طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

برای آشنایی با طراحی دکوراسیون داخلی مدرن در وهله ی اول باید خود واژه مدرن را بررسی کرده و به معنا و مفهوم آن پی ببرید. زمانی که به طور کامل با واژه مدرن آشنا شدید، می توانید، در رابطه با دکوراسیون داخلی مدرن اظهار نظر کنید‌ و معیاری برای سنجش آن در نظر بگیرید. بر اساس لغت نامه ی معین و دهخدا، مدرن (Modern)، یک واژه لاتین است، که با معنی باب شده، به کار برده می شود. با توجه به معنا و مفهوم کلمه ی مدرن می توان دریافت، که هرچیزی که به تازگی باب و مد شده، مدرن است.

دکوراسیون داخلی مدرن یک سبک نوپا به شمار می رود. در این نوع سبک، وسایل و رنگ های ساده و شیک مورد استفاده قرار می گیرد. افراد زیادی در سرتاسر دنیا به سبک مدرن علاقه مند هستند و در اکثر موارد برای دکوراسیون خانه و محل کار از آن استفاده می کنند.  در سبک دکوراسیون داخلی مدرن به طور معمول مکان های بیرون و درون منزل با یکدیگر تلفیق می شوند. علت پرطرفدار بودن و نامی بودن دکوراسیون داخلی مدرن  سادگی و بی آلایش بودن فضا و محیط هست.  دکوراسیون داخلی مدرن همانند سایر سبک ها  اصول و قواعدی دارد، که این اصول و قواعد باید به صورت کلی و درست رعایت شوند تا یک نتیجه خوب و مطلوب به همراه داشته باشد. دکوراسیون داخلی  مدرن، یک سبک همیشگی و ماندگار به حساب می آید. توجه  کنید، سبک مدرن با سبک معاصر به طور کل تفاوت دارد.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون سنتی

ما در این مقاله قصد داریم، نکاتی را در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی مدرن به شما عزیزان ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه ی دکوراسیون داخلی مدرن

در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ به واسطه ی جنبش مدرنیسم، دکوراسیون داخلی مدرن در میان مردم در سراسر جهان رایج شد. از نیمه قرن ۲۰ تا به امروز این سبک مدرن شهرت بسیاری پیدا کرده و افراد زیادی آن را برای منزل محل کار و اماکن عمومی گزینش می کنند. علت اصلی پرطرفدار بودن سبک مدرن وجود ویژگی اساسی و بارز آن یعنی، وجود سادگی در دکوراسیون این سبک است. در پیشرفت دکوراسیون داخلی مدرن اروپاییان نقش بسزایی داشته اند. اما در واقع ابداع کننده اصلی این سبک آمریکایی ها هستند. هنگامی که سبک مدرن به سایر کشورها و ملیت ها ورود پیدا کرد، فرهنگ آن ها را تحت تاثیر قرار داد. از میان مردم جهان، ایرانی ها بیشتر از سایر ملیت ها به سبک  دکوراسیون داخلی مدرن روی آورده اند. از این سبک مدرن در آشپزخانه و پذیرایی بیشتر بهره برده می‌شود.

دکوراسیون داخلی مدرن دارای چه ویژگی هایی است؟!

اگر بخواهیم یک تعریف جامع و کوتاه برای دکوراسیون داخلی در نظر بگیریم، آن تعریف، سادگی است. در سبک مدرن به منظور حفظ سادگی از رنگ‌های خنثی و ملایم استفاده می شود. بهره گیری از مبلمان با خطوط صاف و بدون طرح در سبک دکوراسیون داخلی مدرن به خوبی به چشم می خورد. در سبک مدرن همچنین  وسایل کاربردی و الزامی مورد استفاده می گیرد و وسایل اضافی و غیر ضروری در دکوراسیون داخلی مدرن قابل رویت نیست.

آرامش و حس و حال خوب در خانه هایی که به واسطه دکوراسیون داخلی مدرن طراحی شده اند، به خوبی وجود دارد و انرژی مثبت این دکوراسیون  در میان اعضای خانواده و افرادی که در آن محیط حضور دارند، به درستی منتقل می شود. در دکوراسیون داخلی مدرن تقارن، نظم و ترتیب اهمیت بسزایی دارد و برای زیباتر شدن محیط باید به خوبی رعایت شوند. ما در این قسمت از مقاله قصد داریم، به ویژگی و خصوصیات این سبک  به صورت مجزا اشاره کنیم.

بیشتر بخوانیم  آشپزخانه با کابینت سفید

در دکوراسیون مدرن چه رنگ هایی استفاده می شود؟!

با توجه به ساده بودن این سبک، از رنگ های ملایم و خنثی استفاده می شود. برای مثال در این سبک از رنگ طوسی با تناژهای مختلف بهره برده می‌شود. برای پرده و رومبلی ها در سبک دکوراسیون داخلی مدرن بیشتر  رنگ سفید و شیری مورد استفاده قرار می گیرد. از رنگ هایی از قبیل طوسی، خاکستری، سفید و کرم در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده می گردد.

گزینش فرش و قالیچه در دکوراسیون داخلی مدرن

فرش ‌ها و قالیچه‌های کم پرز و تک رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن  مورد استفاده قرار می گیرد. چون استفاده از فرش و قالیچه هایی با طرح های شلوغ،  دکوراسیون داخلی مدرن را مختل کرده وجلوه خوبی نخواهد داشت.

 آشپزخانه را با دکوراسیون داخلی مدرن طراحی کنید

در آشپزخانه‌ های طراحی شده به سبک مدرن از دکورهای درخشان و رنگ های براق استفاده می شود. کابینت ها در این سبک دارای طرح های ساده و بدون طرح با دسته های مخفی هستند. بهتر است، از سرامیک هایی با رنگ های روشن و طرح های ساده و براق برای کف آشپزخانه به سبک مدرن استفاده شود. از سرامیک هایی با رنگ های خنثی در این نوع آشپزخانه بهره ببرید. چون وجود این نوع رنگ ها در کف آشپزخانه سادگی و شیک بودن آشپزخانه را به خوبی جلوه می‌دهد.

 

 

آشپزخانه را با دکوراسیون داخلی مدرن طراحی کنیدنور پردازی در دکوراسیون داخلی مورد چگونه است؟!

نورپردازی در قسمت های مختلف خانه باید به صورت اصولی و بر اساس قواعد ایجاد شود. نورپردازی در قسمت های مختلف خانه متفاوت و متنوع است. بسته به کارایی آن قسمت از محیط، باید نورپردازی و میزان نور به‌خوبی تنظیم شود. در دکوراسیون داخلی مدرن باید از نورپردازی مستقیم و مخفی استفاده گردد.

بیشتر بخوانیم  نکاتی که در زمان اسباب کشی باید رعایت کنید

در قسمت های نورپردازی شده نورهای طبیعی و مستقیم ملاحظه نمی‌شود و رنگ و نور های روشن و سفید قابل رویت هست. همچنین در دکوراسیون داخلی مدرن از لوستر و نور پردازی های این چنینی استفاده نمی شود. بلکه در این سبک اکثر نورپردازی ها به صورت مخفی و پنهانی اجرا می شود. با توجه به اینکه خانم‌ها اکثر وقت خود را در آشپزخانه می گذراند و برای آشپزی به دقت و تمرکز نیاز دارند، بنابراین باید نورپردازی در آشپزخانه به خوبی انجام گیرد و نور کافی برای آشپزی و سایر کارهای مربوط به آشپزخانه وجود داشته باشد. به منظور نورپردازی به شما پیشنهاد می شود، از افرادی که در این زمینه دارای علم و دانش و مهارت هستند، کمک بگیرید تا به یک نورپردازی مناسب و مطلوب دست یابید.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون داخلی مدرن متریال ها چه تاثیری دارند؟!

برای برقراری تعادل و حفظ سادگی در دکوراسیون داخلی مدرن از متریال های چوبی در  کنار رنگ های خنثی استفاده می شود. بهره گیری از پارکت های چوبی در کف خانه، سردی و بی روح بودن محیط را خنثی می کند و و یک فضای خوب و دلپذیر به وجود می آید.

طراحی اتاق خواب به وسیله دکوراسیون داخلی مدرن

به شما پیشنهاد می کنیم، دو عدد پاتختی و آباژور را در کنار تخت ساده و کوتاه قرار دهید. از تابلو و مجسمه های مدرن می توانید، برای زیباتر شدن دکوراسیون اتاق خواب بهره ببرید. از رنگ ملایم و شاد و کاغذ دیواری ، برای پوشش دیوارها استفاده کنید.  به منظور بزرگ و روشن تر جلوه دادن اتاق خواب از لوستر و آینه بهره مند شوید. در اتاق خواب برای زیبایی هر چه تمام تر  میز آرایش، میز و صندلی برای مطالعه، مبل راحتی و وسایل مورد نیاز را قرار دهید.

طراحی اتاق خواب به وسیله دکوراسیون داخلی مدرن

همانطور که ملاحظه کردید، ما در این مقاله نکات مربوط به دکوراسیون داخل مدرن را به شما عزیزان ارائه دادیم. با توجه به موارد فوق در میابیم که دکوراسیون داخلی مدرن یک سبک  زیبا و همه پسند است و طراحی آن باید به صورت اصولی و درست اجرا شود.