طرح کمد دیواری جادار برای اتاق خواب
23
خرداد

طرح کمد دیواری جادار برای اتاق خواب

در گذشته در اکثر منازل همیشه یک انباری برای جا دادن وسایل اضافه وجود داشته است تا فضای منزل بهم ریخته و نا منظم نباشد، البته در گذشته تمامی منازل بزرگ بود‌ه‌اند و افراد با کمبود جا مواجه نبوده‌اند اما این کار موجب می‌شود تا نظم خاصی در فضای منزل آن ایجاد شود. امروزه همان نظم وجود دارد اما شکل مدرن‌تری به خود گرفته است. امروزه دیگر از انباری استفاده نمی‌شود و برای نظم دادن به فضا باید از طرح کمد دیواری جادار برای اتاق خواب استفاده کرد تا بتوان تمامی لباس‌ها و وسایل را درون آن قرار داد. کمد دیواری‌ها خود به طرح‌ها و مدل‌های مختلف از جمله مدل کمد دیواری ریلی، مدل کمد دیواری کشویی، مدل کمد دیواری ام دی اف، کمد دیواری های گلاس، کمد دیواری جادار و غیره تقسیم می‌شوند.

 

‌‌‌اگر در فضای اتاق خواب خود با کمبود جا مواجه هستید، بهتر است برای نظم بخشیدن به وسایل خود از کمد دیواری استفاده کنید در این صورت بخشی از فضای اتاق خواب شما نیز آزاد می‌شود. شما با قرار دادن یک کمد دیواری جادار

برای اتاق خواب می‌توانید تمامی وسایل خود از جمله لباس و سایر وسایل را درون کمد دیواری جای دهید.

معرفی انواع کمد دیواری برای اتاق خواب

کمد دیواری‌ها با توجه به نوع کاربری آن‌ها به چند نوع مختلف تقسیم می‌شوند که شما باید با توجه به نیاز و سلیقه خود باید مناسب‌ترین آن را برای نگهداری لباس، کفش، رختخواب و یا هر وسیله دیگری انتخاب کنید. ما در این مطالب انواع طرح کمد دیواری جادار برای اتاق خواب را از جهات مختلف به شما معرفی می‌کنیم. کمد دیواری‌ها از جهات مختلف به چهار دسته  انواع کمد دیواری بر اساس مکانیزم درب، انواع کمد دیواری بر اساس جنس و متریال مصرفی، انواع کمد دیواری بر اساس سبک مورد نیاز و انواع کمد دیواری از نظر ساختار آن تقسیم می‌شوند.

عوامل موثر بر انتخاب نوع کمد دیواری

انتخاب طرح کمد دیواری جادار برای اتاق خواب و نحوه دسته بندی آن بر اساس متراژ فضایی که در دسترس دارید و نوع چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب، نوع و نحوه قفسه بندی داخلی، تعداد درب‌های بیرونی کمد دیواری، نوع مکانیزم درب بر اساس فضای مورد نظر و نیازهای شما، نوع و میزان وسایلی که قرار است در کمد جای دهید، میزان سرمایه و بودجه شما، نوع کاربری کمد دیواری به این معنی که نیاز به میز آرایش، میز تحریر و غیره دارد و جنس مد نظر شما برای ساخت کمد دیواری تعیین می‌شود.

انواع کمد دیواری بر اساس مکانیزم درب

این موضوع کاملا قابل احترام است که شما قصد دارید نوع درب کمد دیواری را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید اما لازم است بدانید برای انتخاب درب کمد دیواری باید قبل از هر چیز میزان و متراژ فضای اتاق خواب خود را در نظر بگیرید. کمد دیواری‌ها بر اساس نوع درب به چهار نوع دسته بندی می‌شوند که عبارت‌اند از کمد دیواری با درب ریلی، کمد دیواری با درب لولایی، کمدهای بدون درب و کمد دیواری با درب ترکیبی که در ادامه هر کدام از این نوع درها را به شما معرفی خواهیم کرد.

عوامل موثر بر انتخاب نوع کمد دیواریطرح کمد دیواری جادار برای اتاق خواب با درب ریلی

اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است، بهترین انتخاب برای آن کمد دیواری با درب ریلی است. در این نوع درب‌ها شما با حرکت دادن درب‌ها روی یک ریل بلند که به اندازه عرض کمد طراحی شده است، به بخش‌های مختلف کمد خود دسترسی دارید.

نصب کمد دیواری با درب ریلی برای باز و بسته شدن درها نیاز به فضای بیرونی ندارد به همین دلیل است که برای اتاق خواب‌های کوچک پیشنهاد می‌شود. کمدهای دیواری با درب ریلی خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از درب ریلی شیشه ای، درب ریلی با آینه و درب ریلی از جنس چوب.

کمد دیواری با درب لولایی

کمد دیواری با درب لولایی همان کمدهایی هستند که از گذشته تا به امروز در اکثر منازل مشاهده می‌شوند و همان طور که می‌دانید نحوه باز شدن درب‌های این نوع کمدها مانند باز و بسته شدن درب اتاق است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر فضای اتاق خواب شما بزرگ است و به دنبال یک طرح کمد دیواری جادار برای اتاق خواب هستید، از این نوع کمد دیواری‌ها استفاده کنید تا به راحتی بتوانید به تمام بخش‌های کمد دیواری خود دسترسی داشته باشید.

البته اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است، می توانید با مشورت یک طراح و کمد ساز از این نوع کمدها استفاده کنید و در این فضاها استفاده از کمد به این صورت است که از زوایای مختلف اتاق خواب و کمد برای باز و بسته شدن درب کمد استفاده می‌شود. در این شرایط معمولا از درهایی که عرض کمتری دارند برای هر قسمت کمد استفاده می‌کنند.

کمد دیواری بدون دربکمد دیواری بدون درب

یکی از جدیدترین انواع کمد دیواری‌ها، کمد دیواری‌های بدون درب می‌باشد که این کمدها تقریبا شبیه به کلوزت روم‌ها و یا کمدهای ویترینی هستند و تفاوت آن‌ها از نظر اندازه است که این نوع کمدها کوچک‌تر هستند. کمدهای بدون در به اندازه‌ی طول یک بازو عمق داشته و در هر محلی که وسعت یک تا سه متر داشته باشد، قابلیت نصب دارد. این کمدها برای جا دادن وسایل مختلف قفسه بندی می‌شود.

کمدهای بدون درب دارای طبقه بندی‌های مناسب و بدون در هستند که شما می‌توانید در هر قسمت از اتاق خواب این کمدها را نصب کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با این کمدها وجود دارد این است این کمدها نظم و زیبایی خاصی را به اتاق شما می‌بخشند زیرا جزء دکوراسیون اتاق خواب شما به شمار می‌آید.

کمد دیواری با درب ترکیبی

کمد دیواری با درب ترکیبی در واقع به این صورت است که برای ساخت و نصب درهای این کمد هم ریل و هم لولا را به کار برده‌اند. درهای این کمد با لولا باز شده و از بالا و پایین بر روی دو ریل قرار دارند.  کمد دیواری با درب ترکیبی معمولا برای اتاق‌های پرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

انواع طرح کمد دیواری جادار برای اتاق خواب از نظر جنس و متریال

انواع کمدهای دیواری تنوع گسترده‌ای داشته و برای ساخت آن‌ها از متریال و چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود. هر کدام از این کمدها از نظر طرح و رنگ با هم متفاوت هستند و همین تفاوت‌ها موجب تفاوت قیمت آن‌ها شده است. به همین علت است که شما باید در زمان انتخاب متریال کمد دیواری باید به سرمایه خود توجه کنید.

انواع متریال‌های استفاده شده برای ساخت کمد دیواری عبارت‌اند از کمد دیواری از جنس های گلاس، کمد دیواری با چوب طبیعی، کمد دیواری با جنس ام دی اف، کمد دیواری با استفاده از طرح ممبران، کمد دیواری ایی با درب شیشه ای.

انواع کمد دیواری از نظر جنس و متریالنتیجه گیری

انتخاب یک طرح کمد دیواری جادار برای اتاق خواب با توجه به این که کمدها تنوع بالا داشته و در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند، کار دشواری است. همان طور که در مطالب فوق نیز اشاره کردیم شما برای انتخاب یک طرح و مدل مناسب کمد دیواری برای اتاق خواب باید پارمترهای مختلفی را در بگیرید. به عنوان مثال باید با توجه به متراژ و فضای اتاق خواب خود باید یک کمد مناسب را انتخاب کنید و اگر فضای اتاق خواب شما کوچک باشد و شما یک کمد دیواری بزرگ را برای آن انتخاب کنید برای جا دادن سایر وسایل اتاق خواب از جمله سرویس خواب با کمبود جا مواجه خواهید شد