دکوراسیون منزل مدرن و فوق العاده
25
اردیبهشت

دکوراسیون منزل مدرن و فوق العاده

دکوراسیون منزل و چیدمان وسایل یکی از موضوعاتی که بسیار مورد توجه قرار میگیرد. دکوراسیون منزل در سال های گذشته با سبک های جدیدی رو به رو بوده. اینک شاهد سبک های مختلف مانند سبک معاصر یا مدرن هستید. هر کدام از این سبک ها ویژگی های خاص خود را دارند که با با توجه به سلیقه خود می توانید از هر کدام برای دکوراسیون منزل مدرن و فوق العاده الهام بگیرید.

از مسائل مهم در دکوراسیون منزل ترکیب رنگ است.همخوانی رنگ ها با یکدیگر موجب می شود تا فضای آرامش بخشی در منزل شما حاکم شود. البته قبل از تمام این موضوعات باید بودجه خود را در نظر بگیرید هر چقدر شما سرمایه بیشتری داشته باشید، دست شما در انتخاب هر سبکی برای دکوراسیون باز است.

البته توجه داشته باشید شما حتی با سرمایه کم نیز می توانید یک دکوراسیون داشته باشید. در این مطالب توضیحات کامل در مورد یک دکوراسیون منزل خواهیم داد تا شما به راحتی بتوانید با توجه به بودجه خود یک دکوراسیون زیبا و شیک را ایجاد کنید.

تاریخچه دکوراسیون منزل

قبل از آشنایی با دکوراسیون منزل و سبک های ان بهتر است با تاریخچه دکوراسیون و دیزاین منزل آشنا شوید. با مراجعه به تاریخ می توان فهمید که چیدمان وسایل مربوط به این زمان نیست و به انسان های قبل از تاریخ باز می‌گردد.

انسان های اولیه سعی می کردند تا وسایل دست ساز خود را با چیدمان خاصی قرار دهند. این افراد وسایل مورد نیاز خود را با استفاده از گل و لای، پوست حیوانات و وسایلی مانند چوب می ساختند و وسایل خود را در جاهای مشخص قرار می دادند بنابراین می توان گفت در آن زمان یک دکوراسیون ساده و ابتدایی وجود داشته و با گذر زمان و ظهور سبک های مختلف، دکوراسیون ها تغییر کرده و پیشرفته تر شده اند.

انواع دکوراسیون منزل مدرن و فوق العاده

همان طور که گفته شد امروزه دکوراسیون ها دارای سبک های مختلف هستند و با مطالعه هر کدام از این سبک ها می توانید سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید. در ادامه ما برخی از این سبک ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

دکوراسیون و چیدمان به سبک مدرن

می توان گفت یکی از رایج ترین سبک هایی که امروزه در اکثر منازل استفاده می شود، سبک مدرن است. در دکوراسیون مدرن بیشترین تمرکز بر روی کاربردی ساختن فضا و وسایل می باشد. سبک مدرن در قرن ۲۱ میلادی معرفی شده و در این سبک خطوط صاف و صیقلی را همراه با حداقل رنگ ها به کار می برند.

در دکوراسیون مدرن سعی می کنند تا از فضای موجود بهترین استفاده را داشته باشند و از تمام نقاط منزل به صورت اصولی برای چیدمان وسایل استفاده می کنند. طراحی این سبک به این صورت است که از وسایل ها و مبلمان های ساده استفاده می کنند و فضای موجود در منزل را با وسایل اضافه شلوغ و پر نمی کنند و از تمام فضا استفاده مفید می شود. سبک مدرن معمولا برای آپارتمان هایی که با طراحی فضای باز ساخته شده اند، مناسب است.

چدیمان به سبک امروزی یا معاصر در دکوراسیون منزل مدرن و فوق العاده

امروزه اکثر افراد سبک امروزی را با سبک مدرن اشتباه می گیرند و یا فکر می کنند که سبک معاصر زیر مجموعه سبک مدرن می باشد، اما سبک امروزی یا معاصر یک سبک جداگانه بوده که ویژگی های خاص خود را دارد.

در دکوراسیون به سبک امروزی برای چیدمان وسایل و دیزاین به زمان حال توجه می کنند، این سبک بر خلاف سبک مدرن از خطوط نرم و منحنی استفاده می کند، این درحالی است که در سبک مدرن از از اشکال هندسی استفاده می شود.

در سبک امروزی معمولا رنگ های کرم، قهوه ای و سفید را به کار می برند . از سایر رنگ ها به ندرت استفاده می شود. در این سبک به بافت وسایل توجه می کنند و معمولا از لوازمی استفده می کنند که بافت طبیعی داشته باشد. در سبک امروزی از فضاهای باز، نور زیاد و شیشه های فراوان بهره می برند.

تاریخچه دکوراسیون منزلدکوراسیون و چیدمان به سبک انتقالی

اگر شما هم علاقه دارید که برای دکوراسیون منزل مدرن و فوق العاده خود از دو سبک مدرن و کلاسیک به صورت همزمان استفاده کنید، مابه‌شما سبک انتقالی را پیشنهاد می کنیم.

در طراحی سبک انتقالی از طراحی سنتی و طراحی مدرن استفاده می‌کنند، به عنوان مثال ممکن است مبلمان هایی با پارچه‌های‌مدرن به کار رود که آن ها خطوط‌صاف و مشخصی دارند و سبک کوسن‌ها نیز بر اساسن آن است.

 چیدمان به سبک دکوراسیون میانه قرن در دکوراسیون منزل مدرن و فوق العاده

آن گونه که از نام این سبک مشخص است، این سبک از طراحی خان‌های دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ الهام گرفته است. استفاده از این سبک برای افرادی مناسب است که ظاهری یکدست و یکپارچه را می پسندند. در این سبک می توان از خطوط‌مینیمالیستی و منحنی‌های‌عجیب بهره برد.

در سبک دکوراسیون میانه قرن مواد اولیه مختلف را به کار می برند. بنابراین شما می‌توانید چوب‌را در‌کنار لوازمی مانند آلومینیوم‌و پلاستیک به‌کار ببرید.

همچنین در این سبک طیف های مختلف رنگ های سفید و قهوه ای را استفاده می کنند. با‌به‌کار بردن این‌طراحی احساسی نوستالژیک خواهید داشت. معمولا برای منازل‌کوچک کاربردی است البته برای خانه‌های‌بزرگ نیز می توانید این سبک را استفاده کنید.

دکوراسیون و چیدمان منزل به سبک مینیمال

می‌توان سبک مینیمال‌را به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین سبک‌های‌امروزی معرفی کرد. سبک‌مینیمال در‌واقع نمونه ساده شده سبک‌مدرن می‌باشد.  مبلمان‌های بسیار ساده را به کار می برند و از رنگ ها به صورت گذرا استفاده می کنند.

در سبک‌مینیمال از دیزاینی بسیار ساده استفاده شده است. به‌طوری که شما هیچ شلوغی را‌در‌این سبک مشاهده نمی‌کنید. دراین سبک از‌خطوط بسیارصاف استفاده می‌کنند وهمه چیز بصورت کاملا ساده طراحی شده‌است.

این سبک به فضای خالی توجه ویژه‌ای می شود. به این معنی که تمام وسایل اضافی در محیط حذف شده و اجازه می دهند تا فضای‌خالی خودنمایی کند. رنگ‌های‌مورداستفاده در این سبک معمولا سیاه و سفید است.

 

 چیدمان به سبک شابی شیک در دکوراسیون منزل مدرن و فوق العاده

سبک شابی شیک معمولا برای افرادی مناسب است که به  لوازم طرح دار و شلوغ علاقه دارند. دراین سبک معمولا از‌مبلمان‌های شلوغ استفاده‌شده و وسایل دکوری و تزئینی زیادی‌را به‌کار می‌برند. درطراحی این سبک پارچه‌های گل‌دار و کف‌پوش‌های سفید به عنوان‌بخش‌اصلی این‌سبک درنظرگرفته شده اند.

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل مدرن و فوق العادهترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل مدرن و فوق العاده

درسال‌های گذشته استفاده‌از رنگ‌های خنثی بسیار رایج شده‌است. برخی از رنگ ها را نمی توان به عنوان رنگ خنثی در نظر گرفت.اما می توان آن ها با رنگ های دیگر ترکیب کرد و به کار برد.

دو نمونه از رنگ هایی که بسیار رایج هستند و برای دکوراسیون منزل مدرن و فوق العاده از آن‌ها استفاده می شود، رنگ آبی و سبز می باشند. این رنگ های را به راحتی می توان با رنگ های دیگر ترکیب کرد.

استفاده از رنگ های گرم فضا را آرامش بخش می کند. هر چه تناژ رنگ ها ملایم تر باشد، آرامش بیشتری بر فضا حاکم می شود. اگر قصد دارید از رنگ های گرم پر رنگ استفاده کنید باید این رنگ ها را با احتیاط به کار ببرید زیرا این رنگ ها موجب خستگی چشم می شود.

استفاده از رنگ صورتی کم رنگ یک گزینه  مناسب برای دیوار ها می‌باشد. اگر آن را با یک رنگ پر رنگ ترکیب کنید زیبایی خاصی را به فضا می بخشد. برای مثال می توانید برای دیوارها از صورتی کم رنگ استفاده کنیدو برای ترکیب آن از یک فرش طرح‌دار قرمز استفاده کنید.

یکی دیگر از روش هایی که موجب می شود تا از رنگ های بیشتری در دکوراسیون منزل مدرن‌و فوق العاده استفاده شود، به‌کار بردن‌لوازم‌مختلف با رنگ های مختلف در فضای منزل است. به عنوان مثال می توانید از تابلوهای نقاشی و یا وسایل تزئینی استفاده کنید. بکار بردن‌این وسایل رنگ‌های مختلف را به محیط شما اضافه می‌کند.

به علاوه شما می توانید برای استفاده هر چه بیشتر از رنگ‌ها، از برچسب ها برای دکوراسیون منزل‌خود استفاده کنید. برچسب ها در انواع مختلف با رنگ های متنوعی در بازار موجود هستند.

دکوراسیون و چیدمان به سبک شابی شیکسخن پایانی

همان‌طورکه گفته‌شد دکوراسیون و دیزاین منزل از گذشته‌های‌دور مورد توجه افراد قرارگرفته و باگذشت زمان سبک‌های‌جدید برای دکوراسیون منزل معرفی شده‌است. شما برای‌داشتن دکوراسیون منزل مدرن و فوق العاده باید نکاتی‌را رعایت کنید و هرسبکی که برای دکوراسیون منزل خود انتخاب می‌کنید را به صورت اصولی پیاده‌سازی کنید.

ما در این مطالب چند نمونه از سبک های مختلف را به شما معرفی کردیم شما باید با توجه به فضای منزل خود، سلیقه خود و همچنین بودجه ای که دارید، سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید.