دی اف و با روکش چوب در ظاهر شبیه به کمدهای تمام چوب هستند و قیمت آن‌ها نیز پایین تر است. اصلی‌ترین مشکلی که درب کمدهای روکش چوب دارد این است این نوع پوشش در طراحی دارای محدودیت هستند و دلیل آن این است که درها قبل از ابزار روکش می‌شوند. اگر قصد دارید که کمدهای روکشی را انتخاب کنید بهتر است بدانید که نوع روکش آن  و رنگی که برای آن استفاده می‌شود، تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آن دارد. از شیک‌ترین انواع کمد روکشی می‌توان به روکش جناقی اشاره کرد که در مقایسه با نمونه‌های دیگر قیمت بالاتری دارد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت کمد دیواری‌هابدنه در قیمت کمد دیواری اتاق خواب

بدنه کمد دیواری‌ها را از تخته ام دی اف در انواع ملامینه، صابونی و یا کتان می‌سازند که نوع ام دی اف و ضخامت آن از جمله عواملی است که روی قیمت آن تاثیر مستقیم  دارد. در بین این مدل‌ها ام دی اف کتان در مقایسه با ام دی اف ملامینه دارای ظاهری شیک‌تر، کیفیت بالاتر و همچنین قیمت بالای می‌باشد.

از کاربردهایی که ام دی اف کتان برای بدنه کمد دیواری اتاق خواب دارد این است که  این ام دی اف دارای یک بافت مات و شبیه به کتان است و در مقایسه با ام دی اف صابونی با سطح براق، ظاهری زیباتر دارد. پس به طور کلی اگر به زیبایی داخل کمد اهمیت می‌دهید، بهترین و مناسب‌ترین گزینه بای شما ام دی اف کتان است.

ام دی اف کتان دارای دو رنگ طوسی و قهوه‌ای می‌باشد و رنگ آن را باید با توجه به رنگ کمد انتخاب کنید.  به عنوان مثال برای کمدهای سفید، طوسی و یا رنگ روشن باید کتان سفید و برای کمدهایی که دارای درب روکش چوب هستند، کتان قهوه‌ای مناسب است.

بیشتر بخوانید : بازسازی ساختمان

رنگ کمد دیواری

یکی از عواملی که تاثیر مستقیم بر قیمت کمد دیواری اتاق خواب و زیبایی و کیفیت آن دارد، نوع رنگ و نحوه رنگ آمیزی کمد دیواری می‌باشد. برای این که بخواهید در مورد رنگ درب کمد دیواری تصمیم بگیرید، چند گزینه را پیش رو خواهید داشت.

بیشتر بخوانیم  استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

مسئله اول نوع و جنس رنگ است این که می‌خواهید رنگ شما پولیش یا همان براق و ضد آب، رنگ پلی اورتان ک ضد آب است و رنگ نیم پلی استر باشد. مرحله بعد این است که می‌خواهید شیوه رنگ آمیزی کمدهای روکش چوب موج نما، پتینه و یا وایت واش باشد.

 

پر فروش‌ترین رنگ کمد دیواری برای اتاق خواب

شاید برای شما نیز سوال پیش بیاید که از بین تمامی رنگ‌های موجود کدام یک از رنگ‌ها پر فروش می‌باشد؟ در ادامه ما پر فروش‌ترین رنگ‌ها برای کمد دیواری اتاق خواب را به شما معرفی می کنیم.

   رنگ تیره در قیمت کمد دیواری اتاق خواب

می‌توانید برای کمد دیواری اتاق خود یک رنگ تیره مانند طوسی و یا مشکی انتخاب کنید. این دو رنگ از جمله جدیدترین رنگ ها برای کمد دیواری محسوب می‌شود که طرفداران زیادی نیز دارد.

  روکش مصنوعی طرح چوب

کمد روکش طرح چوب نیز طرفداران خاص خود را دارد. در سال‌های گذشته استفاده از روکش مصنوعی برای داخل کمدهای مدرن آمار بالایی داشته است. در صورتی که از این روکش استفاده می‌کنید، بهتر است درب کمد را شیشه‌ای انتخاب کنید تا زیبایی‌های درون کمد کاملا مشخص باشد.

کمد دیواری اتاق خوابطرح کمد دیواری جدید

طرح کمد دیواری را باید با توجه به طراحی درب انتخاب کنید در واقع این دو طرح وابسته به هم هستند. برای این که قیمت کمد دیواری اتاق خواب شما مناسب‌تر باشد، می‌توانید ازدرب‌های فلت و صاف استفاده کنید زیرا این درب‌ها در مقایسه با درب‌های قاب دار و ابزار خورده قیمت پایین‌تری دارند. از جمله رایج‌ترین طرح‌ها برای درب کمد می‌توان به درب‌های تک قاب، دو قاب و سه قاب اشاره کرد.

بیشتر بخوانیم  آشپزخانه با کابینت سفید

درب‌های کمد دیواری که فلت و ساده هستند برای کمد دیواری‌های مدرن و مینیمال مناسب می‌باشند، این در حالی است که درب‌های قاب دار مناسب برای سبک‌های کلاسیک و نئو کلاسیک است.  برای زیباتر کردن کمدهای دیواری می‌توان از روکوب، پاخور و تاج استفاده کرد زیرا این اجزا دور تا دور کمد را احاطه می‌کنند.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داخلی

قفسه بندی و تعداد کشوهای کمد دیواری

سازندگان کمد دیواری معمولا تعداد مشخصی کشو و قفسه را برای هر متر کمد در نظر می‌گیرند. بنابراین قیمت کمد دیواری اتاق خواب شما بر اساس هر متر مربع و تعداد کشوها و قفسه‌ها محاسبه می‌شود. به عنوان مثال برخی از سازندگان برای هر ۲.۵ متر طول دو عدد کشو را در نظر می‌گیرند در صورتی که شما قصد داشته باشید تعداد کشوها را افزایش دهید قیمت آن برای شما جداگانه محاسبه می‌شود.

کمد دیواری به صورت چند تکه تولید می‌شوند و در محل نصب، بخش‌های مختلف آن در آن محل وصل می‌شوند. این بخش‌ها از چندین رگال تشکیل شده است که باید ارتفاع بیشتری داشته باشد.  با توجه به این که نمی‌توان قطعات کوچک را به راحتی برای کمدها ساخت، بنابراین باید از اکسسوری‌هایی که از پیش ساخته شده‌اند به عنوان قفسه بندی کمد دیواری‌ها استفاده می کنند.

منظور از اکسسوری کمد دیواری اتاق خواب آویز ریلی شلوار، آویز کراوات، آویز شال، باکس‌های ریلی جواهرات، کفش و غیره می‌باشد. تمامی این موارد با درخواست شما به کمدها اضافه می‌شود و همان طور که گفته شد هزینه‌های اضافی برای شما محاسبه می‌شود.

نتیجه گیری

همان طور که اشاره کردیم کمد دیواری‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از این کمدها با توجه به امکاناتشان قیمت‌های متفاوتی دارند. قیمت کمد دیواری اتاق خواب با توجه به این که باید درارای بخش‌های مختلف باشد، گران‌تر است و البته این موضوع به جنس کمدی که انتخاب می‌کنید نیز بستگی دارد.

کمد دیواری اتاق خواب باید علاوه بر محلی برای لباس‌ها دارای بخش‌هایی برای قرار دادن وسایلی همچون کیف، کفش، عینک، اکسسوری و غیره باشد.